Snabbkoll: Delbetalar du hårdvaruköp?

Permalänk
Medlem

Nej, som generell princip spenderar jag inte vad jag inte äger utan sparar undan/öronmärker medel (även om prissättningen idag gör datorhårdvara till en ickefråga) för sådana ändamål (generella inköp).

Simpelt, har man inte råd så har man inte och man spenderar inte medel man inte äger, särskilt på datorhårdvara till överpris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OldComputer:

Har förvisso ingen bil, men sängen från hästens jag har tangerar i den prisklassen, 167 lakan.

Den delbetalades, men frågan är om det var en "avbetalning" i vanlig mening då det var 40 i HP för beställningen och resten på en faktura vid leverans 8v senare.

Har du en säng för 167 000 kr? o.o

Permalänk
Medlem
Skrivet av OldComputer:

Har förvisso ingen bil, men sängen från hästens jag har tangerar i den prisklassen, 167 lakan.

Den delbetalades, men frågan är om det var en "avbetalning" i vanlig mening då det var 40 i HP för beställningen och resten på en faktura vid leverans 8v senare.

Det där är ju bara messed up om det är sant. Har du en säng för 167 lax och i så fall, varför?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eismannen:

Det där är ju bara messed up om det är sant. Har du en säng för 167 lax och i så fall, varför?

För att det är skönt att sova i säng som inte blir brasved då man får ett EP-anfall. Blir lite skillnad på motståndet i en sådan här säng jämfört med IKEA-skräp. En säng som väger typ 1 kg per tusenlapp har rätt bra motstånd för G-kraft / vibrationer.

Den har lyckats hålla mig anfallsfri i ett drygt halvår, åtminstone så långt att man nu mera bara får väldigt små ryckningar / vibrationer i armar och ben, jämfört med att falla ihop medvetslös. Så på lång sikt är det en god investering anser jag.

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Medlem
Skrivet av OldComputer:

För att det är skönt att sova i säng som inte blir brasved då man får ett EP-anfall. Blir lite skillnad på motståndet i en sådan här säng jämfört med IKEA-skräp. En säng som väger typ 1 kg per tusenlapp har rätt bra motstånd för G-kraft / vibrationer.

Den har lyckats hålla mig anfallsfri i ett drygt halvår, åtminstone så långt att man nu mera bara får väldigt små ryckningar / vibrationer i armar och ben, jämfört med att falla ihop medvetslös. Så på lång sikt är det en god investering anser jag.

Intressant läsning då jag har en nära med epilepsi och väldigt många anfall, kul att detta fungerar för dig. 👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av OldComputer:

För att det är skönt att sova i säng som inte blir brasved då man får ett EP-anfall. Blir lite skillnad på motståndet i en sådan här säng jämfört med IKEA-skräp. En säng som väger typ 1 kg per tusenlapp har rätt bra motstånd för G-kraft / vibrationer.

Den har lyckats hålla mig anfallsfri i ett drygt halvår, åtminstone så långt att man nu mera bara får väldigt små ryckningar / vibrationer i armar och ben, jämfört med att falla ihop medvetslös. Så på lång sikt är det en god investering anser jag.

Shit. Ja då förstår jag. Bra att det hjälper, då är det lätt värt👍