Fruktorganisation rädda för att Apple ska få ensamrätt till äppelbilder

Permalänk
Medlem

Ställer mig definitivt på den sidan som motsätter sig Apple i denna fråga. Man minns ju det där med runda hörn.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

När jag tänker på Apples loga drar jag paralleller med Eva och äpplet.
Är inte religiös men lite kul är det.

Visa signatur

Ett härligt gäng med div. elektronik.
Marknadsreferenser | Rabattkoder | Dagens fynd | Övriga fynd

"The mediocre teacher tells, The good teacher explains, The superior teacher demonstrates but the great teacher inspires."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zezo:

När jag tänker på Apples loga drar jag paralleller med Eva och äpplet.
Är inte religiös men lite kul är det.

Vet ens folk vem Eva och Adam är, numera?

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfade:

Vet ens folk vem Eva och Adam är, numera?

https://www.svtplay.se/eva-och-adam

/s

Dold text
Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MegaMuztek:

Det var just för att det såg ut som ett körsbär som Apple ritade in ett bett i sin logga 🙂
Det där med loggor och varumärken är ett gitter av regler för när de är för lika eller används fel. Och för den som skapar en ny logga så gäller det att tänka på alla scenario tex hur det blir i olika färger och skapat på olika sätt.
Disney stämde tex ett rockband för att de använde Disneyland I namnet (Disneyland After Dark) numera DAD.
Audi försökte vid ett tillfälle mönsterskydda användandet av en bokstav följt av siffror, det gick inte hem då de inte var först

Tror faktiskt jag har Disneyland After Dark skivan liggande från innan de blev tvingade att byta namn till D.A.D

Permalänk
Medlem
Skrivet av bonaqua:

Efter att ha läst på lite så handlar det endast om att denna organisation är rädda att Apple ska ge sig på de.
Det finns alltså inte något konkret som säger att Apple verkligen tänker göra det eller ens att de skulle kunna vinna om de gjorde det.

Det är en patent som Apple vill ha på sin äpple logga. Och om man hamnar i en rättighetstvist med Apple behöver man anlita väldigt dyra advokater.
Så Apple medvetet konkurrerar ut "konkurrenter' med sin överlägsenhet i ekonomiska muskler. Genom ett rättssystem där den med mest pengar vinner.
Jag har bojkottat Apples produkter länge, både p.g.a sådana här beteenden och att deras hållbarhetsarbete. Som de säger att de har, men egentligen bara är skitsnack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beltet:

Det är en patent som Apple vill ha på sin äpple logga. Och om man hamnar i en rättighetstvist med Apple behöver man anlita väldigt dyra advokater.
Så Apple medvetet konkurrerar ut "konkurrenter' med sin överlägsenhet i ekonomiska muskler. Genom ett rättssystem där den med mest pengar vinner.
Jag har bojkottat Apples produkter länge, både p.g.a sådana här beteenden och att deras hållbarhetsarbete. Som de säger att de har, men egentligen bara är skitsnack.

Finns inte ett storföretag som inte gör likadant, men det är ju alltid populärt att blama just Apple, har inte en enda Appleprodukt och kommer aldrig äga någon, men om ni på något sätt tror att Apple är värre än andra så får ni läsa på lite mer. Alla företag skyddar sitt namn och logga, små som stora.

Permalänk
Medlem

Vid första anblick kan det verka lite småsint av Apple att ge sig på det här företaget, som 2011 gjorde en look-alike logga till Apple´s egna!

Men Apple är ett Amerikanskt företag, och i Amerika måste du skydda ditt varumärke, annars kan du förlora det!

Då kvittar det också därmed om det t.ex är Samsung eller Kalle runt gatan som inkräktar, de måste bemöta alla på samma sätt, för det är deras skyldighet!

Det påminner mig lite om de områden i Amerika där du kunde göra anspråk på rätten att äga ett hus med en bit mark, alternativt bara mark om du eller dina farfäder hade brukat det huset eller den biten mark tillräckligt länge!

Så även om forummedlemmarna på Swec njuter av att skjuta Apple för allt och inget på ett nästan perverst vis, så går det inte riktigt i det här fallet!

Skyddar de inte sitt äpple så förlorar de det tillslut, hur lite de än må gilla att väcka sina advokater för ett ärende som detta!

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

'He got me invested in some kind of fruit company.'

Visa signatur

..:[EVGA Z97 Classified][Intel Core i7 4790K @ 4.8][4x8GB Dominator @ 2133 XMP][2x EVGA GTX 980 Ti SC+ ACX 2+][Cooling EKWB custom loop]:..
..:[EVGA X99 FTW K][Build in progress]:..

Permalänk
Medlem

Tur att dom bytte ut sin gamla logga annars hade dom väl även gått på HBTQ rörelsen också.

Visa signatur

..:[EVGA Z97 Classified][Intel Core i7 4790K @ 4.8][4x8GB Dominator @ 2133 XMP][2x EVGA GTX 980 Ti SC+ ACX 2+][Cooling EKWB custom loop]:..
..:[EVGA X99 FTW K][Build in progress]:..

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Fast det här gäller "Apple Records" och "Apple Music". Vill minnas att Apple skulle hålla sig bort från musikbranschen.

Exakt. Det är därför som (datorföretaget) Apple inte alls är involverade i musikdistribution.

Permalänk
Medlem

En annan klassiker är väl när det då begav sig svensk ägda Absolut Vodka ansåg att Absolute Radio kunde förväxlas och skada deras varumärke. En icke publik förlikning kom på plats och de båda lever vidare som inget hade hänt.

Visa signatur

..:[EVGA Z97 Classified][Intel Core i7 4790K @ 4.8][4x8GB Dominator @ 2133 XMP][2x EVGA GTX 980 Ti SC+ ACX 2+][Cooling EKWB custom loop]:..
..:[EVGA X99 FTW K][Build in progress]:..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Vid första anblick kan det verka lite småsint av Apple att ge sig på det här företaget, som 2011 gjorde en look-alike logga till Apple´s egna!

Men Apple är ett Amerikanskt företag, och i Amerika måste du skydda ditt varumärke, annars kan du förlora det!

Då kvittar det också därmed om det t.ex är Samsung eller Kalle runt gatan som inkräktar, de måste bemöta alla på samma sätt, för det är deras skyldighet!

Det påminner mig lite om de områden i Amerika där du kunde göra anspråk på rätten att äga ett hus med en bit mark, alternativt bara mark om du eller dina farfäder hade brukat det huset eller den biten mark tillräckligt länge!

Så även om forummedlemmarna på Swec njuter av att skjuta Apple för allt och inget på ett nästan perverst vis, så går det inte riktigt i det här fallet!

Skyddar de inte sitt äpple så förlorar de det tillslut, hur lite de än må gilla att väcka sina advokater för ett ärende som detta!

/Lifooz

Nu gäller detta dock i Schweiz och inte i staterna.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Avstängd

Apple har sedan typ starten haft en logga som är ett äpple med ett bett taget, nu vill de ha trademark på äpplen utan bitmärket också, inom vissa ramar ("Granny Smith" är en ram, men löjlig för äppelsorten är inte tydlig på en stiliserad bild), trots att andra organisationer redan har sådana loggor.

Permalänk
Medlem

Jag hatar Apple.

Aldrig att jag köper en av deras produkter.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X