Fixa uppstickande tangent på keyboard

Permalänk

Fixa uppstickande tangent på keyboard

En kompis skänkte bort sin gamla keyboard då han behövde rensa. Den spelar helt okej men är en tangent som sticker upp en aning och ena knodden har fått för sig att stoppa in små legobitar under denna. Är det väldigt komplicerat att skruva upp en keyboard utan att riskera att alla tangenter ramlar åt flanders?

Tänker mer risken att nån legobit kommer riskera trycka sönder elektroniken kring pianotangenterna.

Minns inte märket på rak arm, men kan kolla när jag kommer tillbaka till bostaden.

Permalänk
Hedersmedlem

Det beror nog helt på modell, googla om du hittar någon guide/video för just den modellen.
Jag har tagit isär ett M-Audio Keystation 49e för rengöring och reparation ett par gånger, det är enkelt och riskfritt vad gäller tangenter, de sitter fast på så vis att de inte kan lossna. Men det behöver ju inte vara likadant i alla sorter.

Det var först i andra stycket som jag förstod att det inte var ett tangentbord det handlade om för övrigt...

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk

Det gick förvånansvärt enkelt att skruva upp. Tangenten hade en plastflik som gått av som tydligen ska hålla emot tangenten från att fjädra för långt uppåt. LIte kontaktlim gjorde det inte perfekt men ser lite bättre ut.