HBO Max ökar priset till 99 kronor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xverminator:

Mitt livstidsabonnemang på 44 kr ändrades precis till 99 kr månad!

Det blir avslut på mitt HBO..

Vart ser du det? Inget ändrat på mitt konto

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Fredrik_:

Aftonblaskan har skrivit en artikel och de som betalar årsvis klarar sig från höjningen med oförändrat pris. Låter ju sjukt konstigt.

Själv går man från 44,50 till 99kr/mån och i mailet står de att man går från 89 till 99

Inte så konstigt egentligen eftersom du har säkrade 12 mån intäkt på de kunder som är villiga att köra det upplägget. De som kör månadsvis betalning kan jump ship närsomhelst, alltså högre risk.

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Medlem

står på mitt abonnemang 23 juni dra de 99 kr men kommer på måndag den 19 betala ett år för 695 kr istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Fredrik_:

Aftonblaskan har skrivit en artikel och de som betalar årsvis klarar sig från höjningen med oförändrat pris. Låter ju sjukt konstigt.

Själv går man från 44,50 till 99kr/mån och i mailet står de att man går från 89 till 99

Jag fick som jag skrev tidigare mail där halva priset var rätt och jag betalar per månad..

Permalänk
Medlem

Jag kände mig lockad innan när det var nyhet med att teckna med 50% rabatt livet ut.

Men...
Insåg också att då kan man inte säga upp det om man vill behålla sin rabatt.
Hade varit en sak om man hade kunnat köra det med rabatt någon månad och sen pausa abonnemanget avgiftsfritt och sen aktivera det ett år eller två senare och sen pausa igen om man vill och så.

Men om man måste betala det varje månad resten av livet oavsett om man använder det eller inte (i rädsla av att förlora sin värdefulla rabatt).
Då tyckte jag att det var lite för mycket inlåsningseffekt.

Annars tänk när någon dör och ett barnbarn får ärva abonnemanget och andra släktingar är avundsjuka.
- Varför fick inte jag ärva abonnemanget

Permalänk

Går det att uppdatera artikeln med att HBO skickar ut olika mail till användare med samma abonnemang och antingen inte kan eller vill kommunicera vad som gäller tydligt?
Det känns ju som att det är en större sak än själva prishöjningen, förutsatt att "Livstidsrabatten" fortfarande är igång efter kommade ändring.

Permalänk
Medlem

Nästa år slås de väl ihop med en annan tjänst, då försvinner HBO Max och ska väl bara heta Max ..så då försvinner nog 50% på livstid ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viper_82:

Nästa år slås de väl ihop med en annan tjänst, då försvinner HBO Max och ska väl bara heta Max ..så då försvinner nog 50% på livstid ändå

Och minst 50% av kunderna som har den kampanjen…….

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Medlem

Jag tog en skärmdump på min info med rabatten samt min mail synlig.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bael:

Jag tog en skärmdump på min info med rabatten samt min mail synlig.

Totalt ökar priset alltså med 10 kronor i månaden och ändringen träder i kraft för abonnemang som förnyas efter den 13 juli 2023. I samband med det sker även ändringar i tjänstens användarvillkor, som även de börjar gälla vid samma datum.

Står i mitt mail den 13 juni började det gälla inte 13 juli

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Fredrik_:

Aftonblaskan har skrivit en artikel och de som betalar årsvis klarar sig från höjningen med oförändrat pris. Låter ju sjukt konstigt.

Själv går man från 44,50 till 99kr/mån och i mailet står de att man går från 89 till 99

Jag betalar månadsvis och i mitt mail står det att priset går från 44.50 till 49.50. Har dom svårt att bestämma sig?

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk
Medlem

Varför skulle HBO Max vara exkluderad alla priser som ökar etc?

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dax:

Varför skulle HBO Max vara exkluderad alla priser som ökar etc?

Det har nog ingen ifrågasatt. Kommentarerna gäller snarsre rabattens vara eller icke-vara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masyve:

Det framgick rätt tydligt i ett mail de skickade ut till prenumeranter.

"Gäller min rabatt på 50 % på HBO Max fortfarande för det nya månatliga priset?

Det gör den! Rabatten du för närvarande åtnjuter på 50 % gäller för det dåvarande och nuvarande månatliga priset för HBO Max som kan komma att uppdateras då och då i linje med våra användarvillkor så länge du behåller ditt abonnemang och uppfyller villkoren för erbjudandet."

Kan inte se det i mitt mail.. klickar man sig vidare för se det?

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk

Tur att man kollade upp detta, höll nästan på att säga upp min 50% rabatt i affekt.

Permalänk
Keeper of Traditions

Inte heller i mitt mail står det någonting huruvida rabatten kvarstår eller inte. Försvinner den blir det antagligen uppsägning. Tråkigt då de faktiskt har många riktigt bra serier.

EDIT: Okej, på deras hjälpsida står det att rabatten kommer fortsätta även efter prisändringen:
https://help.hbomax.com/se/answer/detail/000002302

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Jag var en av dem som nappade på 50% erbjudandet, LIVET ut (eller om man skulla missa en månadsbetalning). Har kollat på mitt bankorts historik och har alltid betalt 44,5 sek per månad. Dock står det enligt nedan, att "standardpriset" gått upp till 99sek per månad så jag tolkar detta som att jag kommer betala 49,5 sek nu istället. Men skulle dom trotts detta begära 99sek istället så tänker jag observera detta för dem, och om inget ändras så tänker jag isåfall (av ren protest) avsluta mitt abonemang, trotts att jag rätt så aktivt ett par gånger i veckan kollar på HBO Max, eftersom jag tycker det har rätt så bra serier för ett rimligt pris.

Sammanfattat, så tycker jag det är helt Ok.

"
Hej Anders,

Från och med ditt nästa förnyelsedatum efter den 13 juli 2023 kommer standardpriset för ditt månatliga abonnemang att ändras från 89 kr/mån. till:

99 kr/mån.

Din första betalning till detta pris kommer att infalla 06.08.2023 .

Vi har även uppdaterat våra användarvillkor för HBO Max. Läs dem gärna i dess helhet. Dessa ändringar träder i kraft samtidigt som din prisförändring. Du hittar mer information om detta nedan.
"

Visa signatur

Mvh Anders

Permalänk
Medlem

Jag har också livstidspriset, men fick mail idag att jag kommer betala 99kr nästa faktura.

Visa signatur

(Dator) :: Chassi : Phanteks P300 :: Cpu: Intel I5 13600kf :: Memory: 16GB ddr4 :: gfx: gtx 2080ti :: PSU : Corsair rm750x :: (/Dator)

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Kan inte se det i mitt mail.. klickar man sig vidare för se det?

Inte jag iaf, men det verkar vara olika bud från olika medlemmar. Såhär såg mitt mail ut. Jag har rabatten och betalar via Google Play. Folk som inte har rabatten kanske har fått ett annat mail, om de skickat olika till folk med olika betalningsalternativ vet jag inte.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Har mailat presskontakten hos HBO Max för ett förtydligande om vad som gäller. Gissar på att ett svar dimper in imorgon, så vi håller er uppdaterade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Fick ett mail trots att jag redan sagt upp tjänsten. Kan ju inte direkt påstå att jag blev lockad att skaffa tjänsten igen.

Tog en titt nu ikväll, tydligen så var abonnemanget fortfarande aktivt och skulle dras igen i slutet av månaden. Nu har jag sagt upp abonnemanget en gång till. Nej, dessa tänker jag inte ha att göra med igen. Köper hellre en burgare på Max.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Skrivet av JonasT:

Har mailat presskontakten hos HBO Max för ett förtydligande om vad som gäller. Gissar på att ett svar dimper in imorgon, så vi håller er uppdaterade.

Inväntar detta svar!

Fick också mailet där orginal priserna visas även jag har rabatten.

Tror det kan vara så att dom faktiskt har ändrat på utskicken på mailen efter att dom blivit kontaktade eller sätt att många sagt upp i samband med utskicken som gör att vi fått olika mail även vi har samma rabatt.

Visa signatur

Gaming Machine: Steam Deck.

Permalänk
Medlem

Står också att jag ska betala 99 kr men har även jag 50 % rabattdelen. Skrev ett mail också och fråga.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 32 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: NZXT GOLD C 1000 W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av lhugo:

Det har nog ingen ifrågasatt. Kommentarerna gäller snarsre rabattens vara eller icke-vara

Sant så länge det är samma bolag borde väl det gälla vid eventuell ombildning är nog svarat mindre troligt.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naki:

eller A/B testa för att se hur många som säger upp om rabatten tas bort och priset blir 99kr.

Så dumma tror jag inte dom är.

Skrivet av norrby89:

Ja vi insåg precis att vi har halva priset men det dras två gånger varje månad så tydligen betalar vi fullt pris...

Två konton då, antagligen.

Permalänk

I mitt mejl står att "standardpriset" ökar från 89kr/mån till 99kr/mån. Inget om vad jag faktiskt ska betala. I mina kontouppgifter står att jag har 50% rabatt.

Ni som skriver att ni har rabatten men ändå ska betala 99kr nästa faktura, var ser ni det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jens-Ragnar:

I mitt mejl står att "standardpriset" ökar från 89kr/mån till 99kr/mån. Inget om vad jag faktiskt ska betala. I mina kontouppgifter står att jag har 50% rabatt.

Ni som skriver att ni har rabatten men ändå ska betala 99kr nästa faktura, var ser ni det?

Tror inte på att nån har det så, dom misstolkar samma mail vi fått.

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Sa upp mitt abbonemang omedelbart.
Har ändå inte använt det på länge men med 50% priset så var man för lat för att säga upp.

Men nu när de höjde priset med fem kronor tog du dig i kragen och satte ned foten

Permalänk
Medlem

I appen står det att jag har 50% livet ut och att kostanden är 44,50 så det verkar fungera som det ska

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masyve:

Det framgick rätt tydligt i ett mail de skickade ut till prenumeranter.

"Gäller min rabatt på 50 % på HBO Max fortfarande för det nya månatliga priset?

Det gör den! Rabatten du för närvarande åtnjuter på 50 % gäller för det dåvarande och nuvarande månatliga priset för HBO Max som kan komma att uppdateras då och då i linje med våra användarvillkor så länge du behåller ditt abonnemang och uppfyller villkoren för erbjudandet."

Edit; Det verkar vara olika bud på vem som får vad för mail, så jag slänger in en screenshot på mitt.

https://i.imgur.com/OdRFgjr.png

Fick ett liknande mail fast i mitt står det att det ska kosta 99kr trots att jag haft rabatten.
Kollar inte jättemycket men för halva priset av 99kr kan jag behålla det. För 99kr så vill jag säga upp det

Det är ju betydligt mer logiskt att skicka ett mail som ser ut som det du fick än det jag fick.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies