Linus Tech Tips pausar videoproduktionen i en vecka för förbättringsarbete

Permalänk
Medlem

Detta är superallvarligt och jag vill veta all fakta om det.

Här är en post av henne:
https://threadreaderapp.com/thread/1691693740254228741.html

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Jag syftade främst på fandom-communityn snarare än ett allmänt teknikforum också. Klar skillnad.

Det håller jag med om. Det är en annan sak. Du menar som att göra Bill Gates, Steve Jobs, Microsoft, Apple till sin personliga gud. Eller Linus.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Det håller jag med om. Det är en annan sak. Du menar som att göra Bill Gates, Steve Jobs, Microsoft, Apple till sin personliga gud. Eller Linus.

Exakt. Människor som gör en produkt eller person till sin hela identitet. Jag var en sån en gång i tiden. Som tur var så lyckades jag ta mig ur den personkulten då det bara gjorde mig till en odräglig människa.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Ja, och de har pudlat samt berättat hur de tänker jobba med att komma tillrätta med problemen. Ingen ursäkt är dock god nog utan pöbeln är ute efter blod. Annars är det liksom läge att nöja sig och se vad det blir för förändringar framöver.

Vad gäller Madison är det ingen utomstående om vet vad som hänt. LMG kommer tillsätta en oberoende utredning men hela saken lär främst hanteras internt. Så, finns inte mycket mer att säga där. Mycket illa om det är sant men vi kan inte veta det. Pöbeln vill dock återigen ha blod.

Har inte riktigt sett att någon här faktiskt vill göra folk på LMG fysiskt illa så jag vet inte riktigt vad det är du hänvisar till med att pöbeln är ute efter blod". Kan det vara så att det är många som uttrycker sitt missnöje och att mängden poster gör att det känns som att det värre än vad det är?

Det här med att dom har bett om ursäkt har kommit upp endel nu, men det måste ju sägas att konsumenterna helt fritt kan välja att inte godta ursäkten (bara för att någon säger "förlåt" behöver jag inte förlåta dom). Det är ju så att mycket av det folk är sura över har gjorts medvetet och bara för att LMG har bett om ursäkt så betyder inte det att dom inte kommer göra exakt samma sak igen men på ett annat sätt när det här har glömts. Tiden får nog visa om vi kan förlåta LMG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Exakt. Människor som gör en produkt eller person till sin hela identitet. Jag var en sån en gång i tiden. Som tur var så lyckades jag ta mig ur den personkulten då det bara gjorde mig till en odräglig människa.

Det känns som många människor är sådana, i alla fall under deras formande år. Det kanske har något med uppväxt och strävan att "lyckas i livet. Man hittar någon som man själv eller alla andra bedömmer att de "har lyckats" och strävar efter den. Då blir all kritik mot den personen kritik mot en själv, eftersom man själv internaliserat den personen som sitt ideal-jag.

Eller så är det på ett helt annat sätt.

En produkt som identitet vet jag inte om jag upplevt själv. Kanske konceptet "datorer" eller möjligtvis uppdelningen mellan de som hade Sega eller Nintendo när jag var barn.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Colin som tidigare jobbade på LMG har X:at att det Madison säger är det han upplevde under tiden han jobbade där.https://twitter.com/DubMFG/status/1691996044467535903

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk
Skrivet av Sarg:

Men det är ju inte bevis? Det är bara fler anklagelser. Där har varit anklagelser om LTT tidigare som ignorerades. Situationen är lite annorlunda nu, då LTT förlorat mycket av det blinda stödet dom haft.

Jag läser där och tydligen tjänar Writers mellan C$55,000-C$60,000 årligen vilket blir C$5000 per månad. Då tänkte jag först att det låter ju som sinnessjukt mycket pengar. Så jag tittade upp levnadskostnader att bo i Vancouver där LMG verkar ligga.

Att bo i Vancouver kan kosta uppemot ~C$5300+: https://www.numbeo.com/cost-of-living/in/Vancouver Hyran där påstås vara cirka 60% högre än jämförelsevis med i Stockholm. 3-rumslägenheter utanför stadskärnan i Vancouver går på runt 30 000 SEK/mån.

Hur går ekonomin ens runt som i storstäderna i Kanada?

Mvh,
WKL.

Visa signatur

<WKL:"En kodrad i taget!";/>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selo:

Colin som tidigare jobbade på LMG har X:at att det Madison säger är det han upplevde under tiden han jobbade där.https://twitter.com/DubMFG/status/1691996044467535903

Skönt att se att någon på det där företaget inte har en Bros before Hoes-mentalitet.

Sen allt snack om "Pöbel" och allt vad det är. Fan alltså... Jag ser det mer så att övriga företag som sitter på oegentligheter vars existensberättigande står och faller med att "de inte blivit upptäckta än" Måste få se på nära håll hur illa det kan gå om man har en "Äh vad fan"-attityd till medmänsklighet, ödmjukhet och kvalitet med motiveringen att sådant är "dyrt". Vem vet. Kanske det får andra företag att ändra kurs nu för att de inte vill riskera att råka ut för samma sak som LMG om deras "slarvighet" i olika avseenden exponeras. Man måste ju statuera exempel. Det är ingen rättighet att göra fel "bara man inte blir påkommen". Det är snarare en skyldighet att inte agera så.

Sen får de faktiskt skylla sig själva om de trott att de var så jävla bra att de aldrig kommer råka ut för en kris och därför inte haft tillstymmelse till rutiner kring krishantering. Herregud. Det här får ju Gigabyte och deras livsfarliga nätaggregat att se bra ut.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Linus/LTT/LMG är ren skit numera.
Gillade det förr, men nu är det mest "garbage funny shit".
Det är mer fokus på försöka slänga in skämt än att vara korrekta.

Linus får 2 val
*1* "Spendera 100-500$ på rätta sina misstag, och inte förstöra nystartade företags framtid"
*2* "Ignorera de fel dom gjort, potentiellt förstöra all framtid för små företag"
Linus väljer glatt 2 utan att ens tänka länge på det, och pratar och beskriver glatt hans tankesätt, hur lätt val det var.

Linus "Nä vi sålde inte prototypen, vi auktionerade ut den"...
Alltså man blir bara förbannad på hur dumma saker han säger.

Alltså hans svar på anklagelserna var rent sinnesjukt dåliga.

Linus investerar Hundra tusentals $ i företag och gör "review" på deras produkter, WTF... Opartisk?
Han kommer självklart tjäna på att tala fördelsaktigt om det företaget och är inte lika trolig att nämna brister.
Och det gäller ju även när han gör reviews av andra produkter som är konkurrenter till hans investeringar.
Alltså Linus/LTT/LMG är rent skit numera.

www.youtube.com/c/gamersnexus --- Är helt klart den bästa och mest ärliga dator relaterade kanal atm.

Linus är mer intreserade om pengar än att göra rätt. Han är "gready bastard" och hoppas hans företag konkar.

Visa signatur

www.TWITCH.tv/WOLFBANE/
🗄️Corsair Carbide Air 540 🔲Ryzen 7 7800X3D 🏬Gigabyte X670 Gaming X AX 💾 M2 2TB Samsung 980 Pro 🎞️G.Skill Z5 Neo 64GB, 6000MHz, CL30🔌FD R2 1000W 📺GTX 1080 🖱️Mionix Naos 8200 ⌨️Ducky Shine 4 🎧Sennheiser 595 🎤EV RE20 🎤Shure SM7B 🎤AT 2035 🎤Blue Yeti 📹Logitech c922 c920, c910 +mer

Permalänk
Skrivet av Selo:

Colin som tidigare jobbade på LMG har X:at att det Madison säger är det han upplevde under tiden han jobbade där.https://twitter.com/DubMFG/status/1691996044467535903

Vet inte om det redan postats här men nu ska de tydligen gå till botten med Madisons fall med hjälp av tredjepart:
https://twitter.com/LinusTech/status/1691944990631707102

En fräsig kommentar var då: "'Publish the findings'....how do we know they'll even be accurate especially if you have to pay a few hundred more dollars to get it done lol" 😁

Mvh,
WKL.

Visa signatur

<WKL:"En kodrad i taget!";/>

Permalänk
Medlem

Jag tänkte först ge LMG en chans att bättra sig. Men denna "pudel" var direkt osmaklig med marknadsföring, onödiga skämt och ett försök till att fejka ånger samtidigt som de gör exakt samma fel som förr: Alltså släpper igenom missar som att inte sudda ut kostnaden på prototypen i mejlkonversationer osv osv. Detta kommer inte leda någonstans. Hade LMG bara tagit mer än en dag och satt sig ner och tänkt igenom och reflekterat så hade de nog menat allvar. Detta skriker panikrespons och därmed oärlighet.

Avslutar YT-prenumeration nu. De får jobba hårt för att få tillbaka mig.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

La till en uppdatering i nyheten om Linus Media Groups svar på Madison Reeves anklagelser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WebbkodsLärlingen:

Jag läser där och tydligen tjänar Writers mellan C$55,000-C$60,000 årligen vilket blir C$5000 per månad. Då tänkte jag först att det låter ju som sinnessjukt mycket pengar. Så jag tittade upp levnadskostnader att bo i Vancouver där LMG verkar ligga.

Att bo i Vancouver kan kosta uppemot ~C$5300+: https://www.numbeo.com/cost-of-living/in/Vancouver Hyran där påstås vara cirka 60% högre än jämförelsevis med i Stockholm. 3-rumslägenheter utanför stadskärnan i Vancouver går på runt 30 000 SEK/mån.

Hur går ekonomin ens runt som i storstäderna i Kanada?

Mvh,
WKL.

Man är flera som delar på hyran, exempelvis inneboende. Det är så det funkar i många storstäder. Få har råd att klara sig själva där, men ändå är det där jobben finns.

Permalänk
Medlem

Alltid stört mig på hans totala frånvaro av ödmjukhet, att han alltid reagerar "Hold on... WTF is this?" följt av likgiltig blick in i kameran så fort det är något marginellt i en produkt som avviker lite från hans bild över hur man gör saker. Som att det inte finns några som helst nyanser eller alternativ i hur man löser ett problem och att det är heeelt sjuuukt att dom inte gjort som han har lärt sig att man ska göra. Jag vet inte, det är bara så töntigt sätt att demonstrera sin kunskap på.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mortac:

Värt att notera är att den där inspelningen är över ett och ett halvt år gammal och är ingen form av reaktion på senaste tidens turbulens.

I know. Men faktumet att en av dem drar sex skämt i det. Och det än mer sjuka är att linus idag agerar shockad över madison när han redan vet att något var fel.

Skrivet av Pugilisten:

<Uppladdad bildlänk> Madison's anklagelser har uppmärksammats.

Linus be like surprised face.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WebbkodsLärlingen:

Jag läser där och tydligen tjänar Writers mellan C$55,000-C$60,000 årligen vilket blir C$5000 per månad. Då tänkte jag först att det låter ju som sinnessjukt mycket pengar. Så jag tittade upp levnadskostnader att bo i Vancouver där LMG verkar ligga.

Att bo i Vancouver kan kosta uppemot ~C$5300+: https://www.numbeo.com/cost-of-living/in/Vancouver Hyran där påstås vara cirka 60% högre än jämförelsevis med i Stockholm. 3-rumslägenheter utanför stadskärnan i Vancouver går på runt 30 000 SEK/mån.

Hur går ekonomin ens runt som i storstäderna i Kanada?

Mvh,
WKL.

Bor inte de flesta i lmg i kalifornien?

Permalänk
Medlem
Skrivet av WebbkodsLärlingen:

Jag läser där och tydligen tjänar Writers mellan C$55,000-C$60,000 årligen vilket blir C$5000 per månad. Då tänkte jag först att det låter ju som sinnessjukt mycket pengar. Så jag tittade upp levnadskostnader att bo i Vancouver där LMG verkar ligga.

Att bo i Vancouver kan kosta uppemot ~C$5300+: https://www.numbeo.com/cost-of-living/in/Vancouver Hyran där påstås vara cirka 60% högre än jämförelsevis med i Stockholm. 3-rumslägenheter utanför stadskärnan i Vancouver går på runt 30 000 SEK/mån.

Hur går ekonomin ens runt som i storstäderna i Kanada?

Mvh,
WKL.

60k cad är 40k sek i månaden. Ingen monsterlön direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

I know. Men faktumet att en av dem drar sex skämt i det. Och det än mer sjuka är att linus idag agerar shockad över madison när han redan vet att något var fel.

Fast nu läser du in ett sammanhang som inte framgår av ljudinspelningen. I inspelningen framgår det inget om att det handlar om anklagelser om sexuella trakasserier. Sen är det inte heller klart vad Linus vet och inte vet vid det här tillfället.

Permalänk
Skrivet av Nozomi:

Bor inte de flesta i lmg i kalifornien?

I första länken så beskrivs det hur Linus avskyr Work From Home (WFH) och därmed faller det på sin rimlighet att de flesta bor i eller i närheten av Vancouver där LMG ligger. Huruvida Linus syn på WFH är annorlunda idag vet jag inte.

Mvh,
WKL.

Visa signatur

<WKL:"En kodrad i taget!";/>

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikM:

60k cad är 40k sek i månaden. Ingen monsterlön direkt.

Det är en rätt bra lön i Sverige och jag tror inte liknande tjänster betalar lika bra här.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DasIch:

Fast nu läser du in ett sammanhang som inte framgår av ljudinspelningen. I inspelningen framgår det inget om att det handlar om anklagelser om sexuella trakasserier. Sen är det inte heller klart vad Linus vet och inte vet vid det här tillfället.

Man drar inte in skämt överhuvudtaget i ett möte som hanflar om trakasserier.

Och hur kan linus inte veta. Hans fru var och är HR andvarig och är en av de personerna som madison samtalade med. Det var hans fru som bad henne att gå på date och let off some tension med en medarbetare..

En föredetta anställds kort kommentar om madison
https://www.reddit.com/r/LinusTechTips/comments/15tbrii/colin...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Bor inte de flesta i lmg i kalifornien?

Varför skulle de bo där? LMG:s lokaler ligger i Surrey, en förort till Vancouver, i Kanada! 80 mil från Kaliforniens norra gräns. Brutal morgonpendling, det...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Man drar inte in skämt överhuvudtaget i ett möte som hanflar om trakasserier.

Och hur kan linus inte veta. Hans fru var och är HR andvarig och är en av de personerna som madison samtalade med. Det var hans fru som bad henne att gå på date och let off some tension med en medarbetare..

Nåja, det finns klart värre klavertramp att göra.

Okej, vi vänder på steken eftersom du är så säker på din sak. Vad exakt vet Linus vid detta tillfälle och hur vet du att han vet det?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DasIch:

Nåja, det finns klart värre klavertramp att göra.

Okej, vi vänder på steken eftersom du är så säker på din sak. Vad exakt vet Linus vid detta tillfälle och hur vet du att han vet det?

Både han och yvonne vet att hon blivit trakasserad då, är ju inte svårt att tänka oj: möjligt att sexuella trakasserier skett också. Speciellt då hon tagit upp det med återigen yvonne linus fru

Plus att madison var den som tvunget måste jobba på deras OnlyFans och motta snusk-kommentarer och dickpics bla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Både han och yvonne vet att hon blivit trakasserad då, är ju inte svårt att tänka oj: möjligt att sexuella trakasserier skett också. Speciellt då hon tagit upp det med återigen yvonne linus fru

Plus att madison var den som tvunget måste jobba på deras OnlyFans och motta snusk-kommentarer och dickpics bla.

Det här besvarar inte frågan.

Ps. Jag hjälper dig lite på traven: Vad exakt har Madison sagt till Yvonne, och vad exakt har Yvonne sagt till Linus? Hur vet du att det är exakt vad som har sagts?

Permalänk
Musikälskare

Undrar vad som mer ligger och pyr under ytan, detta är nog bara toppen av ett isberg

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Nu till den stora frågan.
Hade L känningar av att en kris var på gång och därför lämnade över CEO?
Men troligen inte, det skulle kräva en viss form av självkritik.

F.Ö varje gång L interagerar med sina anställda på kamera så påminner det mig lite om Conan O'Brien dokumentären "Can't Stop".
En tvättäkta psykopat som konstant förnedrar sina medarbetare och låtsas att det är humor.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DasIch:

Det här besvarar inte frågan.

Ps. Jag hjälper dig lite på traven: Vad exakt har Madison sagt till Yvonne, och vad exakt har Yvonne sagt till Linus? Hur vet du att det är exakt vad som har sagts?

Att tolka av dina inlägg hittills så är du på Linus sida. Motfrågor på motfrågor att försöka frigöra Linus själ.

Att läsa madisons inlägg kan vara en bra start för dig. Inte mitt jobb att göra det åt dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Att tolka av dina inlägg hittills så är du på Linus sida. Motfrågor på motfrågor att försöka frigöra Linus själ.

Att läsa madisons inlägg kan vara en bra start för dig. Inte mitt jobb att göra det åt dig.

Den enda sida jag är på är objektivitetens sida. Jag kan tycka fler borde ställa sig på den sidan.

För övrigt har jag läst Madisons inlägg. Vidare TROR jag att hon talar sanning, men även att fakta är blandat med hennes upplevelse av saker och ting. Notera TROR. Jag vet inte och tänker inte utgå ifrån att det jag tror är sant.

Hur kan det här vara så förbenat svårt att förstå?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Den enda sida jag är på är objektivitetens sida. Jag kan tycka fler borde ställa sig på den sidan.

För övrigt har jag läst Madisons inlägg. Vidare TROR jag att hon talar sanning, men även att fakta är blandat med hennes upplevelse av saker och ting. Notera TROR. Jag vet inte och tänker inte utgå ifrån att det jag tror är sant.

Hur kan det här vara så förbenat svårt att förstå?

Om man tittar tillbaka på Metoo så har de personer som visat sig fara med osanning fått ordentligt med skit för det. Egentligen så har man sällan något att vinna på att berätta att man blivit utsatt för trakasserier om det senare visar sig att det inte stämmer.

Men det är klart att allt måste få ha sin "due process", och det gäller ju åt båda hållen, så jag antar att du stör dig precis lika mycket på "Jamen de har ju sagt förlåt. Allt är bra nu."-sidan som på pöbelhögaffelbölarsidan?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.