HBO Max ökar priset till 99 kronor

Permalänk
Melding Plague

HBO Max ökar priset till 99 kronor

Streamingtjänsten ökar månadskostnaden med en tia i månaden, men livstidsrabatten består.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det framgick rätt tydligt i ett mail de skickade ut till prenumeranter.

"Gäller min rabatt på 50 % på HBO Max fortfarande för det nya månatliga priset?

Det gör den! Rabatten du för närvarande åtnjuter på 50 % gäller för det dåvarande och nuvarande månatliga priset för HBO Max som kan komma att uppdateras då och då i linje med våra användarvillkor så länge du behåller ditt abonnemang och uppfyller villkoren för erbjudandet."

Edit; Det verkar vara olika bud på vem som får vad för mail, så jag slänger in en screenshot på mitt.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem

Hmm jag fick inte det mailet vad jag kan se. Men trevligt om det fortfarande ligger kvar.

Permalänk
Snusfri

Sa upp mitt abbonemang omedelbart.
Har ändå inte använt det på länge men med 50% priset så var man för lat för att säga upp.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Masyve:

Det framgick rätt tydligt i ett mail de skickade ut till prenumeranter.

"Gäller min rabatt på 50 % på HBO Max fortfarande för det nya månatliga priset?

Det gör den! Rabatten du för närvarande åtnjuter på 50 % gäller för det dåvarande och nuvarande månatliga priset för HBO Max som kan komma att uppdateras då och då i linje med våra användarvillkor så länge du behåller ditt abonnemang och uppfyller villkoren för erbjudandet."

Tackar och bockar! Hade endast fått tag på versionen för de som inte har rabatten, där det inte framgick. Nyheten är uppdaterad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masyve:

Det framgick rätt tydligt i ett mail de skickade ut till prenumeranter.

"Gäller min rabatt på 50 % på HBO Max fortfarande för det nya månatliga priset?

Det gör den! Rabatten du för närvarande åtnjuter på 50 % gäller för det dåvarande och nuvarande månatliga priset för HBO Max som kan komma att uppdateras då och då i linje med våra användarvillkor så länge du behåller ditt abonnemang och uppfyller villkoren för erbjudandet."

Det stod då inget om det i mailet jag fick.
Gick in på deras FAQ och där fanns det info

Citat:

Kan jag behålla mitt kampanjerbjudande med 50 % rabatt livet ut?
Ja, kampanjerbjudandet med 50 % rabatt livet ut gäller så länge din registrering för HBO Max är aktiv och du fortsätter att uppfylla villkoren för kampanjerbjudandet. Rabatten på 50 % gäller för det nya abonnemangspriset som börjar gälla på ditt första faktureringsdatum den 14 juli 2023 eller senare

Så det var inte helt tydligt vad som menades med denna höjning

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Masyve:

Det framgick rätt tydligt i ett mail de skickade ut till prenumeranter.

"Gäller min rabatt på 50 % på HBO Max fortfarande för det nya månatliga priset?

Det gör den! Rabatten du för närvarande åtnjuter på 50 % gäller för det dåvarande och nuvarande månatliga priset för HBO Max som kan komma att uppdateras då och då i linje med våra användarvillkor så länge du behåller ditt abonnemang och uppfyller villkoren för erbjudandet."

Weird, fick inte den infon i mitt mail. Snålt. Men bra att de fortsätter med det!

Permalänk
Medlem

HBO/Discovery skapar ny tjänst HBO Max Ultimate Super Duper With Sprinkles On Top, sätter priset till X kr.
De sätter sedan priset på HBO Max till 2*X kr.

Livstids 50% gäller fortfarande!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masyve:

Det framgick rätt tydligt i ett mail de skickade ut till prenumeranter.

"Gäller min rabatt på 50 % på HBO Max fortfarande för det nya månatliga priset?

Det gör den! Rabatten du för närvarande åtnjuter på 50 % gäller för det dåvarande och nuvarande månatliga priset för HBO Max som kan komma att uppdateras då och då i linje med våra användarvillkor så länge du behåller ditt abonnemang och uppfyller villkoren för erbjudandet."

Jag har rabatten men det stod inget sådant i mitt mail heller.

Permalänk
Medlem

Även om det står i deras FAQ så står det inget i mitt mail heller om att behålla mina 50%. Däremot står det att mitt pris på 89kr/mån blir 99kr mån vilket känns udda i och med 50% rabatten.

Permalänk
Medlem

Skriver här med, i mitt mail står det:

”Från och med ditt nästa förnyelsedatum efter den 13 juli 2023 kommer din månatliga abonnemangskostnad med 50 % rabatt livet ut att ändras från 44,50 kr/mån. till:

49,50 kr/mån.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyllbert:

Jag har rabatten men det stod inget sådant i mitt mail heller.

Ja det var inte helt tydligt att man hade rabatten kvar. var tvungen att klicka vidare på länken längst ner för att få fram informationen.

Permalänk

Jag tillhör skaran som tänker säga upp trots halva priset. Det var över ett år sedan jag såg en film på tjänsten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naki:

Även om det står i deras FAQ så står det inget i mitt mail heller om att behålla mina 50%. Däremot står det att mitt pris på 89kr/mån blir 99kr mån vilket känns udda i och med 50% rabatten.

I mitt mail stod det "standardpriset för ditt månatliga abonnemang att ändras från 89 kr/mån. till:

99 kr/mån."

Vi har inte standardpris

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Weird, fick inte den infon i mitt mail. Snålt. Men bra att de fortsätter med det!

Jag fick inte heller den infon utan fick gå till FAQ:n för att se det.

Permalänk
Medlem

Helt ok, 5 spänn överlever man och det är ju kul med livstid för en gångs skull.

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk

Rätt tydlig skillnad på ett mail och en hemsida?
Ingen info i mailet till mig heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyllbert:

I mitt mail stod det "standardpriset för ditt månatliga abonnemang att ändras från 89 kr/mån. till:

99 kr/mån."

Vi har inte standardpris

Sant, men i t.ex mailet @Ugga fick står det den månatliga kostnaden ändras till 49.50. Känns lite som de inte riktigt har koll eller A/B testa för att se hur många som säger upp om rabatten tas bort och priset blir 99kr.

Permalänk
Medlem

Samma här, står ingenting i mejlet.

"Från och med ditt nästa förnyelsedatum efter den 13 juli 2023 kommer standardpriset för ditt månatliga abonnemang att ändras från 89 kr/mån. till: 99 kr/mån."

Så stod det för mig i mejlet. Men i själva hemsidan när man loggar in så står det att jag har 50% abonnemang.
Återstår att se om det är sant eller inte.

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naki:

Sant, men i t.ex mailet @Ugga fick står det den månatliga kostnaden ändras till 49.50. Känns lite som de inte riktigt har koll eller A/B testa för att se hur många som säger upp om rabatten tas bort och priset blir 99kr.

Ditt andra scenario känns mindre sjyst. Skulle någon få ett svar vore det perfekt om det kunde läggas in här.

Permalänk
Medlem

Fick ett mail trots att jag redan sagt upp tjänsten. Kan ju inte direkt påstå att jag blev lockad att skaffa tjänsten igen.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masyve:

Det framgick rätt tydligt i ett mail de skickade ut till prenumeranter.

"Gäller min rabatt på 50 % på HBO Max fortfarande för det nya månatliga priset?

Det gör den! Rabatten du för närvarande åtnjuter på 50 % gäller för det dåvarande och nuvarande månatliga priset för HBO Max som kan komma att uppdateras då och då i linje med våra användarvillkor så länge du behåller ditt abonnemang och uppfyller villkoren för erbjudandet."

Skrivet av filbunke:

HBO/Discovery skapar ny tjänst HBO Max Ultimate Super Duper With Sprinkles On Top, sätter priset till X kr.
De sätter sedan priset på HBO Max till 2*X kr.

Livstids 50% gäller fortfarande!

Ja undrar vad de ska döpa om den till härnäst? HM?

Permalänk
Medlem

Står inget i mailet angående att man har fortsatt rabatt på 50%, urkasst. fick kolla på hemsidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masyve:

Det framgick rätt tydligt i ett mail de skickade ut till prenumeranter.

"Gäller min rabatt på 50 % på HBO Max fortfarande för det nya månatliga priset?

Det gör den! Rabatten du för närvarande åtnjuter på 50 % gäller för det dåvarande och nuvarande månatliga priset för HBO Max som kan komma att uppdateras då och då i linje med våra användarvillkor så länge du behåller ditt abonnemang och uppfyller villkoren för erbjudandet."

Då har vi fått olika mail, står inget om det i mitt mail.

Permalänk
Medlem

Ja vi insåg precis att vi har halva priset men det dras två gånger varje månad så tydligen betalar vi fullt pris...

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Mitt livstidsabonnemang på 44 kr ändrades precis till 99 kr månad!

Det blir avslut på mitt HBO..

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Medlem

Uppsägnings dags.

Visa signatur

💻 → Asus ROG Strix G15 Advantage Edition G513QY-HQ008T (Win11, Linux Kali, VM)
🎮 → Fractal Design Define 7 XL Dark TG • Ryzen 9 7900X + Asus ROG Ryujin II • Gigabyte Aorus Radeon RX 7900 XTX Elite • 32GB DDR5 • Gigabyte X670E AORUS Xtreme • Kingston 2TB • Crucial T700 Gen5 M.2 1TB
🖥️ → Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved 240 Hz QLED
🎧 → AKG K701🖱️ → GLORIOUS MODEL O ⌨️ → CoolerMaster CK721 65%
📞 → NothingPhone 1 (P990i,U11,Diamond,Neonode N2, S9+ etc)

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Ja vi insåg precis att vi har halva priset men det dras två gånger varje månad så tydligen betalar vi fullt pris...

Med ett avtal? Mitt dras en gång per månad.

Permalänk
Medlem

I mitt mail står inget heller om att jag kommer behålla 50% rabatt livet ut efter höjningen. Snarare tvärtom att jag får betala fullpris från och med nästa betalning.

Visa signatur

Tjo & tjim
Nzxt H7 Flow || ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI || Gigabyte GeForce RTX 4080 16GB Gaming OC || AMD Ryzen 7 7800X3D || Corsair 32GB DDR5 5200MHz CL40 Vengeance RGB AMD EXPO || NZXT Kraken Elite RGB 360 || Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB & 2TB || ASUS ROG Strix Aura 850W

Permalänk

Aftonblaskan har skrivit en artikel och de som betalar årsvis klarar sig från höjningen med oförändrat pris. Låter ju sjukt konstigt.

Själv går man från 44,50 till 99kr/mån och i mailet står de att man går från 89 till 99