Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

I juni smäller det! Sjätte säsongen har premiär och av skådespelarlistan att döma lär det bli rätt intressant.

Aaron Paul, Anjana Vasan, Annie Murphy, Auden Thornton, Ben Barnes, Clara Rugaard, Daniel Portman, Danny Ramirez, Himesh Patel, John Hannah, Josh Hartnett, Kate Mara, Michael Cera, Monica Dolan, Myha’la Herrold, Paapa Essiedu, Rob Delaney, Rory Culkin, Salma Hayek Pinault, Samuel Blenkin, Zazie Beetz.

Permalänk
Medlem

En av de mest efterlängtade serierna för min del, sjukt taggad på säsong 6

Visa signatur

Define c | i5 8400 | 16 GB Corsair vengeance 3000 mhz |Gigabyte GTX 1080 Windforce OC| 500 GB SSD M2 + 1 TB HDD + 240 GB SSD SATA | EVGA 650GQ PSU | AOC AGON 27GQ 165 hz IPS | Logitech G610 | Steelseries Rival 310

Permalänk
Medlem

Jag visste inte att det var dags för en säsong till, väldigt överraskad!

Jag har verkligen älskat Black Mirror hittils. San Junipero är mitt favoritavsnitt, hoppas på något som slår det!

Visa signatur

Desktop: Ryzen 7800X3D | Gigabyte Windforce RTX 4080 | Kingston Fury Beast DDR5 32GB @ 6000MHz | MSI MAG B650 | Arctic Liquid Freezer II 360 | Kingston KC3000 1TB + WD SN850X 4TB | Arctic Liquid Freezer II 360 | Phantek G360A | Corsair RM1000e

Laptop: Lenovo X1 Carbon G9

Permalänk
DingDongerMcDongface

Black Mirror Säsong 6

Har hunnit beta mig igenom tre avsnitt hittills, och måste säga att jag är positivt överraskad? Hittills ingen som lever upp till mina absoluta favoritavsnitt, men betydligt bättre än förra säsongen!

Av dem kände jag att första, Joan is Awful, var det svagaste. Inte dåligt, men det kändes som att de kanske missade en möjlighet att ta det ännu ett steg "djupare", men bytte det mot lite mer humor. Favoriten hittills är tredje avsnittet, som inte alls var vad jag väntade mig från beskrivningen och som jag tänkt på flera gånger sedan jag såg det häromdagen.

Planerar att beta av resterande tre avsnitt under helgen

Vad tycker ni andra? Hunnit se några avsnitt ännu? Hur står det sig mot tidigare säsonger?

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Black Mirror Säsong 6

Har hunnit beta mig igenom tre avsnitt hittills[...]

Planerar att beta av resterande tre avsnitt under helgen

Kör du direkt in på säsong 7? Imponerande!

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk

Bra men lite tröttsamt med,som väntat, ganska mycket krystat PK.

Permalänk
Medlem

Tyckte seriöst inte att denna säsong var något vidare alls. Vad hände med de futuristiskt dystopiska grejerna?

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem

Senaste säsongen var ganska meh. Gillade skottlandsavsnittet, även om det inte hade nån direkt dystopisk grej eller teknik. Rymdavsnittet var bra. Sen de två sista var bara blä. Övernaturligheter tycker jag de kan lämna.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Ska den inte finnas på Netflix? Hittar inte D:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjoooberg:

Tyckte seriöst inte att denna säsong var något vidare alls. Vad hände med de futuristiskt dystopiska grejerna?

Instämmer.

Permalänk
Medlem

Tyckte hela säsongen var dålig med undantaget för "Beyond the Sea".

Permalänk
Medlem
Skrivet av kontohavemust:

Bra men lite tröttsamt med,som väntat, ganska mycket krystat PK.

Har inte sett men hur menar du?

Visa signatur

4790K@4.5ghz, 16GB DDR3, GTX 1060 6GB.

Permalänk
Medlem

Som vanligt blir det sämre och sämre..
kanske får kolla på s1 igen.

Permalänk
Avstängd

Inte sett första avsnittet at första säsongen. Kan någon ge en TLDR av serien utan spoilers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Inte sett första avsnittet at första säsongen. Kan någon ge en TLDR av serien utan spoilers

Första avsnittet är lite... annorlunda...

I övrigt är det en serie med små filmer om diverse oftast dystopiska takes på teknik/media och sådant. Lite som Twilight Zone.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Inte den starkaste säsongen men tyckte fortfarande det var underhållande.

Var väl egentligen avsnittet med Josh Hartnett, Kate Mara och Aaron Paul som var bäst enligt mig. Sista två avsnitten siktade fel.

Permalänk
Medlem

Kollade ett avsnitt, lät det rulla på och andra avsnittet handlade om ett plan som försvunnit för att 5 1/2 år senare dyka upp igen. Okej, fortsättning följer och känns inte som ett Black Mirror avsnitt men fortsätter att kolla.
Tar fyra avsnitt innan jag fattar att Netflix autospelade (eller så råkade jag klicka) upp serien Manifest för mig efter att ha bara sett ett avsnitt. Var något förvirrad men nu följer jag den serien istället. 😀

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Skrivet av Sjoooberg:

Tyckte seriöst inte att denna säsong var något vidare alls. Vad hände med de futuristiskt dystopiska grejerna?

Håller med detta var inte Black Mirror för mig

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Skrivet av Tacomix:

Såg precis S1E1 och E2, nästan så jag kräktes.

Ja S01E01 är ett avsnitt jag alltid rekommenderar att man inte ser. Låtsas om att det inte finns. De andra i säsong ett tycker jag är bra. Men alla är ju brutalt tunga dock, och det är nog efteråt som man processerar vad man sett under en period och tar in det som man kommer underfund med vad man sett.

Det är ju dock motsatsen till feelgood, men de är väldigt bra om än tunga som fasiken.
Som sagt episod nummer ett existerar inte för mig, fast det brännt sig fast i minnet vill jag nog mest bara förtränga det.

Minns inte vilket avsnitt det är i säsong ett men cyklingsavsnittet är bra också, men alla är dystra och tunga.

Permalänk
Medlem

Med risk för att låta som en tråkig gubbe, avsnitt tre var det enda jag gillade, och det gillade jag starkt.

Jag gillar seriösa och allvarliga avsnitt. Så jag dras direkt ur upplevelsen när det kommer pinsamma skämt från karaktärerna vilket var ett problem med de flesta avsnitten. Känns som Black Mirror idag är rädda för att vara seriöst. Kollar man tidigare säsonger tog majoriteten av avsnitten sig själv seriösa. Det är en risk för man kan framstå som pretentiös. Men hellre ett försök och ett misslyckande än att ge upp hela projektet och proppa avsnittet fullt med pinsamma skämt.

Avsnitt tre var inte mycket att klaga på dock. Ett meta-klagomål är kanske att det är lite synd att de stoppade in så kända skådespelare där. Manuset var såpass bra att man kunde låtit nya skådespelare skina med det, istället för att ge guldet till redan etablerade skådespelare.

Permalänk
Medlem

Skrevs denna säsong på en dag? riktigt usla avsnitt.

Visa signatur

💻 → Asus ROG Strix G15 Advantage Edition G513QY-HQ008T (Win11, Linux Kali, VM)
🎮 → Fractal Design Define 7 XL Dark TG • Ryzen 9 7900X + Asus ROG Ryujin II • Gigabyte Aorus Radeon RX 7900 XTX Elite • 32GB DDR5 • Gigabyte X670E AORUS Xtreme • Kingston 2TB • Crucial T700 Gen5 M.2 1TB
🖥️ → Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved 240 Hz QLED
🎧 → AKG K701🖱️ → GLORIOUS MODEL O ⌨️ → CoolerMaster CK721 65%
📞 → NothingPhone 1 (P990i,U11,Diamond,Neonode N2, S9+ etc)

Permalänk
Medlem

avsnittet med Aaron Paul var riktigt bra! gillar hur han utvecklats från "yea, science b**ch!" till att ha ordentliga roller som denna, det krävs en del i detta avsnitt då han har 2 roller (delar med Josh hartnett, de va länge sen! han var ju alla brudars sweetheart i gymnasiet hehe). mäktigt avsnitt, gillade konceptet, han och josh gjorde bra ifrån sig!
...resten av säsongen var PK dravel, jag klarar inte av sånt längre. säg inte till mig att ett äpple är en citron!

galet att vi är så ordentligt på gång till 1984, och alla bara höjer på axlarna och står passiva. Fransmännen och bönderna i nederländerna försöker iaf!

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Medlem

Jäkla trodde först att det handlade om Breaking Bad

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Medlem

Precis sett första avsnittet, och det är lite så det kommer vara i framtiden.
Men denna tråden verkar inte lovande för nästa avsnitt xD

Permalänk

Besviken. Särskilt på fantasyavsnitten. Kass och bland story. Helt ogenerat pro-vänster propaganda också. Trist. Två av fem avsnitt höll måttet tyckte jag.

Permalänk
Medlem

Dystopier är inte min grej öht.

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]

Permalänk
Testpilot

Joan is Awful (första) och Beyond the Sea (tredje) var riktigt spännande avsnitt, i den anda jag förväntar mig Black Mirror med dystopisk sci-fi.

Resten av avsnitten sög riktigt hårt dock.. Läste en intervju med producenten och han sa att "serien inte handlar om sci-fi-dystopi, utan om människans hemska sidor". Okej det kan jag köpa till en viss grad, Black Mirror behöver inte vara "sci-fi" eller teknisk dystopi — men snälla någon lämna fantasi-dravlet och annars B-skräckrulle till någon annan serie.

Uppenbarligen har det blivit tillräckligt av en kritikstorm för producenten att adressera hur man tänkt och resonerat, så förhoppningsvis går de tillbaka till rötterna en aning inför en potentiel säsong 7.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Jag tyckte den här säsongen var riktigt bra.

Joan Is Awful var klart bäst men jag gillade verkligen alla dom andra också.

Till skillnad från många andra är så uppskattar jag hur dom blandade in lite andra och nya saker också. Jag tycker ändå kärnan är densamma i synen på samhället och oss människor osv.

Jag är helnöjd och hoppas dom trots kritiken fortsätter med "red mirror" konceptet.

Permalänk

Det enda "roliga" med säsongen var att se Aaron Paul utanför breaking bad och det var säkert av en anledning till varför han fick rollen. Det kändes lite som hans karaktär vid slutet av BB där han drömde om att jobba med trä, vilket han var fri att göra ute på landet i avsnittet.

Permalänk
Hedersmedlem

Nu har jag sett klart och törs hoppa in i tråden -- fast jag trodde (och var visst inte ensam!) att det var 6 avsnitt. Tråkig överraskning att inse att jag precis sett klart, när jag tänkte kolla ett till senare ikväll. Nåja.

Nog kan jag hålla med om att de sista två avsnitten inte alls passade in i Black Mirror (och det ena hade ju "Red Mirror"-titel pga det), men jag uppskattade dem ändå. Mazey Day var rätt sådär, men Demon 79 gillade jag faktiskt skarpt, skulle säga att det är min favorit i säsongen till och med. Bra kemi mellan huvudpersonerna, bra mörk humor ibland och skönt koncept. Påminner lite om Cabin in the Woods.

Utöver det var väl Beyond the Sea (med Aaron Paul) min favorit. Känns som ett stort plot hole att de hade människorna i rymden och replikas på jorden dock. OK om syftet är att forska på hur människor klarar sig i rymden (som väl är en del av vad ISS gör), men det kändes ändå inte rätt.

Joan is Awful tycker jag faktiskt var sämst i säsongen. Tror jag hakade upp mig på att det blev för omoget/oseriöst omkring mitten, när hon försökte komma ur det hela.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200