Hårddisk D: har försvunnit?

Permalänk
Skrivet av Radovic:

Aha Du bör på Gotland. Jaa då skulle jag rekommendera HDD:ar från AliExpress. Schyssta priser och goa 10TB HDD:ar.

Vodka ej inräknad.

haha, tror nog att det får bli en tripp till elgiganten och leta efter något gott där

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jorå_9804:

tror nästan att jag köper en ny i det fallet, här på gotland kostar det 1000kr per timme att lämna in t.ex. något som har med atan och göra. Så säg att dom har har datan i 12h då är jag uppe i 12000. Känns ovärt, så får nog bli att köpa en ny. Då har jag en ny fråga, har ni tips på en ny hårddisk för en rimlig peng?

Första frågan du bör ställa dig är om du vill ha en "snurrdisk" eller en ssd. En ssd är är väsentligt snabbare men också dyrare.
Andra frågan är hur stor hårddisk du tänkt dig. 1 tb som innan eller större.

Om du inte har alltför tajt om pengar hade jag rekommenderat en ssd på 1 tb, eller större.

Tänker du att du vill ha en större disk på mer än 2 tb så är det en "snurrdisk" som gäller.

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | 24 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | IBM Model M

Permalänk
Medlem

Han har rätt.

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Permalänk
Medlem

Citera flera utan att filtrera mera :)

Kan nån vänlig själ tala om hur man "citerar flera" - jag gjorde detta men som. Ni ser så blev svaret "ensamt" utan citat från frigående och föregående talare.

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Radovic:

Kan nån vänlig själ tala om hur man "citerar flera" - jag gjorde detta men som. Ni ser så blev svaret "ensamt" utan citat från frigående och föregående talare.

Välj de du vill svara med "Citera flera" och när du är klar med valen klickar du "Besvara valda".

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av hölmiz:

Första frågan du bör ställa dig är om du vill ha en "snurrdisk" eller en ssd. En ssd är är väsentligt snabbare men också dyrare.
Andra frågan är hur stor hårddisk du tänkt dig. 1 tb som innan eller större.

Om du inte har alltför tajt om pengar hade jag rekommenderat en ssd på 1 tb, eller större.

Tänker du att du vill ha en större disk på mer än 2 tb så är det en "snurrdisk" som gäller.

behöver endast runt 250gb om jag ska va helt ärlig, behöver inte alla spelen som jag hade på snurrdisken

Permalänk
Medlem

Då bör du skaffa dig en ssd. Skulle nog inte köpa mindre än 500 gb då det blir ganska lite gb/kr.
Har du m.2 platser eller enbart sata portar

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | 24 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | IBM Model M

Permalänk
Medlem
Skrivet av hölmiz:

Då bör du skaffa dig en ssd. Skulle nog inte köpa mindre än 500 gb då det blir ganska lite gb/kr.
Har du m.2 platser eller enbart sata portar

Han är nog mer inne på lagring, därav HDD:arna...

SDD använder jag bara för OS:et.

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Permalänk
Skrivet av hölmiz:

Då bör du skaffa dig en ssd. Skulle nog inte köpa mindre än 500 gb då det blir ganska lite gb/kr.
Har du m.2 platser eller enbart sata portar

har enbart sata portar tror jag, Det är det enda jag har använt mig av. Och eftersom min data är byggd av någon annan så har jag ingen aning

Permalänk
Skrivet av Jorå_9804:

behöver endast runt 250gb om jag ska va helt ärlig, behöver inte alla spelen som jag hade på snurrdisken

En 1TB snurrdisk bör väl gå loss på 500-600kr men för en hundring mer så får du 2TB och för en tvåhunka ovan på det så får du 4TB.