Det beror isf på vad mer man lägger in i "att ljuga" utöver den bokstavliga betydelsen.
Det jag framförde var istället att de åtminstone på vissa punkter gör underligt snäva uttalanden till synes just för att undvika att ljuga.
Dvs, det jag påpekar är att de svarar undvikande och att detta åtminstone ger känslan att de döljer de något (inte att de ljuger).
Vad gäller specifikt citatet “If they ask us for DLSS support, we always tell them yes.” så verkar ju sammanhanget vara att det kommer upp under förhandlingen efter att AMD framför sin önskan(?) "Are you willing to prioritize FSR?".
Och då blir ju den naturliga följdfrågan (som inte besvaras av artikeln) hur det påverkar förhandlingen om man inte svarar ett ovillkorligt "ja"? Får man en annan deal då t.ex.? Det finns ju rimligen en anledning att AMD tar upp frågan under förhandlingen iaf, så helt betydelselöst lär det ju inte vara vad spelutvecklaren svarar.
The Verge-artikeln är ju i sig tydligt kritisk, vilket väl förmodligen även färgat min tolkning av intervjun. Artikelns inledning är ju dedikerad till hur Herr Azor inte ger några raka svar, utan hela tiden återgår till en väldigt specifik formulering om att "vi stöder Bethesda om de vill implementera DLSS"...
Att han inte kan ge raka svar beror ju på att det är en NDA inblandad, dvs han får ju då inte uttala något öht angående kontraktet. Dvs han får inte lov att säga om kontrakten innehåller en spärr mot DLSS eller om det inte innehåller en spärr mot DLSS. Därför blir det formuleringar som "om de frågar y så kommer vi att svara x" och sedan vad som är deras generella hållning (vilket är där "if they ask us for DLSS support" kommer in). Hade reportern frågat honom om det finns en klausul i det som tillåter Bethesda tillgång till hans förstfödda barn så kommer han också tvingas att svara icke rakt, det är så dessa kontrakt fungerar.
Men det hela börjar bli så satans löjligt nu, folk har varit sura på AMD i en månad för att de inte gett något besked och nu när de faktiskt säger att "generellt är det så att om de vill implementera DLSS så säger vi ok" så är inte det gott nog heller. Bara se på Nozomi som tvunget ville se kontrakten i klartext (hur i he AMD skulle luckas med det utan att begå kontraktsbrott).
Ovanpå det så har vi dessutom ett AMD sponsrat spel på g med just DLSS stöd, men det är ju naturligtvis då bara AMD som försöker göra damage control (och då skiter i att göra det med Starfield som hade gett mest valuta i en damage control) plus att listan med spel som cirkulerar som en typ av bevis fortfarande har 4 eller 5 spel som faktiskt har DLSS.
Nej den absolut enklaste lösningen är vad som redan kommenterats av många, dvs att i princip alla AMD-sponsrade spel är konsolspel och då kommer FSR att prioriteras av naturliga skäl plus att jag är övertygad om att t.ex Bethesda är giriga svin som vill utnyttja sin position till att få betalt av AMD för att stödja FSR2, betalt av nVidia för att lägga in DLSS, och betalt av AMD igen för att lägga in FSR3. Därför som Bethesda är toktysta om varför de inte har stöd för DLSS och varför AMD tvingas ge politiker svar.
|Ryzen 5800x3d|RX 7900XTX Hellhound|Asus Prime X370 Pro|32GiB Corsair 3200MHz CL16 Vengeance|Corsair HX1000i|Fractal Define R5|LG 45GR95QE|Corsair K100|Razer DeathAdder V3 Pro|Ubuntu 24.04|