Permalänk

Köpa Switch-konton

Råkade hitta en annons på Tradera med en som säljer Switch med några fysiska spel, men även spel som ska vara kopplade till säljarens Switch-konto.

Vad jag förstått är det inte tillåtet att sälja användar-konton på det sättet. Säljaren menar att det borde gå att byta e-post. En bekant berättade att säljaren skulle kunna typ gå in och byta lösenord på kontot och ta tillbaka det. I så fall lär man ju be om att ta över säljarens e-post också om man ska vara helt säker?

Eller finns risk att säljaren kan orsaka att man får konsolen bannad?

Jag är ju mest ute efter de fysiska spelen och konsolen egentligen.

Permalänk
Medlem

Låter som en risk man inte vill ta.

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte ha köpt konsolen med hoppet att få ha kvar de digitala spelen på kontot. Gör ditt eget konto på den istället och ha kul med de fysiska spelen

Permalänk

Så man raderar kontot på konsolen och kan skapa ett nytt utan problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellesandare:

Så man raderar kontot på konsolen och kan skapa ett nytt utan problem?

Självklart, men några spel kopplade till nintendo kontot lär du inte få, man ska bara köpa fysiska spel till nintendo då är det inte kopplat till ett visst konto.

Permalänk
Medlem

Om kontot har konsollen knuten som primär-konsol kommer du kunna spela spelen som finns på kontot från andra konton på konsollen. Så du bör oavsett skapa ditt egna konto och köpa spel på det. Se sedan det andra kontot som en bonus som kan komma att försvinna.