Bilder på ditt senaste inköp (2023) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem

Köpte en Nespresso Vertuo Next C kaffemaskin med 6 månaders kaffe prenumeration + Carafe startpaket.
Bakom maskinen synns lådor med kaffe kapslar

Denna låda kom med maskinen

Och jag slog även till på Nespresso julkalendern. Imorgon öppnas lucka 1!
Obs jag tjuvkikade redan vad som fanns bakom lucka 24!

Måste säga att jag är riktigt nöjd med köpet och nu fast i Nespressos ekosystem. 🙃

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Lite festliga lampor från Govee, ska pryda uteplatsen under det mörka halvåret.

Permalänk

Jag har gjort/köpt mig en måttsydd tweedkavaj, tyg från Dugdale Bros - väl investerade pengar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fahla:

7800X3d

Trevlig uppgradering från min gamla 3700X<Uppladdad bildlänk>

Ser mer ut som en 5800x3D

Fantastisk CPU förresten, min har suttit i snart en vecka och det är så gött att inte vara flaskhalsad av min 3600 längre

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Ser mer ut som en 5800x3D

Fantastisk CPU förresten, min har suttit i snart en vecka och det är så gött att inte vara flaskhalsad av min 3600 längre

Kommer nästan göra samma, fast 5700X istället för 5800x3D. Mitt paket bör komma på lördag, om Inet får in leveransen av CPU:n imorgon som de säger

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Ser mer ut som en 5800x3D

Fantastisk CPU förresten, min har suttit i snart en vecka och det är så gött att inte vara flaskhalsad av min 3600 längre

My bad,ska redigeras direkt.

Permalänk
Medlem

Nu lär väl lilla burken må bra ett tag framöver ❤️

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

7800 XT nummer två, blir julklapp till sonen, och ett tangentbord. Båda från Inets BF-stream.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

Blev att köpa lite datorkomponenter under black week och bygga ny dator...
Lian Li A4-H20/ASUS Rog Strix B760-i/Intel Core i5-13500/32GB 5600Mhz/ASRock Arc A770 Phantom Gaming OC.
Sen har jag 2 stycken Arctic P12 fläktar i toppen. Temperaturerna är rätt bra trots att chassit är litet, i idle ligger temp runt 38 - 45 grader. Efter en halvtimmes spelande i 1440p var max temp 82 grader så verkar funka fint. Körde ett Time spy också och fick 14114 poäng.

En grej jag märkte ganska omgående är att Intel-kylaren låter lite mer än AMD-kylaren som i princip var ljudlös nästan. Inget som stör mig men när man var van med en nästan ljudlös kylare blev det lite skillnad. Är i alla fall väldigt nöjd så här långt med den.

Visa signatur

Acer Predator Helios 18 Core i9 32GB 1024GB SSD RTX 4080 250Hz 18"

Permalänk
Medlem

En pingvinstång som jag föråt mig på, skulle äta upp den i smyg innan barnen fick se den. Gnah. Frågan är om jag förköpt mig på SSDn, egentligen skulle jag nog kunna ha nytta av den, men om jag bara rensade upp de hårddiskar och SSD jag redan har så kanske den inte behövs. Eller så kan den hjälpa mig med det. Hm. Skada att datorn bara har 6 vettiga SATA-portar. (3 ovettiga)

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pirum:

En pingvinstång som jag föråt mig på, skulle äta upp den i smyg innan barnen fick se den. Gnah. Frågan är om jag förköpt mig på SSDn, egentligen skulle jag nog kunna ha nytta av den, men om jag bara rensade upp de hårddiskar och SSD jag redan har så kanske den inte behövs. Eller så kan den hjälpa mig med det. Hm. Skada att datorn bara har 6 vettiga SATA-portar. (3 ovettiga)

<Uppladdad bildlänk>

Jag köper den gärna av dig för vad inet tog annars

Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

Är väldigt glad att svenskar inte förstår eller bryr sig om mitt favoritmärke Undercover, det gör att man kan göra helt sjuka klipp 😄
2 skjortor, 2 mjukisbyxor och en sweatshirt.

<Uppladdad bildlänk>

Aldrig hört talas om märket.. och när jag söker på undercover kläder så kostar en t-skirt 3000kr :'D vet inte om vi har olika syn på vad ett klipp är..

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

För som alla vet så börjar inte julen förrän Hans har fallit!

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

Aldrig hört talas om märket.. och när jag söker på undercover kläder så kostar en t-skirt 3000kr :'D vet inte om vi har olika syn på vad ett klipp är..

Ett klipp är när man köper ett par byxor för 1000:- i butik och säljer dem dagen efter för 2500:-
Ord pris va 5000:- tror jag.

Ett RTX4090 för 17k är också ett klipp. Men frågar du min sambo är det förmodligen inte ett klipp. Olika syn och prioriteringar här i livet. Förstår inte riktigt din poäng? Kanske missförstår…

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av pistolabbe:

Jag har gjort/köpt mig en måttsydd tweedkavaj, tyg från Dugdale Bros - väl investerade pengar!
<Uppladdad bildlänk>

Vad kostar en sån?

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

blev mest smågrejer black month

Genelec 8000-325B stativ till 8350

Joseph Joseph köksattiraljer, riktigt smarta funktioner & vettig design

Logitech G Pro X Superlight

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Vad som länge legat bortom vad budgeten tillåter, men som plötsligt sniffas upp på begagnatmarknaden - ett mindre skåp på 56 kilo.

Permalänk
Medlem

Nytt chassi med lite mer luft än det gamla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klatten:

Vad som länge legat bortom vad budgeten tillåter, men som plötsligt sniffas upp på begagnatmarknaden - ett mindre skåp på 56 kilo.<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Är det herr doktor Ymer jag skådar?

Permalänk
Medlem

Jag hade lovat mig själv att aldrig någonsin köpa ett Facebook Meta produkt ever...
...men idag köpte jag en Quest 3 efter ett lite hjärnsläpp.

Egentlig ville jag bara köpa den för att slippa min Htc Vive tethering till datorn så jag hade
nåt VR bredvid som inte kräver dator då jag ogillar att ha alla sladdarna (HTC vive är en sladdpark
du inte vill tro, en HDMI/usb audio box med 3 kablar), 3 omformare (1 till boxen, 2 till lighthouses)
och en lång tjock sladd till headsettet, och ännu en sladd till headphones etc.

Men efter 3 generationer slog jag till på detta, och till min stora överraskning så var där
nu full integrerat steam VR support till min PC, så det krävdes ingen "link" mjukvara och speciella
setips, bara att installera appen i Meta store, parkoppla med PC'n via Wifi, tuta o köra.

Och jag kan bara saga - HOLY SH......

Alyx med detta headsett trådlöst, och ingen fresnel glasögon, och bra upplösning i kombo
med 120Hz refresh = det bästa VR jag någonsin har skådat, det är HELT galet hur bra VR är idag.

Jag tror jag spenderade 15 minuter bara att titta på Alyx's hand/handskar, och det är som att det
är helt på riktigt, det textur arbete dom har gjort i det spel är helt galet bra, jag tyckte det så bra ut
med HTC Vive, men detta med 3.5 x upplösning + blanka glasögon istället för "fresnel" är helt
vilt bra.

Några punkter:

Negativt:
- Lite irriterande att sätta upp, kreditkort, inlogg, måste starta om Wifi, mycket verifiering här och där.
- Till trods för 2 x 4 mpixel kameror på fronten (för AR) så liknade det 640 vga pixel kamera när det är lite mörkt kring i vardagsrummet. Dom borde använda 48mpixel kamror som pass-through.
- Extremt låg batteritid, dom skriver 2.5 timmar, men det är snarar 1 timme.
- Head strappen borde varit bättre.
- Dålig laddare, 16w inkluderat, finns visserligen ingen snabbladdare än så länge :/
- Inte riktig Oled mörke, it's gonna be grey-dark-ish.
- Djup bassljud saknas.
- Ganska dyrt i Sverige, speciellt för 512 GB versionen, 649$ i utlandet, närmare 1049$ i Sverige.

Positivt:
- Trådlöst VR! (jag kan inte säga HUR mycket det förbättrar VR upplevelse med PC), det är en annan värld att bara gå fritt överallt.
- Bra 3D ljud, känns overkligt att det inte är högtalare/hörlurar över öronen, till början undrade jag mig vart ljudet kom från, riktig "Dyson" typ. teknik.
- Extremt hög upplösning i balans med vad en PC kan prestera idag, såpassa bra att man inte riktig ser pixlar om man inte försöker, det går bra att ha flera "browsers" och arbeta på skärmar inuti "3D" världen.
- En spel upplevelse som MÅSTE upplevas, jag har aldrig sätt nåt liknande kvalité, och jag har haft div. VR's genom åren, detta är än så länge nåt av det bästa jag har upplevd.
- Möjlighet för stand-alone VR (har kraftig XR2 Snapdragon processor), men det kan inte slå en PC med 3-4080 kort och uppkopplad till dessa VR glasögon.
- Wifi 6 standard. En otrolig bra laggfri wireless känsla.
- Litet VR headsett i förhållande till det som finns till priset.
- Steam kompatibilitet, och det funkar förvånande bra med tanke på att Meta nog vill tävla med Steam VR, ändå verkar dom ha slängt tävlingsinstinkten lite in i ringen då dom verkligen vill sälja in VR.

Ända irritationsmoment jag har är det lilla batteriet, det har gått 5-6 år sen jag var så hypad på VR, trodde inte jag skulle bli så beroende av VR igen, men en ting är säkert - finns en orsak till att Meta har slängt 50 Billioner på VR research, och det är helt tydlig att dom är LÅNGT främme.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KungFredda:

Är det herr doktor Ymer jag skådar?

Du har ögonen med dig, stämmer mycket bra. Mer specifikt den tionde och sista av dom limiterade signature edition-pjäserna.
Dags att överväga ett nytt rack för att stuva in den kanske.

Permalänk
Medlem

Blev en liten Stream deck

Visa signatur

X570 Asus Crosshair VIII Dark Hero/ Ryzen 5800X3D / 32GB 3200 MHz CL16/Noctua U12A/ 7800 XT Nitro + / Kingston KC3000 1TB x2, /Corsair RM850X V3/ Asus 27GP850P/ Samsung Odyssey G5 27”/ Fractel Design North

Permalänk
Skrivet av Gorian:

Vad kostar en sån?

10495kr.

Permalänk
Medlem

Ny leksak! Eller ja, en begagnad sådan.. En Moog Sub 37.

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Medlem

Blev en liten uppgradering för datorn. Går upp till den senaste CPU generationen som mitt moderkort stödjer. Från Ryzen 5 3600 -> Ryzen 7 5700X

Och sedan fick det bli en större NVMe disk plus nyare PCIe version, gjorde en JonasT

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Uppgradering som kändes en del rätt då ville se vad 3d-grejen handlade om (har ett par olika spel som kanske kan gynnas, även i 4k), dessutom trevligt att -> Am5 när ddr5 inte är så dyrt och fann ett relativt nysläppt mini-ITX-mobo för 2633sek (Asrock B650i Lightning) som jag äventyrat med endel (gjorde en tråd i AM5forumet).

Den verkar ha funnit en konsekvent uppstart-tid nu som inte är så långt mycket långsammare än AM4-plattformen, kanske 5sek längre. (Få rapporter om spoltjut för Asrocks mini-ITX Am5 av nån anledning. Lite primitivare bios än Gigabytes men ingen massiv skillnad. Blåtand verkar inte komma och gå olikt Aorus B550i Pro Ax ver 1).

Hoppas jag kan stoppa en +2gen CPU i det en gång i tiden, men det kanske är att hoppas för mycket.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Hoto batteridriven skruvmejselsats. En fröjd att bygga dator med. Speciellt för sådana som mig, som gärna drar åt skruvar så hårt det går och ibland lite till.

Soundbar + bakhögtalare

Kängor i ”hiking-modell” av Cordovan läder. Nej jag ska inte ut och vandra i dem och ja jag vet att de är förslitna, jag gillar utseendet även om inte du gör det

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

Hoto batteridriven skruvmejselsats. En fröjd att bygga dator med. Speciellt för sådana som mig, som gärna drar åt skruvar så hårt det går och ibland lite till.

https://i.ibb.co/bdvtX77/IMG-7014.jpg

Soundbar + bakhögtalare

https://i.ibb.co/Ytsq4pk/IMG-7280.jpg

Kängor i ”hiking-modell” av Cordovan läder. Nej jag ska inte ut och vandra i dem och ja jag vet att de är förslitna, jag gillar utseendet även om inte du gör det

https://i.ibb.co/yRb3z65/IMG-7279.jpg

Cordovan, I like it
Har du också kollat mycket på Rose Anvils videor ?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Cordovan, I like it
Har du också kollat mycket på Rose Anvils videor ?

Nä inte tidigare men nu har jag gjort det! Tack för tipset! Fina grejer.

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem

Bidde en ny nötknäpare då jag tyckte den var läcker. Och så borde det bli mindre skalrester som far iväg.
Givetvis används den dessutom bara kring jul, orimligt dyr för så lite användning. Men tänker att den ska hålla "för evigt". Tillverkad i Sverige dessutom!

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)