Nybörjare med försäljning

Permalänk
Medlem

Nybörjare med försäljning

Har haft datorer i hur många år som helst, men aldrig sålt någon dator eller komponent. Har alltid skänkt eller sålt till släktingar. Köpte nyss ett nytt grafikkort och ingen i släkten är i behov av mitt gamla, så jag tänkte sälja det medan det fortfarande finns ett värde i det. Funderade på var man säljer och det verkar finnas Swec, Tradera och Blocket. På de andra försäljningsplatserna finns det information om hur man gör med betalning etc, men detta saknas på Swec. Om man skickar grafikkortet med post till köparen hur sköter man betalningen? Det verkar enklare att sälja på Tradera, men jag stödjer gärna Swec om jag förstår mig på hur det fungerar här.

Visa signatur

Hail Kings. The new Kings. Stronger than all.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Nobby:

Har haft datorer i hur många år som helst, men aldrig sålt någon dator eller komponent. Har alltid skänkt eller sålt till släktingar. Köpte nyss ett nytt grafikkort och ingen i släkten är i behov av mitt gamla, så jag tänkte sälja det medan det fortfarande finns ett värde i det. Funderade på var man säljer och det verkar finnas Swec, Tradera och Blocket. På de andra försäljningsplatserna finns det information om hur man gör med betalning etc, men detta saknas på Swec. Om man skickar grafikkortet med post till köparen hur sköter man betalningen? Det verkar enklare att sälja på Tradera, men jag stödjer gärna Swec om jag förstår mig på hur det fungerar här.

De får betala i förväg med swish brukar va vanligast och du skickar efter hela beloppet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Nobby:

Har haft datorer i hur många år som helst, men aldrig sålt någon dator eller komponent. Har alltid skänkt eller sålt till släktingar. Köpte nyss ett nytt grafikkort och ingen i släkten är i behov av mitt gamla, så jag tänkte sälja det medan det fortfarande finns ett värde i det. Funderade på var man säljer och det verkar finnas Swec, Tradera och Blocket. På de andra försäljningsplatserna finns det information om hur man gör med betalning etc, men detta saknas på Swec. Om man skickar grafikkortet med post till köparen hur sköter man betalningen? Det verkar enklare att sälja på Tradera, men jag stödjer gärna Swec om jag förstår mig på hur det fungerar här.

Gå in på marknaden och tryck på skapa annons. Följ instruktionerna

Permalänk
Medlem

Du får nog bäst pris på tradera men där är det ju provision på allt man säljer dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Du får nog bäst pris på tradera men där är det ju provision på allt man säljer dock.

Efter att ha läst ditt råd gick jag in och jämförde priser på Tradera och Swecs marknad. Det verkar vara markant högre priser på Tradera. Undrar verkligen vem det är som köper för dessa priser. Hur som helst prisskillnaden var så stor jämfört med Swec att jag publicerade annonsen på Tradera.

Visa signatur

Hail Kings. The new Kings. Stronger than all.