Lösning för insamling av foton på bröllop

Permalänk

Lösning för insamling av foton på bröllop

Hallå,

Förstår att jag inte har på det här forumet att göra egentligen, men om det är något jag har lärt mig i livet är det att man oftast får bäst hjälp när man sväljer stoltheten, inser att man är en idiot och frågar folk som verkligen kan.

Iaf, bröllop i sommar och vi vill såklart få in så många bilder som möjligt från gäster under kvällen vilket innebär att vi nog måste göra det enkelt för dem. Och, tillbaka till att jag är en idiot, jag är rädd för att missa något. Tänkte att det bara var att göra en qr-kod som man sätter upp överallt och kopplar den till en googledrive. Men måste de ha ett eget inlogg då eller hur funkar det? Finns det nån annan enklare tjänst för ändamålet?

Permalänk
Medlem

Varför inte prova att dela en mapp i Google Drive och sedan försöka öppna den i inkognitoläge för att se vad som händer?

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Skrivet av Sarato:

Varför inte prova att dela en mapp i Google Drive och sedan försöka öppna den i inkognitoläge för att se vad som händer?

Haha, antagligen för att jag inte hade en aning om att man kunde göra så, tyckte jag var tydlig med att jag är en teknisk idiot. Men NU vet jag att det går, ska absolut prova det (läs: googla hur fan man öppnar driven i inkognitoläge). Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldignånsin:

(läs: googla hur fan man öppnar driven i inkognitoläge). Tack!

Om du delar driven så att vem som helst med länken kan få åtkomst till den är det bara att kopiera länken, öppna inkognitofönster och sedan klistra in länken i adressfältet och se vad som händer.

Visa signatur

Gigabyte FO32U2P | RX 9070 XT | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | 5TB NVMe | 80TB NAS | Seasonic Focus GX 1000 3.1 | Audeze LCD2 Classic | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7+HS8S | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av Wizbro:

Om du delar driven så att vem som helst med länken kan få åtkomst till den är det bara att kopiera länken, öppna inkognitofönster och sedan klistra in länken i adressfältet och se vad som händer.

Fan , ni är bäst. Det kommer tom jag klara! Tack!

Permalänk

Se till att folk bara inte har rättigheter att ta bort bilder i mappen utan kan endast lägga till.

Annars kan jag se se framför mig hur någon oklådd unge ev går in och raderar innehållet för de hittat adressen på gatan.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

Se till att folk bara inte har rättigheter att ta bort bilder i mappen utan kan endast lägga till.

Annars kan jag se se framför mig hur någon oklådd unge ev går in och raderar innehållet för de hittat adressen på gatan.

Men toppen, exakt en sån här grej jag hade missat annars! Stort tack!