Det här med Blocket...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tallem:

Men HUR funkar den prissättningen när tre mer eller mindre identiska kort kostar mellan 3 och 11k...

Den första är ju OC ser du väl??
Den i mitten har ju faktiskt 192bit bus
Och den billigaste är ju bara en "Dual" version.. rent skräp i jämförelse

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rupenbritz:

Den första är ju OC ser du väl??
Den i mitten har ju faktiskt 192bit bus
Och den billigaste är ju bara en "Dual" version.. rent skräp i jämförelse

Dessutom påstår säljare att första kortet för 19250:- ska ha blivit sålt, kunde inte låta bli att skicka en förfrågan om man fick med ett kilogram silver om man köpte ett kort utav henne. Fick en printscreen tillbaka där någon ”33lid” erbjudit fullpris genom blocket och nu har hon ändrat det kortet till ”Sålt 2/8” i beskrivningen.

Tar för givet att det är någo lustigkurre som jävlas med henne från forumet, men sista idioten är ju inte född än 😂

Visa signatur

Main: Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, Asus TUF OC 3090Ti, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SVP:

Dessutom påstår säljare att första kortet för 19250:- ska ha blivit sålt, kunde inte låta bli att skicka en förfrågan om man fick med ett kilogram silver om man köpte ett kort utav henne. Fick en printscreen tillbaka där någon ”33lid” erbjudit fullpris genom blocket och nu har hon ändrat det kortet till ”Sålt 2/8” i beskrivningen.

Tar för givet att det är någo lustigkurre som jävlas med henne från forumet, men sista idioten är ju inte född än 😂

ahaha förlåt det där var jag 🤣
högsta möjliga via blocketpaket

Hmm, dock skrev de endast det första kortet sålt, det var ju bara 11k innan, så även med 19k får jag inte med alla 3 korten

tror jag drar mig ur... men blocket tillåter ej

Permalänk
Medlem

GTX 970 för ynka 6839:-

https://www.blocket.se/annons/alvsborg/grafikkort_evga_970_ac...

"Jag är tvingad att sälja det och det betyder väldigt mycke för mig rent emotionellt så där har ni förklaringen till priset
Oavsett är det ett fnt och tyst kort, och det presterar ju en del ändå. Bra kylning. Det finns att hämta i Vänersborg/Vargön alt. blocketpaketet.

Ha det bra nu alla där ute! Mvh

--
Jag har alltså inte blivit fysiskt hota till att lägga in annonsen så ingen får för sig något. Tack"

Permalänk
Medlem
Skrivet av exhale315:

GTX 970 för ynka 6839:-

https://www.blocket.se/annons/alvsborg/grafikkort_evga_970_ac...

"Jag är tvingad att sälja det och det betyder väldigt mycke för mig rent emotionellt så där har ni förklaringen till priset
Oavsett är det ett fnt och tyst kort, och det presterar ju en del ändå. Bra kylning. Det finns att hämta i Vänersborg/Vargön alt. blocketpaketet.

Ha det bra nu alla där ute! Mvh

--
Jag har alltså inte blivit fysiskt hota till att lägga in annonsen så ingen får för sig något. Tack"

Hahaha men varför skulle någon betala extra för att det är emotionellt för någon annan?

Och sen lägga till "...inte fysiskt hotad...". Jag trodde inte det heller men nu när du skriver det börjar man ju fundera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av martengooz:

Hahaha men varför skulle någon betala extra för att det är emotionellt för någon annan?

Och sen lägga till "...inte fysiskt hotad...". Jag trodde inte det heller men nu när du skriver det börjar man ju fundera?

som jag förstår det är den upplagd för att de tvingas (av någon annan anledning än fysisk hotning), men de vill inte faktiskt sälja den. vem vet vad människor håller på med 😅

Permalänk
Skrivet av exhale315:

GTX 970 för ynka 6839:-

https://www.blocket.se/annons/alvsborg/grafikkort_evga_970_ac...

"Jag är tvingad att sälja det och det betyder väldigt mycke för mig rent emotionellt så där har ni förklaringen till priset
Oavsett är det ett fnt och tyst kort, och det presterar ju en del ändå. Bra kylning. Det finns att hämta i Vänersborg/Vargön alt. blocketpaketet.

Ha det bra nu alla där ute! Mvh

--
Jag har alltså inte blivit fysiskt hota till att lägga in annonsen så ingen får för sig något. Tack"

Jag sålde en hel dator med ett 970 för 3500kr... För fyra år sedan...

Permalänk
Medlem

Är i för sig Tradera annons men detta är ju ett skämt...

Bl. annat "För att säkerställa att din Intel Core I9-12900KF alltid håller sig sval och stabil, har vi inkluderat Noctua NH-L9i CPU-kylaren."

https://www.tradera.com/item/1202/604632118/lyxig-premium-rig...

Permalänk
Medlem

Det här med "tradera" fortsätter...

https://www.tradera.com/item/1202/604179221/grym-mini-itx-am5...-

Inte ens med ett 3080 monterat hade de varit värt det priset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av exhale315:

GTX 970 för ynka 6839:-

https://www.blocket.se/annons/alvsborg/grafikkort_evga_970_ac...

"Jag är tvingad att sälja det och det betyder väldigt mycke för mig rent emotionellt så där har ni förklaringen till priset
Oavsett är det ett fnt och tyst kort, och det presterar ju en del ändå. Bra kylning. Det finns att hämta i Vänersborg/Vargön alt. blocketpaketet.

Ha det bra nu alla där ute! Mvh

--
Jag har alltså inte blivit fysiskt hota till att lägga in annonsen så ingen får för sig något. Tack"

Den här spar vi till eftervärlden, lite av ett guldkorn.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av employed:

Det här med "tradera" fortsätter...

https://www.tradera.com/item/1202/604179221/grym-mini-itx-am5...-

Inte ens med ett 3080 monterat hade de varit värt det priset.

Hmm känner igen den där texten "skapa en plattform för uppgradering"... Har vi inte haft samma dator (eller en liknande från samma säljare) i tråden förut?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Har varit inne på det tidigare, vad är det med folk idag, vill inte folk få sina saker sålda?
Idag har vi bättre förutsättningar än någonsin att marknadsföra våra alster och folk kommer med sånt här!

Man blir ju mörkrädd alltså.
https://www.blocket.se/annons/skane/stationar_speldator_med_g...

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Killen gjorde en dålig deal när han köpte den ny, enligt Sweclockers recension var priset 3 890 vid publicering. Men vem gillar inte RGB!

Kanske skriver till säljaren senare, kan bli kul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tuppel:

Killen gjorde en dålig deal när han köpte den ny, enligt Sweclockers recension var priset 3 890 vid publicering. Men vem gillar inte RGB!

Kanske skriver till säljaren senare, kan bli kul.

<Uppladdad bildlänk>

"Kylaren har RGB, för vem gillar inte RGB"

En äkta säljare

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk

GTX 1080 för 4000kr någon?
Det som är unikt med just det här kortet är att den kommer bara med 4GB VRAM och det är ju.. nice?
Kanske bäst att inte säga något att kortet ligger på 8GB för det verkar vara 1000kr per gig som gäller här.
https://www.blocket.se/annons/stockholm/nvidia_geforce_1080_g...

Permalänk
Medlem

Har märkt det har börjat dyka upp annonser där dem säljer OS, Prg, Antivirusprogram osv.. så klart för väldigt billigt..

Men antar det är någon som köpt/köper via andra hemsidor för säljs vidare sen på blocket.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Facebook market levererar som alltid.
EDIT pris 5500 kr.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Officiell jultomte
Skrivet av bärplockaren:

Facebook market levererar som alltid.
https://i.imgur.com/GrnrvKp.jpeg

Ser inget pris men beskrivningen är ju skrämmande nog.

Visa signatur

PC1: i5-13600kf, 32gb DDR5@6000MHz, GTX 1080, Prime Z690-A, Windows 11
PC2: Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, GTX 1070Ti, ROG STRIX B550-F, Windows 10
SRV1: i5 10500T, 16GB DDR4, Debian
Home Assistant-tråden | Stryktipset

Permalänk
Medlem
Skrivet av martengooz:

Hahaha men varför skulle någon betala extra för att det är emotionellt för någon annan?

Och sen lägga till "...inte fysiskt hotad...". Jag trodde inte det heller men nu när du skriver det börjar man ju fundera?

Han: "Tänkte köpa en ny grej."
Frun: "Okej, om du gör dig av den här datorprylen på bordet år efter år."
Han: "Men jag gillar det kortet, raidade Xhfalathar med det!"
Frun: "Ingen aning om vad du just sa men om du lägger upp det på blocket så har vi en deal."
Han: "Uppe!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moseby:

Ser inget pris men beskrivningen är ju skrämmande nog.

Sorry glömde det helt, men hittade samma på blocket.
https://www.blocket.se/annons/skane/gaming_pc_intel_i3_2100_c...

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Officiell jultomte
Skrivet av bärplockaren:

Sorry glömde det helt, men hittade samma på blocket.
https://www.blocket.se/annons/skane/gaming_pc_intel_i3_2100_c...

Oj. Monster i titeln också. Den här snubben går all in.

Visa signatur

PC1: i5-13600kf, 32gb DDR5@6000MHz, GTX 1080, Prime Z690-A, Windows 11
PC2: Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, GTX 1070Ti, ROG STRIX B550-F, Windows 10
SRV1: i5 10500T, 16GB DDR4, Debian
Home Assistant-tråden | Stryktipset

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Sorry glömde det helt, men hittade samma på blocket.
https://www.blocket.se/annons/skane/gaming_pc_intel_i3_2100_c...

Fan om man tänker som han så borde ju de med nya saker sitta på datorer i stil med Nasa och värda miljoner😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Sorry glömde det helt, men hittade samma på blocket.
https://www.blocket.se/annons/skane/gaming_pc_intel_i3_2100_c...

Intressant att denna "monsterdator" byggdes för fem månader sedan. Det lär ha varit begagnade delar redan då.;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ROGBear:

Intressant att denna "monsterdator" byggdes för fem månader sedan. Det lär ha varit begagnade delar redan då.;)

Verkar ganska vanligt med folk som bygger ihop datorer av begagnade delar i "gaming"-chassis (läs RGB) och säljer till överpris. Antagligen till föräldrar eller yngre personer med mindre koll. Inget fel i sig, så länge de inte försöker blåsa folk som i denna annons.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rotkiv42:

Verkar ganska vanligt med folk som bygger ihop datorer av begagnade delar i "gaming"-chassis (läs RGB) och säljer till överpris. Antagligen till föräldrar eller yngre personer med mindre koll. Inget fel i sig, så länge de inte försöker blåsa folk som i denna annons.

Tänk att bygga en "monsterdator som klarar alla spel" med mycket RGB för 10 000 kronor och som har följande kraftfulla komponenter:

486DX2/66, 16 MB RAM, Cirrus Logic VL-grafik, SoundBlaster 16, 2x CD-ROM, 250 MB HDD, högtalare, joystick, mus och tangentbord. Spel ingår, bl.a. Descent, Flight Simulator 95, Star Wars Rebel Assualt, X-Wing, SimCity 2000. 15"-skärm, 800 x 600 i 75 Hz.

Jag har inte sökt i tråden men det vore spännande om någon säljer en RGB-utrustad Pentium 4 på 3,6 Ghz i sprillans nytt chassi. Den har ju trots allt hög klockfrekvens.

Annars verkar det genomgående temat för alla annonser vara att varje dator som läggs ut på Blocket eller FB Marketplace också har monsterprestanda och klarar alla spel med höga inställningar medelst det enkla faktum att den annonseras ut...

Permalänk
Medlem

Någon som är sugen på en extremt kraftfull dator? Slå till snabbt innan den försvinner!

Permalänk
Medlem
Skrivet av osby0479:

Någon som är sugen på en extremt kraftfull dator? Slå till snabbt innan den försvinner!

<Uppladdad bildlänk>

Förstår att han har tröttnat på gaming med ett 1030 installerat. Han är väl trött på harpan vid det här laget.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem
Skrivet av osby0479:

Någon som är sugen på en extremt kraftfull dator? Slå till snabbt innan den försvinner!

<Uppladdad bildlänk>

Mycket intressant och välbalanserat val av komponenter, framförallt det ytterst moderna och kraftfulla grafikkortet. Trots allt en fin uppgradering när man går från en fin personalköps-Presario med ATI Rage till denna monsterburk.;)

Permalänk
Medlem

Hittade en

Hittade en riktigt kraftfull, Osäker på hur mycket en 4790 flaskar en 1080ti?

Visa signatur

|| Ryzen 5900X || Asus Rog B550-f Strix || MSI 6800 XT || Ripjaws V 3600mhz-CL16 (b-die) || NOCTUA NH-U12A || NZXT C850W || WD Black SN750 1tb ||WD Black SN850 1tb || Crucial MX300 525gb || Seagate 3tb 7200rpm || Acer XB271HU || LG 27GL850 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErikDah:

Hittade en riktigt kraftfull, Osäker på hur mycket en 4790 flaskar en 1080ti?

<Uppladdad bildlänk>

Var 4790 ju ändå relativt high end är ju ändå typ samtida med 1080ti. Så länge spelet fixar att köra på 4C/8t är det nog helt ok combo. Speciellt i högre upplösning än 1080p

Edit men inte 10k ok