Permalänk

Corsair K55

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Livsnjutare 😎

Logitech K800

Har tre stycken, ett hemma, ett på jobbet och ett i backup 😅

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Asus ROG Strix Scope TKL med vad jag har för mig var Cherry MX Red

Permalänk
Medlem

Du fick mig just att vilja spara på Dioden i NumLock! Ska ta bort auto-on i bios från nästa gång jag bootar om

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jens-Ragnar:

Jag har aldrig varit mycket för massa extra funktioner och finesser på prylar. Mitt Filco känns gediget med stilren formgivning. Den enda funktionen jag behöver är att kunna mata in text och möjligen n-key rollover vid spelande. Filco levererar detta i ett snyggt format utan massa extra finesser som ställer till det.

Är lite sugen på att köpa ett till utan att jag egentligen behöver fler.

Du fick mig just att vilja spara på Dioden i NumLock! Ska ta bort auto-on i bios från nästa gång jag bootar om

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

https://i.imgur.com/GD8l8st.jpg
Ett QK65 med Aqua king-brytare och PBTfans Deep sea predator caps

Blir ju duktigt sugen på att beställa ett, hur länge har du haft det? köpte du på candykeys? Vad blev slutpriset för det?

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk

Efreet
Ovanligt 4x12 Ortholinear som jag har lyckats få tag på två av då jag älskar det så mycket. 👌🥰👍
Skillnaden är färgen och brytarna.

Keycaps är GMK Nines & GMK Sixes på denna bild.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Efreet
Ovanligt 4x12 Ortholinear som jag har lyckats få tag på två av då jag älskar det så mycket. 👌🥰👍
Skillnaden är färgen och brytarna.
<Uppladdad bildlänk>
Keycaps är GMK Nines & GMK Sixes på denna bild.

Jag har inte förstått mig på ortho och den layouten, men är det en fördel om man är programmerare? Eller vart är användningsområdet?
Frågar som en intresserad gamer 😂

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Skrivet av sINsen:

Jag har inte förstått mig på ortho och den layouten, men är det en fördel om man är programmerare? Eller vart är användningsområdet?
Frågar som en intresserad gamer 😂

Huvudmålet är att du har allt ett steg ifrån homerow(ASDF<->JKLÖ) samt att du använder tummarna till mer än att en av dem trycker på Space.
Jag gamer ju främst och har inte stött på några nackdelar i fps, för starcraft blir det dock lite bökigt men går om man vill. En stor😉 fördel är att du har massor med plats för musen.

Permalänk

Filco Majestouch-2, måste vara runt 10 år vid det här laget.
Cherry BrownMX. Inte mitt favorit-tbord men det fungerar fortfarande.
Föredrar att skriva på min thinkpad laptop.

Visa signatur

"Your ad here"

Permalänk
Medlem

Min favorit: Logitech Gaming G413. Gillar tyngden och att det ligger still vid en spelsession.
https://www.logitechg.com/en-us/products/gaming-keyboards/g41...

Permalänk
Medlem

Logitech ERGO K860. Har två stycken för jag är så nöjd.

Ergonomiskt trådlöst tangentbord som kan växla mellan 3 olika enheter.
Kan växla mellan Windows/Linux-layout och Mac-layout för super/alt-tangenterna.

Ansluts antingen via logitechs unified dongle eller blåtand.
Drivs med två AAA-batterier, batteritiden är 1-2 år för mig.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Fick hem mitt WoB set idag, så var ju tvungen att byta direkt ;D
Men jag blev väldigt nöjd, stilrent och snyggt.
Custom hatten passar till mitt Pulse set jag har liggandes, men tyckte att den passade in för att ge en liten färgklick också.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Skrivet av sINsen:

Fick hem mitt WoB set idag, så var ju tvungen att byta direkt ;D
Men jag blev väldigt nöjd, stilrent och snyggt.
Custom hatten passar till mitt Pulse set jag har liggandes, men tyckte att den passade in för att ge en liten färgklick också.

<Uppladdad bildlänk>

Smurf!

Permalänk
Skrivet av Kulsprutan:

Smurf!

<Uppladdad bildlänk>

Oj nej, det är inte alls samma tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kulsprutan:

Oj nej, det är inte alls samma tangentbord.

Haha nej! Du har ju keychron 😎 men likadan layout, och ish samma, förutom att mitt va skit när ja fick hem de 😂

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Corsair K70 RGB, typ nästan 10 år gammalt? ser fortfarande nytt ut iallafall och fungerar finfnt.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

"main" är väl mitt arbetstangentbord för all tid går åt till jobbet just nu :/
Basen är ett iqunix F97 där jag bytt switcharna från MX Silent Reds till handsmorda (205g) Wuque Studio Silent Tactiles på alla tangenter förutom dem med stabilisatorer som istället har stock oil kings. Passade även på att byta ut capsen till Ghost Judges Blue Samurai (GMK Blue Samurai kopior). Har smort costar stabsen med superlube och moddat med sjukhustejp under spacestabben.
Slutligen är brädan tejpmoddad med klassisk målartejp från Clas Ohlson och så högg jag ett enkelt handledsstöd från Keychron i trä.
Brädan gick på ca 1000 SEK beggad, switcharna ca 70 USD, keycaps ca 50 USD, lube tejp mm kanske en hundring i förbrukat material och handledsstödet några hundralappar - totalt runt 2500
Resultatet är en kompakt bräda med numpad som är väldigt tyst när man skriver (förutom när man aggressivt trycker på backspace eller space) som jag använder trådlöst till min laptop på jobbet via dongel och med blåtand där hemma om jag behöver arbeta med numpad.

Visa signatur

5800x | RTX 3090 | Crosshair VIII Hero | Dominator Platinum @3800 | O11 PCMR | PG348Q | 3x360 Custom

Permalänk
Medlem
Skrivet av BoilInBagRis:

"main" är väl mitt arbetstangentbord för all tid går åt till jobbet just nu :/
Basen är ett iqunix F97 där jag bytt switcharna från MX Silent Reds till handsmorda (205g) Wuque Studio Silent Tactiles på alla tangenter förutom dem med stabilisatorer som istället har stock oil kings. Passade även på att byta ut capsen till Ghost Judges Blue Samurai (GMK Blue Samurai kopior). Har smort costar stabsen med superlube och moddat med sjukhustejp under spacestabben.
Slutligen är brädan tejpmoddad med klassisk målartejp från Clas Ohlson och så högg jag ett enkelt handledsstöd från Keychron i trä.
Brädan gick på ca 1000 SEK beggad, switcharna ca 70 USD, keycaps ca 50 USD, lube tejp mm kanske en hundring i förbrukat material och handledsstödet några hundralappar - totalt runt 2500
Resultatet är en kompakt bräda med numpad som är väldigt tyst när man skriver (förutom när man aggressivt trycker på backspace eller space) som jag använder trådlöst till min laptop på jobbet via dongel och med blåtand där hemma om jag behöver arbeta med numpad.

Nice, antar bara att du kör ansi layout då? 😁

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Jag kör med ett billigt 60% mekaniskt tangentbord från Svive. Ett Svive Triton Mini (RGB).

Köpte det billigt bara för att se om 60% var något för mig innan jag lade mer pengar på det hela. Men "konstigt" nog så var tangentbordet riktigt bra för mig. Hade egentligen tänkt använda det i typ en månad och sen köpa något bättre. Så jag ser ingen anledning till att byta till ett dyrare och mer high-end tangentbord än så länge.

Men 60% är riktigt nice. Hade ett rejält Corsair innan och slog i musen i keypad delen på tok för ofta. Om jag monterade ratt på skrivbordet eller yoke/HOTAS så krävdes ommöblering pga storleken. Inte längre med 60%.

Permalänk
Medlem

Varmilo] VEA88 Charcoal V2 TKL Tangentbord med MX Blue-switchar. MX-blue för att såg de jämföras och likna de i Havit HV-KB390L* som jag använt i flera år och nu tänkte ta med till fjällstugan för en bildredigeringsstation där.

*

Citat:

A rare find where a ultra low profile keyboard features a Kailh Choc Pale Blue (Kailh PG1350 | Tactile & Clicky). It even more clicky and auddible than a Cherry MX Blue.

Gillar TKL och ville testa MX Blue-switchar. Det har rätt fin belysning, dock under tangenterna som inte är genomskinliga så tecknen på tangenterna syns inte i mörker. Känns av linux igen som "Apple, Inc. Aluminium Keyboard (ANSI)" där Havit HV KB3910L känns igen som ett sånt.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Cherry MX 10.0N, riktigt trevligt och jag kan absolut rekommendera det för er som uppskattar låga tangenter.

Men det kliar duktigt i köptarmen när man tittar på Wooting 60HE, spännande med analoga tangenter. Får se om man kan smyga in det i budgetten under hösten när gamingkvällarna blir längre och mer frekventa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nasder:

Jag kör med ett billigt 60% mekaniskt tangentbord från Svive. Ett Svive Triton Mini (RGB).

Köpte det billigt bara för att se om 60% var något för mig innan jag lade mer pengar på det hela. Men "konstigt" nog så var tangentbordet riktigt bra för mig. Hade egentligen tänkt använda det i typ en månad och sen köpa något bättre. Så jag ser ingen anledning till att byta till ett dyrare och mer high-end tangentbord än så länge.

Men 60% är riktigt nice. Hade ett rejält Corsair innan och slog i musen i keypad delen på tok för ofta. Om jag monterade ratt på skrivbordet eller yoke/HOTAS så krävdes ommöblering pga storleken. Inte längre med 60%.

jag gjorde detsamma för något år sen, o köpte ett ducky 60% för att känna om det var något för mig, dock så saknade jag typ piltangenterna, DEL, osv osv. Så blev att jag gjorde mig av med det. Men vid närmare eftertanke idag så använder jag ju typ aldrig piltangenterna, delete använder jag ju ibland såklart, men det kan man ju binda med FN+valfri knapp, det kan man ju nästan leva med så sällan man använder det.
Så kanske kan bli ett 60% i framtiden för o testa igen om det skulle kunna vara något för mig, alternativt så får det nog bli ett 65%.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

jag gjorde detsamma för något år sen, o köpte ett ducky 60% för att känna om det var något för mig, dock så saknade jag typ piltangenterna, DEL, osv osv. Så blev att jag gjorde mig av med det. Men vid närmare eftertanke idag så använder jag ju typ aldrig piltangenterna, delete använder jag ju ibland såklart, men det kan man ju binda med FN+valfri knapp, det kan man ju nästan leva med så sällan man använder det.
Så kanske kan bli ett 60% i framtiden för o testa igen om det skulle kunna vara något för mig, alternativt så får det nog bli ett 65%.

Fn+RShift på mitt tgb gör att vissa funktioner blir sticky, som t.ex pilarna. Rätt smidigt om man kör spel och använder dem för navigera meny och liknande. Jag glömmer dock ibland bort att trycka bort det, fortfarande störigt... Använder home, pgUp/dn och så extremt sällan har det visat sig så jag glömmer bort vilkan funktionskombo gör vad. Det är dock ett problem jag hellre har än det jag hade med ett stort tangentbord.

Jag överväger att köra 65% vid nästa byte, men det är en bra bit bort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Nice, antar bara att du kör ansi layout då? 😁

Brädan är faktiskt nordic iso och det följde med en iso-enter med samurai kittet. Det enda som egentligen är lite jobbigt är att legenderna för andra och tredje lager ex. shift/alt gr är ansi så ex. parenteserna är flyttade en till höger på ansi jmf iso och ibland när jag tappar flow eller behöver tänka på vilka brackets jag ska använda så finns det inte mycket stöd att hämta från keycapsen.

Visa signatur

5800x | RTX 3090 | Crosshair VIII Hero | Dominator Platinum @3800 | O11 PCMR | PG348Q | 3x360 Custom

Permalänk
Medlem
Skrivet av BoilInBagRis:

Brädan är faktiskt nordic iso och det följde med en iso-enter med samurai kittet. Det enda som egentligen är lite jobbigt är att legenderna för andra och tredje lager ex. shift/alt gr är ansi så ex. parenteserna är flyttade en till höger på ansi jmf iso och ibland när jag tappar flow eller behöver tänka på vilka brackets jag ska använda så finns det inte mycket stöd att hämta från keycapsen.

Jaha okej 👌🏻😁

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

K740

Ett ursprungligt (de nyare har inte riktigt samma utseende) Logitech K740 Illuminated (tjänstgjort sedan det släpptes i princip, var nytt på marknaden iaf), men är kanske snart 6-10 år sedan man köpte det och det börjar ge upp, dessvärre.

Blir ett byte här väldigt snart då ett nytt, likadant ligger ovanpå sin ny-förpackning bredvid och börjar störa mig en aning på att vänstra CTRL inte alltid fungerar och tangenten blir lös samt att numpaden inte fungerar tillfredsställande längre efter många år, dagligt intensivt användande för professionella skäl, och möjligen en hel del vätskor spillda..

Ett i övrigt bra tangentbord, om än att det blivit dyrt, för systemutvecklare, mjukvaruarkitekter etc.
Dock inget för gamers.

Permalänk
Medlem

Beställde mig ett Keychron q2 idag, så blir till o modda o testa de ett tag sen

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Hedersmedlem

Wooting Two, fullstort analogt (optiska brytare).
Intressant att alla andra (hittills) i tråden med Wooting kör 60HE-modellen. Den verkar ha blivit rejält populär.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

iqunix f97 ramlade in idag, än så länge ruskigt nöjd.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end