Krönika: Dog internet framför mina ögon?

Permalänk

Orkar inte med sociala medier pga alla galna konspirationsteoretiker. Förstår inte hur människor kan vara såhär korkade. Tyvärr kommer mkt av skiten från USA vad gäller Quanon, Flat Earth, Anti vaxxers osv. Sedan sprids det över hela världen utan kontroll, eller att ngn tar ansvar. Det här med kritiskt tänkande verkar ha försvunnit sedan länge. Folk går på vilken galen skit som helst numera. Blir bara deprimerad om man scrollar igenom sociala medier typ.

Permalänk
Skrivet av Freezelag:

Orkar inte med sociala medier pga alla galna konspirationsteoretiker. Förstår inte hur människor kan vara såhär korkade. Tyvärr kommer mkt av skiten från USA vad gäller Quanon, Flat Earth, Anti vaxxers osv. Sedan sprids det över hela världen utan kontroll, eller att ngn tar ansvar. Det här med kritiskt tänkande verkar ha försvunnit sedan länge. Folk går på vilken galen skit som helst numera. Blir bara deprimerad om man scrollar igenom sociala medier typ.

Ja, samma här.

Vet inte vad mer jag kan skriva. Vill mest understryka vad du skrev.

Vet inte om det alltid varit såhär eller om corona ställde till det för folk? Aldrig hört så mycket dumheter IRL som nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freezelag:

Orkar inte med sociala medier pga alla galna konspirationsteoretiker. Förstår inte hur människor kan vara såhär korkade. Tyvärr kommer mkt av skiten från USA vad gäller Quanon, Flat Earth, Anti vaxxers osv. Sedan sprids det över hela världen utan kontroll, eller att ngn tar ansvar. Det här med kritiskt tänkande verkar ha försvunnit sedan länge. Folk går på vilken galen skit som helst numera. Blir bara deprimerad om man scrollar igenom sociala medier typ.

Sociala medier eller 'vanliga' medier typ samma sak. Även dessa fyllda med liknande problem. Och även dessa numera skapade av AI. Inte en konspirationsteori, utan flera nyhetsajter skriver öppet att sammanställningar är skapade av AI, bara en tidsfråga innan hela artikeln är

Permalänk
Medlem

Hur stor andel av mail har varit spam historiskt? AI lär spä på sådant helt klart, trösklarna blir lägre

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Jag upplever snarare: "det spelar ingen roll att det är sant om det samtidigt riskerar att väcka känslor". "Har du inget positivt att säga, så säg det inte".

Där har du den verklighetsförnekande menatalitet som kom runt kanske 2010-2011 men som nu eskalerat på senare år. En snöflingementalitet som gör att hela västvärlden hela tiden blir lite sämre i alla led. Och alla som sitter på faktisk kunskap väljer att hålla käft fastän de vet att de har rätt i sak.

Den uppstod i samband med att kreti och pleti från IRL klampade in på internet som tidigare enligt dem själva bara var till för nördar som oss gamla rävar här inne som är födda tidigt 80-tal eller tidigare. Vi internetpioniärer som tycker att internet är på låtsas, att man ska kunna få vara ofiltrerat uppriltig eller skojfrisk och att man bör kunna få särskilja hur man är på nätet och i verkliga livet om man så önskar.
Och det är bara genom totalt transparant frispråkighet och uppriktighet det går att belysa denna dysfunktion som infiltrerat och nu kontaminerar internet som kom med de moderna sociala medierna och som idag har totalt monopol på människors uppmärksamhetskapital.

Den som tillåter sig bli mest upprörd över att få sin skeva verklighetsuppfattning ifrågasatt av verkligheten själv, är dem som också får diktera vem som ska bli skuggbannad och utesluten eller ej. Lillebror ser dig!

Folk som anser sig berättigade att diktera vilken sorts språkbruk andra människor ska tillåtas använda och som medvetet vantolkar människors intentioner i syfte att anskaffa sig makt samtidigt som man vill ge sken av att göra detta med goda intentioner. Den sortens narcissism är det som förstört internet. Och det är väl den här typen av budskap som bottar och aftonbladetkrönikörer sprider... Folk ska antingen visa sig duktiga och tycka rätt så som storebror och illebror vill och således göda sitt narcissistiska kapital i en klubb för inbördes beundran. Eller så blir man som jag, ifrågasättande och hatad av alla toxiskt positiva lismande idioter och sen skuggbannad.

Men ja, bottar finns givetvis som främjar detta och sprider denna typ av budskap där människor ges möklighet att dygdsignalera.

Jag blir rent instinktivt "trollig" om jag märker att det jag påstår kan tänkas väcka anstöt när jag samtidigt vet med mig att jag har rätt i sak och således tvingar folk att tänka till. De som blir arga över verklighetens beskaffenhet känner jag ingen affektiv empati inför. Den sortens empati spar jag till människor som gjort sig förtjänta av den. Inte de som väljer att känna sig kränkta i syfte att försöka tysta ned mig.

Jag håller med och en tumme räckte inte!

Visa signatur

LianLi O11XL 3900x RTX3090 TUF OC under ekwb + (under service)
[Phantek P600s 5800x3D EKWB 4090]
[Tower900 5600x 2x3090 Aorus xtreme allt med EKWB] obyggd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Jag upplever snarare: "det spelar ingen roll att det är sant om det samtidigt riskerar att väcka känslor". "Har du inget positivt att säga, så säg det inte".

Där har du den verklighetsförnekande menatalitet som kom runt kanske 2010-2011 men som nu eskalerat på senare år. En snöflingementalitet som gör att hela västvärlden hela tiden blir lite sämre i alla led. Och alla som sitter på faktisk kunskap väljer att hålla käft fastän de vet att de har rätt i sak.

Den uppstod i samband med att kreti och pleti från IRL klampade in på internet som tidigare enligt dem själva bara var till för nördar som oss gamla rävar här inne som är födda tidigt 80-tal eller tidigare. Vi internetpioniärer som tycker att internet är på låtsas, att man ska kunna få vara ofiltrerat uppriltig eller skojfrisk och att man bör kunna få särskilja hur man är på nätet och i verkliga livet om man så önskar.
Och det är bara genom totalt transparant frispråkighet och uppriktighet det går att belysa denna dysfunktion som infiltrerat och nu kontaminerar internet som kom med de moderna sociala medierna och som idag har totalt monopol på människors uppmärksamhetskapital.

Den som tillåter sig bli mest upprörd över att få sin skeva verklighetsuppfattning ifrågasatt av verkligheten själv, är dem som också får diktera vem som ska bli skuggbannad och utesluten eller ej. Lillebror ser dig!

Folk som anser sig berättigade att diktera vilken sorts språkbruk andra människor ska tillåtas använda och som medvetet vantolkar människors intentioner i syfte att anskaffa sig makt samtidigt som man vill ge sken av att göra detta med goda intentioner. Den sortens narcissism är det som förstört internet. Och det är väl den här typen av budskap som bottar och aftonbladetkrönikörer sprider... Folk ska antingen visa sig duktiga och tycka rätt så som storebror och illebror vill och således göda sitt narcissistiska kapital i en klubb för inbördes beundran. Eller så blir man som jag, ifrågasättande och hatad av alla toxiskt positiva lismande idioter och sen skuggbannad.

Men ja, bottar finns givetvis som främjar detta och sprider denna typ av budskap där människor ges möklighet att dygdsignalera.

Jag blir rent instinktivt "trollig" om jag märker att det jag påstår kan tänkas väcka anstöt när jag samtidigt vet med mig att jag har rätt i sak och således tvingar folk att tänka till. De som blir arga över verklighetens beskaffenhet känner jag ingen affektiv empati inför. Den sortens empati spar jag till människor som gjort sig förtjänta av den. Inte de som väljer att känna sig kränkta i syfte att försöka tysta ned mig.

Det här problemet existerar inte endast på internet utan det genomsyrar våra samhälle i stort. Många vill inte upprätthålla diskussioner om frågor som rör upp känslor irl heller utan klassar folk som (allt möjligt) för att slippa ta det på allvar.

Permalänk
Skrivet av Chris_Kadaver:

Jag upplever snarare: "det spelar ingen roll att det är sant om det samtidigt riskerar att väcka känslor". "Har du inget positivt att säga, så säg det inte".

Där har du den verklighetsförnekande menatalitet som kom runt kanske 2010-2011 men som nu eskalerat på senare år. En snöflingementalitet som gör att hela västvärlden hela tiden blir lite sämre i alla led. Och alla som sitter på faktisk kunskap väljer att hålla käft fastän de vet att de har rätt i sak.

Den uppstod i samband med att kreti och pleti från IRL klampade in på internet som tidigare enligt dem själva bara var till för nördar som oss gamla rävar här inne som är födda tidigt 80-tal eller tidigare. Vi internetpioniärer som tycker att internet är på låtsas, att man ska kunna få vara ofiltrerat uppriltig eller skojfrisk och att man bör kunna få särskilja hur man är på nätet och i verkliga livet om man så önskar.
Och det är bara genom totalt transparant frispråkighet och uppriktighet det går att belysa denna dysfunktion som infiltrerat och nu kontaminerar internet som kom med de moderna sociala medierna och som idag har totalt monopol på människors uppmärksamhetskapital.

Den som tillåter sig bli mest upprörd över att få sin skeva verklighetsuppfattning ifrågasatt av verkligheten själv, är dem som också får diktera vem som ska bli skuggbannad och utesluten eller ej. Lillebror ser dig!

Folk som anser sig berättigade att diktera vilken sorts språkbruk andra människor ska tillåtas använda och som medvetet vantolkar människors intentioner i syfte att anskaffa sig makt samtidigt som man vill ge sken av att göra detta med goda intentioner. Den sortens narcissism är det som förstört internet. Och det är väl den här typen av budskap som bottar och aftonbladetkrönikörer sprider... Folk ska antingen visa sig duktiga och tycka rätt så som storebror och illebror vill och således göda sitt narcissistiska kapital i en klubb för inbördes beundran. Eller så blir man som jag, ifrågasättande och hatad av alla toxiskt positiva lismande idioter och sen skuggbannad.

Men ja, bottar finns givetvis som främjar detta och sprider denna typ av budskap där människor ges möklighet att dygdsignalera.

Jag blir rent instinktivt "trollig" om jag märker att det jag påstår kan tänkas väcka anstöt när jag samtidigt vet med mig att jag har rätt i sak och således tvingar folk att tänka till. De som blir arga över verklighetens beskaffenhet känner jag ingen affektiv empati inför. Den sortens empati spar jag till människor som gjort sig förtjänta av den. Inte de som väljer att känna sig kränkta i syfte att försöka tysta ned mig.

Jag håller med dig, och dessa personer förstör för deras respektive "sidor" de påstår sig värna om. Höger som vänster som mitten som uppåt och nedåt. Det är inte konstigt heller att folk då blir argare och argare när sociala media vill kapiralisera på ilskan och skickar folk ännu värre saker.

Backlashen som kommer nu på grund av vissa sorters aktivister (nämner inte vilka eftersom det blir lite för enskilt politiskt) förstör för många av oss minoriteter och stulit våra röster för sin egen vinning. Många av oss försöker att vara tydliga och säga till folk att dessa inte representerar alla oss, men det är svårt att nå fram. Jag hoppas i slutänden att folk ser på dessa personer som vi ser på QAnon eller liknande. Det är en bit kvar dock.

Samtidigt så är ju inte motsatsen "rätt" heller. Önskar mer mogen och diversifierad centrism.

Mina rättigheter sträcker sig inte över andras.

Permalänk
Skrivet av rwkk:

Det här problemet existerar inte endast på internet utan det genomsyrar våra samhälle i stort. Många vill inte upprätthålla diskussioner om frågor som rör upp känslor irl heller utan klassar folk som (allt möjligt) för att slippa ta det på allvar.

Jag skulle säga att sociala media gör det mycket mycket värre än vad det behöver vara. Folk ser varandra som bokstavliga fiender. Det tycker jag är sorgligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whitepilledoomer:

Jag håller med dig, och dessa personer förstör för deras respektive "sidor" de påstår sig värna om. Höger som vänster som mitten som uppåt och nedåt. Det är inte konstigt heller att folk då blir argare och argare när sociala media vill kapiralisera på ilskan och skickar folk ännu värre saker.

Backlashen som kommer nu på grund av vissa sorters aktivister (nämner inte vilka eftersom det blir lite för enskilt politiskt) förstör för många av oss minoriteter och stulit våra röster för sin egen vinning. Många av oss försöker att vara tydliga och säga till folk att dessa inte representerar alla oss, men det är svårt att nå fram. Jag hoppas i slutänden att folk ser på dessa personer som vi ser på QAnon eller liknande. Det är en bit kvar dock.

Samtidigt så är ju inte motsatsen "rätt" heller. Önskar mer mogen och diversifierad centrism.

Mina rättigheter sträcker sig inte över andras.

Har du döpt dig till "Whitepilledoomer" om du tillhör en minoritet? Känns som du är fejk om nått.

Visa signatur

- 13600K | ASUS 3080 | 32GB DDR5 | XB271HU -

Permalänk

En aspekt av sociala medier som glömts bort mkt, är den klickekonomi hela skiten bygger på. Mkt sensation ska det vara. Långa faktaspäckade artiklar går såklart bort. Bättre då att satsa på ngn random konspirationsteori om deep state osv, eller som anti vaxxers om befolkningskontroll, nazi tyskland osv. Allt som väcker känslor genererar extra klick och sedan rullar cashen in.

Permalänk
Skrivet av MrQke:

Har du döpt dig till "Whitepilledoomer" om du tillhör en minoritet? Känns som du är fejk om nått.

Jag vet inte vad det är du vill säga?
Det är ett meme-namn.

Jag tycker att du gör ett rätt bra jobb att exemplifiera vad problemen som vi diskuterat är här.

_ _

Dessa personer attackerar alltid saker runt omkring istället för sakerna du säger. De vill främst provocera och argumentera allt förutom det problemen man tar upp är. De vill att man ska känna sig liten och "den enda" och fejk.

Exempelvis i detta fall, personen klarar inte av att tänka sig utanför kategorier där man bestämt att olika saker, inbillade eller inte, måste höra ihop. Är du x kan du inte vara y. Stereotyper.

Jag önskar bryta stereotyper och skapa en mitten där alla med hjärnan på plats kan känna sig välkomna. Även de som beter sig illa i slutänden. Det finns en hemvist för när de fått hjälp för sina problem.

För övrigt är historien bakom namnet att jag avslutade min medicinering av depression och kände att jag fått nytt liv i mig (ett nytt piller, så att säga). Samtidigt var det många som kallade sig doomers och redpilled och så vidare och jag kände att jag ville bryta det. Whitepilled är vad man kallar folk som är tvärtemot blackpilled (alltså, tror på konspirationer) och -oomer suffixet är helt enkelt "en sådan person" i meme-format.

Så, jag kände mig whitepilled.

Är det verkligen så svårt att tänka sig att vissa av oss inte vill att majoriteten ska sätta sig på knä framför mig? Jag kan väl också ha frihetsideal? Eller? Jag vill inte ha makten över någons röst.

edit:

"Whitepilled

The moment or series of events by which a person abandons despair and surrenders to the inevitability of hope; not out of sheer optimism, but from facing difficulty and nihilism head-on through the use of reason and inquiry. It is the final destination of those who are redpilled and blackpilled, and tends to happen when a person becomes cynical of cynicism, and skeptical of skepticism. It is named after the white-hot fire of hope in a pill form, and is medicine for the soul."

https://www.urbandictionary.com/define.php?term=whitepilled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whitepilledoomer:

Jag vet inte vad det är du vill säga?
Det är ett meme-namn.

Jag tycker att du gör ett rätt bra jobb att exemplifiera vad problemen som vi diskuterat är här.

_ _

Dessa personer attackerar alltid saker runt omkring istället för sakerna du säger. De vill främst provocera och argumentera allt förutom det problemen man tar upp är. De vill att man ska känna sig liten och "den enda" och fejk.

Exempelvis i detta fall, personen klarar inte av att tänka sig utanför kategorier där man bestämt att olika saker, inbillade eller inte, måste höra ihop. Är du x kan du inte vara y. Stereotyper.

Jag önskar bryta stereotyper och skapa en mitten där alla med hjärnan på plats kan känna sig välkomna. Även de som beter sig illa i slutänden. Det finns en hemvist för när de fått hjälp för sina problem.

För övrigt är historien bakom namnet att jag avslutade min medicinering av depression och kände att jag fått nytt liv i mig (ett nytt piller, så att säga). Samtidigt var det många som kallade sig doomers och redpilled och så vidare och jag kände att jag ville bryta det. Whitepilled är vad man kallar folk som är tvärtemot blackpilled (alltså, tror på konspirationer) och -oomer suffixet är helt enkelt "en sådan person" i meme-format.

Så, jag kände mig whitepilled.

Är det verkligen så svårt att tänka sig att vissa av oss inte vill att majoriteten ska sätta sig på knä framför mig? Jag kan väl också ha frihetsideal? Eller? Jag vill inte ha makten över någons röst.

edit:

"Whitepilled

The moment or series of events by which a person abandons despair and surrenders to the inevitability of hope; not out of sheer optimism, but from facing difficulty and nihilism head-on through the use of reason and inquiry. It is the final destination of those who are redpilled and blackpilled, and tends to happen when a person becomes cynical of cynicism, and skeptical of skepticism. It is named after the white-hot fire of hope in a pill form, and is medicine for the soul."

https://www.urbandictionary.com/define.php?term=whitepilled

Är du en bot eller anställd av någon stat? Din wall of text stärkte inte dina aktier.

Visa signatur

- 13600K | ASUS 3080 | 32GB DDR5 | XB271HU -

Permalänk
Medlem
Skrivet av tintinj:

Det jag blir mest irriterade på är Facebook som tagit bort att nyaste inläggen visas först, de är totalt bortkomna vid sina försök att bestämma vilka inlägg jag vill se och jag får upp flera dagar gamla, ibland till och med veckor gamla inlägg längst upp. Innan hade jag ett direkt-bokmärke till där jag valt att visa senaste inlägg först...

Enligt mig det som dödade facebook. Minns när man kunde skriva en statusuppdatering i samband med någon realtidshändelse, exempelvis ett mål i någon idrott, och alla ens vänner som också satt och kollade FB samtidigt såg det direkt och man kunde få igång en konversation. Nu är det ingen mening att skriva något eftersom i princip ingen ser det förrän 3 dagar senare.

Skrivet av magnusvmt:

Det är så störigt att alla verkar följa samma guide på hur man får folk att klicka. Click-bait titel + en thumbnail med någon som grimaserar är standard på nästan alla som rekommenderas av algoritmen.

T o m LTT gör ju så nu, av princip skiter jag i att kolla videos de lagt upp om det inte står i titeln eller att thumbnailen avslöjar va det handlar om. Jag är iaf glad att jag fortfarande kommer åt ett kronologiskt flöde för mina youtubeprenumerationer.

Permalänk
Medlem

Ifall man vill minimera "skit" på youtube o andra ställen, så använder jag dessa grejer;

Brave webbläsare, den bästa jag testat som har många funktioner. Kan ta bort Cookie medgivande helt och blockerar reklam
https://brave.com/

Clickbait remover, tar bort all dumma "oh kolla på mig jag har gjort ett jätte intressant klipp åt dig här"
Denna har tyvärr fått ett problem i kombination med Brave, så man måste stänga av o på tillägget när man öppnar upp ett nytt fönster utan att ha ett annat fönster öppet
https://chrome.google.com/webstore/detail/clickbait-remover-f...

Return YouTube Dislike, simpel grej som tar tillbaks tummen ner möjligheten och visar båda värdena;
https://chrome.google.com/webstore/detail/return-youtube-disl...

SponsorBlock för YouTube, hoppa över sponsor segment i klipp lite som Netflix's intro hoppa över funktion.
https://chrome.google.com/webstore/detail/sponsorblock-for-yo...

Igeblock, ta bort youtube reklam på android enheter. Funkar bra, men cast funktionen är dessvärre inte optimal
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ljo.blocktu...

Med tanke på allt som skrivs om auto generade grejer och att man skapar media för att få fast konsumenter/tittare, tyckte jag dessa ovan nämnde saker kunde va en bra sak för nån att kunna testa på.

Visa signatur

De som vänter på nöe gött, vänter int fö läng ;)
Speldator | Fractal Design Define R4 | MSI P67A-GD55 | Intel i5 2500K | 16GB A-Data | ASUS GTX 670 DCII 4GB | Intel 520 256GB | Creative Sound Blaster Z |
HTPC | SilverStone Sugo SG05B Lite | MSI Z77IA-S01 INET EDITION | Intel G2030 | 8GB A-Data | SanDisk 32GB |

Permalänk
Skrivet av magnusvmt:

Det är tydligt att väldigt mycket redan är auto-genererat. Nyhetsartiklar som copy-pastas, youtube videos som har nån syntetisk röst som läser upp en reddit-tråd etc. För att inte snacka om kommentarsfält som är helt överkörda av bots som försöker scamma eller troll som försöker sprida någon form av propaganda. Generellt är Internet betydligt tråkigare idag att bara surfa runt på, man får hitta små hörn där folk delar intressen.

Det är så störigt att alla verkar följa samma guide på hur man får folk att klicka. Click-bait titel + en thumbnail med någon som grimaserar är standard på nästan alla som rekommenderas av algoritmen.

Jag vet en YouTuber som gör medvetna överdrivna clickbaits för att göra narr av fenomenet. Kanalen heter Urban Rescue Ranch. Han är faktiskt en riktig djurvän och behandlar dem mycket bättre än vad man kan tro om man är bokstavstolkare.

Exempel:

Why I Shot my Capybara (apology video)

Kevin went TOO FAR this time...(Catch and Cook?)

I Fed a Shark to my Prairie Dog *emotional*

Permalänk
Medlem

Jag tror gamla appen Path egentligen var på rätt väg; begränsa antalet kontakter du kan ha. Håll det till faktiska familjer och vänner, sluta följa kändisar, influencers och annat krafs. Hitta tillbaka till det personliga.

Sen skulle jag gärna se typ ett Flashback fast där du måste verifiera dig med BankID för att logga in. Du kan gärna ha din användare anonym mot andra, kanske tillåtet med flera alias, närmast ALLT skall gå att diskutera men måste ske på ett vettigt sätt och underbyggt med referenser för dina argument, men beter du dig som ett kräkmongo och kallar andra medlemmar för allehanda otyg då blir du total-bannad och kan aldrig registrera dig igen. Odla en bra miljö för diskussioner och ut med de som inte kan bete sig.

Nåja, jag skulle gärna se att vi letade oss tillbaka till ett mer personligt internet utan att ALLTID falla till kommersiella intressen.
Ge mig en plattform utan spårning av mig och mina surfvanor där jag kan posta om saker som intresserar mig i både text och bild och som tillåter mig att knyta an till andra, men att jag får betala SEK 30/månad eller något, hade varit smutt. Ingen reklam, inga influencers, inget syfte i att synas mest.

Permalänk
Medlem

Ser en liknande trend på sociala medier, det spelar ingen roll om innehållet är sant eller inte bara det genererar klicks. Båtar som åker över vattenfall, Ronaldo som slänger barn från skyskrapor, vackra laguner som inte finns i verkligheten. Video kan vara hur falsk som helst bara den väcker uppmärksamhet. En skrämmande och läskig utveckling, hur ska man kunna lita på nått på internet om 10 år? Eller kanske redan idag? Kommer internet bli en sorts sagovärld där ingen vet vad som är på riktigt och inte?

Permalänk
Medlem

Vare sig bottar eller AI kommer att "döda" Internet.
Men sociala medier har kommit en bra bit på vägen.
Det vill säga slutna ekosystem som låtsas att allt du behöver finns där.

Permalänk
Avstängd

Kanske någon redan skrivit om, ex Facebook där många skriver hur perfekt deras liv är, lägger upp massa bilder på vardagliga ting där dom har ett falskt leende. Många influencers som inte skriver någonting vettigt, massa tjafs. Gangsta rap som youtube, spotify,
är proppfullt av, rapar om knark och skjuta ihjäl.

Visa signatur

The more I get to know people, the more I love my dog.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av Freezelag:

Orkar inte med sociala medier pga alla galna konspirationsteoretiker. Förstår inte hur människor kan vara såhär korkade. Tyvärr kommer mkt av skiten från USA vad gäller Quanon, Flat Earth, Anti vaxxers osv. Sedan sprids det över hela världen utan kontroll, eller att ngn tar ansvar. Det här med kritiskt tänkande verkar ha försvunnit sedan länge. Folk går på vilken galen skit som helst numera. Blir bara deprimerad om man scrollar igenom sociala medier typ.

Jag undrade en dag över anti- 5G rörelsen. Gick in på fejan o sökte ”anti 5G”. Fick napp direkt. En anti 5G grupp som hade massa anekdoter….”jag såg routern o sprang bort ti väggen o drog ut sladden! Var det snabbt nog tro? Fick strålningen mig??”

….Hon var en riktig person baserat på hennes FB konto….

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]