Linus Tech Tips pausar videoproduktionen i en vecka för förbättringsarbete

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

https://www.reddit.com/r/LinusTechTips/comments/t1e1if/you_de...

MindChop. Såg den skymta till på Reddit igår, helt missat detta tidigare.

Edit: @Chmat76 var snabbare men olika trådar länkade så låter min ligga kvar. Orginaltråden.

Fruktansvärt. Hade jag vetat om det där så hade jag slutat titta för längesedan.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Fruktansvärt. Hade jag vetat om det där så hade jag slutat titta för längesedan.

Det verkar finnas mycket underligheter. Snubblade även in på Naomi Wu-storyn nu: https://www.reddit.com/r/OutOfTheLoop/comments/wn6qx0/what_is...

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Makalöst missvisande graf där lägsta punkten på skalan är satt till lägsta antal prenumeranter de senaste två dagarna, istället för noll som den borde vara. Även om antalet förlorade prennisar vore 10 istället för 2800 (av 40000) skulle grafen med andra ord se lika drastisk ut (vilket man lätt kan verifiera genom att byta tidsintervall).

Den var nog inställd på 6 timmar från början i länken som jag såg. Hur som helst så tänker jag att grafen är mer för historik kopplat till räkneverket i det här fallet, men den kunde ju klart sett snyggt ut med en full graf

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Har aldrig tyckt LTT var någon vettig kanal på grund av deras snabba videor och hans skämtsamma/halvarroganta ton. Det klickar inte hos mig iallafall. Men de är säkert duktiga ändå...

Permalänk

Bra, Linus behöver kliva ner från sina höga hästar. Hans framgång har stigit honom åt huvudet och han var blivit fruktansvärt arrogant och tror att han alltid vet bäst. Har stört mig på alla misstag i deras videos något enormt senaste åren.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

Galet vilken fabrik det är bakom en youtubekanal!

Permalänk
Medlem

Jag tror att samma sak kommer att hända som det gjorde med Blizzard/Activision.
De kommer att göra en utredning som inte leder till någonting.
Inga högre upp kommer att säga något dåligt om en annan högre upp, alla kommer att hålla tillbaka varandra.
Ingen av de högre som är skyldig kommer att få något straff.
De kommer alla att vara tysta ett tag och lova en massa saker.
*
Jag skulle inte bli förvånad om många av Madison allogatiosn gjordes av *
Linus kommer inte att ändra sitt beteende och kommer inte att få någon hjälp för det och kommer att fortsätta att överarbeta sina anställda.
Ingen vågar säga något emot honom.
Kvantitet över kvalitet kommer att fortsätta.
Tbh Linus borde stängas ute från företaget i 6 månader och har inget att säga så han och företaget kan få ihop skiten.
Luke borde ta över podden och få fritt spelrum om vad han ska säga i företagets namn.

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alatom:

LTT har varit på dekis länge nu, men bägaren rann över för mig när de doxade lillkillen som köpte en Silver Play button på NCIXs konkursauktion och släppte loss hela drevet från LTT forums och drev lillkillen och hans mamma till självmord.

Skrivet av Sarato:

Fruktansvärt. Hade jag vetat om det där så hade jag slutat titta för längesedan.

Nja. Min opartiska åsikt är nog att Linus ändå skötte det bra. I videon flippar han för att han missade auktionen, och han frågan killen om han får köpa den av honom. Han får göra det, men låter sedan bli ändå. Han "promotar" till och med killens kanal i sin video och ger honom ros. I nästa video ger han honom ytterligare erkännande att han vann den och förtjänar den.

Det är hans fanbase som lynchar honom! Linus gick till och med ut och bad folk att låta bli.

Hur hade ni själva gjort det bättre i samma situation?

https://youtu.be/cDZfh5IjGv8?t=545
https://youtu.be/0Fx3DYIY-68?t=627

Permalänk
Medlem

Kollar folk på han fortfarande ? Tycker han va bra i början men nu vetifan.
Tycker han misshandlar alla grejor han testar jämt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Instämmer.

Ok. Kanske tagga ner ett par hekto? Ni beter er ju som om de tagit livet av någon. Snacka om att göra en höna av en fjäder. Ni inser inte själva hur krystade era reaktioner på hans kommentar är eller?

Nu är det ju så att de verkar insett att problem funnits ett tag men de hann inte komma till att förbättra det på egen hand i tid. Trist, förtjänar kritik. Men samtidigt sånt som han hända, men de tar tag i det nu vilket i slutändan är bra ju?

Jag misstänker att inget de gör är bra nog för många här dock, inklusive er, en hel del kommentarer skvallrar om det, dvs "cancel-kulturen" eller liknande med irrationella högafflar uppe i luften är ju igång för fullt på många håll. Jag håller med honom.

For det är ju exakt så här det brukar se ut? Man är ju inte intresserad av att se en förändring när det är reaktionen, man vill bara se LMG brinna. Alla som på minsta sätt inte är med utan ifrågasätter det hela ska gärna förlöjligas och attackeras snabbt även de. Sagt och gjort.

De verkar ha tyckt att det inte finns någon problematik sålänge ingen exponerar dem. Är det en mentalitet som vi borde belöna tycker du? Det tycker inte jag.

LMG är ett mångmiljonbolag. De är inte någon gullig liten hobbykanal. De som nu utsatts för diverse övergrepp av olika slag av dem omsätter ju knappast några miljoner. Plus att om man tittar på hur majoriteten av deras community beter sig så är det nästan lika sekteristiskt som Fanboyism av vissa grafikkortsmärken, processorer, telefoner etc. Så jag kan lova dig att de har många som villkorslöst stöttar och tycker synd om dem. Ditt eller mitt stöd eller sans behöver de absolut inte. Men trivs du bättre med att vara en i massan av miljontals mäniskor som stöttar dem utan att fundera på varför så varsågod. Själv föredrar jag att vara på rätt sida om historien.

Även om de skulle lyckas resa sig ur detta så är det inte utan ett rejält tryck utifrån. De har med all önskvärd tydlighet visat att om ingen protesterar så är deras defaultläge att låta pengar suga ur dem all ödmjukhet och medmänsklighet, och då ska man inte få bete sig utan att få en läxa man aldrig glömmer enligt mig. Varje dag resten av sitt liv skall man sedan bli påmind om hur illa det kan gå om pengar är ens ens viktigaste ledstjärna.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nickhe:

"I was asked about my sexual history, my boyfriends sexual history, "how I liked to fuck".
I was told that certain issues were "sexual tension" and I should just "take the co-worker out on a coffee date to ease it out"

https://twitter.com/suuuoppp/status/1691704036146524549
https://threadreaderapp.com/thread/1691693740254228741.html
Säger ju allt om hur miljön är där

En hel arbetsplats som är dominerad av datornördar som blir kära i alla kvinnor de spenderar mer än 15 minuter med och inte vet hur man pratar normalt med dem.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

En hel arbetsplats som är dominerad av datornördar som blir kära i alla kvinnor de spenderar mer än 15 minuter med och inte vet hur man pratar normalt med dem.

Ungefär när man som snygg man går in på en kvinnodominerad arbetsplats 😁 kvinnor kan vara ganska vidriga med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Fruktansvärt. Hade jag vetat om det där så hade jag slutat titta för längesedan.

Har du tittat på de olika videos som är länkade i svaret innan du bestämde dig? Linus har inte uppmanat någon till något. Menar du att det är Linus fel att han tog sitt liv? Och hur i så fall?

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hondaxl:

Ungefär när man som snygg man går in på en kvinnodominerad arbetsplats 😁 kvinnor kan vara ganska vidriga med.

Jag har tyvärr inte haft det privilegiet att hamna i den situationen, men jag har hört berättelser från bl.a servitörer på ladies night. Och de man som man är i riskzonen att stå utanför utgången när de stänger.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Wh1spY:

Jävlar vad ni bölar, dom har ju bett om ursäkt, klart och tydligt i videon, man hörde till och med Linus gråt i halsen haha, snubben är nog lite rädd nu.
Men kom igen.. Cancel-kulturen idag alltså... SJUKT!

Kritiken är 110% berättigad

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

En hel arbetsplats som är dominerad av datornördar som blir kära i alla kvinnor de spenderar mer än 15 minuter med och inte vet hur man pratar normalt med dem.

Hur många här har inte hamnat i den situationen, men skött det bättre genom att inte uttrycka sin sexuella frustration?

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Har du tittat på de olika videos som är länkade i svaret innan du bestämde dig? Linus har inte uppmanat någon till något. Menar du att det är Linus fel att han tog sitt liv? Och hur i så fall?

Det jag ser det som är att jag inte vill vara med i ett sånt community som går emot mina egna värderingar.
Att LTT själva höll tyst om händelsen och faktiskt inte gick ut publikt på t.ex. Youtube (som är deras primära informationskälla) är ett fult sätt att indirekt mörka händelsen på.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasStockholm:

Bra, Linus behöver kliva ner från sina höga hästar. Hans framgång har stigit honom åt huvudet och han var blivit fruktansvärt arrogant och tror att han alltid vet bäst. Har stört mig på alla misstag i deras videos något enormt senaste åren.

Ändå tittar folk på en arrogant snubbe, lustigt det där. Jag gör det iaf inte..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Jo, det är många som verkar böla ordentligt för han reagerar helt lugnt och rationellt medan många, tex ovan tre, beter sig som om det, både hans kommentar och LMGs interna problem, var en personlig attack mot dem på något vis. Jag ser bara en extrem överreaktion på hans kommentar som uppenbarligen träffade precis rätt jävligt ömma tå. Jag kan inte dra någon annan slutsats för de drog ju alla till med halmgubbar som svar t.om.

Nu måste man väl säga att det hans kommentar faktiskt var en personlig attack på alla som har uttryckt ett missnöje med LMG i den här tråden så att man tar det personligt är inte så konstigt. LMGs interna problem är väl inte riktigt en personlig attack men dom har ju gjort dessa handlingar medvetet och har alltså brutit det förtroende som fanns mellan konsument och kreatör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Det verkar finnas mycket underligheter. Snubblade även in på Naomi Wu-storyn nu: https://www.reddit.com/r/OutOfTheLoop/comments/wn6qx0/what_is...

Som det står i svaret

Citat:

In 2022 as mentioned above, Linus was getting flack for his poor response to warranty stuff, leading people to bring back up these allegations. In response, he showed ample documentation to show that other than the initial hotel miscommunication, Naomi's allegations were false. He shows that:

  • Rather than ghosting her, they meet several times virtually after the hotel situation, and she was offered a contract for Floatplane.

  • Linus' wife was not on the email chain at all until Linus added it when the discussions got further about her joining Floatplane, so he did not actively remove her as Naomi claimed.

  • Naomi, not Linus, was the person who "ghosted" the conversation, which Naomi later admits was because she didn't send her draft email.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Det jag ser det som är att jag inte vill vara med i ett sånt community som går emot mina egna värderingar.
Att LTT själva höll tyst om händelsen och faktiskt inte gick ut publikt på t.ex. Youtube (som är deras primära informationskälla) är ett fult sätt att indirekt mörka händelsen på.

Är det inte personer som har motsatta värderingar som bör gå med i communityn och visa motpolen?

Skall man fly när folk beter sig dåligt eller skall man göra något?

Anklagar inte dig, bara något att tänka på.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Nja. Min opartiska åsikt är nog att Linus ändå skötte det bra. I videon flippar han för att han missade auktionen, och han frågan killen om han får köpa den av honom. Han får göra det, men låter sedan bli ändå. Han "promotar" till och med killens kanal i sin video och ger honom ros. I nästa video ger han honom ytterligare erkännande att han vann den och förtjänar den.

Det är hans fanbase som lynchar honom! Linus gick till och med ut och bad folk att låta bli.

Hur hade ni själva gjort det bättre i samma situation?

https://youtu.be/cDZfh5IjGv8?t=545
https://youtu.be/0Fx3DYIY-68?t=627

https://i.imgur.com/XRekQzw.png

Personligen så tycker jag varken bu eller bä i detta specifika fall. Man kan tycka att det var ett försök till god gärning att upplysa om killens kanal. Samtidigt så kan man tycka att Linus borde vetat att hans följare är lätt rabiata. Jag låter det vara osagt vems fel det är. Jag länkade för att jag visste källan som ombeddes.

Permalänk
Medlem

Linus slår mig som en hårt arbetande och entusiastisk person, han här även en grym karisma som passar youtube. Han passar perfekt för driva ett företag.

Nackdelen med dessa människor är att de saknar empati och dessa grejer kan ske.

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Är det inte personer som har motsatta värderingar som bör gå med i communityn och visa motpolen?

Skall man fly när folk beter sig dåligt eller skall man göra något?

Anklagar inte dig, bara något att tänka på.

Det kan man såklart tycka men jag får snarare avsmak ifrån fandoms som blir alltför toxiska. Jag söker mig hellre till communityn som är schysta ifrån första början.
I tonåren försökte jag alltför många gånger "omvända" otrevliga communityn men folk som är alldeles för inne i personkulter lyssnar inte utan försvarar istället allt som en person eller ett företag gör.
Man får inte heller glömma att ett community ofta speglar företaget eller personen till viss del.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Keneay:

Inte uttryckligen att det är okej men genom att försvara deras beteende och förminska oss som tar upp problemen är det väl underförstått?

Det finns länkar tidigare i tråden som verkar vittna om att de även indirekt tagit livet av någon, sant eller inte så är det väldigt allvarligt och inget som bara ska skojas bort eller kopplas med "cancel-culture".

EDIT: de har länge känt till problemen men struntat i dem.

Det går inte argumentera med dessa Andrew Tate-fansen som ser Linus som någon sorts manly-man när han i video efter video som frugan är med i slänger gliringar till henne och förminskar hennes intelligens genom att påpeka fel konstant. Samma typer som kör "cancel-culture" varenda gång någon kommer ut och säger att en man trakasserat dem är samma typer som lättvindigt slänger med ordet "woke" felaktigt utan att ens bry sig om att ta reda på vad ordets innebörd faktiskt är. Machoman-drömmande pojkar som i någon mån föraktar att kvinnor tar för sig och har samma rättigheter som männen.

Men de lär förneka det, de skyller alltid ifrån sig genom att förlöjliga påståendet och att de verkligen inte är några fans av fjollmän som Tate.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nr42:

Nu måste man väl säga att det hans kommentar faktiskt var en personlig attack på alla som har uttryckt ett missnöje med LMG i den här tråden så att man tar det personligt är inte så konstigt. LMGs interna problem är väl inte riktigt en personlig attack men dom har ju gjort dessa handlingar medvetet och har alltså brutit det förtroende som fanns mellan konsument och kreatör.

Ja, och de har pudlat samt berättat hur de tänker jobba med att komma tillrätta med problemen. Ingen ursäkt är dock god nog utan pöbeln är ute efter blod. Annars är det liksom läge att nöja sig och se vad det blir för förändringar framöver.

Vad gäller Madison är det ingen utomstående som vet vad som hänt. LMG kommer tillsätta en oberoende utredning men hela saken lär främst hanteras internt. Så, finns inte mycket mer att säga där. Mycket illa om det är sant men vi kan inte veta det. Pöbeln vill dock återigen ha blod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Är det inte personer som har motsatta värderingar som bör gå med i communityn och visa motpolen?

Skall man fly när folk beter sig dåligt eller skall man göra något?

Anklagar inte dig, bara något att tänka på.

Det är väl inte så roligt att stanna kvar om man inte får något gehör antar jag, lite som om man skulle sitta kvar på ett jobb man avskyr och det inte blir någon förändring trots att man påtalar det för chefen och kommer med förbättringsförslag. Liksom ingen ide att stanna kvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Det kan man såklart tycka men jag får snarare avsmak ifrån fandoms som blir alltför toxiska. Jag söker mig hellre till communityn som är schysta ifrån första början.
I tonåren försökte jag alltför många gånger "omvända" otrevliga communityn men folk som är alldeles för inne i personkulter lyssnar inte utan försvarar istället allt som en person eller ett företag gör.

Det handlar inte om att omvända för mig, det handlar om att visa att det finns någon som tycker annorlunda och att det inte är homogent. Det finns folk som bara följer med strömmen "för alla verkar tycka så", men när de ser att någon tycker annorlunda, något som faktiskt stämmer mer överens med var de känner inombords, så förstår de att de inte är ensamma och det validerar deras inre känsla och stärker den.

Men det är vad jag tycker och tror.

Jag tycker att man skall stå upp för godheten.

Skrivet av Sarato:

Man får inte heller glömma att ett community ofta speglar företaget eller personen till viss del.

Stämmer verkligen detta? Är vi alla här på Sweclockers speglar av Jonas Thörnkvist och hur han är eller är vi helt olika och från olika bakgrunder, men samlas runt vår kärlek till datorer eller teknik?

Jag tvivlar

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Det handlar inte om att omvända för mig, det handlar om att visa att det finns någon som tycker annorlunda och att det inte är homogent.

Stämmer verkligen detta? Är vi alla här på Sweclockers speglar av Jonas Thörnkvist och hur han är eller är vi helt olika och från olika bakgrunder, men samlas runt vår kärlek till datorer eller teknik?

Jag tvivlar

Med "omvända" så menar jag främst att folk kanske inte ska hota andra människor så de tar sina liv.

Jag syftade främst på fandom-communityn snarare än ett allmänt teknikforum också. Klar skillnad.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.