Vad är de lägsta priserna som går att hitta på Iphone 13/14?

Permalänk
Medlem

Vad är de lägsta priserna som går att hitta på Iphone 13/14?

Söker bra pris på iPhone 13 eller 14. Vad är de lägsta priserna jag kan förvänta mig att hitta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Söker bra pris på iPhone 13 eller 14. Vad är de lägsta priserna jag kan förvänta mig att hitta?

iPhone reas sällan ut i min erfarenhet. Då är det prisjakts lägsta eller begagnatmarknaden om man vill köpa mobilen löst.
Titt som tätt har olika mobiloperatörer riktigt bra reor, om du är intresserad av att köpa genom abonnemang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Söker bra pris på iPhone 13 eller 14. Vad är de lägsta priserna jag kan förvänta mig att hitta?

Kolla blockets annonser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Söker bra pris på iPhone 13 eller 14. Vad är de lägsta priserna jag kan förvänta mig att hitta?

Har du tur så kan modellerna dyka upp på elfynd.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Söker bra pris på iPhone 13 eller 14. Vad är de lägsta priserna jag kan förvänta mig att hitta?

Köper du kontant utan abonnemang så är blocket ett bra ställe.
Fick tag på en IPhone 14 Pro Max 128GB för 11.900kr
i obruten förpackning med kvitto vilket är bättre än dom 16.500kr
dom kostade vid release.

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Söker bra pris på iPhone 13 eller 14. Vad är de lägsta priserna jag kan förvänta mig att hitta?

Halvdålig timing att köpa ny iPhone. iPhone 15 släpps / lanseras i slutet av september så ev. efter kanske tidigare modeller får lite bättre rea.

Annars så kan det ibland dyka upp hyfsade erbjudanden på Black Friday. 2022 tror jag iPhone 13 gick att hitta för 7990:- vilket är ett helt OK pris!

iPhone 13 verkar just nu kosta 8990:- från närmsta seriösa ÅF vilket iaf är runt 1500kr mindre än direkt från Apple.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5683804

OBS: Ovan resonemang syftar på iPhone non-Pro & non-Mini, dvs standardmodellen och lägsta tier på lagringen, dvs 128GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Halvdålig timing att köpa ny iPhone. iPhone 15 släpps / lanseras i slutet av september så ev. efter kanske tidigare modeller får lite bättre rea.

Annars så kan det ibland dyka upp hyfsade erbjudanden på Black Friday. 2022 tror jag iPhone 13 gick att hitta för 7990:- vilket är ett helt OK pris!

iPhone 13 verkar just nu kosta 8990:- från närmsta seriösa ÅF vilket iaf är runt 1500kr mindre än direkt från Apple.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5683804

OBS: Ovan resonemang syftar på iPhone non-Pro & non-Mini, dvs standardmodellen och lägsta tier på lagringen, dvs 128GB.

Om jag minns rätt så fick förgående års modeller en prishöjning när iPhone 14/pro lanserades och 14-serien fick även ett högre pris vid lansering än vad 13-serien hade. Oftast så sänks priset på modellerna från förgående år, men förra året var som sagt ett undantag på grund av den svaga kronan. Att 15-serien dessutom ryktas få ett högre pris i dollar än vad 14-serien hade innebär ju en större risk att detta sker även i år skulle jag säga, alternativt att 14-serien behåller sitt pris och varken sänks eller höjs.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

@Zipparn: Ditt inlägg hade inget med diskussionstråden om fynd att göra så jag bröt ut den till egen tråd.

/Mod

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Tack för alla tips. Verkligen hjälpsamt. Ville vänta på 15 men frugans trotjänare är helt trasig

Permalänk
Medlem

Ingen har frågat men hur ser bindningstiden ut på abonemanget? Inte alltid men ibland kan man hitta riktigt fina deals tsm med abonnemang. Har själv sparat in 5000kr när jag beställde min fold 4 (rabatt + en surfplatta som jag sålde för 3000kr)

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Swappie är rätt stora när det kommer till så kallade "Refurbised"-telefoner, med andra ord begagnade telefoner.

Deras priser är dock inte alltid jätteattraktiva när det kommer till nyare modeller, för iPhone 13 skiljer det bara drygt 1500-1000kr mot nypris om du väljer standardskick och ett batteri som kan ha sett bättre dagar. Inte värt det då i mitt tycke.

https://swappie.com/se/iphone/

Nu skriver du inte vilken iPhone-modell din fru har men ett alternativ kan vara att köpa en begagnad telefon av samma modell som idag (Gissar att det är en iPhone 8/SE/X/Xs). och sedan uppgradera senare framåt hösten / BF

Ovan modeller kan du i dagsläget få tag i rätt billigt, runt 1500-3000kr beroende på modell.

Permalänk
Skrivet av edson:

Swappie är rätt stora när det kommer till så kallade "Refurbised"-telefoner, med andra ord begagnade telefoner.

Deras priser är dock inte alltid jätteattraktiva när det kommer till nyare modeller, för iPhone 13 skiljer det bara drygt 1500-1000kr mot nypris om du väljer standardskick och ett batteri som kan ha sett bättre dagar. Inte värt det då i mitt tycke.

Skulle just säga det. Batteribyte på Iphone är väl inte direkt billigt varför det lätt blir dumsnålt att försöka tjäna in någon, max två tusenlappar.

Visa signatur

Nuvarande system 2016-:
Intel i5-4570S | ASUS H97M-E | Corsair RM550X | 16 GB DDR3 Ballistix Sport | BeQuiet Pure Rock | Samsung EVO 850 250 GB | Temjin TJ08-E | Samsung Writemaster DVD-RW | Dell S2216 21,5" @1920x1080 | Windows 7

Gamla system: https://anotepad.com/notes/kt55k5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kjellkritisk:

Skulle just säga det. Batteribyte på Iphone är väl inte direkt billigt varför det lätt blir dumsnålt att försöka tjäna in någon, max två tusenlappar.

Beror på hur dyr telefon du köper. Ett batteribyte hos Apple själva (alltså på officiellt sätt) kostar ca 1200:-

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av jnsson:

Beror på hur dyr telefon du köper. Ett batteribyte hos Apple själva (alltså på officiellt sätt) kostar ca 1200:-

Alltså halva totalkostnaden som jag lägger på en mobil 😁

Visa signatur

Nuvarande system 2016-:
Intel i5-4570S | ASUS H97M-E | Corsair RM550X | 16 GB DDR3 Ballistix Sport | BeQuiet Pure Rock | Samsung EVO 850 250 GB | Temjin TJ08-E | Samsung Writemaster DVD-RW | Dell S2216 21,5" @1920x1080 | Windows 7

Gamla system: https://anotepad.com/notes/kt55k5