Intresset för VR-headset dalar

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

LOL? Folk tycker ca: 10.000kr är banne mig dyra. Men +40.000kr är billigare att köpa?

Min gissning är att Apples headset kommer att skifta förväntningarna på vad ett VR-headset är, och hur det bör prestera. I vilken mån det kommer att påverka övriga tillverkare och marknaden för billigare headset återstår att se. Apple kommer nog inte att ge upp direkt, så det kommer att vara svårt att summera effekten de närmaste åren.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av FierceBrosnan:

Jag saknar dessutom psvr funktionen att kunna stänga av rendering så en faktiskt ser var en står i rummet utan att behöva ta av sig headsetet hela tiden.

Du kan se vad kamerorna ser i Quest 2. Det är svartvitt och lite halvkass bildkvalitet, men en ser var en är.

https://www.meta.com/sv-se/help/quest/articles/in-vr-experien...

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

LOL? Folk tycker ca: 10.000kr är banne mig dyra. Men +40.000kr är billigare att köpa?

varför spendera 10k på flera år gammal teknologi så att säga utan mycket nytt. Kan mycket väl förstå tankesättet även om jag i och för sig inte hade köpt Apple VR för 40k (eller ens 20k för den delen)

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

Quest 2 som ett exempel, där en prisökning på det numera tre år gamla headset bromsade försäljningstakten.

Kan ju vara så att det helt enkelt inte finns något bättre o köpa

Pico 4 - Ja ett lite bättre quest 2 men samma chip och mjukvaran verkar inte vara 100% än

Quest pro - Ja sure men priset? Njae och nischat för dom som spelar vrchat och vill ha ögonspårning, värdelösa kontroller.

Focus3 - Enterprise fokuserat och dyrt men the shit när det lanserade

Vive Pro 2 - Kass design och värdelöst

Varjo Aero - 999$ nu och antagligen dunder men saknar trådlöst och du behöver köpa till tillbehör såsom kontroller + stationer men kan vara en bra ersättare om ens index dött.

Valve Index - Dom som vill ha ett VR med tråd har redan detta headset

Detta blir lite som telefoner, varför ska du uppgradera? Det är inga enorma hopp i varken prestanda eller displayer

Det är ju också ett problem med att byta ekosystem. Alla som köpt Quest 2 har ju med sannolikhet köpt en del spel och mjukvara. Även om man exempelvis vill gå från Quest 2 till Pico, så blir man ju av med allt. Det är ju endast med PC som man har crossbuy, men långt ifrån alla titlar har det... och tvivlar på att det är många användare som vill hoppa hela vägen från standalone till en dyr PC set up, om de inte redan har det.

Permalänk
Medlem

Det var ju mer utav en hype xD
Vänta tills nästa våg när vi kör in kablar i hövve istället!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Det var ju mer utav en hype xD
Vänta tills nästa våg när vi kör in kablar i hövve istället!

Blir bra när Meta gör det. Lotteri varje gång de kör ut uppdateringar. Blir du blind eller får en stroke? Inga problem, bara maila deras support-botar.

Permalänk
Medlem

Själv väntar jag på Quest 3. Hoppas bara den inte blir snor dyr.

Permalänk
Medlem

Finns olika sidor att det går sådär, jag är en som gillar VR när det väl är bra och fungerar. Testade VR med Amiga 3000 tror det var kring 1993, fungerade sådär, men var långsamt och dyrt.

5-6 år sen testade jag HTC Vive (köpte det + ett 1080ti kort) och det var absolut fantastisk, det var den första riktiga VR känslan jag fick tack vara "Lighthouse" teknologin, sen kom kamera-baserade positionerings systemen till dessa VR och fast upplösningen var bättre blev positioneringen så försämrat att själva effekten försvann lite eftersom bara det "minsta" lagg kan bryta kännslan av äkta VR.

Sen är det irritations momentet med att ha en 1.5 kilos "skärm" på huvudet, jag förlorade en del hår p.g.a strappen på huvudet, det kom bättre lösningar såsom Quest serien etc. Men jag köpte det aldrig p.g.a. facebook och nu "meta", jag kommer aldrig att gå med till tvunget medlemskap och "subsidierat bevakning" av mitt privatliv, jag vil göra egna appar som jag gjorde med HTC Vive som kunde köra helt självständigt t.ex. i Blender (3D program) och kunde "leka" i 3D med egna modeller, det gillade jag rejält.

Alla dessa hinder som:
- Pris på krävande grafik kort eller svindyr PS5 + VR2 som bara passar till PS5 och intet annat.
- Låst till ett miljö, t.ex. Quest / Oculus = facebook/meta = no win!
- Alla märkliga brands som testar VR folket, dyrt, support droppas snabbt när dom inte säljer.
- Avsaknad av verkligt bra VR innehåll.
- Svårt att njuta av över längre tid.

Allt detta gör VR svårsåld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lonian:

Själv väntar jag på Quest 3. Hoppas bara den inte blir snor dyr.

6790kr för 128GB har varit specat sen före sommaren. Korrigerar dom för hur (ytterligare) kass kronan blivit sen dess kanske det sniffar runt 7000kr.

Permalänk

Har testat lite med Oculus Quest (det första) ovch tycker det är rätt bökigt varje gång man får för sig att använda det mot datorn. Massa mjukvaror som måste startas på PC:n och sen måste man gå in i det där Link-läget inne i VR-hjälmen. Det får gärna bli mer användarvänligt.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem

VR och 3D är något man upplever på event, svindyrt och ganska värdelöst att han hemma.
vet ingen av mina polare som köpte det som använder det idag

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Avstängd

Varför är det svindyrt, går fixa Quest 2 eller Pico 4 för hyfsad peng om man håller koll

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Skrivet av användare-234:

VR är bara trams.

Beror väl på vad man använder det till. I mitt fall som gillar att simulera flyg är det väldigt långt ifrån trams.

Skrivet av murklor:

Det är ingen större shift, alla sitter ju bokstavligen talat och väntar på Quest 3 som släpps den här månaden haha. Om den inte floppar totalt så kommer den sätta standarden för de kommande åren.

OK, hoppas du har rätt. Ju fler som intresserar sig för VR, desto bättre kommer ju utvecklingen se ut framöver.

Hörde förresten att Varjo har droppat priset på sitt Aero med 50%. Här är en länk till en som snackar om det.
Fortfarande väldigt mycket pengar men ingen dålig rabatt! Är det headset jag själv kör med och kunde inte vara mer nöjd med upplevelsen!

La till en länk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

6790kr för 128GB har varit specat sen före sommaren. Korrigerar dom för hur (ytterligare) kass kronan blivit sen dess kanske det sniffar runt 7000kr.

Blir ett köp. Men man måste väl i princip köpa tillbehör också som den skönare huvudstraps grejen och med extra batteri samt en lång kabel om man vill köra native pc.

Permalänk
Medlem

Det är opraktiskt, obekvämt och är bara till nytta för några få extremt nischade områden. Dyrt, lågupplöst, flimrigt. Klart som fasen att det inte lyfter nån gång. Folk begriper att det inte är nåt att ha.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Det är synd att VR har förblivit en väldigt dyr entusiastprodukt. Själv är jag så otroligt glad över att jag har vågat ta steget att investera PCVR även om jag var skeptisk ifall det skulle vara något för mig. Idag är jag fullkomligt frälst. Att spela HL: Alyx var verkligen ett av de starkaste tv-spelsmomenten i mitt liv (och då har jag ändå aktivt spelat tv-/datorspel sedan 1986), inget modernt plattskärmsspel kommer i närheten av inlevelsen och spelvärdet av en sådan upplevelse. Det blir nästan komiskt hur mycket fokus läggs på ray-tracing idag när det i slutändan inte utvecklar spel som medium.... Det förfinar rendering, absolut. Det ger incitament att köpa ny dyr hårdvara, men jag känner ärligt talat att fokuset borde ligga på VR. För där har vi ju en plattform som utvecklar spelmediet som helhet.

Visa signatur

Motorola 68020 @ 42Mhz, AGA Grafik, 2MB RAM, 8MB Fast RAM, 2GB eMMC

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Det är opraktiskt, obekvämt och är bara till nytta för några få extremt nischade områden. Dyrt, lågupplöst, flimrigt. Klart som fasen att det inte lyfter nån gång. Folk begriper att det inte är nåt att ha.

Du har uppenbarligen inte spelat bra VR... Jag har en Reverb G2, otroligt bekvämt headset, bilden är högupplöst, stabil, har fantastiskt ljud. Detta var min första inkörsport till VR och jag kan inte tänka mig att fortsätta mitt tv-spelsintresse utan VR... Det är till och med så att vanliga spel känns oengagerande i jämförelse.

Visa signatur

Motorola 68020 @ 42Mhz, AGA Grafik, 2MB RAM, 8MB Fast RAM, 2GB eMMC

Permalänk
Avstängd
Skrivet av _genki:

Du har uppenbarligen inte spelat bra VR... Jag har en Reverb G2, otroligt bekvämt headset, bilden är högupplöst, stabil, har fantastiskt ljud. Detta var min första inkörsport till VR och jag kan inte tänka mig att fortsätta mitt tv-spelsintresse utan VR... Det är till och med så att vanliga spel känns oengagerande i jämförelse.

Yes, kör man VR ett tag så känns vilken normal bild som helst väldigt liten

När man får ficklampan första gången i Half Life Alyx och ser faktiskt ljusstrålen med dess djup så är det inget i path tracing i Cyberpunk 2077 som intresserar i jämförelse

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Dammade faktiskt av min gamla HTC Vive. Har en nyare dator (1080 ti innan nu, 4080 laptop). Känns som jag får lite mer FPS men hade gärna haft ett betydligt bättre headset. Att se screendoor effecten och även ha trådat gör upplevelsen inte optimal. Sedan har jag lite svårt att hitta några nya bra spel, snabbgooglingar och folk rekommenderar samma gamla spel som för 3-5 år sedan .....

Kör endast roomscale, tycker det är roligast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lonian:

Blir ett köp. Men man måste väl i princip köpa tillbehör också som den skönare huvudstraps grejen och med extra batteri samt en lång kabel om man vill köra native pc.

Kanske, men den ska kännas ganska mycket lättare eftersom den sticker ut mindre från nyllet och även för att den medföljande mjuka strapen förbättrats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WebMaximus:

Trist utveckling för oss som gillar VR.

Ägnar själv mest tid framför datorn till att flyga i VR i MSFS och när man vant sig vid den upplevelse VR bjuder på skulle jag inte vilja gå tillbaka och flyga på en platt skärm.

Håller med. Helt omöjligt att gå tillbaka till att flyga på platt skärm. VR är fantastiskt för flygspel.

Jag har också spelat mycket Skyrim VR. Jag trodde jag var klar med Skyrim men i VR blev det otroligt mysigt.

Allt passar inte i VR men jag hoppas verkligen det inte rinner ut i sanden. För mig är det största hoppet i spelupplevelse sedan... 3D-grafikkorten kanske.

Visa signatur

Stationär dator: Ryzen 9 7950X3D | Asus ROG Strix B650E-F | 64 GB DDR5-6000
MSI RTX 4090 | 4+8 TB SSD | 8 TB WD Red
NZXT H7 Flow Vit | Arctic Liquid Freezer II 360
Phanteks AMP 1000 W v2 | Win11
Skärm: Dell U3011 2560x1600 | HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Är ju inte förvånad över att Sweclockers hittar ytterligare en negativ artikel om VR, det verkar vara en röd tråd på den här sajten.

Och sen hoppar ju direkt alla förstå-sig-påare in och fortsätter spy galla över VR.

Jag hoppade på VR-tåget tidigt 2016 med ett HTC Vive och även om det var en häftig upplevelse så var inte utbudet där.
Sen var jag nog inte så bra på att sålla marknaden på vilka spel som fanns tillgängliga, annars hade jag nog varit fast mycket tidigare.

Snabbspola fram till 2020, jag bestämmer mig för att uppgradera, säljer mitt HTC Vive och lägger en beställning på ett Valve Index framåt vintern, och det levereras januari 2021.
Half-Life Alyx spelas igenom, till vännernas förtjusning så streamade jag det på Discord samtidigt, så de fick se min reaktion på Jeff, bland annat.
Ett fantastiskt spel, som bara bekräftar att Valve är duktiga på att göra spel - när de väl vill.

Utbudet av spel har ökat, men fortfarande är plattformen och tekniken i sin linda - hur långt hade PC gaming kommit efter 7 år på marknaden? Om vi tänker tillbaka?

Nu spelar jag VR i princip dagligen, mestadels VRChat, just för att det är så intressant att interagera med människor från hela världen.
Visst tänker ni, det gör man ju i varje lobby när man sitter och väntar på sin match i Apex eller Valorant.
Absolut, men du ser inte deras avatar, du ser inte deras kroppspråk, för dig är de bara en textrad på skärmen, för mig är det en person i normalhöjd som verkar vara två meter bort, tack vare djupseendet som bibehålls i VR.

Det är en helt annan dimension att uppleva, interaktionen med spelmiljön helt annorlunda, närvarokänslan total.
Skräckspel blir seriöst obehagliga, en person som befinner sig 2cm från ditt ansikte inkräktar plötsligt väldigt mycket på ditt personliga space.

Det går faktiskt knappt att vare sig beskriva, eller visa genom en videoinspelning som bara fångar en del av din FoV som är så mycket större än vad en traditionell PC-skärm kan återge.

Absolut att VR-försäljningen dalar - men det gör ju också PC-försäljningen som väl gått ner 40% om jag inte läste fel.
Allt som inte anses vara absolut nödvändigt är ju sånt som inte säljer just nu.
Rusande räntor, dubblade elpriser eller till och med tre eller fyrdubblade, matpriser som vi inte kan bekräfta är en ren kartellbildning eller ej.

Det finns viktigare saker att lägga pengar på just nu än bara teknik, som faktiskt inte är nödvändig.

Visa signatur

Processor: Intel i7-13700K överklockad + EK vattenblock Moderkort: Asus Z790-E Strix Grafikkort: Nvidia RTX4090 FE + EK vattenblock RAM: G.Skill Trident DDR5 6400MHz CL32 Trident Z5 32GB Systemdisk: Samsung Evo 980 NVME 2TB M.2 Spel SSD: 2 x Kingston NV2 M.2 NVMe Gen 4 2TB Övrigt SSD: Crucial P3 4TB M.2 PCIe Gen 3 NVMe SSD Skärm: Dell Alienware AW3418DW 34" 3440x1440p G-Sync + Dell Alienware AW3423DW 34" 3440x1440p G-Sync Ultimate VR: Valve Index + FBT

Permalänk
Avstängd

Köpte PSVR2 och tycker den är grymt bra och helt klart årets pryl enligt mig. Många bra spel och det släpps massor med nytt hela tiden så jag hinner inte med att spela allt jag vill.

Fördelen med VR är att det släpps många spel och att dom ligger runt halva priset mot platt spel. En annan bra grej är att man kan spela VR utan att ha tv’n på, så någon kan titta på tv samtidigt som man spelar.

Nackdelen är att jag inte vet hur jag ska få tid att spela dom stora AAA platt spelen 🤣 Sedan är kronan svag och alla har tyvärr inte råd med ett bra VR kit just nu.

Hade kronan stått kvar runt 8kr mot euron så hade ju både en PS5 o VR kostat 5000kr st istället för 7000 som nu när euro kostar 12kr istället för 8kr.

Jag tror också att alla klassiska spel/gaming sidor som gamereactor, fz samt utländska motsvarigheter är lite för ovilliga att ens bry sig om VR spel, det släpps många väldigt bra VR spel men dom blir nästintill totalt ignorerade och någon recension ser man nästintill aldrig heller tyvärr.

Men jag är glad att Sony inte dumpade VR utan satsade vidare, tror att tekniken framöver ändå blir både bättre och billigare.

Permalänk
Medlem

Ett problem är att det var längesedan något bra headset släpptes. Skulle gärna se en ny Index med officiellt stöd för trådlöst och annat smått och gott.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olaeli:

Är ju inte förvånad över att Sweclockers hittar ytterligare en negativ artikel om VR, det verkar vara en röd tråd på den här sajten.

Och sen hoppar ju direkt alla förstå-sig-påare in och fortsätter spy galla över VR.

Jag hoppade på VR-tåget tidigt 2016 med ett HTC Vive och även om det var en häftig upplevelse så var inte utbudet där.
Sen var jag nog inte så bra på att sålla marknaden på vilka spel som fanns tillgängliga, annars hade jag nog varit fast mycket tidigare.

Snabbspola fram till 2020, jag bestämmer mig för att uppgradera, säljer mitt HTC Vive och lägger en beställning på ett Valve Index framåt vintern, och det levereras januari 2021.
Half-Life Alyx spelas igenom, till vännernas förtjusning så streamade jag det på Discord samtidigt, så de fick se min reaktion på Jeff, bland annat.
Ett fantastiskt spel, som bara bekräftar att Valve är duktiga på att göra spel - när de väl vill.

Utbudet av spel har ökat, men fortfarande är plattformen och tekniken i sin linda - hur långt hade PC gaming kommit efter 7 år på marknaden? Om vi tänker tillbaka?

Nu spelar jag VR i princip dagligen, mestadels VRChat, just för att det är så intressant att interagera med människor från hela världen.
Visst tänker ni, det gör man ju i varje lobby när man sitter och väntar på sin match i Apex eller Valorant.
Absolut, men du ser inte deras avatar, du ser inte deras kroppspråk, för dig är de bara en textrad på skärmen, för mig är det en person i normalhöjd som verkar vara två meter bort, tack vare djupseendet som bibehålls i VR.

Det är en helt annan dimension att uppleva, interaktionen med spelmiljön helt annorlunda, närvarokänslan total.
Skräckspel blir seriöst obehagliga, en person som befinner sig 2cm från ditt ansikte inkräktar plötsligt väldigt mycket på ditt personliga space.

Det går faktiskt knappt att vare sig beskriva, eller visa genom en videoinspelning som bara fångar en del av din FoV som är så mycket större än vad en traditionell PC-skärm kan återge.

Absolut att VR-försäljningen dalar - men det gör ju också PC-försäljningen som väl gått ner 40% om jag inte läste fel.
Allt som inte anses vara absolut nödvändigt är ju sånt som inte säljer just nu.
Rusande räntor, dubblade elpriser eller till och med tre eller fyrdubblade, matpriser som vi inte kan bekräfta är en ren kartellbildning eller ej.

Det finns viktigare saker att lägga pengar på just nu än bara teknik, som faktiskt inte är nödvändig.

Jag tror nog många tycker VR är intressant men utbudet och användarvänligheten är fortfarande för dålig för att bli mainstream. Det behöver ju inte betyda att en tycker illa om VR.

Visa signatur

Asus X470 gaming-f, 5800x, 7900xt, g.skill 32gb 3200 cl 14.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FierceBrosnan:

Jag tror nog många tycker VR är intressant men utbudet och användarvänligheten är fortfarande för dålig för att bli mainstream. Det behöver ju inte betyda att en tycker illa om VR.

PSVR2 är väldigt användarvänlig och både enkel o snabb att installera. Sen tar det typ 30sekunder från att man botar upp konsollen tills man har headsetet på sig och kan starta spelet. Så tekniken går framåt

Permalänk
Medlem

VR är fantastikt.
Jag gillar att spela spel och jag väljer alltid VR spel i förata hand, som jag står upp och spelar än att sitta i datorstolen/fåtöljen för att spela "pannkaksspel".

Shooters eller alla spel som utspelar sig i första person blir 100% VR.

Det finns hur mycket bra spel som helst, den som påstår annat har helt enkelt ingen koll eller bör erkänna för sig själv att det inte är nått för en. VR ör mer krävande, både prestanda på hårdvaran och på dig som person. Vissa vill kanske helt enkelt sitta ner och köra pankaksläge men låssas inte som du har koll och klanka ner på VR.

Alla som är intresserade av att snacka VR eller spela tillsammans i trevligt community joina 👇

Sen vill jag igen ge en känga till SweC för dålig rapportering.
Ska ni rapportera om VR ta öven med mer än bara negativism
Här är några källor som jag tipsat om tidigare
Http://Www.uploadvr.com
Http://Www.Roadtovr.com
Http://Www.Xrupdate.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Kommer aldrig någonsin återgå till att flyga flygsimulator i 2D. Har över 1000 timmar i VR senaste 3 åren och det är helt fantastiskt.
Som att jämföra att titta på en fotbollsmatch på en TV, jämfört med att stå inne mitt på planen under matchen.
VR kan bara upplevas, inte beskrivas.

Synd att hårdvaran är så jäkla dyr för att få en vettig upplevelse. Krävs mer eller mindre ett 3090, 4090 för flyg-simmar som DCS och FS2020. Ovanpå det behöver man HP G2, Pimax Crystal eller liknande headset för att kunna se något i skarpt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlanBean:

PSVR2 är väldigt användarvänlig och både enkel o snabb att installera. Sen tar det typ 30sekunder från att man botar upp konsollen tills man har headsetet på sig och kan starta spelet. Så tekniken går framåt

Jo sant, menade PCVR i synnerhet. Hade bytt mitt quest 2 mot PSVR alla dagar i veckan

Visa signatur

Asus X470 gaming-f, 5800x, 7900xt, g.skill 32gb 3200 cl 14.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FierceBrosnan:

Jo sant, menade PCVR i synnerhet. Hade bytt mitt quest 2 mot PSVR alla dagar i veckan

Jag rekommenderar att du skaffar Virtual desktop.
Om du kör PCVR trådlöst med din Quest är det ett mycket böttre och enklare än Quest inbyggda.
Du laddar ner en streamer app som du kör på datorn och sen startar du bara appen från Quest biblioteket.
Behöver inte byta till gamla "rift miljön" utan det är en native Quest app.
Du hamnar i ett virtuellt rum där du ser din datorskärm och du har en enkom game menu som hittar alla dina SteamVR spel och Ocuulus PC spel.
Skulle spelet inte hamna där (ligga i annan storefront) så ör det bara styra din dator via den virtuella skärmen och starta
Virtual desktop ett måste köp till Meta Quest

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc