Bilder på ditt senaste inköp (2023) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem

Blev en recliner samt en liten fyr och en scen från tredje Indiana Jones-filmen.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av gothenburg:

Behöver också ersätta min Markus som fyllde 10 år nyss och där låsningen för ryggstödet gav upp.
Denna är ju 1 000 kr billigare än Järfället. Hur är den för en som är ca 170 cm lång?

Lägger in mitt tidigare svar som kanske kan vara till hjälp.

Skrivet av Beinerfelt:

...
Efter att ha spenderat ett par timmar i den bara så kan jag konstatera att ryggstödet är skönt. Hårdare jämfört med min gamla stol, men ger ett mycket bättre svankstöd, skönt. jag är 179 cm lång och upplever att nackstödet är precis lagom i dess högsta position. Så är man mycket längre och anser sig behöva ett nackstöd så kanske det inte passar lika bra.
Sitsen är också mycket fastare än min gamla stol (naturligtvis, eftersom jag suttit på den gamla stolen i så många år), men inte stenhård.
Jag hade nog önskat att siten var lite "längre", alltså så att man fick mer stöd längre fram under benen, eller att det gick att skjuta sätet lite framåt i relation till ryggstödet. Det är dock inte så pass kort eller bakåtskjutet att det är något problem. Men åter igen, är man längre än mig så finns det nog risk att den faktorn ökar i betydelse.
Gungan verkar inte vara ställbar så till vida att man kan ändra på trögheten. Jag väger några kilo över 90 och tycker att det är på gränsen till att vara lite för lättgungat, inte över gränsen, men nära.
Mycket är såklart en vanesak, när man suttit så länge i samma stol så är ju allt nytt väldigt annorlunda än vad man är van vid.
Kvalitetsintrycket är över lag bra. Inte märkt något som jag tycker verkar vara av dålig kvalité. Känns rätt så gedigen med tanke på priset.
Armstöden är också justerbara i flera ledder, ytan man vilar på är dock inte mjuk. Upplevde inga problem med det själv igår kväll, men beroende på hur man sitter och hur hårt tryck man har med armarna/armbågarna så kommer det nog upplevas på olika sätt.
Hjulkorsets "armar" är så pass flacka att man faktiskt kan vila fötterna på dem utan att de glider av för lätt. Tyckte inte att det såg ut som så på bilderna, och det är absolut inte Kinnarpsklass på hjulkorset i den bemärkelsen. Men helt OK.
Hjulen är av hyfsat hård typ. Skulle jag ändra på något så är det nog att slänga på mjukare hjul av "rollerblade"-modell som blivit poppis. Skyddsmatta rekommenderas om du har stolen på hårt underlag.
Det är nog allt jag kan komma på för stunden.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Purgatory:

Liknande utmaningar här
4080 från Amazon för 11700kr

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Blir kylningen ok även om jag tar bort mittenfläkten? Har en 3700x men blir troligtvis en 5800X3D snart.

@Purgatory

Det är nog inga problem.
Jag har monterat mitten fläkten med distanser nu.
Mitten fläkten kommer lite längre ut.
Jag fick klippa bort plåt i chassit där mitten fläkten satt och flytta fram fläkten ca 5mm med distanser.

Permalänk
Medlem

Då vi oplanerat växer ur vårt nuvarande renoverade hus om några månader fick det bli ett nytt lite större projekt.

Visa signatur

Chassi: A4-H2O Mobo: Strix Z390-I CPU: 9700K AIO: EK-AIO 240 RAM: Kingston Fury 3200MHz CL16 2x16GB GPU: 4090 FE PSU: ROG Loki 1000W SSD: 1x 970 EVO 500GB, 1x 660P 2TB Tangentbord: Mecha Mini (MX black) Mus: Pro X Superlight Skärm: G8 OLED, LG 34GK950G

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sloback:

<Uppladdad bildlänk>
Då vi oplanerat växer ur vårt nuvarande renoverade hus om några månader fick det bli ett nytt lite större projekt.

@Sloback

Ser trevligt ut.

Jag o damen ska med sikta in oss på ett hus.
Man får ett riktigt fint för runt 600K här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zero Cool:

Från DPJ ja, tyckte den vita var snyggare. Att den var 40kr billigare när jag köpte skadade ju inte, men det hade inte varit avgörande.
Efter att ha spenderat ett par timmar i den bara så kan jag konstatera att ryggstödet är skönt. Hårdare jämfört med min gamla stol, men ger ett mycket bättre svankstöd, skönt. jag är 179 cm lång och upplever att nackstödet är precis lagom i dess högsta position. Så är man mycket längre och anser sig behöva ett nackstöd så kanske det inte passar lika bra.
Sitsen är också mycket fastare än min gamla stol (naturligtvis, eftersom jag suttit på den gamla stolen i så många år), men inte stenhård.
Jag hade nog önskat att siten var lite "längre", alltså så att man fick mer stöd längre fram under benen, eller att det gick att skjuta sätet lite framåt i relation till ryggstödet. Det är dock inte så pass kort eller bakåtskjutet att det är något problem. Men åter igen, är man längre än mig så finns det nog risk att den faktorn ökar i betydelse.
Gungan verkar inte vara ställbar så till vida att man kan ändra på trögheten. Jag väger några kilo över 90 och tycker att det är på gränsen till att vara lite för lättgungat, inte över gränsen, men nära.
Mycket är såklart en vanesak, när man suttit så länge i samma stol så är ju allt nytt väldigt annorlunda än vad man är van vid.
Kvalitetsintrycket är över lag bra. Inte märkt något som jag tycker verkar vara av dålig kvalité. Känns rätt så gedigen med tanke på priset.
Armstöden är också justerbara i flera ledder, ytan man vilar på är dock inte mjuk. Upplevde inga problem med det själv igår kväll, men beroende på hur man sitter och hur hårt tryck man har med armarna/armbågarna så kommer det nog upplevas på olika sätt.
Hjulkorsets "armar" är så pass flacka att man faktiskt kan vila fötterna på dem utan att de glider av för lätt. Tyckte inte att det såg ut som så på bilderna, och det är absolut inte Kinnarpsklass på hjulkorset i den bemärkelsen. Men helt OK.
Hjulen är av hyfsat hård typ. Skulle jag ändra på något så är det nog att slänga på mjukare hjul av "rollerblade"-modell som blivit poppis. Skyddsmatta rekommenderas om du har stolen på hårt underlag.
Det är nog allt jag kan komma på för stunden.

Tack för ett väldigt utförligt svar.
Jag är några centimeter kortare än dig faktiskt, så det lär med andra ord inte vara några problem för mig heller.
Fick för mig att sitsen gick att justera i djupled, men det var Ergo 317 (och ett par andra som jag tittat på) som hade den funktionen.
Använder inte gungfunktionen, så länge det går att låsa i olika lägen så är jag nöjd.
Kör med skyddsmatta redan, så dom hårda hjulen lär inte vara nåt problem för mig.
Får se hur jag gör, det kan hända att det blir en sån här stol eller annan modell i samma prisklass.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantburk:

@Sloback

Ser trevligt ut.

Jag o damen ska med sikta in oss på ett hus.
Man får ett riktigt fint för runt 600K här.

Skapligt. Var är det nånstans då? Vid oss får man lägga på en nolla, om det ska vara fixat vill säga.

Visa signatur

Chassi: A4-H2O Mobo: Strix Z390-I CPU: 9700K AIO: EK-AIO 240 RAM: Kingston Fury 3200MHz CL16 2x16GB GPU: 4090 FE PSU: ROG Loki 1000W SSD: 1x 970 EVO 500GB, 1x 660P 2TB Tangentbord: Mecha Mini (MX black) Mus: Pro X Superlight Skärm: G8 OLED, LG 34GK950G

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantburk:

@Purgatory

Det är nog inga problem.
Jag har monterat mitten fläkten med distanser nu.
Mitten fläkten kommer lite längre ut.
Jag fick klippa bort plåt i chassit där mitten fläkten satt och flytta fram fläkten ca 5mm med distanser.

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Tack kul med bilder, dock så var jag lite otydlig, jag har en 360-radiator i fronten så funderar på hur mycket den kan drabbas av att tappa en fläkt Kanske blir att dom 2 som är kvar jobbar hårdare bara.

Permalänk
Medlem

Inte en enda mm tillgodo! Tror jag har skapat en semi-vattenkyld gpu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Purgatory:

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Inte en enda mm tillgodo! Tror jag har skapat en semi-vattenkyld gpu

Fractal Design R7 Compact? Har den vanliga icke compact och ser rätt bekant ut. Nätt och bra, ser ut som stödet inte behövs för grafikkortet.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sloback:

<Uppladdad bildlänk>
Då vi oplanerat växer ur vårt nuvarande renoverade hus om några månader fick det bli ett nytt lite större projekt.

Väldigt fint, är sugen på något liknande. Ungefär var i landet är detta och hur mycket gav ni?

Grattis (gånger två)!

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Purgatory:

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Inte en enda mm tillgodo! Tror jag har skapat en semi-vattenkyld gpu

Vaför sätter du inte radiatorn i toppen som utblås istället?

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Fractal Design R7 Compact? Har den vanliga icke compact och ser rätt bekant ut. Nätt och bra, ser ut som stödet inte behövs för grafikkortet.

Meshify 2 Compact, nej stödet la jag tillbaks i lådan

Skrivet av shugge:

Vaför sätter du inte radiatorn i toppen som utblås istället?

Den ryms inte tyvärr, hade en 240 där först men den här är för lång (Asus ROG Ryujin).

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Fick hem en rulle träfaner till ett bygge som legat på vänt.
<Uppladdad bildlänk>

Nu ska det måttas, skäras och limmas för kung och fosterland.

Var köpte du den?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Perrablerra:

Var köpte du den?

Aliexpress, har funnit det svårt att hitta lös träfaner till rimligt pris lokalt.

Permalänk
Medlem

Två par converse för vardagen och gym sneakers från Zalando.

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Väldigt fint, är sugen på något liknande. Ungefär var i landet är detta och hur mycket gav ni?

Grattis (gånger två)!

Tack x2!

Borlänge. 4,75 gav vi och då är allting ogjort sen 90-talet så det är väl renoveringsobjekt men där allting funkar under tiden så behöver inte ha någon jättepanik. Men som hantverkare är det precis så jag vill ha det:)

Så mitt 4090 får nog hänga med i bra många år nu känns det som:)

Stavfel
Visa signatur

Chassi: A4-H2O Mobo: Strix Z390-I CPU: 9700K AIO: EK-AIO 240 RAM: Kingston Fury 3200MHz CL16 2x16GB GPU: 4090 FE PSU: ROG Loki 1000W SSD: 1x 970 EVO 500GB, 1x 660P 2TB Tangentbord: Mecha Mini (MX black) Mus: Pro X Superlight Skärm: G8 OLED, LG 34GK950G

Permalänk
Medlem

Fick för mig jag skulle ha lite ljus bakom tvn. Hade en hel del rgbw-ledlist över från ett tidigare projekt. Köpte en till Shelly RGBW2 och vips blev det lite ljus även där Får kolla ikväll när det blir mörkt om jag tycker att det stör med listen så synlig. Flyttar isf listen och sätter den bakom bänken eller baksidan av tvn istället. Sitter med smälltlim så inga problem att flytta.

Är väl medveten att dc från ledlisten ligger fel på bilden. Brukar lura mig själv att det är minus iom den svarta kabeln. Brukar bli några fula ord över att det inte funkar tills jag kommer på att jag är en idiot och flyttar den till plus och då blir det såhär fint

Ber om ursäkt för den stökiga soffan som speglas i tvn

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ett nytt tangentbord i låg profil, Keychron K3 Pro med svensk layout och Gateron Red-switchar. Ett fåtal switchar fungerade lite dåligt till att börja med, men efter att ha tryckt på dem upprepade gånger verkar de nu fungera som de ska.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Ett hus.

Dock urusel prestanda i ray tracing, fruktansvärd prestanda per krona. Det stödjer åtminstone Windows.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Medlem

Garmin Epix Sapphire (gen 2) nu när den va nersatt på Black week. Supernöjd, kul att leva sitt liv i siffror och statistik 🤣

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av maLakai:

Garmin Epix Sapphire (gen 2) nu när den va nersatt på Black week. Supernöjd, kul att leva sitt liv i siffror och statistik 🤣
<Uppladdad bildlänk>

Ser väldigt bra ut. Vart köpte du den och mycket gav du för den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quenya:

Ett hus.

https://i.imgur.com/dSKzuDa.jpg

Dock urusel prestanda i ray tracing, fruktansvärd prestanda per krona. Det stödjer åtminstone Windows.

Känns som ett ganska rimligt chassi, men jag föredrar att inte ha glas på alla sidor.

Menar du att det inte ryms ett bra grafikkort trots de till synes enorma proportionerna? Är det kasst upplägg? Kanske ingen separat kammare för PSU och så?

Hade jag köpt något i den dimensionen hade jag räknat med tillräckligt luftflöde i alla fall

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Känns som ett ganska rimligt chassi, men jag föredrar att inte ha glas på alla sidor.

Menar du att det inte ryms ett bra grafikkort trots de till synes enorma proportionerna? Är det kasst upplägg? Kanske ingen separat kammare för PSU och så?

Hade jag köpt något i den dimensionen hade jag räknat med tillräckligt luftflöde i alla fall

Mjo, borde ju gå in både en och två kommande generationers grafikkort från gröna laget innan det blir dags att köpa större bur. Ett plus är att det uppgraderats med nativ ethernetsladd, så det liksom bara är att stoppa i hårddisken vid inflytt.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Medlem

nyt lähden tanssimaan

Visa signatur

|Chassi Fractal Design North |CPU 7800X3D |Moderkort ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
|RAM Kingston HyperX 32 GB |GPU Gigabyte RTX 3070 Eagle
|SSD Seagate FireCuda 510 2 TB NVMe |SSD Kingston Fury Renegade 2 TB NVMe
|PSU Corsair RM750e

Permalänk
Medlem

Vinterdäck. Rolig sak att lägga pengar på!

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem

Vart en Asus Oled 26.5" skärm.

Har en Zowie 25" 360Hz nu och har testat 27" monitor nyligen men tyckt det varit för stort så jag hoppas denna 26.5" ska kännas bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

borde gå, det är ju en analog ingång på lurarna, och de fungerar (vad jag vet) även i avstängt läge med kabel.
Vem skulle designa ett par lurar som inte har någon analog ingång alls...

Har tänkt skriva flera ggr men glömt bort. Kan verifiera att det går alldeles utmärkt.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Nytt tak och klister till saaben. Taket är preppat och klart nu gäller det bara att få det att se hyfsat ut också.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Köpte ett fractal design north för att flytta över mina befintliga delar till.
Sen kom black week och vart sugen på lite nytt innehåll så köpte allt nytt förutom gpu och psu

Visa signatur

CPU: i9-10900k @ stock MB: ASUS ROG STRIX Z490-F GAMING GPU:3090 Gigabyte gaming OC RAM: 32GB DDR4 @ 3600mhz HDD: Samsung 970 evo plus