Tipps på bra trådlösa hörlurar som stänger ute ljud

Permalänk
Medlem

Tipps på bra trådlösa hörlurar som stänger ute ljud

Jag bor i lägenhet och det är väldigt ofta musik, högt prat mm som kommer in till min lägenhet från grannar.

Det kan störa när jag vill spela och koppla av, Har ni några rekommendationer på hörlurar för spelande som är bra på att stänga ute störande ljud? (För PC spelande)

Några fler önskemål på hörlurarna...
# Bör vara trådlösa.
# Bör ha låg latens.
# Gärna relativt lätta och bekväma.
# Gärna neutral ljudbild.
- inget behov av mikrofon

Tidigare har jag haft Sennheiser HD-650, men har gått över till Logitech G733 (för att dem är trådlösa) och är nöjd med båda förutom att dem släpper igenom allt ljud runtomkring.

Har funderat på Epos H3 PRO Hybrid (aktiv Brusreducering, men har aldrig provat aktiv brusreducering så vet inte hur bra det fungerar)
men det kanske finns dem som är mycket bättre på att stänga ute ljud?

Permalänk
Medlem

Aktiv brusreducering är guld IMO, men finns mig veterligen väldigt få (om några?) headset ämnade för "desktop" som har speciellt bra ANC. Bose QuietComfort 45/SE och Sony XM4/5 har riktigt bra ANC, men Bluetooth dras ju fortfarande med latensproblem och dåligt Windows-stöd. Mycket på gång med BT-standarder inom snar framtid men inte här än

En variant är ju att köra på ett av ovanstående och kabel när man spelar, sen utan kabel för generell användning där man kan leva med latenserna.

Visa signatur

Ryzen 3600 | ASUS X470-F | 16GB B-die | GTX 1070

Permalänk
Medlem

Jag har dessa och är nöjda med dem https://www.inet.se/produkt/6608847/logitech-pro-x-wireless-l...

Brukar laga mat med dem och de stänger ut min köksfläkt väldigt bra brukar jag tänka för den är väldigt högljudd märker jag när jag tar bort dem.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Inaktiv

Slutna lurar utan brusreducering fungerar väldigt bra imo. "Logitechs G Pro lightspeed" fungerar bra om man inte är så kräsen på ljudkvalitet (vilket jag gissar du inte är om du vill gå från HD650 till trådlöst).

Permalänk
Medlem

jag kör mina XM5 (körde även mina gamla XM3) till datorn. Du måste inte använda bluetooth för att kunna köra dessa med ANC, plugga bara in 3.5mm sladd i uttaget, slå igång dom och vips... så hör jag inte ens när frun sitter och syr i samma rum! har kört andra slutna lurar men det kommer inte i närheten av att kunna slå på ANC.

Sennheiser game zero
Arctis 7 pro
Logitechs G Pro är exempel på hörlurar jag haft.

att dessutom kunna köra dessa till telefonen när man vill sitta ner och lyssna musik/städa osv osv är även det guld.

läste rätt sent att du ville ha det trådlöst... G pro är väl dom som gjorde bäst ifrån sig på den biten.
"vanliga" lurar som körs över bluetooth har enligt mig för hög latens för att kunna köra ex: CSGO, Apex och andra snabbare FPS spel. är det mer RPG eller annat mer casual osv så duger dom.

annars har du Arctis Nova Pro som även har ANC, jag har dock inte testat dessa.

ett annat alternativ skulle kunna vara att byta ut earpads på dina 733 till läder, isolerar något bättre

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar, råd och bra information, hjälper mig jättemycket!

Dessa verkar vara bra val att titta närmare på
Bose QuietComfort 45 (trådat)
Sony WH-1000XM5 (trådat)
SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless (ganska tunga)
Epos H3 PRO Hybrid
Logitech PRO X Wireless Lightspeed (ingen ANC, så känns som dessa vore sämsta valet på grund av det)

Permalänk
Medlem

Uppdatering...
Valet föll på Epos H3 PRO Hybrid. Har haft dem nu i någon vecka och ANC fungerar perfekt, nu hör jag inte grannarna längre alls
Så är supernöjd! bekväma och lätta på huvudet.

Dock har dem lite andra konstigheter för sig, Dåligt balanserad ljudbild ur kartong i alla fall mot vad jag är van vid med min sennheiser hd 650. För mycket bas och sångröster drunknade. Men gick att fixa genom att sänka basen i EQ. Bara gått efter min högst subjektiva känsla för att försöka efterlikna den ljudbild jag är mer van vid.

Nästa konstighet är att dem kopplar ifrån sig ibland och berättar hur mycket batteri dem har kvar. ibland kopplar dem tillbaka men ibland gör dem inte det. och då måste jag starta om dem. Har aldrig hänt under tiden jag haft ljud på men dem gör det ibland när inget ljud sänds till dem. Lite störande men inget stort problem.

Tredje grejen är att var gång man startar nytt klipp på youtube eller en film, så hörs inte första 1-2 sekunderna av ljudet, vill man höra dem så får man backa tillbaka till början, då hörs dem.