Gamingdator med custom loop i behov av kärlek med i7 8086k + RTX 2080 + 32GB DDR4

Permalänk

Gamingdator med custom loop i behov av kärlek med i7 8086k + RTX 2080 + 32GB DDR4

Hej, säljer min gamingdator med custom loop. Datorn fungerar som den ska i dagsläget men notera punkterna nedan. Det är ett påkostat bygge som sedan det sattes ihop inte fått den uppmärksamhet, ”service” och kärlek som den borde.

Datorn säljs ”som den är” och jag vill att köparen är medveten om att den bör få en rejäl genomgång och rengöring primärt av vattenkylningsloopen. Lådor, tillbehör etc kan finnas, räkna inte med det men vid intresse kan jag försöka leta efter dem. Försökt lista så många av komponenterna som möjligt under specs en bit ner. Endast avhämtning och datorn kan självklart testas på plats för att se till att den fungerar. Kom med bud vad ni tycker är rimligt och det är bara att fråga om ni undrar över något.

Viktig info om datorn:

  • Byggd för ca 5 år sedan, senaste gången vattenloopen blev ordentligt rengjord är 3-4 år sedan. Rekommenderar att den töms och görs rent och även att blocken tas isär och rengörs ordentligt.

  • Processorn är deliddad och IHS’en sitter endast fast med sockelbygeln, flytande metall har applicerats mellan CPU och IHS. Processorn har gått/går överklockad till 5GHz på alla kärnor, BIOS är i nuläget ej återställt ifall köparen vill köra med samma överklockning

  • 45 graders fittingen som går till toppen av reservoaren sitter fast i reservoar toppen, ska några rör dras om eller liknande i framtiden räkna med att behöva köpa ny reservoar topp.

  • RGBn strular. Jag lyckas få igång RGB på alla fläktar + ram individuellt men får olika problem när Corsair ICUE startas. Problem som kan uppvisas är att oftast slocknar en av fläktarna som sitter på baksidan av datorn, en ramsticka är inte ”i synk” med resterande 3 stickor. Lyckas endast styra antingen RAM eller fläktarna ej båda samtidigt. RGB på GPU och CPU block är ej testad då jag inte haft det inkopplat.

Specs:
CPU: Intel Core i7 8086K
GPU: RTX 2080 GamingPro OC (Palit)
RAM: 32GB DDR4 3200MHz (2x Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO Vit)
Moderkort: ASUS PRIME Z370-A
SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB
PSU: EVGA Supernova G3 750W
Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic Vit
OS: Windows 10 Pro Engelska, återställd men endast installerat program för tester.

GPU Block: EK-Vector RTX 2080 RGB - Nickel + Plexi
GPU Block Backplate: EK-Vector RTX Backplate – Nickel
CPU Block: Phanteks Glacier C350i RGB -Akryl+Svart
Pump res kombo: EK-XRES 140 Revo D5 PWM med sleevad pump (toppen är utbytt, gamla kanske finns)
Rör: EK-HD PETG Tube12/16
Radiatorer: 2st 360mm Radiatorer Vita, tror det är XSPC EX360 Triple Fan Radiator (White)
Fittings:
De som rören går in i är EK-HDC Fitting 16mm G1/4 -Nickel
Resterande vinklade fittings och dylikt är blandade manga är EK nickelfärgade, de svarta är jag osäker på.
Riser kabel: Lian-Li O11D-1 PCI-Express Riser Cable - Black

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 4 000 kr Och hämtar :)
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 4 500 kr Hämtar
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem
Nytt bud: 5 000 kr :)
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 5 200 kr
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk

Hej, jag känner mig nöjd med summan det är uppe i nu. Jag har skrivit PM till er båda men förutsatt att ingen tänker gå upp avsevärt i pris så kommer jag prioritera den som kan hämta den tidigast, helst redan idag. Om båda kan hämta den idag så går den till den som svarar först. //Jonathan

Permalänk
Skrivet av JohanFlodqvist:

5 000 kr

Skrivet av OmaWaka:

5 200 kr

Missade att tagga er, men se min kommentar ovan

Permalänk

Såld till @OmaWaka allt gick toppen

Permalänk

Annonsen är avslutad