Playstation Plus för ca 140kr/år + halva priset på PS4/PS5-spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slapinator:

Köpa PS+ med SpectroCoin kortet är trögt, gick att köpa ett år runt 09:50 tiden, ville köpa ett år till & det gick inte förrän kl 23:00 ungefär, där jag testade lite då & då under hela dagen.

Testade att köpa premium subscription men får bara "Something went wrong". Är det samma fel du fick och som går att lösa genom att testa olika tider på dygnet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mebbe:

Testade att köpa premium subscription men får bara "Something went wrong". Är det samma fel du fick och som går att lösa genom att testa olika tider på dygnet?

Japp, det var exakt det.
Fixade det åt polare & brorsan. Ena behövde jag vänta till nästa dag (över 24h senare) o helt plötsligt, första gången jag testade förlänga gick det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slapinator:

Japp, det var exakt det.
Fixade det åt polare & brorsan. Ena behövde jag vänta till nästa dag (över 24h senare) o helt plötsligt, första gången jag testade förlänga gick det.

Det som gör mig orolig är att när jag läser på forum så får man felmeddelandet för att man använder ett virtuellt kort. Många kan köpa spel men inte fixa playstation plus - var det som funkade för dig? Men jag ska testa igen.

När jag lägger in VISA kortet så kan jag inte ändra land så det är förvalt på Turkiet. I guiden så står det att man ska skriva sina riktiga uppgifter - gjorde du det?

När du testade flera gånger under dagen, tömmer du varukorgen och försöker igen eller går du bara igenom sista delen av köpet under dagen?

Permalänk
Medlem

Köpte PS+, 5 år totalt - 2 år på ett konto, 3 år på ett annat.

Jag testade olika varianter, testade med ha sakerna i kundvagn & genom subscription management - det som funkade för mig var management, inte kundvagnen. Alla gånger.

Ska du förlänga eller köpa nytt? Det är förlängningen som strular, men eventuellt gick det & när det väl gick kunde jag förnya om & om igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slapinator:

Köpte PS+, 5 år totalt - 2 år på ett konto, 3 år på ett annat.

Jag testade olika varianter, testade med ha sakerna i kundvagn & genom subscription management - det som funkade för mig var management, inte kundvagnen. Alla gånger.

Ska du förlänga eller köpa nytt? Det är förlängningen som strular, men eventuellt gick det & när det väl gick kunde jag förnya om & om igen.

Jag ska köpa nytt för att sedan förlänga totalt 5 år tänkte jag. Kan inte köpa via subscription management eftersom det är tomt där nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mebbe:

Jag ska köpa nytt för att sedan förlänga totalt 5 år tänkte jag. Kan inte köpa via subscription management eftersom det är tomt där nu.

Ah, första gången jag körde var hitta subscription sidan med all info om PS+ & olika varianterna - valde 460TL & körde på, första gången var inga problem alls.

Testa skapa nytt virtuellt kort & ha pengar på båda och testa fram och tillbaka mellan dem.

Denna; https://www.playstation.com/tr-tr/ps-plus/#subscriptions

Permalänk
Medlem

Fått ion mina stålar till slut, men det funkar inte att köpa, får Something went Wrong hela tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slapinator:

Ah, första gången jag körde var hitta subscription sidan med all info om PS+ & olika varianterna - valde 460TL & körde på, första gången var inga problem alls.

Testa skapa nytt virtuellt kort & ha pengar på båda och testa fram och tillbaka mellan dem.

Denna; https://www.playstation.com/tr-tr/ps-plus/#subscriptions

Har du VPN:t igång?

Permalänk
Medlem
Skrivet av slipbit:

Testade olika saker - helt random. Första gången funkade det inte alls, men aktiverade Windscribe och helt plötsligt gick den igenom. Andra gången så körde jag med NordVPN, tredje gången inget alls - bara mitt svenska IP.

Tror en gång det var control D med turkisk DNS utan något annat.. tror inte den delen påverkar om jag ska vara ärlig.

Permalänk
Medlem

Kan någon testa med inkognito fönster eller rensa cachen först och köra sedan när VPN är igång? GOG Galaxy affären (de som gjort Witcher och Cyberpunk) har ju regionala priser i vissa områden. Om man bara sätter igång VPN för ett annat land och använder samma webbläsare som vanligt så får man ändå svenska kronor som pris även om jag typ valt Mexiko som VPN. Jag behövde använda inkognito fönster för att få fram regionala priser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av slipbit:

Jag såg att jag hade gjort en fail. Control D hade loggats ut av någon anledning. Det var anledningen till att jag inte kunde genomföra köpet på subscription.

Nu till nästa fråga - hur sätter man det turkiska kontot som "hemkonto" så att mitt riktiga konto kan spela på prenumerationen? Dvs kan någon bekräfta att om jag fixar PSN Premium/Deluxe på mitt turkiska PSN så kan jag streama spel på mitt primära svenska konto också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mebbe:

Jag såg att jag hade gjort en fail. Control D hade loggats ut av någon anledning. Det var anledningen till att jag inte kunde genomföra köpet på subscription.

Nu till nästa fråga - hur sätter man det turkiska kontot som "hemkonto" så att mitt riktiga konto kan spela på prenumerationen?

Funkar det nu att förnya med SpectroCoin?

Permalänk
Medlem

Hur ser detta ut? Är priserna fortfarande så som det står i första sidan? Mitt PS plus går ut i oktober och tänker då ge detta ett försök. Kan jag ha det turkiska kontot som mitt main konto när det gäller online spel osv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobvid:

Hur ser detta ut? Är priserna fortfarande så som det står i första sidan? Mitt PS plus går ut i oktober och tänker då ge detta ett försök. Kan jag ha det turkiska kontot som mitt main konto när det gäller online spel osv?

Priset är fortfarande lågt

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Inledning:

Kan du lägga till i guiden att man bör fylla i ett födelsedatum som man kommer minnas (som sin riktiga) när man skapar sitt turk-PSN konto? När man hamnar i en säkerhetskontroll så vill de ha kontots födelsedatum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mebbe:

Nu till nästa fråga - hur sätter man det turkiska kontot som "hemkonto" så att mitt riktiga konto kan spela på prenumerationen? Dvs kan någon bekräfta att om jag fixar PSN Premium/Deluxe på mitt turkiska PSN så kan jag streama spel på mitt primära svenska konto också?

Det räcker att kontot är på PS5:an. Enklast är att du har det turkiska kontot för att köpa spel/prenumeration. Sen kan alla konton på Ps5:an spela.

Du vill göra en god gärning och låna ut ditt Control+D konto så jag kan förlänga ? Sättet med Windscribe +SpectroCoin funkar inte alls :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av slipbit:

Funkar det nu att förnya med SpectroCoin?

Hade för lite pengar på SpectroCoin så nu har jag överfört på nytt för att kunna köra 5 år prenumeration. Det tog 48 timmar från revolut till Spectrocoin sist.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mebbe:

Kan du lägga till i guiden att man bör fylla i ett födelsedatum som man kommer minnas (som sin riktiga) när man skapar sitt turk-PSN konto? När man hamnar i en säkerhetskontroll så vill de ha kontots födelsedatum.

Kan f.ö. säga att detta funkar fint också, köpte ett konto från början av en turkisk säljare - men valde eventuellt & skapa eget mha Control D, men kunde byta DOB genom länken i Reddit tråden.

https://www.reddit.com/r/PS4/comments/at3koe/psa_you_can_chan...

Permalänk
Medlem
Skrivet av mebbe:

Hade för lite pengar på SpectroCoin så nu har jag överfört på nytt för att kunna köra 5 år prenumeration. Det tog 48 timmar från revolut till Spectrocoin sist.

Har du kunnat köpa PS+ prenumeration? Har försökt stapla på fler köp men ger mig 'Something Wrong' varje gång. Testat på PC och på appen, med och utan turkiskt VPN, testat på PS5 med. Inget :/

Permalänk
Medlem

Trots köp av control D så blir det inte bättre :/ blir somthing went wrong. Nån som har en aning om vad det är för fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SittingDuck99:

Har du kunnat köpa PS+ prenumeration? Har försökt stapla på fler köp men ger mig 'Something Wrong' varje gång. Testat på PC och på appen, med och utan turkiskt VPN, testat på PS5 med. Inget :/

Har samma fel som du :/ och gjort precis allt. Till och med pengar i sjön för Control D.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SittingDuck99:

Skrivet av slipbit:

Har samma fel som du :/ och gjort precis allt. Till och med pengar i sjön för Control D.

Bara att fortsätta & testa! Det går igenom förr eller senare.

Alla stöter på det problemet, det är inget fel med ett kort. Testa med Control D, med WindScribe, med VPN, mixa & matcha de olika grejerna.. det kommer gå till slut.

Permalänk
Medlem

Jag kan inte lägga något kort från spectrocoin längre efrer jag fått många ”something went wrong” när jag försök skaffa mig ps+ med VPN. Nu får jag att check your debit card när jag försöker lägga nytt kort 🤷🏻‍♂️🤔

Permalänk
Medlem
Skrivet av slipbit:

Den fjärde September lade jag framgångsrikt på PS+ prenumeration till en icke utgången period.
Existerande kort från Spectrocoin, VPN Windscribe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swidah:

Jag kan inte lägga något kort från spectrocoin längre efrer jag fått många ”something went wrong” när jag försök skaffa mig ps+ med VPN. Nu får jag att check your debit card när jag försöker lägga nytt kort 🤷🏻‍♂️🤔

Check your debit card fick jag när jag försökte ange ett kort som PS inte betraktar som turkiskt, typ mitt revolut kort.

Får du det på ditt Spectrocoin kort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Det betyder att pengarna har blivit insatta på ditt konto. Förhoppningsvis har dom det nu?

Skrivet av Chess_Norris:

Nej, ingenting än. Får se om det dyker upp under morgondagen.
<Uppladdad bildlänk>

Gjorde en ny SEPA överföring i går på eftermiddagen och dessa pengar har redan kommit in på kontot, men den förra överföringen är spårlöst borta. Var ingen jättesumma, men lite irreyterande ändå när man ville passa på att handla PS+

Någon som förresten vet de nya Turkiska priset på PS+ är. Är det 25% påslag som gäller?
Köpte tidigare PS+ från svenska PS storen som gäller fram till Juni nästa år, så vet inte riktigt om det är värt att köpa nu eller vänta tills det befintliga går ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slapinator:

Check your debit card fick jag när jag försökte ange ett kort som PS inte betraktar som turkiskt, typ mitt revolut kort.

Får du det på ditt Spectrocoin kort?

Ja precis, det får jag nu när jag försökt lägga till ett tredje kort från spectrocoin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swidah:

Ja precis, det får jag nu när jag försökt lägga till ett tredje kort från spectrocoin

Skumt. Jag har iofs aldrig försökt lägga in 3st kort samtidigt på payment management.
Tog du bort gamla kortet och försökte lägga till det nya och du får felmeddelandet? Man kanske inte kan ha 3 olika kort samtidigt? Kör du samma turkiska adress på det nya kortet? Väljer du den som default payment när du lägger in den?

Permalänk
Medlem

Nej inte alla samtidigt 3. Men anledningen till att jag skaffade flera kort är att jag lyckades få 1 år 2 dgr sen men gick inte att skaffa fler år. Försökt med fler kort, olika vpn och olika adresser tills det vägrar att lägga något från spectro

Permalänk
Medlem

Nu får jag inte längre ”something went wrong”. Nu står det att ”card expired”. Trots att korten går ut 2026. SpectroCoin verkar inte funka längre.