Gevär och jaktliknande spel

Permalänk

Gevär och jaktliknande spel

Hej! Undrar om det finns spel/simulatorspel med gevär/rifle som tillbehör (tänk NES Zapper) där man jagar djur eller skjuter på måltavlor till någon ”modernare” konsol, typ xbox, wii, ps3, ps4 etc. ?

Tacksam för tips!

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonthesaint:

Hej! Undrar om det finns spel/simulatorspel med gevär/rifle som tillbehör (tänk NES Zapper) där man jagar djur eller skjuter på måltavlor till någon ”modernare” konsol, typ xbox, wii, ps3, ps4 etc. ?

Tacksam för tips!

Tror inte det finns något motsvarande zappern som tillbehör idag men dessa spel skall tydligen vara "verkliga".

https://store.epicgames.com/en-US/p/thehunter-call-of-the-wil...
https://store.epicgames.com/en-US/p/way-of-the-hunter

Permalänk
Sötast
Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibymafayhas:

Tror inte det finns något motsvarande zappern som tillbehör idag men dessa spel skall tydligen vara "verkliga".

https://store.epicgames.com/en-US/p/thehunter-call-of-the-wil...
https://store.epicgames.com/en-US/p/way-of-the-hunter

Finns en hel drös för vr. Du använder noobtubes du monterar rörelsekontrollerna på för bättre känsla. Bara handkontrollerna i sig ger ju en bra effekt förvisso. Finner en nackdel med noobtubes jag får så förbaskat ont i axeln av dem. Det är lite för realistiskt på samma sätt som det är drygt hålla på med en ak4 för länge. Enda real life erfarenhet jag har av gevär

Gällande jakt så finns det tyvärr inget seriöst lir. Hade gärna lirat the hunter classic i VR. Har bara sett ett spelläge där man skjuter djur men det är inte så engagerande det är typ duck hunt variant på det hela inte jakt.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Skrivet av oqvist:

Finns en hel drös för vr. Du använder noobtubes du monterar rörelsekontrollerna på för bättre känsla. Bara handkontrollerna i sig ger ju en bra effekt förvisso. Finner en nackdel med noobtubes jag får så förbaskat ont i axeln av dem. Det är lite för realistiskt på samma sätt som det är drygt hålla på med en ak4 för länge. Enda real life erfarenhet jag har av gevär

Gällande jakt så finns det tyvärr inget seriöst lir. Hade gärna lirat the hunter classic i VR. Har bara sett ett spelläge där man skjuter djur men det är inte så engagerande det är typ duck hunt variant på det hela inte jakt.

Nej, ak4:an är väl inte det mest ergonomiskt utformade vapnet. Inte ksp58 heller för den delen. Men den behövde man gudskelov inte släpa runt på i terrängen. Dock sjukt häftig

Jag är väl i första hand ute efter ett spel med ett gevärsliknande tillbehör.

Såg att det fanns ett gammalt spel till xbox 360 som hette Big Game Hunter där det fanns ett gevär att köpa till. Vet inte hur bra detta spelet är. Kanske nån här som vet?

Permalänk
Medlem

Nej, ak4:an är väl inte det mest ergonomiskt utformade vapnet. Inte ksp58 heller för den delen. Men den behövde man gudskelov inte släpa runt på i terrängen. Dock sjukt häftig

Jag är väl i första hand ute efter ett spel med ett gevärsliknande tillbehör.

Såg att det fanns ett gammalt spel till xbox 360 som hette Big Game Hunter där det fanns ett gevär att köpa till. Vet inte hur bra detta spelet är. Kanske nån här som vet?

VR är betydligt bättre men det är klart kostar lite mer Vill du göra det enkelt köp quest 2 så behöver du ingen dator och alla gevärtillbehör jag vet om fungerar med de kontrollerna.

Hade zappern till Wii men det var ganska meningslöst måste jag säga lol

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Viking

Troligtvis helt värdelöst om det är så gammalt.

Ditt bästa alternativ är nog att skjuta på skjutbana irl, samt spela Way of the hunter på datorn.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 9800X3D | 32GB RAM @6000MT/s cl30 | Asus ROG Strix B650E-I | Cooler Master NR200P MAX V2 | LG OLED 27GX790A 480Hz

Permalänk
Medlem

Lyssnade en jaktpodd där de testat gaim, enligt dem är det något av det mest verklighetsliknande jaktträningen som finns.
https://www.gaim.com/en/products/hunting/

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

Mjukvaran såg inte så imponerande ut men noobtuben var ju läcker

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Jag vet, det är inte helt relevant, men ett av de bästa spelen som finns idag där du använder en vanlig "ärtbössa" är faktiskt WWIIOnline. Ja, det är inte djur du skjuter på utan andra spelare men är det realism med gevärsskytte du är ute efter så är det ett av de allra bästa som finns.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Jag har testat AIMpoints jaktsimulator som länkas till ovan. Den är riktigt bra även om grafiken inte är top notch

https://www.gaim.com/en/products/hunting/

Visa signatur

MB Gigabyte X570 I AORUS PRO RAM Corsair 16GB DDR4 3200MHz CL16 SSD Gigabyte AORUS NVMe Gen4 SSD 500GB CPU Ryzen 5 3600 GPU ASUS GeForce GTX 1660 Ti Chassi FD Node 202

Permalänk
Medlem

De finns ju skjutbiografer där man får skjuta med riktigt gevär eller pistol mot en filmduk..

Har inte provat själv men känner rätt många som åker på sånt.

Nackdelen är väl att det kräver ett vapen och licens och att ammo faktiskt kostar riktiga pengar.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

Sidospår golfsimulatorer där man slår golfbollar mot bioduk. Det finns mätare som är läskigt exakta. Finns det lasermätare så snabba de kan se hur fort kulorna roterar, vilken kinesisk energi de har och vilken bana de har så de lika exakt kan bedöma träff? Annars skjuter du ju bara på exakt samma avstånd hela tiden?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Joy-Con Gun till Nintendo Switch.

https://www.amazon.se/dp/B09BRBHQ84?ref_=cm_sw_r_apan_dp_STEJ4SBWH3BMCF62RK1X

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 9800x3D | GPU: Asus Prime 5070 Ti OC | Mobo: Asus ROG Strix B650E-F | RAM: 32GB Kingston FURY Beast 6000MHz CL30 | M.2 2 x Kingston FURY Renegade 2TB | SSD: Samsung 860 EVO 1TB | PSU: Phanteks AMP GH 850W ATX 3.1 | Kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | Chassi: Lian Li LANCOOL 216 RGB | Monitor: Lenovo Legion Y27q-20 | Tangentbord: Mountain Everest Max MX Brown | Mus: Glorious PC Gaming Race Model I | Hörlurar: Sennheiser HD 560S

Permalänk
Medlem

Fick upp den här videon i mitt YouTube flöde bara för jag kollat på den andra jag nyss länkade.

https://sindenlightgun.com/

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 9800x3D | GPU: Asus Prime 5070 Ti OC | Mobo: Asus ROG Strix B650E-F | RAM: 32GB Kingston FURY Beast 6000MHz CL30 | M.2 2 x Kingston FURY Renegade 2TB | SSD: Samsung 860 EVO 1TB | PSU: Phanteks AMP GH 850W ATX 3.1 | Kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | Chassi: Lian Li LANCOOL 216 RGB | Monitor: Lenovo Legion Y27q-20 | Tangentbord: Mountain Everest Max MX Brown | Mus: Glorious PC Gaming Race Model I | Hörlurar: Sennheiser HD 560S

Permalänk
Medlem

Tacksam för tips!

Om du är sugen på ett jaktspel utan gimmicks kan jag starkt rekommendera Red Dead Redemption 2 (helt allvarligt). Man kan jaga många av de stora djur som finns i nordamerika men även smådjur. Alla djuren har egna tider dom kommer ut på dygnet och har unika beteenden. Det finns ca 230 olika djur i spelet som man kan jaga (inklusiv fåglar och fiskar.). Den realistiska och orörda naturen man är i gör det hela ännu mer uppslukande. I love it!

Permalänk
Medlem

Såg denhär tråden så kom jag tänka på denna serie.

Blir lite dyrt i längden dock, funkar inte i parhus, höghus, eller i förhållande.

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Medlem
Skrivet av xSean145:

Om du är sugen på ett jaktspel utan gimmicks kan jag starkt rekommendera Red Dead Redemption 2 (helt allvarligt). Man kan jaga många av de stora djur som finns i nordamerika men även smådjur. Alla djuren har egna tider dom kommer ut på dygnet och har unika beteenden. Det finns ca 230 olika djur i spelet som man kan jaga (inklusiv fåglar och fiskar.). Den realistiska och orörda naturen man är i gör det hela ännu mer uppslukande. I love it!

Njae riktigt tråkig jakt i RDR 2 även om det är mer utvecklat än i Far Cry. The hunter classic eller möjligen cotw. Fast jag är sjukt besviken på cotw. De började på topp och gjorde faktiskt en del saker bättre än classic sen blev det bara sämre och sämre. De första 4 kartorna är rätt så genomarbetade med många uppdrag som faktiskt inte är trasiga resten är totalt sönderbuggade. Det blev värre och värre för varje ny karta det är fascinerande hur de tappat kontrollen över spelkoden. Förvisso kostar de inte särskilt mycket heller så...

The Hunter Classic tycker jag har bättre känsla trots allt. Det saknar rpg elementen där du utvecklar din karaktär till mer arkad och har mer jakttävlingar mot andra och bättre online. Inte så många reservat men jag vet inte det känns som man kommer hem när man lirar classic lol Men finns tyvärr inga noobtube kontroller eller dylikt till detta vilket ju är synd. har testat vr via vorpx vilket inte är så bekvämt men det visar ju den brutala potentialen som finns outnyttjat. Har även kommit lite nytt blod i way of the hunter och kommande hunter unlimited tror jag det heter. way of the hunter stödjer inte heller vr och jag tycker ärligt talat det inte är så värst kul. Galet hardcore allting springer om du kommer närmare än 150 meter och lite väl jobbig tracking.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x