Starfield – den stora tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emma242:

Det är några saker jag har att gnälla över. Det första är att det för det mesta är väl enkelt att slåss och svårt att dö.

Du får höja svårighetsgraden om du är ninja.

Själv har jag aldrig varit närmare att dö än nyss. Flög i godan ro på ganska hög höjd över ett extremt kuperat och jobbigt landskap, när jag plötsligt får random encountern med en snubbe som aggressivt frågar "You stealing my take?" (finns en liten hög med mineraler som knappt är värda att ta, som är hans "take"). Det var bara det att hans encounter drog ner mig i marken med full fallskada, så att jag hade brutna ben och några procent hälsa kvar av att denna NPC initierade sin konversation medan jag var högt uppe i luften.

Har faktiskt aldrig tidigare blåst skallen av en "oskyldig" NPC... 🤫

Permalänk
Medlem
Skrivet av xSWEDEx:

Förresten.. min karaktär <3
<Uppladdad bildlänk>

Jag älskar att Vasco kallar mig "Captain Kate". 🤩

Permalänk
Medlem
Skrivet av UncleDirty:

Nej nej vilket lik som helst funkar

Glöm inte att de försvinner om du går in i shipbuildern, dumt om man råkar göra de medans de är packade xD

Skulle inte förvåna mig om det inte är ngn vikt cap där heller, ska testa senare.

Hur tänker du där med vendors har begränsat med pengar? Tycker det rätt så störigt att när jag har köpt ammo o grejor så en vendor har ekonomi om jag inte är där inom 48 timmar o säljer skit så ja får tillbaka alla pengar så är snubben nere på 5k igen.

Personligen så är lagringsutrymme det som stör mig mest fast i outposts. Det största lagringsutrymmet där du kan bygga där är 300....

Mitt skepp tar 9k men det är redan fullt för jag vägrar bygga tvåhundra förtio elva industri containrar för att spara det i en outpost. Inte nog med det även om det går att stacka dem så de ser snyggt ut så måste man gå in i varje var för sig. Där vet ja inte hur de tänkte riktigt.

Det blir ett jätte problem med ett gäng outposts som jobbar fram matrial, du sover i 48 timmars stötar för vendors ska få cash men har inte utrymme att tömma enheterna som resurserna pumpas till så allt stannar av.

Haha jäklar, 9000. Vad tusan lagrar du där? 😄
Jag har uppgraderat alla vapen till max nu och aldrig behövt mer än typ 2k storage.
Men det är kanske för du dammsuger planeter på materials för outposts osv?

Permalänk

kikade på nån på youtube som hade ett mycket bra knep som han delade med sig utav.
innan man går in i en byggnad, alltså inte en byggnad där man står i en sluss och väntar på att dörren bakom en ska stängas och den framför en ska öppnas, utan en byggnad där det laddas innan man kommer in, så ska man höja svårighets graden till very hard, sen går man in och väl inne så ändrar man tillbaks till en mycket enklare svårighets nivå.
jag vet inte om det är en bugg eller nått som de kanske kommer att fixa till i nån patch, men spelet verkar registrerar detta som att du spelar instansen på very hard och inte på den enklare nivån, detta resulterar i att fynden och droppen du gör i instansen är betydligt bättre än de man vanligtvis brukar få.
testade detta och mycket riktigt, man hittar betydligt bättre vapen och utrustning.

antar att detta är ok att nämna här då det inte kan räknas som fusk och är det någon som vill testa så gör det innan de kommer på detta och fixar till det.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

kikade på nån på youtube som hade ett mycket bra knep som han delade med sig utav.
innan man går in i en byggnad, alltså inte en byggnad där man står i en sluss och väntar på att dörren bakom en ska stängas och den framför en ska öppnas, utan en byggnad där det laddas innan man kommer in, så ska man höja svårighets graden till very hard, sen går man in och väl inne så ändrar man tillbaks till en mycket enklare svårighets nivå.
jag vet inte om det är en bugg eller nått som de kanske kommer att fixa till i nån patch, men spelet verkar registrerar detta som att du spelar instansen på very hard och inte på den enklare nivån, detta resulterar i att fynden och droppen du gör i instansen är betydligt bättre än de man vanligtvis brukar få.
testade detta och mycket riktigt, man hittar betydligt bättre vapen och utrustning.

antar att detta är ok att nämna här då det inte kan räknas som fusk och är det någon som vill testa så gör det innan de kommer på detta och fixar till det.

I Skyrim kan man när som helst ändra svårighetsgraden, så om det är för tufft att klara en "boss" i en grotta, kan man för stunden sänka svårighetsgraden i inställningarna, slakta på, och sen ändra tillbaks.
Därför tror jag inte det ses som fel eller kommer att patchas bort här, även om det har lite annan effekt.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

kikade på nån på youtube som hade ett mycket bra knep som han delade med sig utav.
innan man går in i en byggnad, alltså inte en byggnad där man står i en sluss och väntar på att dörren bakom en ska stängas och den framför en ska öppnas, utan en byggnad där det laddas innan man kommer in, så ska man höja svårighets graden till very hard, sen går man in och väl inne så ändrar man tillbaks till en mycket enklare svårighets nivå.
jag vet inte om det är en bugg eller nått som de kanske kommer att fixa till i nån patch, men spelet verkar registrerar detta som att du spelar instansen på very hard och inte på den enklare nivån, detta resulterar i att fynden och droppen du gör i instansen är betydligt bättre än de man vanligtvis brukar få.
testade detta och mycket riktigt, man hittar betydligt bättre vapen och utrustning.

antar att detta är ok att nämna här då det inte kan räknas som fusk och är det någon som vill testa så gör det innan de kommer på detta och fixar till det.

Fusk är det ju inte, men det är en exploit som antagligen kommer göra spelet tråkigt i förtid.

Permalänk

hmm, nu vet jag inte om det är bara jag som har detta felet, men nu måste jag faktiskt skriva nått negativt om spelet.
när jag landar på en planet så springer jag alltid runt och undersöker de platser som har en ikon över sig och när man har besökt en plats så visas ikonen med text och en bild på vad det är, jag har alltid trott att när jag är klar och sen lämnar planeten så är planeten utforskad och klar, men nu var det en quest jag fick som befann sig på en utav planeterna som jag har utforskat och jag märkte rätt så snabbt att allt som jag hade utforskat nu var outforskat och jag måste springa runt och utforska igen, vilket jag inte ides.
är det någon mer som har detta felet? det är väl iofs inget mega fel som får mig att vilja avsluta spelet, jag har ju farmat allt nyttigt därifrån ändå, men det känns lite frustrerande bara

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

hmm, nu vet jag inte om det är bara jag som har detta felet, men nu måste jag faktiskt skriva nått negativt om spelet.
när jag landar på en planet så springer jag alltid runt och undersöker de platser som har en ikon över sig och när man har besökt en plats så visas ikonen med text och en bild på vad det är, jag har alltid trott att när jag är klar och sen lämnar planeten så är planeten utforskad och klar, men nu var det en quest jag fick som befann sig på en utav planeterna som jag har utforskat och jag märkte rätt så snabbt att allt som jag hade utforskat nu var outforskat och jag måste springa runt och utforska igen, vilket jag inte ides.
är det någon mer som har detta felet? det är väl iofs inget mega fel som får mig att vilja avsluta spelet, jag har ju farmat allt nyttigt därifrån ändå, men det känns lite frustrerande bara

Allt som inte är i handskapade städer är algoritmiskt genererat i stunden. Inget sparas eller bevaras, utan nästa gång du landar på samma plats enligt kartan genereras allt på nytt. Undantaget där du har en outpost placerad.

Karteringen du gör med skannern "fastnar" dock, så om du har skannat färdigt en djurart och några resurser så nollställs inte det.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Skrivet av cyklonen:

Allt som inte är i handskapade städer är algoritmiskt genererat i stunden. Inget sparas eller bevaras, utan nästa gång du landar på samma plats enligt kartan genereras allt på nytt. Undantaget där du har en outpost placerad.

Karteringen du gör med skannern "fastnar" dock, så om du har skannat färdigt en djurart och några resurser så nollställs inte det.

tack, då känns det ju bättre när man vet det

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billy Joe Bob:

Haha jäklar, 9000. Vad tusan lagrar du där? 😄
Jag har uppgraderat alla vapen till max nu och aldrig behövt mer än typ 2k storage.
Men det är kanske för du dammsuger planeter på materials för outposts osv?

Sparar alla parts och resurser, sen att jag har lvl 3 extractors på en hög Outposts. Går åt lite skit för o maxa outpost/vapen mods o annan crafting.

Har fått göra massa sova 48 timmar runs för o jaga glidmedel & lim samt vissa resurser hahah. Då får ja bara mer resurser och jag måste ju plocka ut dem för annars genereras ju inga nya och det blir stopp i systemet.

Skulle aldrig få för mig att gå ut o manuellt farma resurser ush, möjligtvis om ja hittar djur & växter som ger lim & glid

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Jag älskar att Vasco kallar mig "Captain Kate". 🤩
<Uppladdad bildlänk>

Fin! Yup, älskar när Vasco hälsar Greetings Captain Jessica 🤩🤩🤩

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Såg ett inlägg på jobbets slack gällande en bugg som handlar om att OM man lägger ett vapen i vapenskåpet (weapon rack) på Razorleaf (rymdskepp) så kan de försvinna därifrån nästa gång man landar med skeppet. Vet inte om det finns någon bäring i detta påstående, men heads up på vad man kan undvika eller själv testa.

Ja det hände mig.... Trist faktiskt men som tur hade det bästa jag hittat än så länge på mig... Skeppet TOMT....Ahhh NO..

Permalänk
Medlem

Köpte precis ett nytt C skepp som jag uppgraderade till max, och när jag ska börja städa på Misc så märker jag hur lång listan är. Sjukaste jag sett. Till slut fick jag rum med ytterligare 400 cargo.

Förutom det kan jag rekommendera att göra Terrormorph quester och gå in i byggnaden rakt framför efter barrikaden. Låg tre st. svinbra legendary gear på bordet där. Advanced UC Antixeno. Helm, suit och boostpack. Alla med riktigt bra stats. Mycket bättre än Mantis gearet.

Permalänk
Medlem

Såg på reddit, ville inte vara sämre...
Spelar på very hard, men detta var bara tidsödande inte speciellt svårt.. ca 2 timmar igår kväll & samma idag

Champion of The Red Mile

Visa signatur

i9 13900KS, RTX 4090,64GB DDR5 7000MHz CL34, 2 + 2 TB NVMe Gen4 x4 - Win11 @ LG OLED42C3 💦 - kyld
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 32GB | RTX 3070 | 1 + 2 TB NVMe | 165Hz | QHD
Xbox Series X - 3 TB intern, Nintendo Switch <- dammsamlare
HTPC - Mac mini M1 | 16 GB | 2 TB SSD, sovrum: i7 2600K 1080 Ti

Permalänk
Medlem

Har just upplevd min första bugg, En Crimson infiltrations mission vart jag kämpade med en boss Alien (dom med dom små krypen) och så vann över den, men det gjorde att jag hamnade inuti fel håll på bygget, och kommer aldrig ut ur bygget igen.
Finns en lång tråd om detta på reddit vart alla har samma problem, hoppas det fixas i nästa patch.

Permalänk
Medlem

Jisses, jag har så sett fram emot det här spelet. Inte för att jag är snål, men betala 800 kronor (för PC!?) som man sen måste hålla på med moddar för att det ska se ut som ett AAA-spel släppt 2023 känns onödigt dyrt. Känns som att jag kommer att vänta tills Bethesda kommer med patch som gör att man kan spela utan moddar...eller att priset sänks med ett par, tre hundra.

Visa signatur

MSI X670E Gaming Plus, AMD Ryzen 7 7800X3D
AMD XFX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
32GB Corsair vengeance 6000MHz CL30, Arctic Freezer III 280
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. OpenSuse Tumbleweed Linux/Windows 11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UncleDirty:

Du har 100% om du droppar contraband i en död Crimson soldat och ingen limit inför scan
Lik scannas helt enkelt inte.

Containers som hör till skeppet funkar inte alls 100% fail

Testade detta igår, ett Crimson Fleet Ghost utan shielded cargo men med två nya lik ombord. Testade att lägga in den låda contraband jag hittade ombord på ena liket. Åkte dit direkt i scanning, med 0% chans att undvika. Loadade och testade det andra liket, samma resultat där, 0% chans att undvika. Skulle tro att du hittade någon typ av glitch som gjorde att det gick ändå.

Det enklaste sättet att få tag på ett skepp som det går att smuggla saker med tidigt är att stjäla en Crimson Fleet Phantom, förekommer i startzonerna.

Notera "Shielded Capacity: 190" bland stats.

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig spelat skyrim, oblivion eller fallout mer än 1h max.. men jag gillar Starfield enormt.

Men det är bara en sak.. det är överväldigande minst sagt.

- Hur fassiken levlar jag stealth? Jag blir ju detected så fort jag andas.
- Var kan jag hitta skepp (som postaren ovan om Crimson Flt Phantom skeppet), och hur tar jag över ett sånt? Enda gångerna jag stött på andra skepp är via missions, och de kunde man minnsan inte ta över.
- Skillsystemet känns lite överväldigande också... jag har nog 6 eller 7 poäng jag inte vet vad jag ska köra på.
- Jag samlar på mig alla armor av rare/epic kvalitet jag kommer över.. men vilken är bäst liksom? Har man olika typer av armor sets för olika delar av spelet osv osv.

Nu är det nog som att cykla, ju mer man spelar ju mer förstår man.
Men jag är en gammal gubbe på 36 med barn, fru, jobb, så det blir inte så många timmar när jag väl kan spela, så det är väl därför det tar tid att förstå.... men när jag väl spelar så är det riktigt riktigt nice spel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Testade detta igår, ett Crimson Fleet Ghost utan shielded cargo men med två nya lik ombord. Testade att lägga in den låda contraband jag hittade ombord på ena liket. Åkte dit direkt i scanning, med 0% chans att undvika. Loadade och testade det andra liket, samma resultat där, 0% chans att undvika. Skulle tro att du hittade någon typ av glitch som gjorde att det gick ändå.

Det enklaste sättet att få tag på ett skepp som det går att smuggla saker med tidigt är att stjäla en Crimson Fleet Phantom, förekommer i startzonerna.

Notera "Shielded Capacity: 190" bland stats.
<Uppladdad bildlänk>

Razer Mantis skeppet fungerar inte så bra. Minsta lilla contraband ger 59 % chans undvika scanning. Hur mycket contraband man har verkar inte spela någon roll

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakinger:

Jisses, jag har så sett fram emot det här spelet. Inte för att jag är snål, men betala 800 kronor (för PC!?) som man sen måste hålla på med moddar för att det ska se ut som ett AAA-spel släppt 2023 känns onödigt dyrt. Känns som att jag kommer att vänta tills Bethesda kommer med patch som gör att man kan spela utan moddar...eller att priset sänks med ett par, tre hundra.

Jag hade glömt inflationen köpte premium på greenmangaming som hade 17 % off hette det. Såg de drog över 1000 sek lol.
Var glad du betalar 800.

Sett till antal timmar och innehåll så är det nog ändå värt det

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Saknad Hedersmedlem

Har stött på min första riktiga bugg tror jag. Fått en massa udda geometri som omsluter mitt rymdskepp. Geometrin följer också med...

Hade inte problemet igår när jag stängde ner men nu på lunchen...

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Testade detta igår, ett Crimson Fleet Ghost utan shielded cargo men med två nya lik ombord. Testade att lägga in den låda contraband jag hittade ombord på ena liket. Åkte dit direkt i scanning, med 0% chans att undvika. Loadade och testade det andra liket, samma resultat där, 0% chans att undvika. Skulle tro att du hittade någon typ av glitch som gjorde att det gick ändå.

Det enklaste sättet att få tag på ett skepp som det går att smuggla saker med tidigt är att stjäla en Crimson Fleet Phantom, förekommer i startzonerna.

Notera "Shielded Capacity: 190" bland stats.
<Uppladdad bildlänk>

Där ser man, inte ett problem längre men var en nöd lösning innan man hittat snubben på Wolf

Skrivet av Borked:

Jag har aldrig spelat skyrim, oblivion eller fallout mer än 1h max.. men jag gillar Starfield enormt.

Men det är bara en sak.. det är överväldigande minst sagt.

- Hur fassiken levlar jag stealth? Jag blir ju detected så fort jag andas.
- Var kan jag hitta skepp (som postaren ovan om Crimson Flt Phantom skeppet), och hur tar jag över ett sånt? Enda gångerna jag stött på andra skepp är via missions, och de kunde man minnsan inte ta över.
- Skillsystemet känns lite överväldigande också... jag har nog 6 eller 7 poäng jag inte vet vad jag ska köra på.
- Jag samlar på mig alla armor av rare/epic kvalitet jag kommer över.. men vilken är bäst liksom? Har man olika typer av armor sets för olika delar av spelet osv osv.

Nu är det nog som att cykla, ju mer man spelar ju mer förstår man.
Men jag är en gammal gubbe på 36 med barn, fru, jobb, så det blir inte så många timmar när jag väl kan spela, så det är väl därför det tar tid att förstå.... men när jag väl spelar så är det riktigt riktigt nice spel!

Ja stealth är mysko men du kan ju levla upp de med points, försöka utan funkar bara för pickpocket. Sen har du både consumes och kläder som boostar. Ruyin quest kedjan får du både stealth gear och övertalnings gear.

Permalänk
Medlem

Skärmdumpat och spelat in en massa och gick igenom lite klipp nu, det här är tydligen någon som hände för några dagar sen. Antar att det sved…

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borked:

Jag har aldrig spelat skyrim, oblivion eller fallout mer än 1h max.. men jag gillar Starfield enormt.

Men det är bara en sak.. det är överväldigande minst sagt.

- Hur fassiken levlar jag stealth? Jag blir ju detected så fort jag andas.

Du får gå in på din karaktärs skill-meny och satsa skill-poäng i Physical/Stealth.

Nivå 1 kostar bara en poäng, nivå 2-4 kräver dessutom att du gör stegvis svårare challanges (står vad du ska göra för varje nivå i samma meny) innan du kan satsa nästa poäng. Finns även en skill för Concealment som kompletterar Stealth när du kommit långt i spelet och har många skill-poäng att spendera.

Skrivet av Borked:

- Var kan jag hitta skepp (som postaren ovan om Crimson Flt Phantom skeppet), och hur tar jag över ett sånt? Enda gångerna jag stött på andra skepp är via missions, och de kunde man minnsan inte ta över.

Crimson Fleet-skepp är det vanligaste piratskeppet, går att hitta enkelt genom att ta uppdrag från Mission Boards att utplåna pirater, finns typiskt minst en sån mission på varje mission board, om du inte hittar dem via random encounters bara av att komma fram till något mindre säkert solsystem.

För att kunna borda ett skepp måste du ha skillen Tech/Targeting Control Systems, låsa på skeppet, trycka R (default) för targeting/"rymd-VATS" när du låst (tryckt E och väntat på att stapeln går upp för låsning på målet) och skjuta sönder fiendeskeppets motorer. Kommer upp "[ R ] Board" när du lyckas.

Skrivet av Borked:

- Skillsystemet känns lite överväldigande också... jag har nog 6 eller 7 poäng jag inte vet vad jag ska köra på.

Jag brukar spara och använda dem på områden där man märker att spelet är svårt. Stealth, Boost Pack Training, Security, Targeting Control Systems och Piloting var några av de första jag investerade i.

Skrivet av Borked:

- Jag samlar på mig alla armor av rare/epic kvalitet jag kommer över.. men vilken är bäst liksom? Har man olika typer av armor sets för olika delar av spelet osv osv.

Beror på din spelstil. Antar att du listat ut att Blå/Lila/Gul färg på texten visar hur rare de är, jag har t.ex. hittat hjälm och rymddräkt som ger totalt 60+ carry capacity ("Mechanized"), tidigare hade jag en rymddräkt som hade holsters och halverade vikten på alla burna vapen.

Du kan även förbättra egenskaper på grejerna, t.ex. modda på ballistic shielding och oxygen reserve på en Spacesuit Workbench, vilket du klarar av utan att spendera några skillpoäng först.

Skrivet av Borked:

Nu är det nog som att cykla, ju mer man spelar ju mer förstår man.
Men jag är en gammal gubbe på 36 med barn, fru, jobb, så det blir inte så många timmar när jag väl kan spela, så det är väl därför det tar tid att förstå.... men när jag väl spelar så är det riktigt riktigt nice spel!

Skulle tippa på att det kommer dyka upp bra tutorialvideos på Youtube efter hand.

Gubbe vid 36... jadu, välkommen i gubbklubben.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Du får gå in på din karaktärs skill-meny och satsa skill-poäng i Physical/Stealth.

Nivå 1 kostar bara en poäng, nivå 2-4 kräver dessutom att du gör stegvis svårare challanges (står vad du ska göra för varje nivå i samma meny) innan du kan satsa nästa poäng. Finns även en skill för Concealment som kompletterar Stealth när du kommit långt i spelet och har många skill-poäng att spendera.
<Uppladdad bildlänk>
Crimson Fleet-skepp är det vanligaste piratskeppet, går att hitta enkelt genom att ta uppdrag från Mission Boards att utplåna pirater, finns typiskt minst en sån mission på varje mission board, om du inte hittar dem via random encounters bara av att komma fram till något mindre säkert solsystem.

För att kunna borda ett skepp måste du ha skillen Tech/Targeting Control Systems, låsa på skeppet, trycka R (default) för targeting/"rymd-VATS" när du låst (tryckt E och väntat på att stapeln går upp för låsning på målet) och skjuta sönder fiendeskeppets motorer. Kommer upp "[ R ] Board" när du lyckas.
<Uppladdad bildlänk>
Jag brukar spara och använda dem på områden där man märker att spelet är svårt. Stealth, Boost Pack Training, Security, Targeting Control Systems och Piloting var några av de första jag investerade i.
Beror på din spelstil. Antar att du listat ut att Blå/Lila/Gul färg på texten visar hur rare de är, jag har t.ex. hittat hjälm och rymddräkt som ger totalt 60+ carry capacity ("Mechanized"), tidigare hade jag en rymddräkt som hade holsters och halverade vikten på alla burna vapen.

Du kan även förbättra egenskaper på grejerna, t.ex. modda på ballistic shielding och oxygen reserve på en Spacesuit Workbench, vilket du klarar av utan att spendera några skillpoäng först.
Skulle tippa på att det kommer dyka upp bra tutorialvideos på Youtube efter hand.

Gubbe vid 36... jadu, välkommen i gubbklubben.

Du är ju guld värd!
[Hands over 5000 credits]

Jag har förstått att man ska lägga skillpoints i varje skill, och sedan göra som det står för att levla upp, så att man kan spendera ännu en skill för att levla upp.
Men jag förstod inte riktigt hur jag skulle göra för att klara själva utmaningen, men jag har sett några youtube-videos nu som förklarar hur man ska göra (utan OMG LEVEL TO MAXLEVEL WITHIN 2 MINUTES).

Gällande kapning av andra skepp.. jag bugar och bockar för hjälpen.. verkligen!

På den lilla tiden jag hade att spela igår fick jag ett mission att åka och reparera satelliter runt Maheo.. varpå man fick köra lite combat i luften.
Där efter hittade jag en lapp som sa något om att jag INTE kommer att ångra mig om jag landar på ett hemligt ställe... så nu är håller jag i det här MANTIS-uppdraget... men ännu inte klar, så jag vet inte vad det kommer att ge..

Riktigt roligt spel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borked:

Riktigt roligt spel!

Jag brukar mäta kvalitén i såna här spelen efter hur side-tracked man konstant blir av allt.

För min del är jag sjukt side-tracked HELA TIDEN och känner att detta är bland de bästa någonsin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Jag brukar mäta kvalitén i såna här spelen efter hur side-tracked man konstant blir av allt.

För min del är jag sjukt side-tracked HELA TIDEN och känner att detta är bland de bästa någonsin.

Detta hände mig när jag spelade Zelda: Tears of the Kingdom.
Jag hade aldrig testat BOTW så jag visste inte vad jag gav mig in på.
Men samma sak där.. var man än var så var det andra quester som man var "tvungen" att göra vilket fördrev mycket tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Jag hade glömt inflationen köpte premium på greenmangaming som hade 17 % off hette det. Såg de drog över 1000 sek lol.
Var glad du betalar 800.

Sett till antal timmar och innehåll så är det nog ändå värt det

Jag har inte så mycket karaktär som jag försökte antyda Jag kunde inte stå emot min skeptism och köpte den, och det var ju inte så farligt. Det ser ju bra ut även utan ultra på allting. Fast jag har gått ner ett hack i upplösning till 1440. Kör jag det i 4K så blir det lite för suddigt i rörelserna (kring 33FPS) men det funkar med den lägre upplösningen där jag ligger på runt 47-50FPS med det jag har i signaturen. Fast jag är bara på första uppdraget i Kreet än så länge.

Visa signatur

MSI X670E Gaming Plus, AMD Ryzen 7 7800X3D
AMD XFX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
32GB Corsair vengeance 6000MHz CL30, Arctic Freezer III 280
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. OpenSuse Tumbleweed Linux/Windows 11.

Permalänk
Medlem

Ny Nvidia driver ute, 537.34, med en del förbättringar för Starfield.
https://www.techpowerup.com/313533/nvidia-geforce-537-34-whql...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakinger:

vänta tills Bethesda kommer med patch som gör att man kan spela utan moddar...

hehe säg till när i så fall. Det har aldrig hänt

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken