Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Jag skiter fullständigt i vilket håll den hamnar åt. Har ingen rivhållare ändå så, det kvittar. 😁

Permalänk
Medlem

Jag brukar hänga toarullen med skäggvarianten men det kan även bero på hur pappershållaren är designad. I min gamla lägenhet så var den pappershållaren från 70-talet designad att ha pappersrullen åt andra hållet då det gick ut en liten "golvplatta" under pappersrullen som hade tänder på sig. Lite som denna på bilden nedan:

Om man då monterade pappersrullen med skäggvarianten så kunde man inte riva av pappret med tänderna vilket gör att man är tvungen att använda båda händerna när man river av pappret istället för att endast behöva en hand.

Permalänk
Medlem

Hänger och hänger? står löst på tvättmaskinen eller på golvet så man når fanskapet vid behov och kan använda båda händer till att riva åt sig exakt så mycket som nöden kräver!

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Rekordmedlem

toapapperspriserna skenade när det hamstrades så en hög reklamblad på golvet får ersätta lyxen. Skulle man få för lite reklam och ha råd med toappaper så blir det att stapla rullarna på skaftet till toaborsten.
Eller så skaffar men en japansk toastol med stjärtspolning.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Vi har en portabel hållare från Biltema

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Menar du den här varianten? https://www.byggmax.se/media/catalog/product/cache/bed8de9818ad0cb6b0e672d6723959dc/7/2/723107_3.jpg

Den känns lite förlegad, den säljs uppenbarligen men ser den inte ofta.

Har en i min hyresrätt som byggdes 2018. Så de tycks fortfarande vara aktuella på marknaden! 😅

Visa signatur

---

Permalänk
Skrivet av Snuffelbutt:

Man ställer väl den nya toarullen direkt ovanpå kylskåpet där man förvarar filmjölken? Vem har toarullshållare 2023 liksom.

Antar att du 2023 även har kylskåpet bredvid toaletten också i så fall? Om du inte kör toarulle istället för kökspapper?

Permalänk
Medlem

Skägg så klart. Men då har jag ju en klassisk hållare som är designad för det också.

Permalänk
Medlem

Vad är hockeyfrilla i sammanhanget toalettrulle?

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ELF:

Vad är hockeyfrilla i sammanhanget toalettrulle?

Engelska termen för hockeyfrilla är mullet. Se bilden sedan

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Kan ju köra med storrulle också, alltså den sort som ofta finns på offentliga toaletter där änden alltid lyckas försvinna in i plåtlådan.

Sådana här har vi på jobbet. Halva toabesöket går åt att försöka krångla ut en tillräcklig stor pappersbit ut plastburken OM man klarar att hitta änden på pappersrullen.
På varenda toa ligger det en liten hög under denna men pappersbitar stora som enkronor.
Hur fasen tänkte Torky egentligen??? De skrattar nog gott av skadeglädje varje gång någon beställer dessa.
https://swemed.se/172415/forbrukning-medicinsk-material/hygie...

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Engelska termen för hockeyfrilla är mullet. Se bilden sedan

Jaha, ja. Det borde ha klickat, men det gjorde det inte.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

har fru… förstår inte frågan 😎
[/s]

Visa signatur

i9 13900KS, RTX 4090,64GB DDR5 7000MHz CL34, 2 + 2 TB NVMe Gen4 x4 - Win11 @ LG OLED42C3 💦 - kyld
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 32GB | RTX 3070 | 1 + 2 TB NVMe | 165Hz | QHD
Xbox Series X - 3 TB intern, Nintendo Switch <- dammsamlare
HTPC - Mac mini M1 | 16 GB | 2 TB SSD, sovrum: i7 2600K 1080 Ti

Permalänk
Medlem

Har nog bott i min nuvarande lägenhet i cirka 6 år, har aldrig använt den hållaren som sitter på väggen. Ställer alltid rullen på toastolen eller golvet.

Visa signatur

MSI B650 Gaming Plus WIFI - Ryzen 7 7800X3D - XFX 7900 XT - Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL36 - Fractal Design Meshify 2 Compact - Gigabyte Ultra Durable 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Menar du den här varianten? https://www.byggmax.se/media/catalog/product/cache/bed8de9818ad0cb6b0e672d6723959dc/7/2/723107_3.jpg

Den känns lite förlegad, den säljs uppenbarligen men ser den inte ofta.

Tänkte en modernare design:

https://www.hornbach.se/p/toapappershallare-habo-3410-svart-s...

Permalänk
Medlem

Bästa är att bara fylla hela badrummet med toarullar.
Att fiffla med en toalettrullehållare tar onödigt lång tid.

Permalänk
Medlem

jisses va folk gör det krångligt för sig xD, det räcker med att ställa rullen inom räckhåll

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Rouge of Darkness:

jag har den runt skaftet på den oöppnade reservtoaborsten som står brevid den öppnade så antar annat.

plats för upp till 3 rullar på en gång.

sååå hur hänger jag den rätt?

Sjukt! Men funkar det så funkar det.

Permalänk
Medlem

Såna här har jag sett ett flertal gånger, det är väl kategorin ’annat’ helt utan någon anarki?

Stora nackdelen är såklart att de tenderar att linda av sig ett halvt varv och inte har en broms

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av medbor:

<Uppladdad bildlänk>

Såna här har jag sett ett flertal gånger, det är väl kategorin ’annat’ helt utan någon anarki?

Stora nackdelen är såklart att de tenderar att linda av sig ett halvt varv och inte har en broms

Känns väldigt mycket form före funktion med den där. Och det känns inte som att det är speciellt bra form heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

<Uppladdad bildlänk>

Såna här har jag sett ett flertal gånger, det är väl kategorin ’annat’ helt utan någon anarki?

Stora nackdelen är såklart att de tenderar att linda av sig ett halvt varv och inte har en broms

Det där är en hållare för reservrullen, så om du sett någon montera en sådan för den primära rullen kan du tipsa om att det går att göra om och göra rätt.

Permalänk
Medlem

Pappa hänger den med innåt och jag hänger den med skägg.
Vi vänder alltid på rullen när vi är hos varandra.

Permalänk

Min står på golvet

Permalänk
Medlem

Skakad inte rörd och ingen is

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Jag har toarullen på nattduksbordet

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]

Permalänk
Medlem

ibland undrar jag genuint poängen med den typ av diskussion/fråga. Hade kanske förstått under Stalin tider, men idag? Vad ger den informationen för nytta, bara nyfiken. Det känns dock Väldigt svenskt med den typ av frågor på forum. Som att vissa här samlar på den typ av informationen för specifik nytta. Vart vill man komma fram med den typ av frågor, inte första gången jag ser det på Svensk forum.

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Hedersmedlem

Annat: Vi har katt hemma, vilket gör det omöjligt att hänga toalettpappersrullen någonstans, för då finns det fem minuter senare istället en hög med toalettpapper på golvet. Istället står rullen på en hylla. Man får plocka upp rullen och ta lämpligt antal fyrkanter vid behov.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av CreativeX:

ibland undrar jag genuint poängen med den typ av diskussion/fråga. Hade kanske förstått under Stalin tider, men idag? Vad ger den informationen för nytta, bara nyfiken. Det känns dock Väldigt svenskt med den typ av frågor på forum. Som att vissa här samlar på den typ av informationen för specifik nytta. Vart vill man komma fram med den typ av frågor, inte första gången jag ser det på Svensk forum.

Vart vill du komma med den här kommentaren?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CreativeX:

ibland undrar jag genuint poängen med den typ av diskussion/fråga. Hade kanske förstått under Stalin tider, men idag? Vad ger den informationen för nytta, bara nyfiken. Det känns dock Väldigt svenskt med den typ av frågor på forum. Som att vissa här samlar på den typ av informationen för specifik nytta. Vart vill man komma fram med den typ av frågor, inte första gången jag ser det på Svensk forum.

Måste allting ha en livsavgörande poäng? Känns inte speciellt svenskt. Det här är väl kanske snäppet ointressantare än mjölk med eller utan kork förvisso så sätter lite av ett rekord i ilandsfundering

Min klassiska toaletthållare föll av väggen sen dess brukar jag ha en på en knopp på värmelelementet som passar utmärkt för att hålla en rulle.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av CreativeX:

Där min fråga är, vad är poängen med den typ av frågor, vad får man för nytta av dem, varför vill man veta hur toalettrullen sitter, eller vad du dricker just nu. Är genuint nyfiken tanken med dessa frågor. Är det bara för att fylla forumet, göra den levande eller finns det någon poäng med det? Jag är lika nyfiken på dessa frågor, som personen som undrar hur din toalettrulle sitter. Jag har väl också rätt att undra eller? Det kanske finns någon poäng med det som jag har missat, who knows.

Det är väl kul att diskutera saker och se folks argument varför de väljer svart eller vitt i olika sammanhang. Självklart kanske frågan är meningslös i någon mån, men det är ett ämne som många tycker saker om

Samma som att fundera över om det är vanligast att sitta eller stå när man torkar sig