Permalänk

Keychron K8, enkelt att byta vilken enhet den är kopplad till och en switch för att ställa om mellan macos och windows layout.
Enda jag gjort är en platta med handledsstöd för att få det lite mer ergonomiskt.

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem

Keychron k6, är halvnöjd. Tycker att det är lite för högljutt och har lite svårt att vänja mig mig med att inte ha låg profil så jag spanar efter något nytt.

Permalänk

Gick från Corsair K95 till K70 som jag kört nu i många år både hemma och på jobbet. Cherry MX Red

Visa signatur

🎮 → 7800X3D • EVGA RTX 2080s • 64GB DDR5 • Asus B650 • Corsair HX1000i
🖥️ → Skärm: Iiyama G-Master GB3461 - 34" 21:9 144hz • 🥽 → VR: Oculus Quest 2
🎧 → Logitech G933 🖱️ → Corsair Sabre RGB | ⌨️ → Corsair K70 Lux

Permalänk
Medlem

De flesta har inte svarat på vilken typ av brytare de kör, linjära, taktila eller clicky?

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk

Ojdå, för mig är det linjära som gäller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Ojdå, för mig är det linjära som gäller.

Är det generellt, eller har du en favorit som du alltid kommer tillbaka till, eller sätter i i dina tangentbord?
eller har du flera som du verkligen gillar?

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Använder taktila, Glorious Pandas har jag för mig.

Permalänk

Logitech MX mechanical mini, med tactile brytare.

Äntligen helnöjd med ett tangentbord! Litet så att högerarmen inte behöver vara så långt bort och det saknar inte massa användbara knappar.
Låga mekaniska brytare.
Enkelt att byta mellan arbetsdatorn och gamingdatorn.
Bra batteritid.

Enda negativa är att det är lite pricey

Visa signatur

Speldator: RTX 3070, AMD 3600X, Asus B450-F, HyperX 16GB 3200Mhz, 1TB SSD, Corsair 400Q, Win11
Skärm: Dell 2417DG

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Är det generellt, eller har du en favorit som du alltid kommer tillbaka till, eller sätter i i dina tangentbord?
eller har du flera som du verkligen gillar?

linjära oil kings på mitt Q1 ända jag är lite sugen på att byta till är north poles

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

De flesta har inte svarat på vilken typ av brytare de kör, linjära, taktila eller clicky?

Alla de bästa brytare som finns är klickbrytare, den enda nackdelen är att det inte är kompatibelt med "customscenen" eftersom det inte finns några bra klickbrytare i Cherry MX-formfaktor. Fast det kanske jag redan skrivit här. Tåls att upprepas hur som helst.

Permalänk
Medlem

Av någon anledning så kan jag byta keycaps till cherry, trivas med det i en, två veckor. Men sen slutar det ALLTID med att jag slänger på mitt SA Pulse set, jag vet inte vad det är. Det är något med SA profilen som verkligen tilltalar mig, eller så är det för att jag inte ha megastora händer som dom passar mig bättre, jag vet inte.
Men nu sitter de där igen.....

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Skrivet av Icetec:

Alla de bästa brytare som finns är klickbrytare, den enda nackdelen är att det inte är kompatibelt med "customscenen" eftersom det inte finns några bra klickbrytare i Cherry MX-formfaktor. Fast det kanske jag redan skrivit här. Tåls att upprepas hur som helst.

Det är väl högst subjektivt?

Permalänk
Medlem

Corsair K55. Billigt och rätt tyst. Hatar saker som låter mer än de behöver. Rubber dome for the win:)

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kulsprutan:

Det är väl högst subjektivt?

Ja man får ju liksom utgå från att allt som skrivs är subjektivt. Det är ju som att diskutera musik. Däremot är det knappast en unik åsikt.