Vad spelar du för tillfället?

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Håller på att ta mig igenom Resident Evil som släpptes till PS4 för några år sedan.
Har inte spelat det första spelet tidigare så det är en utmanande men väldigt rolig upplevelse.

Permalänk
Gallerikonnässör

Spelar the Witcher 3 för första gången just nu. Som mer eller mindre alla redan har sagt så är det riktigt jävla bra.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S | 32GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 Pro | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Neverwinter Nights: Enhanced Edition

Lagt alldeles för många timmar på detta gamla spel.

Visa signatur

[Phanteks Eclipse P400A][ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI][AMD Ryzen 7600X][Corsair iCUE H100i RBG PRO XT][Kingston FURY Beast RGB DDR5 6000Mhz 32GB CL36][ASUS TUF GAMING 6800 XT][Corsair RM750x][NVME Samsung 970 Evo Plus 1TB][SSD Samsung 870 Evo 1TB][WD Black SN850X NVMe SSD 2TB]

Permalänk
Medlem

Elite Dangerous sedan jag gjort ett uppehåll med Elden Ring. Elden Ring var en stor besvikelse för mig. Det har fått skyhöga betyg i recensioner men det är alldeles för många frustrerande saker i spelet. Sedan dör man löjligt ofta i spelet, hur ofta kan man dö i verkliga livet? Det är okej att dö i datorspel men någon måtta får det ju vara.

Permalänk
Medlem

Warhammer 2 ikit claw skaven.

Fick hybris lagt lustria för fötterna med allierad. Beslöt mig för att jävlas med tyrions high elves som jag gjort kampanj med tidigare. Allierade med naggarothe som var massiva då men tyrion efterapade tydligen min kampanj.

I samma veva så ser jag hur clan ishin hugger mig i ryggen bryter våra pakter och tar med sig khemre så hela afrika Europa och Nordamerika står nu mot sydamerika/mellanamerika.

Intressant är att tyrion verkat raserat en rad bosättningar för att jag inte ska börja sacka men behöver nog rikta in mig på försvar.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Warhammer 2 ikit claw skaven.

Fick hybris lagt lustria för fötterna med allierad. Beslöt mig för att jävlas med tyrions high elves som jag gjort kampanj med tidigare. Allierade med naggarothe som var massiva då men tyrion efterapade tydligen min kampanj.

I samma veva så ser jag hur clan ishin hugger mig i ryggen bryter våra pakter och tar med sig khemre så hela afrika Europa och Nordamerika står nu mot sydamerika/mellanamerika.

Intressant är att tyrion verkat raserat en rad bosättningar för att jag inte ska börja sacka men behöver nog rikta in mig på försvar.

Viktigaste jag lärt mig under wh, jag lirar dock WH3, är att våga ta för sig och bygg saker som ger income.

Jag tyckte personligen att khorne var riktigt skoj 😁

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Inaktiv

GTA5 för första gången. Spelet är 100% nytt för mig😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon313978:

Avis, det är sjukt bra. Ska nog lira igenom det en gång till i höst.
Just nu spelar jag Fort Solis. Väldigt läckert och läskigt som tusan.

Permalänk
Medlem

Spelar om Mass Effect Andromeda som alla spydde galla över, är faktiskt sjukt underskattat spel. Fortfarande lite buggit men ser fortfarande snyggt ut och striderna i spelet är sjukt roliga om man kör på svåraste svårhetsgraden.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon313978:

Har spelat genom typ hela spelet på fyllan med en kompis för ett par år sen.
Borde köra det igen nån gång nykter

Skrivet av BrottOchStraff:

Spelar om Mass Effect Andromeda som alla spydde galla över, är faktiskt sjukt underskattat spel. Fortfarande lite buggit men ser fortfarande snyggt ut och striderna i spelet är sjukt roliga om man kör på svåraste svårhetsgraden.

Ja, striderna vill jag minnas var kul överlag, med klart mer frihet i rörelserna än de andra mass effect spelen.
Håller med om underskattat spel, om än långt från perfekt.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

De fixade nog en hel del från release misstänker jag. Nu var det ju inte direkt vad man väntade sig från mass effect så kanske en del där. Det är ju som att vända tröjan ut och in mot biowares mass effect. Bioware hade kass action, tråkiga planeter men bra såpopera. EAs är kass såpopera med b-skådisar och asylum script men grymt skön action och det var faktiskt kul utforska planeter vilket bara var trist i ME 1 och 2.

Days Gone är ett annat lir jag aldrig heller fattade varför det sågades vid release. Men jag spelar spelen så sent så de hinner väl rädda upp saker

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Blev en vända i Starfield genom Gamepass.
Än så länge är det riktigt kul, Bethseda-jank får man räkna med.
Men i ärlighetens namn har jag haft roligare än vad jag trodde i spelet än så länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arotica:

Neverwinter Nights: Enhanced Edition

Lagt alldeles för många timmar på detta gamla spel.

Jag vet inte om det är nostalgi men tycker det är en helt annan kvalitet rakt igenom på RPG-spelen för 20 år sedan än vad det är nu. Sen är det gamla goda bioware vi pratar om, när deras spel osade kärlek och magi. Spelar just nu dungeon siege 1, hur mysigt som helst, märks att det är gammalt här och där men fortfarande ett riktigt bra spel och med moddar blir det ännu bättre.

Närmaste spelet jag kan komma dessa är BG3 som jag för närvarande spelar också

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 9070 xt

Permalänk
Saknad Hedersmedlem

Starfield och för mig lite oväntat ett mobilspel: Final Fantasy 7: Ever Crisis. Mobilspelet som trycker in gacha i Ff7 med bihang. Gillar grafiken men i övrigt extremt simplifierat. Och gachan.

Mest nyfiken på om spelet storymässigt tar sig förbi remaken. Kommer troligen inte orka spela länge nog för att få svaret.

Har man aldrig spelat FF7 så börja med orginalet. Sedan remaken om man fortfarande känner för det. Drömmen vore en riktig remaster med grafiken från Ever Crisis.

Dave the Diver har jag kommit av mig men tänkt göra det sista för att ta mig igenom storyn. Inte långt klart men brände dessvärre ut mig på gameplayet.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av magma86:

Jag vet inte om det är nostalgi men tycker det är en helt annan kvalitet rakt igenom på RPG-spelen för 20 år sedan än vad det är nu. Sen är det gamla goda bioware vi pratar om, när deras spel osade kärlek och magi. Spelar just nu dungeon siege 1, hur mysigt som helst, märks att det är gammalt här och där men fortfarande ett riktigt bra spel och med moddar blir det ännu bättre.

Närmaste spelet jag kan komma dessa är BG3 som jag för närvarande spelar också

Det kan finnas en chans att det är nostalgi som talar men jag håller med dig..! De gamla RPG-spelen från Bioware är klara favoriter hos mig men även spel som Dungeon Siege och Baldur's Gate: Dark Alliance står högt på listan.

Baldur's Gate 3 spelas för övrigt också här hemma! (Gillar det skarpt hittills)

Visa signatur

[Phanteks Eclipse P400A][ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI][AMD Ryzen 7600X][Corsair iCUE H100i RBG PRO XT][Kingston FURY Beast RGB DDR5 6000Mhz 32GB CL36][ASUS TUF GAMING 6800 XT][Corsair RM750x][NVME Samsung 970 Evo Plus 1TB][SSD Samsung 870 Evo 1TB][WD Black SN850X NVMe SSD 2TB]

Permalänk
Medlem

Starfield, War Thunder och Rollercoaster Tycoon, blast from the past.
Har egentligen inte tid med Starfield men varför inte.

Visa signatur

[ Corsair 3500X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 9800X3D ] [ Asus 4080 Super OC ] [ Asus TUF X870-Wifi ]
[ 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000Mhz DDR5 ] [ Samsung 990 Pro 2TB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ]

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Måste tillägga att utöver Starfield är det den vanliga tidstjuven Vampire Survivors som går varm.

Permalänk

Starfield och Elite dangerous.
Haft lite svårt att fastna för starfield, men nu börjar det bli ganska kul måste jag erkänna. Jag saknar ”flyga runt i rymden i en oändlig värld”-momentet, så jag lirar en del Elite parallellt, så jag får använda mina hotas också! 😀👍🏼

Permalänk
Medlem

Vampire Survivors

Permalänk
Medlem

Köpte just Mythforce och har hunnit spela ungefär en timma, det är ett roguelike och kändes som det var designat mest för co-op... jag spelade dock själv och det gick bra Tyckte det var ganska kul och kommer spela det mera. Ett plus för den fina grafiska stilen

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Permalänk
Saknad Hedersmedlem
Skrivet av CrispVanDahl:

Måste tillägga att utöver Starfield är det den vanliga tidstjuven Vampire Survivors som går varm.

Skrivet av m4gnify:

Vampire Survivors

Mobilversionen kan vara värd en titt såvida ni inte redan sett/spelat denna.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av anders190:

Mobilversionen kan vara värd en titt såvida ni inte redan sett/spelat denna.

Hehe, jag har fyra sparfiler.
En för Switch, en för PC/Steam Deck, En för Xbox och givetvis på mobil.

Permalänk
Medlem

Har fastnat för Command & Conquer: Generals igen. laddade ner lite nya maps och kör skirmish mot "Botar" just nu

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Medlem

Street Fighter 6, har dock massor av spel jag vill lägga tid på när jag känner mig lite mer färdig med SF6 så som Zelda totk, Pikmin 4 & Amid Evil DLC. Sen så kommer ju Super Mario Wonder och Super Mario RPG ut snart som jag också e intresserade av.

Har Baldurs Gate 3 på radarn också men planerar att spela det när ett år har gått så de flesta buggarna har patchas ut.

Glömde BG3
Visa signatur

Ryzen R9 5900X | Dark Rock Pro 4 | Gigabyte Pro 3060 Ti | MSI B450 PRO CARBON AC | 32GB Corsair Vengeance LPX 3600 MHZ

Permalänk
Saknad Hedersmedlem
Skrivet av CrispVanDahl:

Hehe, jag har fyra sparfiler.
En för Switch, en för PC/Steam Deck, En för Xbox och givetvis på mobil.

Så ska det spelas!

Visa signatur

Never fade away...

Permalänk
Medlem

Är fyra uppdrag in på NG+ i Armored Core VI: Fires Of Rubicon. 😁

Har än så länge roligt, även svårighetsgraden är lägre än väntat... Och lite småsaker som bör fixas.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Wolfenstein II: the new Colossus
(spelade om New order och Old blood ganska nyligen och har inte spelat new Colossus förut - jepp jag är sen!)

Har ganska kul och storyn är verkligen over the top!
De tidigare spelen har ju redan pushat konceptet hur omöjligt det är att få död på BJ men här i tvåan går de nästan parodiskt over the top! Nästan så man väntar sig den där Grotesco-sketchen där en kille kör gaffeltruck genom väggen, flinar och säger "det ballar ur"
Kudos att de fortfarande klarar toppa sig själva storymässigt och till stor del även actionmässigt!
(serien känns som det har en viss "själ" i sig på något vis...)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Blev att hoppa in i Cyberpunk 2077 igen nu när 2.0 uppdateringen har släppts. Startade en ny karaktär och får väl se om jag kör expansionen med den eller min gamla karaktär.

Permalänk
Inaktiv

Jag spelar The Lies of P. Fantastiskt spel! Sedan ska jag spela Cyberpunk (hoppas att jag hinner klart till släppet av Spider Man 2).

Permalänk
Medlem

Kör Spider-Man 2 för fullt nu. Än så länge lever det upp till förväntningarna tycker jag. Det är mer av samma med en del förbättringar och givetvis ny story och nya aktiviteter.