Inbillade fiender lurar fuskare i Call of Duty

Permalänk
Medlem

Att fuska i multiplayerspel är som att torka sig i röven med handen, visst går det men det fan äckligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alfo1989:

Att fuska i multiplayerspel är som att torka sig i röven med handen, visst går det men det fan äckligt.

jag brukar torka mig med händerna... w8... finns det andra sätt?

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Skrivet av twit:

Jodå jag förstår det konceptet, men originalartikeln är skriven som att det hela tiden är den misstänkta spelaren som reagerar, interagerar och ser dessa "hallucinationer". Är det fuskverktygen som gör det och flaggar för spelaren att "här är en fiende" som exempelvis bakom en vägg, på andra sidan en låda etc. låter det mer rimligt, men det är inte så artikeln lyder

S.k. "non-rage hackers" som nämns i artikeln använder sig inte av wallhacks, deras fusk finns på helt separata system och använder sig bara av informationen som syns på skärmen. Jag är dock tveksam till att Activision känner till detta, de verkar vara helt inkompetenta och deras antifusksystem är old school och bygger i grunden på att upptäcka modifierad kod.

Här är anledningen till att "non-rage hackers" aldrig åker fast.

Det ska dock redan finnas ett system för att upptäcka sådana fuskare, men spelutvecklarna använder av någon anledning inte sig av det.

Visa signatur

PC: B550 TOMAHAWK | 5800X3D | Palit 4090 GameRock @2520 MHz, 925 mV | G.Skill Trident Z 2x16GB 3600MHz CL16 | Peerless Assassin | WD Black SN850 1TB | Intel 660P 1TB | Seasonic Prime PX 1300W | Kolink Void X | Corsair iCUE ML120 RGB ELITE x4 | Arctic P12 x2 Kringutrustning: LG OLED55C15LA | Centrum subwoofer | Keychron K2 | Logitech G305 | PS5 DualSense Edge @8000Hz | Xbox trådlöst headset HTPC: Biostar B550MX/E PRO | 3600 @4.05 GHz, 1.22 V | ASUS 1070 Turbo @1822 MHz, 2702 MHz, 943 mV | G.Skill Trident Z 2x16GB 3200MHz CL14 | Dark Rock TF 2 | Crucial P3 1TB | Intel AX200NGW | Cougar GEX 750W | SilverStone GD09 | Finlux 40FLHY127B ROG Zephyrus G14: 4800HS | 1660 Ti Max-Q

Permalänk
Medlem

Utgivare borde gå samman. Kräv alltid personuppgifter, och bannas du i ett spel så bannas du i alla spel. Låt fuskarna spela ensamma offline.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Min tanke också, vad händer om man råkar skjuta genom en osynlig gubbe för att det står någon bakom? Har man då "interagerat" med hallucinationen?

beror ju på implementationen, men rimligen så handlar det om att man måste göra mer än en lyckad interaktion för att det skall flaggas som en positiv träff. Pre-fire borde rimligen inte trigga detta för där är ju skott vs träff ration allt annat än att man lyckas med att träffa alla varje gång sas.

Visa signatur

|Ryzen 5800x3d|RX 7900XTX Hellhound|Asus Prime X370 Pro|32GiB Corsair 3200MHz CL16 Vengeance|Corsair HX1000i|Fractal Define R5|LG 45GR95QE|Corsair K100|Razer DeathAdder V3 Pro|Ubuntu 24.04|

Permalänk
Avstängd

När tar de bort autoaim och cronus

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Jag läste även originalinlägget och jag förstår ärligt talat inte. En misstänkt fuskare får se kopior av andra spelare, och genom att interagera med dessa kopior skall det på något sätt bekräftas att de faktiskt fuskar? Visar man då kopior för alla spelare vore precis alla spelare enligt samma resonemang fuskare.

Det är inte så konstigt att du inte förstår; någon har gjort en kass beskrivning eller så är det bara snack. För man identifierar inte några fuskare genom att sätta in kopior av saker..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selmalagerlöf:

jag brukar torka mig med händerna... w8... finns det andra sätt?

Äckligt .... Använd toaborsten som oss andra. Vad trodde du att den var till för??

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Äckligt .... Använd toaborsten som oss andra. Vad trodde du att den var till för??

hur borstar du då tänderna?

Visa signatur

|Ryzen 5800x3d|RX 7900XTX Hellhound|Asus Prime X370 Pro|32GiB Corsair 3200MHz CL16 Vengeance|Corsair HX1000i|Fractal Define R5|LG 45GR95QE|Corsair K100|Razer DeathAdder V3 Pro|Ubuntu 24.04|

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

.. göra rent toan och potatisarna till midsommarfesten?

Skrivet av F.Ultra:

gisses! hur har jag missat detta?!, nu slipper jag köpa ny tandborste lika ofta!!

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av F.Ultra:

Gissa varför han snackar så mycket skit

Permalänk
Medlem
Skrivet av F.Ultra:

Med tårar i ögonen

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whitepilledoomer:

Menade att man sätter de i karantän typ, men låter de tro att de spelar mot människor.

Ja det var en mer intressant lösning än hur jag tolkade det du skrev sorry

Permalänk
Medlem

Hur gör de så att enbart fuskare ser dessa bottar om de nu inte på förhand redan vet vilka som fuskar? Dåligt förklarat i artikeln tycker jag.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Hur gör de så att enbart fuskare ser dessa bottar om de nu inte på förhand redan vet vilka som fuskar? Dåligt förklarat i artikeln tycker jag.

Står i huvudartikeln, de får in rapporter om misstänkta fuskare från andra spelare och applicerar då olika tester på dessa rapporterade spelare, där ett av testerna är dessa bottar. Så det är ett sätt att verifiera att rapporterna pekar ut rätt spelare.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av F.Ultra:

Står i huvudartikeln, de får in rapporter om misstänkta fuskare från andra spelare och applicerar då olika tester på dessa rapporterade spelare, där ett av testerna är dessa bottar. Så det är ett sätt att verifiera att rapporterna pekar ut rätt spelare.

Så vad skulle få utvecklarna att bekräfta fusket om de skjuter på dessa bottar kontra faktiska spelare? Det finns en mängd luckor i rapporteringen för att göra den här artikeln begriplig. "Nånting, nånting, osynliga bottar (för vissa)-> avslöja fuskare". Redogör i detalj tack.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Så vad skulle få utvecklarna att bekräfta fusket om de skjuter på dessa bottar kontra faktiska spelare? Det finns en mängd luckor i rapporteringen för att göra den här artikeln begriplig. "Nånting, nånting, osynliga bottar (för vissa)-> avslöja fuskare". Redogör i detalj tack.

"Eftersom endast fuskare kan se dem blir användare som interagerar med en fejkfiende omedelbart tagna på bar gärning."

Jag tolkar det som att bottarna existerar för alla spelare men eftersom de för ögat är osynliga är det bara aimbot/fusk som detekterar/skjuter på dem och därmed avslöjar sig själva.

Är nog ganska enkelt att avgöra om någon med rent mjöl i påsen råkar träffa de för ögat osynliga bottarna (i tomma intet) jämfört med en fuskare som upprepade gånger "aim-lockar" på dem.

Man skulle också kunna tänka sig att dessa bottar spawnas i större utsträckning nära spelare som fått många fuskrapporter för att se om de "nappar". Ska bli kul att se hur det faller ut

Permalänk

Det där med att bottarna synliggörs för spelare som fått fuskrapporter från andra spelare var ju viktig nyckelinformation. Annars kan man, som många andra påpekat, tro att "men om systemet vet vem som fuskar, varför behöver det bevisas igen?"

Jag läste originalartikeln och där finns ännu mer viktig information som inte tagits upp här, nämligen att hallucinationerna har inte bara ett utan två syften.

1) Att hålla redan upptäckta fuskare upptagna med sina upptåg, så att mer data kan samlas in angående hur deras fusk fungerar. 2) Att avgöra huruvida misstänka spelare är fuskare.

Det finns kanske någon som upptäcker ännu mer viktigt i artikeln som jag, andra i tråden samt FZ-artikelskribenten har missat. Kan vara en ändlös källa till nya insikter, som bibeln eller nåt.

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whitepilledoomer:

Vore inte någon typ av shadowban rätt bra för sånt här? Låt dem fuska och tro att de kommer undan. Då slösar de resurser på ingenting.

Skrivet av pre-dator:

Genialiskt. De hamnar i sin egen arena enbart med andra fuskare.

Detta gör man redan på bred front. Det som är synd för dem som då blir granskade(och inte har fuskat) är att man är låst i en vecka till att bara bli matchade med andra som shadowbanade. Har skett för mig vid två tillfällen vilket är enormt irriterande.

Visa signatur

ingen minns en fegis

Permalänk
Medlem

Tycker att man skall jobba på en lösning för de personer som åkt fast att de sen inte kan köpa om spelet med en ny streaming motor. Tex att en person har flera Steamkonto och på varje konto skaffat samma spel och på så sätt fortsätter att fuska efter att man åkt fast både en eller flera gånger.

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Medlem

Kan de inte gå lite längre och lägga till massa fejk spelare bakom väggar och utanför synfältet för alla? Type hur Minecrafts anti-x-ray brukade fungera där de gjorde om datan som skickas till spelaren så att alla block under marken blev diamanter, luft, träd, järn, kol, osv för att maskera de riktiga mineralerna.

Visa signatur

| Asus Prime Z390-A | Intel Core i5 9600K | Corsair Vengeance RGB Pro 32GB | MSI GeForce RTX 2070 Gaming Z |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Om man nu känner till hur ett fusk används, varför proppar man inte bara igen det hålet i koden?

Det finns fusk som aldrig kommer upptäckas kanske inte just till CoD men som inte läser ifrån minnet utan läesr ifrån skärmen.

Permalänk
Medlem

Fast om man felaktigt flaggas som en fuskare så kommer man ju se "synvillan" och sen bli "tagen på bar gärning"?

EDIT: Efter att ha läst orginalartikeln har det hela klarnat lite mer. Dom används både för att störa fuskande spelare, men även för att forcera fram ett beteende där en "decoy" t ex ställs så den står helt still, och sen verkar man t ex fiska efter att en fuskare ska se spelaren genom väggen. Dvs mer som ett sätt att få kontroll över att logga en fuskare snarare än att säga "du sköt en decoy, nu fuskar du"

Permalänk
Medlem

Detta borde ta kål på aimbot. Wallhack fuskare kommer få ta det lugnare med skotten men kan tänka mig att systemet kan känna igen om en spelare siktar under längre tid på betet.

Visa signatur

PG279Q | 6XX | X-Fi Titanium HD | RTX 5070Ti | 9800X3D
6000 CL28 | 990 PRO | B650E-F | 1250W | Meshify 2C

Permalänk
Skrivet av ibland:

Detta gör man redan på bred front. Det som är synd för dem som då blir granskade(och inte har fuskat) är att man är låst i en vecka till att bara bli matchade med andra som shadowbanade. Har skett för mig vid två tillfällen vilket är enormt irriterande.

Jag erkänner att jag inte spelar såna här spel, utan är mer av en WoW-tönt. Tycker det borde ske även där.

Hoppas man kan få spela mot bara AI i framtiden i WoW...

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte riktigt hur detta ska fungera.

Men om de är några "spöken" som bara drabbar fuskare,
Får fuskarna att hallucinera och kanske även kan göra annat som att stjäla ammo och utrustning och sånt.

Då låter det som ett roligare sätt att hantera fuskare än att banna dem.
Då kan icke fuskare fortfarande få skjuta fuskare. Fast det blir lättare för icke fuskarna när fuskarna blir distraherade av hallucinationer och får slut på ammo helt plötsligt osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaio:

Det finns fusk som aldrig kommer upptäckas kanske inte just till CoD men som inte läser ifrån minnet utan läesr ifrån skärmen.

Det handlar inte bara om hur fusk samlar in informationen utan också hur fusket appliceras. Inte alls omöjligt att med matematiska modeller avgöra det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tintinj:

Det förslaget gör ju så att andra spelare fortsatt drabbas av de här vidriga fuskarna, vad hjälper det? Om fusk misstänks, sätt in de här "bottarna" och samla in data på både hur fusket fungerar och som bevis för att fusk aktivt använts. Och sen livstidsbanna personen från alla spel man har möjlighet till. Om man kräver pesonnummer för att få skapa konto så banna deras personnummer också.

Personligen tycker jag det är lite hårt med livstidsstraff.

Har du aldrig begått några misstag i livet, gjort något dumt?

Jag vet inte din ålder.
Men du kanske har varit ungdom någon gång?
Aldrig gjort något dumt i ungdomens dagar?
Är det rimligt och rättvist om du blir straffad för de misstag du gjort resten av livet?

Det är skillnad med grova brott som mord eller grov misshandel av riktiga människor i verkliga livet.
Där kan långa fängelsestraff eller kanske t.o.m. dödsstraff vara motiverat.

Men om en 12 åring experimenterar med lite fusk i något spel så tycker jag inte de behöver få någon slags stämpel som en dålig människa för resten av livet.

Permalänk
Skrivet av källarinvånare:

Ungefär lika logiskt som vattenprovet som man använde sig av förr i tiden för att verifiera misstänkta häxor. D.v.s. att man kastade ner den misstänkta i vattnet, om hon flöt var hon en häxa. Om hon sjönk, och således drunknade, var hon oskyldig.

Nej. En vanlig spelare utan aimbot kommer inte snappa till en osynlig fejkspelare, alltså påverkas de inte.

Permalänk
Skrivet av VitSnickersGlass:

Nej. En vanlig spelare utan aimbot kommer inte snappa till en osynlig fejkspelare, alltså påverkas de inte.

Jasså, och aimbottare snappar inte till andra spelare, bara till fejkspelare? Eller vad är det du vill ha sagt?

Visa signatur

PC: B550 TOMAHAWK | 5800X3D | Palit 4090 GameRock @2520 MHz, 925 mV | G.Skill Trident Z 2x16GB 3600MHz CL16 | Peerless Assassin | WD Black SN850 1TB | Intel 660P 1TB | Seasonic Prime PX 1300W | Kolink Void X | Corsair iCUE ML120 RGB ELITE x4 | Arctic P12 x2 Kringutrustning: LG OLED55C15LA | Centrum subwoofer | Keychron K2 | Logitech G305 | PS5 DualSense Edge @8000Hz | Xbox trådlöst headset HTPC: Biostar B550MX/E PRO | 3600 @4.05 GHz, 1.22 V | ASUS 1070 Turbo @1822 MHz, 2702 MHz, 943 mV | G.Skill Trident Z 2x16GB 3200MHz CL14 | Dark Rock TF 2 | Crucial P3 1TB | Intel AX200NGW | Cougar GEX 750W | SilverStone GD09 | Finlux 40FLHY127B ROG Zephyrus G14: 4800HS | 1660 Ti Max-Q