Fördröjning av "Nytt i forumet"

Permalänk
Medlem

Fördröjning av "Nytt i forumet"

Sektionen "Nytt i forumet" som skall visa de tio senast aktiva trådarna lider av varierande fördröjning. Uppdatering sker med jämna mellanrum men de nya trådar som visar är inte alltid de senast aktiva enligt https://www.sweclockers.com/forum/aktiva

Just nu är fördröjningen ungefär 35 minuter, nattetid har jag sett den vara en bra bit över åtminstone två timmar, dagtid verkar fördröjningen ofta vara betydligt kortare eller obefintlig. Topptråden i "Nytt i forumet"-rutan är i skrivande stund (21:37) alltså en tråd som skrevs i klockan 20:59.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Ja, jag vet inte vad som pågår. Det verkar inte vara en spegling av de senast aktiva trådarna "toplista". Näst högst upp för mig är ett inlägg som skrevs 21:25, tredje plats ett som skrevs 21:31. Det senast skrivna borde väl ligga högst upp.

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Nytt i forumet visar de tio senaste aktiva trådar som skapats av medlemmarna. Automatiskt skapade trådar från nyheter, marknad och galleri är exkluderade. Vi vill lyfta och främja användargenererat innehåll.

Vi har dock en bugg som gör att "Nytt i forumet" ibland visar trådarna åt fel håll, att den tråd som fått ett nytt inlägg är längst ned istället för högst upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jreklund:

Vi har dock en bugg som gör att "Nytt i forumet" ibland visar trådarna åt fel håll, att den tråd som fått ett nytt inlägg är längst ned istället för högst upp.

Ja det verkar stämma att det är problemet, om man byter ut "ibland" mot "oftast"

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Problemet beror på om det finns för många inlägg i de kategorier vi inte vill ha. Någon dag kommer buggen fixas. 😅

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Tog och tittade lite snabbt på koden och vi ville visst ha Galleri och Nyhetskommentarer i den, men nyhetskommentarer är begränsade till 3 st* för att de inte ska ta över. När de gick över gränsen hämtar vi 10 st nya trådar (som inte är nyheterkommentarer) och sorterade dem åt fel håll.

Vilket gjorde att man kunde se 10 st ännu äldre (och felsorterade) och ibland inga nyhetskommentarer alls i widgeten. Varit trasigt sedan januari.

* I den globala widgeten på sajten, den som finns i forumindex har inte dessa restriktioner. Bugg eller feature...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jreklund:

Tog och tittade lite snabbt på koden och vi ville visst ha Galleri och Nyhetskommentarer i den, men nyhetskommentarer är begränsade till 3 st* för att de inte ska ta över. När de gick över gränsen hämtar vi 10 st nya trådar (som inte är nyheterkommentarer) och sorterade dem åt fel håll.

Vilket gjorde att man kunde se 10 st ännu äldre (och felsorterade) och ibland inga nyhetskommentarer alls i widgeten. Varit trasigt sedan januari.

* I den globala widgeten på sajten, den som finns i forumindex har inte dessa restriktioner. Bugg eller feature...

I den globala vill jag hävda att det är en feature

Visa signatur

Dator, MOBO: Asus X99-A, CPU: Intel I7 6800k (3.4GHz), GPU: Geforce PNY 2070 Super, RAM: 4x8GB Corsair Vengeance LPX 2400MHz, OS-HDD: Intel 750 PCIe 400GB, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W

Permalänk
Geeks
Jobbar med data
Skrivet av Klorixx:

I den globala vill jag hävda att det är en feature

I den globala är det helt klart en feature. Väldigt mycket onödig kod för att göra en bugg. Buggen med knasig sortering är typ lagad. Cache gör allting spännande.

"BIOS password" ligger högst upp i skrivande stund men widgeten har sparat ett ögonblick tidigare. Var för sig fungerar de som tänkt nu iaf.