Benify-erbjudanden på Samsung-TV [utbruten tråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av pallish:

75" är slut nu. 65" och 85" finns kvar!

Wtf!
Fick mejlet om makuleringen och skulle välja QN90B istället. Då står det "köp nu" men i nästa skede"få lageravisering". Vill inte gå ner till 65" och har inte plats för högtalare om jag köper 85" som jag för övrigt tycker är för mycket pengar. Pallar inte!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Viking
Skrivet av Chris_Kadaver:

Wtf!
Fick mejlet om makuleringen och skulle välja QN90B istället. Då står det "köp nu" men i nästa skede"få lageravisering". Vill inte gå ner till 65" och har inte plats för högtalare om jag köper 85" som jag för övrigt tycker är för mycket pengar. Pallar inte!

Hmm... Konstigt att du inte fick någon. Ser ut som att du beställde före många andra. Kanske värt att fråga om de kan erbjuda en annan 75 tummare?

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 9800X3D | 32GB RAM @6000MT/s cl30 | Asus ROG Strix B650E-I | Cooler Master NR200P MAX V2 | LG OLED 27GX790A 480Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Hmm... Konstigt att du inte fick någon. Ser ut som att du beställde före många andra. Kanske värt att fråga om de kan erbjuda en annan 75 tummare?

Det här gäller det faktum att 75" QN95B blev makulerad och jag istället fick mellan 65", 75" (QN90B), och 85". När jag då trycker på 75" (QN90B) köp-knappen kommer jag till en sida där jag kan få mejl när den återkommit i lager snarare än att genomföra köpet. Dvs är den också slut nu. Är inte alls nöjd med det här. Ringer dem imorgon.

Visa signatur

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Faaaan, 75an för 8000 hade varit årets deal men såg makuleringsmailet för sent. Köpte 85an istället. Vet ärligt inte om det var klokt men den har som lägst kostat 35000 så 13500 kändes otroligt bra också. Snikmodellerna på 85" kostar liksom från 15000.
Märker man skillnad på 144 mot 120? Inte för att min gpu kan köra 144 (eller ens 120) men kanske en framtida gpu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mstoltz:

Så det var full styrka på HDR i game mode?

Får min på måndag 😉

Vilken firmware har du installerat på din??

Såg definitivt ut som det.

1430 var det på den.

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Medlem
Skrivet av D.:

Det där kan man verkligen kalla en lagerrensning.
Såväl de som var på erbjudande som alternativprodukterna tog slut inom kort.
Fick ordern makulerad och när jag nu under kvällen kollade alternativen så var alla utom 85:an slut.

Mest troligt blev den makulerad p g a att jag valde "med inbärning", som nog gjorde att den hamnade längre bak i kön.
Hur valde ni andra i det?

Men har inte så stor betydelse, föräldrarna som denna skulle köpas till har fungerande tv:n (visserligen från 2011-12).
Krisar det sig där kanske jag kan sälja min 75QN95A, nu när de flesta av de serier jag följt slutar.

Nja, jag valde till tomtgräns. La beställningen 17:53 och flera som la beställning långt senare har ju fått leveransbesked. Använde faktura via Klarna.

Känns mest som det varit lite hejbaberiba i orderhanteringen. Säger inget om att det inte skulle vara orimligt, men någon tidpunkt för när man beställde tycks inte spela någon större roll i alla fall

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldarion:

Nja, jag valde till tomtgräns. La beställningen 17:53 och flera som la beställning långt senare har ju fått leveransbesked. Använde faktura via Klarna.

Känns mest som det varit lite hejbaberiba i orderhanteringen. Säger inget om att det inte skulle vara orimligt, men någon tidpunkt för när man beställde tycks inte spela någon större roll i alla fall

Köp med faktura skulle jag gissa att de kanske nedprioriterar. Men jag valde att betala direkt och har fått ordern "annulerad" samt länk till landnimgssida till de här andra rabatterade modellerna där endast 75" känns intressant men är slut. Fan jag hatar sånt här. Det är illa nog att ha beslutsångest i förstaskedet vid beställning men ändå i väntan på leveransbesked börja känna att det var rätt beslut och se fram emot leverans för att sedan hamna i den här situationen. Tycker de kan erbjuda årets modell till samma pris för oss få som "hamnat i kläm" här. Uppenbarligen har de stora marginaler på dessa modeller med tanke på dessa reapriser. Och tillverkningskostnaden för årets modell lär väl vara ungefär densamma som för förra ärets modell.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Köp med faktura skulle jag gissa att de kanske nedprioriterar. Men jag valde att betala direkt och har fått ordern "annulerad" samt länk till landnimgssida till de här andra rabatterade modellerna där endast 75" känns intressant men är slut. Fan jag hatar sånt här. Det är illa nog att ha beslutsångest i förstaskedet vid beställning men ändå i väntan på leveransbesked börja känna att det var rätt beslut och se fram emot leverans för att sedan hamna i den här situationen. Tycker de kan erbjuda årets modell till samma pris för oss få som "hamnat i kläm" här. Uppenbarligen har de stora marginaler på dessa modeller med tanke på dessa reapriser. Och tillverkningskostnaden för årets modell lär väl vara ungefär densamma som för förra ärets modell.

Tänk så här, nu behöver du inte fundera mer på mjukvara, felaktigheter o annat som denna modell dras med.
Att de ska erbjuda årets modell är ett långskott o inget de är skyldig till (men nice om de gör det). Frågan är dock om årets modell levererar, så inte de har de defekter du oroar dig för.

Permalänk
Medlem

Köp med faktura skulle jag gissa att de kanske nedprioriterar.

Varför då? De får ju pröjs direkt ändå.

Visa signatur

Ryzen 9950X3D | 128 GB Ram | RTX 5090 | Samsung 990 Pro 4 TB * 3
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av dartan:

Tänk så här, nu behöver du inte fundera mer på mjukvara, felaktigheter o annat som denna modell dras med.
Att de ska erbjuda årets modell är ett långskott o inget de är skyldig till (men nice om de gör det). Frågan är dock om årets modell levererar, så inte de har de defekter du oroar dig för.

Av det jag kollat upp så verkar 1430 ha löst alla problem. Men visst... Kanske att en typ 77" OLED är lite roligare ändå. Sen får man väl typ strunta i att det kostar därefter. Är bara så jävla trött att leta deals och aldrig kunna ta beslut varpå det skiter sig när man väl hittar en del som ändå känns bra nog.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Av det jag kollat upp så verkar 1430 ha löst alla problem. Men visst... Kanske att en typ 77" OLED är lite roligare ändå. Sen får man väl typ strunta i att det kostar därefter. Är bara så jävla trött att leta deals och aldrig kunna ta beslut varpå det skiter sig när man väl hittar en del som ändå känns bra nog.

1430 har inte löst ALLA problem.. så där kan du tänka positivt.
Jag köpte en 75" men valde o skickade den vidare pga problemen den har samt mitt problem att jag var tvungen o möblera om helt, orkade inte helt enkelt. Jag behåller min LG oled 65B1 o mörklägger mer samt nöjer mig med storleken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Varför då? De får ju pröjs direkt ändå.

Det händer nog att folk inte betalar sina fakturor och att det för deras del riskerar att bli strul. Har själv jobbat som kundservicekoordinator och vet själv hur jag/vi på företaget eventuellt hade prioriterat i en liknande situation. Folk som köper på faktura för att sedan aldrig betala är vanligare än man kanske tror även om jag inte spontant tror det om folk här. Av just de som väljer fakturabetalning är det förvånansvärt många som har betalningsanmärkningar eller ligger med enorma skulder hos kronofogden. Har som sagt bland annat suttit dag ut och dag in och genomfört kreditkontroller på kunder som velat beställa på faktura. Sen tror jag kundens rättighet i själva köpeavtalet är starkare om betalning är gjord om man ska se till konsumentköplagen. Minns inte vilka skyldigheter samsung har här när man dels bekräftat köpet samt mottagit betalning. Eftersom andra fått sina leveranser så har de nog ingen juridisk rätt att inte erbjuda en likvärdig TV till samma pris. Dvs de kan inte skylla på tryckfel eller felaktig prissättning eller liknande.

Skrivet av dartan:

1430 har inte löst ALLA problem.. så där kan du tänka positivt.
Jag köpte en 75" men valde o skickade den vidare pga problemen den har samt mitt problem att jag var tvungen o möblera om helt, orkade inte helt enkelt. Jag behåller min LG oled 65B1 o mörklägger mer samt nöjer mig med storleken

Positivt tänkande är höjden av självbedrägeri. Är allt för luttrad för att ägna mig åt sådant tyvärr.
Försöker istället hålla mig till objektivt tänkande. Men något jag eventuellt skulle störa mig på är VA-smearing/ghosting vid spelande. Men det är svårt att avgöra hurpass påtagligt det är utan att ha sett TVn irl.
Du köpte hem en och sålde vidare menar du?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det händer nog att folk inte betalar sina fakturor och att det för deras del riskerar att bli strul. Har själv jobbat som kundservicekoordinator och vet själv hur jag/vi på företaget eventuellt hade prioriterat i en liknande situation. Folk som köper på faktura för att sedan aldrig betala är vanligare än man kanske tror även om jag inte spontant tror det om folk här. Av just de som väljer fakturabetalning är det förvånansvärt många som har betalningsanmärkningar eller ligger med enorma skulder hos kronofogden. Har som sagt bland annat suttit dag ut och dag in och genomfört kreditkontroller på kunder som velat beställa på faktura. Sen tror jag kundens rättighet i själva köpeavtalet är starkare om betalning är gjord om man ska se till konsumentköplagen. Minns inte vilka skyldigheter samsung har här när man dels bekräftat köpet samt mottagit betalning. Eftersom andra fått sina leveranser så har de nog ingen juridisk rätt att inte erbjuda en likvärdig TV till samma pris. Dvs de kan inte skylla på tryckfel eller felaktig prissättning eller liknande.

Positivt tänkande är höjden av självbedrägeri. Är allt för luttrad för att ägna mig åt sådant tyvärr.
Försöker istället hålla mig till objektivt tänkande. Men något jag eventuellt skulle störa mig på är VA-smearing/ghosting vid spelande. Men det är svårt att avgöra hurpass påtagligt det är utan att ha sett TVn irl.

Fast den huvudvärken går väl över på Klarna och inte Samsung, eller är jag ute och cyklar?
Det vore annat om Samsung sålde direkt mot vanlig faktura.

Visa signatur

Ryzen 9950X3D | 128 GB Ram | RTX 5090 | Samsung 990 Pro 4 TB * 3
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Fick min tv levererad idag men satt hela kvällen igår o försökte få till tänket kring placeringen.
Gav upp til slut och landade i att jag var nöjd med min oled o att det var enklare att jobba med ljusinsläpp än placering av ny tv.
En vän till mig fick helt enkelt göra sitt livs affär istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Fast den huvudvärken går väl över på Klarna och inte Samsung, eller är jag ute och cyklar?
Det vore annat om Samsung sålde direkt mot vanlig faktura.

Så kan det förvisso vara. Företaget jag jobbade på hade inte klarna. Minns inte var jag läst att näringsidkaren inte kan häva köpeavtalet om betalning är genomförd och att kunden fått bekräftelse på att köpet är genomfört i form kvitto med att det kan skilja om kunden ännu inte betalat varan?
Kan inte hitta något om det när jag läser konsumentköplagen just nu. Men jag kanske fått det om bakfoten.

Visa signatur

Permalänk

Hej! För två veckor sedan köpte jag en QN90B 75 för 20 099 SEK, men idag köpte jag istället en QN90B 85 för nästan hälften av priset. Enligt min kännedom har man rätt till 30 dagars retur på en TV från det att man har mottagit den. Har man även rätt till gratis returfrakt, eller måste man stå för kostnaden själv?

"Enligt Samsungs returvillkor på deras nordiska webbplats, inklusive norska och svenska webbplatser, täcker Samsung endast fraktkostnader för defekta produkter eller produkter med produktionsfel, samt för produkter som skadats under transport. Om du vill returnera produkten inom ångerrättsperioden eftersom du är missnöjd med den eller för att produkten inte uppfyller dina förväntningar, kommer du normalt sett att behöva betala för returfrakten själv."
"Jag blir så osäker när det står så här:"
Fri frakt och retur | Räntefri delbetalning* | 30 dagars öppet köp
Läs mer
https://www.samsung.com/se/shop-faq/returns-and-cancellations...

Permalänk
Medlem
Skrivet av underkiller:

Hej! För två veckor sedan köpte jag en QN90B 75 för 20 099 SEK, men idag köpte jag istället en QN90B 85 för nästan hälften av priset. Enligt min kännedom har man rätt till 30 dagars retur på en TV från det att man har mottagit den. Har man även rätt till gratis returfrakt, eller måste man stå för kostnaden själv?

Köpte du den från Samsung.com så är det fri retur inom 30 dagar. Det står i dina villkor om du kollar.

Permalänk
Medlem

Från Samsungs Allmäna villkor (som du säkerligen fick när du gjorde beställningen): "Vid tillfälliga kampanjer eller erbjudanden frånsäger Samsung sig ansvar för att produkten säljer slut samt eventuella tryckfel. Om försök att utnyttja erbjudande på ett otillåtet sätt upptäcks har Samsung rätt att annullera eller justera ordern."

Permalänk
Medlem

Hade lätt tagit 8000kr 75" på makulerade ordern. Grattis till er!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dartan:

Från Samsungs Allmäna villkor (som du säkerligen fick när du gjorde beställningen): "Vid tillfälliga kampanjer eller erbjudanden frånsäger Samsung sig ansvar för att produkten säljer slut samt eventuella tryckfel. Om försök att utnyttja erbjudande på ett otillåtet sätt upptäcks har Samsung rätt att annullera eller justera ordern."

Fast jag har inte försökt utnyttja erbjudande på otillåtet sätt. Och första stycket innebär att du inte kan komma efterhand och kräva ett kampanjpris på något som sålt slut. Skillnad är det däremot om du redan ingått ett köpavtal, pengar dragits, du fått bekräftelse på köpet och ett kvitto. Då gäller svenska konsumentköpslagen. Och som jag tolkar mejlet från samsung med beloppet som betalats etc så är det ett kvitto på köpet.

Här är saxat ur konsumentköpslagen:
"Rätt att kräva att näringsidkaren fullgör köpet
4 § Konsumenten får hålla fast vid köpet och kräva att näringsidkaren fullgör det.

Näringsidkaren är dock inte skyldig att fullgöra köpet, om det finns ett hinder som näringsidkaren inte kan övervinna eller om det skulle förutsätta uppoffringar som inte är rimliga med hänsyn till konsumentens intresse av att näringsidkaren fullgör köpet. Om ett sådant förhållande upphör inom rimlig tid, får konsumenten dock kräva att näringsidkaren fullgör köpet.

Konsumenten förlorar rätten att kräva att näringsidkaren fullgör köpet, om konsumenten väntar orimligt länge med att framställa kravet.".

Det där är såklart öppet för tolkning vad som är rimligt och inte. Men att jätten samsung inte skulle kunna trolla fram en likvärdig eller bättre 75-tummare för samma pris som jag betalat känns inte alls orimligt. Sen att de sätter hutlöst mycket högre priser på årets modeller som bara är marginellt bättre är väl en fråga om det verkligen är rimligt, eller om denna prisskillnad de själva satt ens ska finnas med i beaktning vid eventuell intressekonflikt?
Kan de sänka priserna med 70% så är det givetvis fantasipriser med enorma marginaler vi talar om som är ordinarie pris. Och frågan är då om det är orimligt att de få kunder som nu eventuellt hamnar i kläm inte ska kunna kompenseras för det genom att få just en likvärdig modell som beställts.

Att erbjudas köp av QN90B, 75" till ett lägre pris är absolut en rimlig lösning. Men att sent på kvällen få ett mejl om detta och att dels förväntas hinna se att mejlet inkommit och att hinna ta ställning på bara någon timme tycker jag inte kan anses som rimligt krav på köparen. Nu såg jag mejlet först vid 23-tiden och efter att ha kollat upp modellerna och tagit beslut om att faktiskt välja just den 75" modell som fanns att välja, klicka på "köp nu" för att då mötas av en ladningssida där man kan bli mejlad när den återfinns i lager igen...? Det är ju såklart ett enkelt sätt för samsung att försöka lösa problemet. Men att två gånger "hamna i kläm" på det här sättet tycker inte jag är rimligt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av underkiller:

"Enligt Samsungs returvillkor på deras nordiska webbplats, inklusive norska och svenska webbplatser, täcker Samsung endast fraktkostnader för defekta produkter eller produkter med produktionsfel, samt för produkter som skadats under transport. Om du vill returnera produkten inom ångerrättsperioden eftersom du är missnöjd med den eller för att produkten inte uppfyller dina förväntningar, kommer du normalt sett att behöva betala för returfrakten själv."
"Jag blir så osäker när det står så här:"
Fri frakt och retur | Räntefri delbetalning* | 30 dagars öppet köp
Läs mer
https://www.samsung.com/se/shop-faq/returns-and-cancellations...

När jag pratade med Samsung innan jag beställde, sa dom att jag har rätt att prova tv i 30 dagar.
Skulle jag inte vara nöjd har jag fri retur av den.
Då kommer dom hem till mig och hämtar den.

Detta fick jag reda på i alla fall

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Beställd den 22.
Min QN95B 75" har anlänt till terminal i Jönköping. Kan vara här imorgon men troligtvis blir det väl till början av nästa vecka.

Bokat till tisdag den 30 med hemleverans och inburen. Sista uppdateringen jag skriver innan review för den som nu förde statistik.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Fick nyss SMS av Bing om att bestämma tid den ska levereras. Den befinner sig knappt 8 kilometer ifrån mig, så tänkte att jag kanske kunde få den levererad idag eller åtminstone i helgen.

Men nej, det blev först på måndag. Jag som hade sett till att inte ha några planer i helgen för att kunna fixa med TVn.. 😩

Den som väntar på något gott väntar ALLTID för länge.

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Samsung S22

Permalänk

Fick också makulerad. Synd att ersättningar är slut, men passade inte riktigt heller. 90-modellerna känns svårt att få snyggt väggmontage på utan one Connect, och 65” som fanns som 95-modell känns lite liten nu när man ställt in sig på 75”

Permalänk
Medlem
Skrivet av AtlasPatlas:

90-modellerna känns svårt att få snyggt väggmontage på utan one Connect

Måste hålla med. Oneconnect är faktiskt en av de riktigt trevliga features om man ska väggmontera och dessutom har en del enheter. Jag har alltid kört med nån form av hdmiväxel för att enbart ha ström och hdmi till tvn och detta är ju ett klart lyft.

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Medlem
Skrivet av mstoltz:

Jag har läst samma.

95b har lite bättre av det mesta, men om det är någon märkbar skillnad vet jag inte.

Sen har väl 90b en sorts antireflex film över panelen som inte 95b har.

Vad är det för skillnad på motion?
Att 95b var bättre eller sämre?

Ang att montera foten på tv när den är i kartongen...
Är det ingen här som fått hem sin 75" 95B som kan svara om det gick att göra så?

Instruktionerna borde även finnas på kartongen.

Jag får hem min 75" i eftermiddag så kan rapportera framåt kvällen.

Skrivet av D.:

Fick ordern makulerad och när jag nu under kvällen kollade alternativen så var alla utom 85:an slut.

Mest troligt blev den makulerad p g a att jag valde "med inbärning", som nog gjorde att den hamnade längre bak i kön.

Men har inte så stor betydelse, föräldrarna som denna skulle köpas till har fungerande tv:n (visserligen från 2011-12).
Krisar det sig där kanske jag kan sälja min 75QN95A, nu när de flesta av de serier jag följt slutar.

Jag beställde med inbärning och får min 75" idag och kan boka dag för leverans av min 55".

Beställde även med 30 dagars faktura via Klarna.

55" beställdes 22 maj 2023, 14:25
75" beställdes 22 maj 2023, 19:07

75" låg leverans en dag tidigare så får den idag medan 55" kommer i nästa vecka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av D.:

Jag beställde 22/5 kl 20:12 och fick min makulerad. Valde också med inbärning.

Har nu beställt en QN90B 75 tum istället och hoppas jag blir nöjd med den. Valde denna gång utan inbärning. Vad tror ni andra, är det hugget som stucket mellan QN90B och QN95B? QN95B var väl förra årets flaggskepp, men i rtings jämförelse placerar sig QN90B lite högre? https://www.rtings.com/tv/tools/compare/samsung-qn90b-qled-vs...

Permalänk
Medlem

Min QN95B 75" är fortfarande fast i Jönköping sedan 24 maj... Hade inte varit fel att få den idag innan helgen och avnjuta en kall framför en bra rulle till kvällen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bulle:

Jag beställde 22/5 kl 20:12 och fick min makulerad. Valde också med inbärning.

Har nu beställt en QN90B 75 tum istället och hoppas jag blir nöjd med den. Valde denna gång utan inbärning. Vad tror ni andra, är det hugget som stucket mellan QN90B och QN95B? QN95B var väl förra årets flaggskepp, men i rtings jämförelse placerar sig QN90B lite högre? https://www.rtings.com/tv/tools/compare/samsung-qn90b-qled-vs...

90 och 95 borde vara samma årgång, bara det att bl a Oneconnect-boxen ingår i 95 men inte i 90. Sen tydligen även en del andra minimala skillnader där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mille666:

Fick nyss SMS av Bing om att bestämma tid den ska levereras. Den befinner sig knappt 8 kilometer ifrån mig, så tänkte att jag kanske kunde få den levererad idag eller åtminstone i helgen.

Men nej, det blev först på måndag. Jag som hade sett till att inte ha några planer i helgen för att kunna fixa med TVn.. 😩

Den som väntar på något gott väntar ALLTID för länge.

Nu har du säkert bättre koll än vad jag hade, men när jag fick välja tid trodde jag först att måndag var första leveranstid för mig då det stod överst. Sedan såg jag att dagens och helgens tider stod under. Kanske värt att dubbelkolla.