Playstation Plus för ca 140kr/år + halva priset på PS4/PS5-spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Ja.

1. Skapa ett konto och lägg till telefonnummer samt betalkort. Funkar med svenskt kort.
2. Köp turkiskt presentkort hos valfri nätbutik för valfri summa. Det ska täcka en månad av den tier du vill ha.
3. Använd turkisk VPN för att logga in på Netflix och lägg till presentkortet.
4. När månaden har gått och presentkortet inte längre täcker nästa månads prenumeration så dras det automatiskt från ditt kort.

Färdigt. I vissa fall (verkar inte gälla svenskar?) går det inte att använda Netflix utan VPN första månaden, men utmärkt utan VPN efter det.

Basic (720p) och en enhet kostar 25kr/mån, Standard (1080p) och två enheter kostar 38kr och Premium med 4K, HDR, Atmos och 4 enheter kostar 51kr/mån.

Är det något liknande detta presentkort man behöver?
https://www.eneba.com/sv/netflix-netflix-gift-card-200-tl-key-turkey?itm_campaign=Recombee%20Product%20Page&itm_content=gamers%20also%20viewed%20section&itm_medium=product%20card&itm_term=4

Något tips på VPN tjänst som fungerar bra för ändamålet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Aha! Så din kompis kan inte använda sitt privata (om hen hade ett tidigare). Kan man spela spel gratis spelar det kanske ingen roll ;P Bra tips! ❤

Precis! Kompisen har en svensk profil de använder sen flera år tillbaka, men om de vill kunna lira de turkiska spelen behöver de kompromissa och så var det att då köra på turkiska profilen hädanefter. Kompisen kör inte multiplayer eller bryr sig om trophies, så det var inga problem för dem. Någon annan kanske inte vill ge upp sin gamla profil. Men det fungerar för oss båda så här!

Permalänk
Medlem

Ett annat tips när det kommer till det ovan, att dela på ett turkiskt konto med en kompis, så kan det hända t.ex att jag vill köpa ett spel och loggar då in på turkiska profilen på min PS5 och då loggas min kompis ut om de sitter och spelar. Men detta har jag löst genom att jag då köper och laddar ner spel via Playstation Appen som då är kopplad till min konsol. Jag köper spel numera bara från turkiska affären, så behöver inte ha mitt spel/svenska konto kopplat till appen. På så sätt behöver inte någon loggas ut. När min kompis vill ha ett spel, så swishar de mig för det och så köper jag det. Sen köper jag spel. Så vi har tillgång till "varandras" spel. Spel som man aldrig kanske annars hade köpt, haha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Aha! Så din kompis kan inte använda sitt privata (om hen hade ett tidigare). Kan man spela spel gratis spelar det kanske ingen roll ;P Bra tips! ❤

Jaha! Jag slapp det helt. Det funkade direkt med VPN. Men blir nu osäker.. kanske var Windscribe jag använde som VPN och inte NordVPN. Men jag använde mitt SEB-kort (svenskt) och slapp köra via SpectroCoin. Drogs 13 kr(månad nu sist (körde singel versionen av Youtube-premium.

Vad kostar Disney+ med Turkiskt pris? Funderar på om man kan göra samma sak med Netflix som är den enda tjänst jag inte har tillgång till då jag lånade det 😅

Glömde tillägga att jag körde Revolut kortet, det funkade helt plötsligt.
27kr/mån

Skrivet av nu1mlock:

Ja.

1. Skapa ett konto och lägg till telefonnummer samt betalkort. Funkar med svenskt kort.
2. Köp turkiskt presentkort hos valfri nätbutik för valfri summa. Det ska täcka en månad av den tier du vill ha.
3. Använd turkisk VPN för att logga in på Netflix och lägg till presentkortet.
4. När månaden har gått och presentkortet inte längre täcker nästa månads prenumeration så dras det automatiskt från ditt kort.

Färdigt. I vissa fall (verkar inte gälla svenskar?) går det inte att använda Netflix utan VPN första månaden, men utmärkt utan VPN efter det.

Basic (720p) och en enhet kostar 25kr/mån, Standard (1080p) och två enheter kostar 38kr och Premium med 4K, HDR, Atmos och 4 enheter kostar 51kr/mån.

Vet du hur det funkar med nya "reglerna" om dela konto utanför landet och ifall det blir knasigt med tanke på att man är i Sverige med ett turkiskt konto?

Edit: antar att jag behöver skapa konto med VPN? Eller får man välja land senare när man skapar kontot? För jag får ett felmeddelande och att jag ska försöka igen senare med Windscribe och Nordvpn..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slapinator:

Vet du hur det funkar med nya "reglerna" om dela konto utanför landet och ifall det blir knasigt med tanke på att man är i Sverige med ett turkiskt konto?

Edit: antar att jag behöver skapa konto med VPN? Eller får man välja land senare när man skapar kontot? För jag får ett felmeddelande och att jag ska försöka igen senare med Windscribe och Nordvpn..

Nej, man skapar ett svenskt konto precis som vanligt, eller använder det man redan har. Du använder bara VPN när du lägger till presentkortet och startar abonnemanget, annars får du svenska priserna.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Ja.

1. Skapa ett konto och lägg till telefonnummer samt betalkort. Funkar med svenskt kort.
2. Köp turkiskt presentkort hos valfri nätbutik för valfri summa. Det ska täcka en månad av den tier du vill ha.
3. Använd turkisk VPN för att logga in på Netflix och lägg till presentkortet.
4. När månaden har gått och presentkortet inte längre täcker nästa månads prenumeration så dras det automatiskt från ditt kort.

Färdigt. I vissa fall (verkar inte gälla svenskar?) går det inte att använda Netflix utan VPN första månaden, men utmärkt utan VPN efter det.

Basic (720p) och en enhet kostar 25kr/mån, Standard (1080p) och två enheter kostar 38kr och Premium med 4K, HDR, Atmos och 4 enheter kostar 51kr/mån.

Tack! Testade och har nu Netflix dyraste abonnemang (5 enheter + 4K) för ca. 100 kr i 1 månad.
Däremot så dyker detta upp när jag vill försöka knappa in mitt svenska kreditkort 🙄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Tack! Testade och har nu Netflix dyraste abonnemang (5 enheter + 4K) för ca. 100 kr i 1 månad.
Däremot så dyker detta upp när jag vill försöka knappa in mitt svenska kreditkort 🙄

https://i.imgur.com/O9ziRjW.png

Följde du instruktionerna och lade till ditt svenska telefonnummer och betalkort INNAN du startade någon turkisk prenumeration?

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Jag hade ett svenskt nummer innan, men Netflix tvingade mig att ange ett nytt turkiskt oavsett.
Jag drog hem appen Pingme och fixade ett temporärt nummer för reggningen och sen var jag igång.

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av OC&Burn:

Jag hade ett svenskt nummer innan, men Netflix tvingade mig att ange ett nytt turkiskt oavsett.
Jag drog hem appen Pingme och fixade ett temporärt nummer för reggningen och sen var jag igång.

Hade du betalkort inlagt innan du startade turkisk prenumeration också?

Väldigt bra tips gällande Pingme!

Edit: Enligt min erfarenhet så behöver man bara turkiskt telefonnummer om man lägger till ett kort efteråt, eller lägger till ett nytt kort (t.ex. om det gamla går ut). Jag har haft billigt Netflix i kanske två år men gjorde om det åt en bekant för en månad sedan så det kan ha ändrat sig.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Jo, men det hjälpte inte tyvärr. Men jag kan ha gjort något i fel ordning, ska inte svära mig fri.
Men Pingme löser det problemet.

Skoj att kunna bidra med något, tacksam för dina tips!

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av SittingDuck99:

Precis! Kompisen har en svensk profil de använder sen flera år tillbaka, men om de vill kunna lira de turkiska spelen behöver de kompromissa och så var det att då köra på turkiska profilen hädanefter. Kompisen kör inte multiplayer eller bryr sig om trophies, så det var inga problem för dem. Någon annan kanske inte vill ge upp sin gamla profil. Men det fungerar för oss båda så här!

Skrivet av SittingDuck99:

Ett annat tips när det kommer till det ovan, att dela på ett turkiskt konto med en kompis, så kan det hända t.ex att jag vill köpa ett spel och loggar då in på turkiska profilen på min PS5 och då loggas min kompis ut om de sitter och spelar. Men detta har jag löst genom att jag då köper och laddar ner spel via Playstation Appen som då är kopplad till min konsol. Jag köper spel numera bara från turkiska affären, så behöver inte ha mitt spel/svenska konto kopplat till appen. På så sätt behöver inte någon loggas ut. När min kompis vill ha ett spel, så swishar de mig för det och så köper jag det. Sen köper jag spel. Så vi har tillgång till "varandras" spel. Spel som man aldrig kanske annars hade köpt, haha.

Kunde inte ha blivit tydligare! Tack för att du delade med dig och bra tips med att ha Playstation appen inloggad på turkiska kontot 😀

Jag skickade pengar från Revolut i torsdags (2 vardagar + 2 helgdagar) till SpectroCoin-kortet, så hoppas att pengarna dyker upp så jag kan köpa Dead space remaken som är på rea 🥰

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Följde du instruktionerna och lade till ditt svenska telefonnummer och betalkort INNAN du startade någon turkisk prenumeration?

Japp. Men det verkade inte spela någon roll.

Skrivet av OC&Burn:

Jag hade ett svenskt nummer innan, men Netflix tvingade mig att ange ett nytt turkiskt oavsett.
Jag drog hem appen Pingme och fixade ett temporärt nummer för reggningen och sen var jag igång.

PingMe fungerade utmärkt!

  1. Märk väl att man får betala 19 kr för att kunna "ladda på" 1 credit. Använde Google Pay, så kändes säkert och det är är det ju lätt värt! Fungerande inte första gången, så tryckte bara på "Try a new number" och då kom det ett SMS.

  2. Det krävs att du är inloggad med VPN (jag använde NordVPN) när du ska lägga till ditt svenska betalkort. Annars fick jag felmeddelande, vilket den inte gav mig när jag angav rätt kod - med VPN körandes i bakgrunden på datorn 🙂

Klockrent! Så enormt tack @OC&Burn

Permalänk
Medlem

Inga problem! Kanon när vi hjälps åt.

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Japp. Men det verkade inte spela någon roll.

Så ni försökte alltså lägga till svenskt kort och telefonnummer innan ni startade en prenumeration? När exakt får ni meddelande om att det behövs ett turkiskt nummer?

Ni har alltså:

1. Lagt till svenskt telefonnummer.
2. Lagt till svenskt betalkort.
3. Loggat in med VPN och lagt till turkiskt presentkort.
4. Här blir ni ombedda att bekräfta med sms och då har det svenska numret försvunnit?
5. Det svenska betalkortet har också försvunnit?

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Kunde inte ha blivit tydligare! Tack för att du delade med dig och bra tips med att ha Playstation appen inloggad på turkiska kontot 😀

Jag skickade pengar från Revolut i torsdags (2 vardagar + 2 helgdagar) till SpectroCoin-kortet, så hoppas att pengarna dyker upp så jag kan köpa Dead space remaken som är på rea 🥰

Glad to help Pay it forward!

Edit: Du kanske vill överföra pengar med SEPA via din bank framöver? Jag förde över 25 euro strax efter midnatt inatt och de dök upp på mitt Spectrocoin konto strax efter lunch. Köpte Synapse och det ska liras! Verkar ta flera dagar via Revolut för dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SittingDuck99:

Glad to help Pay it forward!

Edit: Du kanske vill överföra pengar med SEPA via din bank framöver? Jag förde över 25 euro strax efter midnatt inatt och de dök upp på mitt Spectrocoin konto strax efter lunch. Köpte Synapse och det ska liras! Verkar ta flera dagar via Revolut för dig.

Det visade sig att om jag hoppar över steget hos SpectroCoin, där man "förbereder" SpectroCoin för en inkommande inbetalning, så hamnar pengarna i limbo. Kontaktade deras kundtjänst som svarade relativt snabbt och jag "förberedde" bara för en ny överföring via SpectroCoin och så kom pengarna ett par timmar senare.

Har redan hjälpt en kompis med detta som nu är supertacksam och betalt en tant som hette "Inga" kaffe och en kladdkaka på Fridhemsplan i Stockholm då hon inte hade något betalkort och var lite vilsen överlag 😅

Spelar fortfarande Last of Us: Chapter 1 (remaken) och är helt golvad över hur otroligt detaljerat spelet är 😍

Permalänk
Medlem

Tänkte passa på att köpa Synthriders: complete music collection, nu när det är på rea både via turkiska och svenska storen.
Jag har sen tidigare köpt själva spelet och några DLCs på svenska storen via mitt vanliga PSN konto.
Tror ni det blir några problem att ta del av låtarna med mitt ordinarie svenska konto om jag köper detta via Turkiska storen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Tänkte passa på att köpa Synthriders: complete music collection, nu när det är på rea både via turkiska och svenska storen.
Jag har sen tidigare köpt själva spelet och några DLCs på svenska storen via mitt vanliga PSN konto.
Tror ni det blir några problem att ta del av låtarna med mitt ordinarie svenska konto om jag köper detta via Turkiska storen?

<Uppladdad bildlänk>

Om det är DLC till spelet så är svaret "kanske".

Jämför länken. För spelet Riders Republic så är länken

För YEAR 1 DLC för Riders Republic så är länken

Eftersom det är samma "produktkod" (eller vad man ska kalla det) så BORDE DLC fungera även om spelet och DLC är köpt från olika regioner. Ovan har jag själv köpt åt min dotter nyligen. Spelet köptes från svenska butiken vid release och DLC köptes för några veckor sedan med turkiska kontot.

För Synth Riders ser det ut så här:

Synth Riders (spel): EP5418-PPSA11407_00-4392634829189437 Synth Riders Remastered (spel): EP5418-PPSA11407_00-4392634829189437 DLC: EP5418-PPSA11407_00-COMPLETEMUSICSW3

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Om det är DLC till spelet så är svaret "kanske".

Jämför länken. För spelet Riders Republic så är länken

För YEAR 1 DLC för Riders Republic så är länken

Eftersom det är samma "produktkod" (eller vad man ska kalla det) så BORDE DLC fungera även om spelet och DLC är köpt från olika regioner. Ovan har jag själv köpt åt min dotter nyligen. Spelet köptes från svenska butiken vid release och DLC köptes för några veckor sedan med turkiska kontot.

För Synth Riders ser det ut så här:

Synth Riders (spel): EP5418-PPSA11407_00-4392634829189437 Synth Riders Remastered (spel): EP5418-PPSA11407_00-4392634829189437 DLC: EP5418-PPSA11407_00-COMPLETEMUSICSW3

Testade att köpa en enstaka DLC låt via turkiska storen och det fungerade i alla fall. Köpte det direkt via konsolen om det nu har någon betydelse.

Edit. Gick alldeles utmärkt att köpa hela musik samlingen. Inga problem alls.

Permalänk
Medlem

Prishöjning på Spider-Man 2. Någon som märkt det? Har legat på 799 turkiska ett tag men nu är det på 1499 turkiska. De har höjt det idag eller igår tror jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SittingDuck99:

Prishöjning på Spider-Man 2. Någon som märkt det? Har legat på 799 turkiska ett tag men nu är det på 1499 turkiska. De har höjt det idag eller igår tror jag.

Ja, det händer titt som tätt, tyvärr.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Hello!

Upptäckte nyss denna otroligt värdefulla tråd

Såg att @ASUSG15 har gjort en uppdaterad guide över detta. Frågan är om det krävs pass och ID handlingar för att skapa ett konto hos Revolut och/eller SpectroCoin?

För snabb med att svara
Permalänk
Medlem
Skrivet av Dammig:

Hello!

Upptäckte nyss denna otroligt värdefulla tråd

Såg att @ASUSG15 har gjort en uppdaterad guide över detta. Frågan är om det krävs pass och ID handlingar för att skapa ett konto hos Revolut och/eller SpectroCoin?

Jag har uppdaterat guiden och trådstarten är korrekt. Ja, det krävs ID-handlingar.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Jag har uppdaterat guiden och trådstarten är korrekt. Ja, det krävs ID-handlingar.

Tack för uppdateringen av guiden. En snabb fråga. Jag använder också Revolut för att föra över pengar till Spectrocoin och häromdagen så förde jag över 50 Euro, men fyllde aldrig i "request number" utan använde bara mina sparade uppgifter i Revolut. Det gick bra, men kanske ändå säkrast att använda "request number". Hittar dock inte var jag anger det. Gör du en helt ny överföring via Revolut appen varje gång du för över pengar till ditt spectrocoin konto?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Tack för uppdateringen av guiden. En snabb fråga. Jag använder också Revolut för att föra över pengar till Spectrocoin och häromdagen så förde jag över 50 Euro, men fyllde aldrig i "request number" utan använde bara mina sparade uppgifter i Revolut. Det gick bra, men kanske ändå säkrast att använda "request number". Hittar dock inte var jag anger det. Gör du en helt ny överföring via Revolut appen varje gång du för över pengar till ditt spectrocoin konto?

Det är viktigt att ange numret då det ändras varje gång. Du hade tur att pengarna kom fram ändå, standard är att man får skylla sig själv.

Om du trycker på "Skicka igen" så ska du byta ut det meddelande du har skrivit som referens innan du skickar pengarna.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Det är viktigt att ange numret då det ändras varje gång. Du hade tur att pengarna kom fram ändå, standard är att man får skylla sig själv.

Om du trycker på "Skicka igen" så ska du byta ut det meddelande du har skrivit som referens innan du skickar pengarna.

Ah tack, då måste jag haft tur denna gång

Permalänk
Medlem

Tack för guiden! Allt funkar kanon utan spectrocoin som är otrolig buggigt!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DiiM:

Tack för guiden! Allt funkar kanon utan spectrocoin som är otrolig buggigt!!

Det vore ju något trevligare om du förklarar vad du använder istället för SpectroCoin så att vi andra kan ta del av informationen, på samma sätt som vi har delat med oss av det vi vet.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Det vore ju något trevligare om du förklarar vad du använder istället för SpectroCoin så att vi andra kan ta del av informationen, på samma sätt som vi har delat med oss av det vi vet.

Vem sa att jag inte använde Spectrocoin?? Det enda jag sa var att det var otroligt buggigt, det verkar du ju också uppleva! Är iaf för mig problem varje gång jag skall föra över pengar till kontot eller kortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DiiM:

Vem sa att jag inte använde Spectrocoin?? Det enda jag sa var att det var otroligt buggigt, det verkar du ju också uppleva! Är iaf för mig problem varje gång jag skall föra över pengar till kontot eller kortet.

Du skrev att allt var smidigt och fungerade "utan SpectroCoin", dvs. du använde något annat än SpectroCoin. Därav mitt svar. Du kanske menade "utom" eller "utöver". Då får din mening en helt annan innebörd.

Däremot har jag aldrig upplevt några problem att överföra pengar till SpectroCoin. Jag har deras uppgifter sparade, så allt som behöver ändras för mig vid varje överföring är meddelandet banken skickar. Om du beskriver dina problem så kanske vi kan hitta smidiga lösningar!

Visa signatur

press nu1mlock