Köpa whisky online från utlandet

Permalänk

Köpa whisky online från utlandet

Tjo

Kikat på VildMedVin.se och de säljer massor med whisky som inte går att få tag i här i Sverige. Butiken ligger i Danmark.

Funkar det verkligen att beställa, låt oss säga, 5 flaskor därifrån utan att farbror Tullen snor åt sig dem och man står det med skägget i brevlådan och har tappat 5 papp?

Jag har kollat runt lite och vissa känns lite tveksamma. Ungefär som de slängt upp en Wordpress med nå default-tema.

Vore kul att prova lite mer ovanliga whiskys. Har nog provat 90% av Systembolagets sortiment så något nytt vore skoj.

En leveranstid på 2-3 veckor är inget problem. Viktigaste är att det säkert kommer fram så man inte blir lurad. Och att paketet är helt.

Om det funkar näst intill klockrent, vilka onlinebutiker rekommenderar ni?

Permalänk
Medlem

Jag har bara handlat vin online och det har inte varit några problem. Dock så har jag inte provat vildmedvin utan bara the wine company. Där hade jag då inga problem. Men då VildMedVin använder Klarna så lär du nog ändå vara säker, alkoholskatt och tull+moms ingår ju i priset

Permalänk
Medlem

Jag antar att dom där online försäljarna inkluderar alkoholskatt osv. för att få sälja till Sverige.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Hedersmedlem

Så länge det är inom EU och du följer mängdreglerna är det bara att köra, men du behöver betala svensk alkoholskatt. Det är det olagligt att köpa sprit online från land utanför EU.

https://www.tullverket.se/privat/panatet/handlapanatet/handla....

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk

Tack för svar!

Man blir lite nervös och tror att man måste vara på plats rent fysiskt och köpa.

Men det går tydligen psykiskt också

Ska bara vinna lite på travet så man har råd att beställa Förhoppningsvis i år

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av lasseedsvik:

Tack för svar!

Man blir lite nervös och tror att man måste vara på plats rent fysiskt och köpa.

Men det går tydligen psykiskt också

Ska bara vinna lite på travet så man har råd att beställa Förhoppningsvis i år

Editerade mitt meddelande, allt du behöver veta står på tullverkets sida. du kan behöva betala svensk alkoholskatt om inte den danska butiken löser det.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Skrivet av CCWarlock:

Editerade mitt meddelande, allt du behöver veta står på tullverkets sida. du kan behöva betala svensk alkoholskatt om inte den danska butiken löser det.

"Alla priser på websidan är inkl. svensk moms & svensk alkoholskatt!

Priserna är dagspriser och är inklusive svensk alkoholskatt och moms. Inga extra avgifter tillkommer.

När du handlar med VildMedVin, ingås avtal på följande språk: Danska."

Låter bra! Förutom delen med "avtal på danska" :S

EDIT:
Verkar inte som några konstigheter:
https://www.vildmedvin.se/i/villkor

Permalänk
Medlem

Jag har handlat där flera gånger och det har aldrig varit några problem, snabb leverans och bra packat.