Allt från Computex 2023

34" + 27" skärmar stacked - behöver tips!

Permalänk

34" + 27" skärmar stacked - behöver tips!

Jag sitter idag med en 34" ultrawide. Jag är nöjd med den i sig, dock har den VA-panel och beroende på FPS spel så är det inte alltid optimalt. Det bästa med skärmen är produktiviteten, speciellt när jag jobbar hemifrån! Länk till skärmen

Jag ska nu skaffa mig en 27" IPS gamingskärm just för att spela FPS titlar, samtidigt vill jag ha kvar min 34". Har sett flera online som har 34" under och 27" över, vilket inte funkar när jag spelar med 27".

Har någon erfarenhet av att ha 27" under och 34" över stacked? Isåfall vad tycker ni, skicka gärna bild på er setup också!

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Spontant känns det som att du kommer att tröttna på att jobba på en skärm som inte är i ögonhöjd rätt snabbt. Visst, att kolla på den skärmen litet då och då eller en kortare stund, men en hel arbetsdag?

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem

27'' 1440p har samma höjd som 34'' 3440x1440 så de passar perfekt bredvid varandra.

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Mini || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || EVGA RTX 3070 XC3 Ultra || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Samsung 970 EVO 500GB && OZC Trion 480GB || Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|MSI MAG341CQ
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Skrivet av Phod:

Spontant känns det som att du kommer att tröttna på att jobba på en skärm som inte är i ögonhöjd rätt snabbt. Visst, att kolla på den skärmen litet då och då eller en kortare stund, men en hel arbetsdag?

Ja, du har en poäng. Jag jobbar med teknisk rekrytering och sitter ofta och intervjuar online, i det fallet funkar det bra för då har jag massa plats att visualisera videomötet, CV, mina anteckningar och lite annat. Men jag sitter inte och intervjuar hela dagen..

Permalänk
Skrivet av ChipZ:

27'' 1440p har samma höjd som 34'' 3440x1440 så de passar perfekt bredvid varandra.

Det visste jag inte.. jag vill gärna kunna dra fram, eller iaf ha 27" central när jag spelar, kommer behöva testa helt enkelt! Tack för svar!