Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Måste vara Powerslide? (tror jag haft den i tråden nån gång för lääänge sen)
Känner igen öknen (typ första banan?) och delvis bilmodellerna med... Tror jag

Det är rätt! Minns att det var ett av få spel jag hade tillgång till på vår hem-pc för alldeles för länge sedan

Att vara unik i tråden är nog svårt att uppnå

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Det är rätt! Minns att det var ett av få spel jag hade tillgång till på vår hem-pc för alldeles för länge sedan

Att vara unik i tråden är nog svårt att uppnå

Fint, minnet var på rätt spår
Jepp svårt att hitta på nya spel till tråden men förvånansvärt ofta dyker det upp nått udda

Ny bild:

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Urban Champion till NES.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freds:

Urban Champion till NES.

Jepp, rätt!
Din tur

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Okej, då ska vi se vem som känner igen den här gamla pärlan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freds:

Okej, då ska vi se vem som känner igen den här gamla pärlan.
<Uppladdad bildlänk>

Är det så enkelt som Mole Mania?

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Är det så enkelt som Mole Mania?

Precis så enkelt är det!

Ett trevligt litet pusselspel till Game Boy och ett av Shigeru Miyamotos mindre kända spel.

Permalänk
Medlem

Då kommer nästa, jag visste inte ens att det fanns

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

<Uppladdad bildlänk>

Då kommer nästa, jag visste inte ens att det fanns

visste inte heller att det fanns, men är väl spelet från röjar Ralf. enligt en snabb googling verkar det heta Felix fixer jr?

Visa signatur

CPU : Intel Core i7-12700K GPU: MSI GeForce RTX 3070 Ti GAMING X TRIO 8G MB: MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB; Kingston FURY Beast DDR4 3600MHz 32GB SSD: SSD: Samsung SSD 980 1TB; Samsung SSD 980 PRO 2TB; KINGSTON SNV2S2000G 2TB; Samsung SSD 980 1TB Chassi: Fractal Design Define 7 TG Compact PSU: Seasonic Focus GX 850W CPU kylare: Noctua NH-U12A Skärmar: 2x Asus VG27AQ 27"TUF

Permalänk
Medlem
Skrivet av qnorsten:

visste inte heller att det fanns, men är väl spelet från röjar Ralf. enligt en snabb googling verkar det heta Felix fixer jr?

Absolut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Toppen
Då kör vi denna

Visa signatur

CPU : Intel Core i7-12700K GPU: MSI GeForce RTX 3070 Ti GAMING X TRIO 8G MB: MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB; Kingston FURY Beast DDR4 3600MHz 32GB SSD: SSD: Samsung SSD 980 1TB; Samsung SSD 980 PRO 2TB; KINGSTON SNV2S2000G 2TB; Samsung SSD 980 1TB Chassi: Fractal Design Define 7 TG Compact PSU: Seasonic Focus GX 850W CPU kylare: Noctua NH-U12A Skärmar: 2x Asus VG27AQ 27"TUF

Permalänk
Medlem
Skrivet av qnorsten:

Då ingen gissat något så slänger jag in en annan eventuellt lättare bild från samma spel

Förövrigt ett spel jag spelat igenom flera gånger. Det har vissa brister men en viss charm som gör att jag kommer tillbaka till det då och då.

Visa signatur

CPU : Intel Core i7-12700K GPU: MSI GeForce RTX 3070 Ti GAMING X TRIO 8G MB: MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB; Kingston FURY Beast DDR4 3600MHz 32GB SSD: SSD: Samsung SSD 980 1TB; Samsung SSD 980 PRO 2TB; KINGSTON SNV2S2000G 2TB; Samsung SSD 980 1TB Chassi: Fractal Design Define 7 TG Compact PSU: Seasonic Focus GX 850W CPU kylare: Noctua NH-U12A Skärmar: 2x Asus VG27AQ 27"TUF

Permalänk
Medlem
Skrivet av qnorsten:

Då ingen gissat något så slänger jag in en annan eventuellt lättare bild från samma spel
<Uppladdad bildlänk>

Förövrigt ett spel jag spelat igenom flera gånger. Det har vissa brister men en viss charm som gör att jag kommer tillbaka till det då och då.

Zanzarah! Tror jag postat det tidigare i tråden 😁 fantastiskt spel. Spelade det så mycket som yngre.

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Zanzarah! Tror jag postat det tidigare i tråden 😁 fantastiskt spel. Spelade det så mycket som yngre.

Helt rätt din tur. Riktigt fantastiskt och charmigt spel som var före sin tid på vissa sätt. Minns att jag tyckte det var super coolt när man blev inslängd i matcherna mellan feerna, lite som ett spel i spelet.

Kollade faktiskt inte om någon postat den tidigare i tråden, utan hade sen långt innan bestämt mig för att posta det spelet om jag väl lyckades gissa rätt på något.

Uppdatering: kollade upp det nu och såg att du nämnt det 2020 någon gång så var ju några år sen.

Visa signatur

CPU : Intel Core i7-12700K GPU: MSI GeForce RTX 3070 Ti GAMING X TRIO 8G MB: MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB; Kingston FURY Beast DDR4 3600MHz 32GB SSD: SSD: Samsung SSD 980 1TB; Samsung SSD 980 PRO 2TB; KINGSTON SNV2S2000G 2TB; Samsung SSD 980 1TB Chassi: Fractal Design Define 7 TG Compact PSU: Seasonic Focus GX 850W CPU kylare: Noctua NH-U12A Skärmar: 2x Asus VG27AQ 27"TUF

Permalänk
Medlem
Skrivet av qnorsten:

Helt rätt din tur. Riktigt fantastiskt och charmigt spel som var före sin tid på vissa sätt. Minns att jag tyckte det var super coolt när man blev inslängd i matcherna mellan feerna, lite som ett spel i spelet.

Kollade faktiskt inte om någon postat den tidigare i tråden, utan hade sen långt innan bestämt mig för att posta det spelet om jag väl lyckades gissa rätt på något.

Uppdatering: kollade upp det nu och såg att du nämnt det 2020 någon gång så var ju några år sen.

Minns att jag ofta råkade säga pokemon istället för feer när vi spelade, haha.

Yes, menade mest att jag tycker det är/var ett så fantastiskt spel att jag också nämnt det någon gång säkert massor av spel som varor med flera gånger.

Hur som helst, mitt bidrag till tråden:

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Minns att jag ofta råkade säga pokemon istället för feer när vi spelade, haha.

Yes, menade mest att jag tycker det är/var ett så fantastiskt spel att jag också nämnt det någon gång säkert massor av spel som varor med flera gånger.

Hur som helst, mitt bidrag till tråden:
<Uppladdad bildlänk>

Perfect Dark?

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Minns att jag ofta råkade säga pokemon istället för feer när vi spelade, haha.

Yes, menade mest att jag tycker det är/var ett så fantastiskt spel att jag också nämnt det någon gång säkert massor av spel som varor med flera gånger.

Hur som helst, mitt bidrag till tråden:
<Uppladdad bildlänk>

Toy story 2? Ägde det aldrig själv men spelade det en del hos kusinen!

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Perfect Dark?

Fel!

Skrivet av Ostbullen:

Toy story 2? Ägde det aldrig själv men spelade det en del hos kusinen!

Rätt! Snyggt, trodde inte någon skulle ta den så snabbt.
Oredigerade originalbilden:

Din tur!

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Fel!

Rätt! Snyggt, trodde inte någon skulle ta den så snabbt.
Oredigerade originalbilden:
<Uppladdad bildlänk>

Din tur!

Haha! Ibland kan man ta hur obskyra spel som helst som man beskär ner till en liten sprite, sedan kommer det en jäkel som spelat spelet och tar det direkt

Då kommer nästa här! Ett spel som helt klar förtjänar en remaster:

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

Det är ett av de bästa spelen som släpptes till Wii, MadWorld, om jag inte misstar mig.
Spelade lite grann så sent som i förra veckan
Och ja, en remake vore trevligt, helst till PC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av buffelapa:

Det är ett av de bästa spelen som släpptes till Wii, MadWorld, om jag inte misstar mig.
Spelade lite grann så sent som i förra veckan
Och ja, en remake vore trevligt, helst till PC.

Helt rätt, din tur! Och verkligen! Dock, spelet gjorde sig faktiskt riktigt bra med motionkontroller, så kanske till switchen?

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

Helt rätt, din tur! Och verkligen! Dock, spelet gjorde sig faktiskt riktigt bra med motionkontroller, så kanske till switchen?

Det är kanske bäst, men jag har ingen sådan... Så både Switch och PC hoppas jag.

Här kommer mitt bidrag:

Permalänk
Medlem

Hmmm. Jag känner igen den där munnen med pratbubblan som jag antar är muspekaren 🤔 Men inte resten.

Visa signatur

Databurk: Den lilla vita

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puttrickio:

Hmmm. Jag känner igen den där munnen med pratbubblan som jag antar är muspekaren 🤔 Men inte resten.

Den munnen är mycket riktigt muspekaren när man kan prata med någon/något, och en identisk mun finns i en hel bunt spel från samma era.

Permalänk
Medlem

Space quest 4?
(gissar lite vilt)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Space quest 4?
(gissar lite vilt)

Det är inte Space Quest 4.

En bild till:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Space quest 4?
(gissar lite vilt)

Nej, det var sämre grafik på det. Skulle det kunna vara Space Quest 6, möjligen?

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

Nej, det var sämre grafik på det. Skulle det kunna vara Space Quest 6, möjligen?

Det är inte Space Quest 6 heller.

Ytterligare en bild:

Permalänk
Medlem
Skrivet av buffelapa:

Det är inte Space Quest 6 heller.

Ytterligare en bild:
<Uppladdad bildlänk>

Hm. Den där muspekaren ser ut som Sierras, men det är inte deras typ av grafik i övrigt.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

Hm. Den där muspekaren ser ut som Sierras, men det är inte deras typ av grafik i övrigt.

Det var inte Sierra som gav ut detta.

En till bild: