Datorn fryser ibland, får Fel meddelande Kernel-Power 41
Hej!
Min dator fryser ibland, när den har fryst kan jag höra ljudet från polarna i discord i cirka 30 sek. Men sen slutar även dem höras och då är det bara att stänga av datan via chassit. Det sker oftast mellan 30 min till 5 tim efter att jag påbörjat något. Händer oftast när jag har ett spel igång och t.ex google på andra skärmen. Diablo 4 fick det att krasha som mest, nästan alltid inom 30 min. Detta händer aldrig när datorn bara används för mindre krävande processer t.ex surfa på nätet. Har provat att installera om datorn samt att lägga till fläktar i chassit, ifall det skulle vara överhettning i chassit. Det hjälpte att installera om datorn lite grann, har inte fått lika många krasher efter det. Men det förekommer fortfarande tyvärr. Jag misstänker att det kan vara nätaggregatet eftersom att det har legat en skruv löst inuti den under en längre tid, vet inte vad det kan ge för skador, om det ens gjort det. Men det känns som det och jag hoppas det för plånbokens skull. Datorn är byggd i januari 2023.
Detta är skitirriterande, vore kul att få det löst.
Windows 11 pro
CPU: AMD RYZEN 5800X3D
Grafikkort: Radeon RX 6800 XT NITRO+ OC
Moderkort : ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO x570
Ram: 2 st Kingston FURY Beast RGB - DDR4 - sats - 32 GB: 2 x 16 GB - DIMM 288-pin - 3600 MHz / PC4-28800 - CL18 - 1.35 V
SSD: 2 st Kingston FURY Renegade PCIe M.2 NVME SSD
Nätaggregat: ASUS ROG Strix 850W 80+ gold