Permalänk

skärmen är blå

hej min skärm domineras med blått men man ser tv , men allt är blått kan man reducera detta? eller laga?vad kan de vara för fel

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Powerbook:

hej min skärm domineras med blått men man ser tv , men allt är blått kan man reducera detta? eller laga?vad kan de vara för fel

Du behöver nog förtydliga det allra mesta här. Att någonting upplevs som för blått förstår vi.

Vad menar du med "...man ser tv"? Är det en digitalbox inblandad som du kopplar till skärmen? I sådana fall, vad handlar det om för skärm, för digitalbox och hur ansluter du till skärmen? Med HDMI? Foton på problemet hjälper också. De flesta har en mobiltelefon och man kan numera ladda upp bilder på forumet.

Beskriv situationen, vad du använder för prylar och vad du försöker uppnå. Annars blir detta endast ännu en sådan där "Jag ska ut och resa men kommer inte fram. Vad är fel?"-fråga.

Permalänk
Medlem

Som Laxpudding skrev

Fler frågor finns:
- Är det något som varit ett problem hela tiden eller har det plötsligt blivit annorlunda?
(och om det plötsligt blivit annorlunda: tänk efter om du gjort någon ändring i samband felet, typ bytt kabel, bytt TV-box, flyttat, haft strömavbrott osv osv)

- Har trådskaparen testat andra källor och kollat om de får samma fel?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

En klassiker är att bildkontakten inte sitter i ordentligt. Kolla det enklaste först.

Permalänk
Medlem

Är det en äldre LG i det lägre segmentet har/hade de en tendens att få en ganska kraftig blå ton över hela bilden efter ett tag, så vitt jag vet hade det blivit dyrare att laga än att köpa nytt. TROR den jag talar om hette något med 603v... köpte den billigt när Netonnet hade någon öppning i Västerås och var tydligen ett "känt fel" fick jag reda på i efterhand när jag sålde den efter ett par år.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk

Hej. Sen respons.

Löste det sig med TV:n?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kingofmate:

Hej. Sen respons.

Löste det sig med TV:n?!

Dagens necro klar redan innan kl 10

@Powerbook har inte varit inloggad sedan i slutet av augusti i år så svar lär dröja.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Bildexpert 📺

@kingofmate: istället för en necro, starta egen tråd. Jag gissar att du har ett liknande problem och det kan vara så att man missat enkla detaljer.

Annars är min erfarenhet efter att ha svara på sådana här frågor i 20+ år att väldigt få återkommer med svar och när de gör det så är det oftast besked om skrotning följt av resonemang runt vilken ny TV som ska köpas. Med några års mellanrum läser man uppföljande svar från någon som faktisk lyckats lösa det genom att öppna TV:n och felsöka komponenter.