Playstation Plus för ca 140kr/år + halva priset på PS4/PS5-spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Gjorde en ny SEPA överföring i går på eftermiddagen och dessa pengar har redan kommit in på kontot, men den förra överföringen är spårlöst borta. Var ingen jättesumma, men lite irreyterande ändå när man ville passa på att handla PS+

Någon som förresten vet de nya Turkiska priset på PS+ är. Är det 25% påslag som gäller?
Köpte tidigare PS+ från svenska PS storen som gäller fram till Juni nästa år, så vet inte riktigt om det är värt att köpa nu eller vänta tills det befintliga går ut.

Priset är detsamma. Ska kolla med grannen som är turk om han har ett turkiskt kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av slipbit:

Nu får jag inte längre ”something went wrong”. Nu står det att ”card expired”. Trots att korten går ut 2026. SpectroCoin verkar inte funka längre.

Samma här. Försökte köpa ett spel men gav mig samma meddelande. Card expired trots att jag fixade ett nytt virtuellt kort igår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slapinator:

Köpte PS+, 5 år totalt - 2 år på ett konto, 3 år på ett annat.

Jag testade olika varianter, testade med ha sakerna i kundvagn & genom subscription management - det som funkade för mig var management, inte kundvagnen. Alla gånger.

Ska du förlänga eller köpa nytt? Det är förlängningen som strular, men eventuellt gick det & när det väl gick kunde jag förnya om & om igen.

Hur lyckades du förlänga via subscription management? Har man köpt 12 månader så går det inte att förlänga.

Permalänk
Medlem

Jag har testat med ett turkiskt fysiskt mastercard kort och jag får samma fel som "card expired" eller ”something went wrong” så det är inte det som är felet.

Permalänk
Medlem

Ta inte bort SpectroCoin-kortet från ditt konto.

Det verkar som att många har problem (inte bara vi på Sweclockers) och det troliga är att Sony har gjort något som förhindrar oss att köpa spel och PS+. Förhoppningsvis är det bara tillfälligt eller att kommer vi fram till en lösning snart.

Det finns även rapporter om att PS+ priser kommer öka något enormt. Extra påstås gå från 400 TL till 2349 TL (970kr jämfört med ord. pris 1035kr). Jag tror inte att det är bekräftat så vi får hålla tummarna för att det inte stämmer men man ska nog inte ha allt för höga förhoppningar.

OBS! Ta inte bort SpectroCoin-kortet från ditt konto. Det kommer inte vara möjligt att lägga till det igen (i alla fall inte för tillfället). Låt kortet vara kvar på kontot ifall det skulle lösa sig.

Skrivet av mebbe:

Jag har testat med ett turkiskt fysiskt mastercard kort och jag får samma fel som "card expired" eller ”something went wrong” så det är inte det som är felet.

Jag ska inte säga helt säkert, men jag har haft uppfattningen att enbart turkiska Visa-kort fungerar, alltså inte MasterCard även om det är utfärdat i Turkiet. Jag har dock inte personligen bekräftat det så jag kan inte vara helt säker.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av mebbe:

Jag har ett turkiskt "FUPS" kort, det är ett fysiskt kort som jag kan ladda på via Revolut och den ville inte funka på PS heller. Men den funkade utan problem på Spotify, Netflix och Disney+ .. så det är nog Sony som är jävligt dryga när det gäller acceptera kort.

Skrivet av mebbe:

Hur lyckades du förlänga via subscription management? Har man köpt 12 månader så går det inte att förlänga.

Det enda jag gjorde var att testa om och om igen, testade minst 20-30ggr i timmen (går ju snabbt o köra accept terms och process) i ett par timmar fram o tillbaka, till slut gick det igenom.. men att förlänga är fullt möjligt, åtminstone 2 dagar tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slapinator:

Jag har ett turkiskt "FUPS" kort, det är ett fysiskt kort som jag kan ladda på via Revolut och den ville inte funka på PS heller. Men den funkade utan problem på Spotify, Netflix och Disney+ .. så det är nog Sony som är jävligt dryga när det gäller acceptera kort.

Det stämmer att förbetalda betalkort inte fungerar med Playstation.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av slipbit:

Nu får jag inte längre ”something went wrong”. Nu står det att ”card expired”. Trots att korten går ut 2026. SpectroCoin verkar inte funka längre.

Skrivet av SittingDuck99:

Samma här. Försökte köpa ett spel men gav mig samma meddelande. Card expired trots att jag fixade ett nytt virtuellt kort igår.

Får samma meddelande om card expired när jag försöker köpa Baldur's Gate 3 via webben. Via konsolen får jag "The credit/debit card is no longer valid. Please use a different card" Har inget VPN, så har inte kunnat testa med det.

Permalänk
Medlem

Här är nya priset på Essential. Från tidigare 240 TL till 1400 TL

Permalänk
Medlem

Och nu steg precis priset på BG3 från 699 TL till 1249 TL. Surt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Och nu steg precis priset på BG3 från 699 TL till 1249 TL. Surt!

https://www.playstation.com/en-tr/games/baldurs-gate-3/

799tl om du scrollar ner?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Här är nya priset på Essential. Från tidigare 240 TL till 1400 TL
<Uppladdad bildlänk>

Det var saftigt! Men jag får nöja mig med 5 år. Måste vara den där jäveln som köpte ps+ till 2050 som sabbade för oss.

Permalänk
Medlem

2740TL kostar PS+ Extra Deluxe för 12 månader. Hämtade hem mina euros from SpectroCoin till Revolut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slapinator:

Fortfarande 1249 TL för mig tyvärr. Deluxe kostar 1439 TL.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Fortfarande 1249 TL för mig tyvärr. Deluxe kostar 1439 TL.
<Uppladdad bildlänk>

Skumt, min var faktiskt 699/799TL fram tills någon minut sen.
Aja.. de va roligt så länge det varade!

Permalänk
Medlem
Skrivet av slipbit:

Det var saftigt! Men jag får nöja mig med 5 år. Måste vara den där jäveln som köpte ps+ till 2050 som sabbade för oss.

Haha, tänkte med på honom först. Men det är liksom en global höjning i alla regioner. Spelen har börjat höjas sedan typ slutet av förra året och början av det här året och har nog mest att göra med fallande liran.

Permalänk
Medlem

Fick ett långt mejl på turkiska nu från Sony. Där det enda jag kan utläsa är 2740 TL.

Permalänk
Medlem
Skrivet av slipbit:

Fick ett långt mejl på turkiska nu från Sony. Där det enda jag kan utläsa är 2740 TL.

Google translate?

Permalänk
Medlem

Gamla priserna

Essential: 100kr för 12 månader
Extra: 166kr för 12 månader
Premium: 191kr 12 månader

Nya priserna

Essential: 580kr för 12 månader
Extra: 970 kr för 12 månader
Premium: 1136 kr 12 månader

Mastigt påslag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sambuccashake:

Gamla priserna

Essential: 100kr för 12 månader
Extra: 166kr för 12 månader
Premium: 191kr 12 månader

Nya priserna

Essential: 580kr för 12 månader
Extra: 970 kr för 12 månader
Premium: 1136 kr 12 månader

Mastigt påslag!

Man får vara glad så länge det varade.

Permalänk
Medlem

Någon som kan köpa spel? SpectroCoin kortet verkar inte godkännas alls längre. Förstår att PS+ är lite klurigt nu men köpa vanliga spel vill jag göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SittingDuck99:

Någon som kan köpa spel? SpectroCoin kortet verkar inte godkännas alls längre. Förstår att PS+ är lite klurigt nu men köpa vanliga spel vill jag göra.

Har inte testat sen i onsdags men då var det samma sak för mig, oavsett om jag körde via webbshoppen eller via konsol.

Ska avvakta lite och se om det bara är tillfälligt, men annars för man väl försöka skicka tillbaka pengarna om det går.

Har för övrigt en SEPA transaktion som aldrig kom fram till Spectrocoin, trots att jag fyllt i ordernummer som referens.
Var ca två veckor sedan jag gjorde överföringen och Spectrocoins kundsupport har slutat svara på mina mail.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Har inte testat sen i onsdags men då var det samma sak för mig, oavsett om jag körde via webbshoppen eller via konsol.

Ska avvakta lite och se om det bara är tillfälligt, men annars för man väl försöka skicka tillbaka pengarna om det går.

Har för övrigt en SEPA transaktion som aldrig kom fram till Spectrocoin, trots att jag fyllt i ordernummer som referens.
Var ca två veckor sedan jag gjorde överföringen och Spectrocoins kundsupport har slutat svara på mina mail.

Om du vill tömma ditt SpectroCoin-konto så är mitt tips att du laddar på värdet direkt på ditt Revolut via det virtuella kortet på SpectroCoin och du får pengarna på revolut omedelbart

Permalänk
Medlem

Nu när det ökat i pris är det kanske inte värt att gå igenom processen för ett turkist ps konto längre

Permalänk

Hur fungerar detta med Måntliga spel som man får via Plus? Kan man bara spela spelet den aktuella månaden eller äger man spelet för alltid om man laddar ner det?

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Beaver:

Hur fungerar detta med Måntliga spel som man får via Plus? Kan man bara spela spelet den aktuella månaden eller äger man spelet för alltid om man laddar ner det?

Du kan spela det så länge du har kvar PS plus, men en del spel byts ut efter ett tag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Beaver:

Skrivet av Chess_Norris:

Du kan spela det så länge du har kvar PS plus, men en del spel byts ut efter ett tag.

Tror han syftar på de 3 spelen man får ”gratis” varje månad. Du har tillgång till spelen så länge du har en aktiv prenumeration. Spelen du köper för pengar har du alltid tillgång till. Jag har köpt många spel sedan jag skaffade det turkiska kontot. Så länge jag har inloggningsuppgifterna till det kontot kan jag alltid komma åt spelen jag köpt på en PS4/PS5. Och vill fortsätta köpa spel via det kontot för är ändå billigare än priserna här trots höjningarna som kommit på turkiska affären. Kommer nog vara jättebilligt under reor och sådant. Så har SpectroCoin kortet slutat fungera så hade det varit nice med en annan lösning för att kunna köpa spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobvid:

Nu när det ökat i pris är det kanske inte värt att gå igenom processen för ett turkist ps konto längre

Det är ju en risk man tar. Om Sony ändrar sitt förhållningssätt mot konton, säg att du måste bevisa att du bor i Turkiet för att kunna logga in. Då är man ju rökt liksom. Men jag har lite mindre än 5 år kvar på ps+. Så man får se helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Det verkar som endast turkiska konto/kreditkort accepteras nu. Om någon ändå lyckas köpa spel via Spectrocoin eller annat virtuellt kort, så säg gärna till.

https://www.reddit.com/r/playstation/comments/16blzbm/turkish_virtual_card_not_working/

https://www.reddit.com/r/playstation/comments/16euxrv/ps_subscription_turkey_error_with_ps5_pc/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Det verkar som endast turkiska konto/kreditkort accepteras nu. Om någon ändå lyckas köpa spel via Spectrocoin eller annat virtuellt kort, så säg gärna till.

https://www.reddit.com/r/playstation/comments/16blzbm/turkish_virtual_card_not_working/

https://www.reddit.com/r/playstation/comments/16euxrv/ps_subscription_turkey_error_with_ps5_pc/

Tack för infon! Hoppas det kommer någon annan lösning. Såg att i någon av kommentarerna så kan de handla spel via en tjänst men inte förlänga PS+.