Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Jag har inte sett så många streams alls så det är nytt för mig, jag har nog sett en eller två innan med Inet, där jag varit med för att få chans att vinna på hjulet. Men man ska alltså inte riktigt lita på vad dom säger?
Jag chansade på Webhallens stream igår. Och det var väl bra drops, dock inget jag hade på inköpslistan. Men jag reagerade på folks attityd i chatten. Såg några som gnällde över priserna. Att det "bara var 200kr billigare" än lägsta priset på prisjakt-typ. Eller att 500kr inte var någon rea, att det inte var några "inet-drops".
Det gjorde mig faktiskt lite irriterad. Folk var väldigt oförskämda.
Trots att samtliga drops av dom jag kollade upp under streamen var lägsta tillgängliga pris.

Man kanske förväntar sig mer än 5% rabatt på något som kostar ~4000kr när man ändå lägger ner tid på att kolla på en stream? Folk hade all rätt att vara ”oförskämda” efter ett sådant antiklimaktiskt erbjudande kan jag tycka.

Tar man upp folks tid och lockar med löften om bra erbjudanden är det inte så konstigt att en sådan fjussig prissänkning väcker irritation.

Stavfel
Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Infiniti:

Man kanske förväntar sig mer än 5% rabatt på något som kostar ~4000kr när man ändå lägger ner tid på att kolla på en stream? Folk hade all rätt att vara ”oförskämda” efter ett sådant antiklimaktiskt erbjudande kan jag tycka.

Tar man upp folks tid och lockar med löften om bra erbjudanden är det inte så konstigt att en sådan fjussig prissänkning väcker irritation.

Folk verkar tyvärr tro att företag ska ge bort saker på black friday. Så funkar det inte.

Inet är exemplariska när det gäller drops. Kolla bara när webhallens livestream sänkte PSVR2 ännu mer än vad Inet hade på sin stream så sänkte dom direkt med en krona till. Från 6149kr typ -> 5998kr

Vilket är ett dunderpris för PSVR2, jag vet inte vad folk tycker att dom ska göra mer?

Välgörenhet finns om man söker efter det, men då ska man inte gå in på Inets livestream. Så jo, jag kan köra med i att folk iaf närmade sig ”oförskämda”.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishliquid:

Folk verkar tyvärr tro att företag ska ge bort saker på black friday. Så funkar det inte.

Inet är exemplariska när det gäller drops. Kolla bara när webhallens livestream sänkte PSVR2 ännu mer än vad Inet hade på sin stream så sänkte dom direkt med en krona till. Från 6149kr typ -> 5998kr

Vilket är ett dunderpris för PSVR2, jag vet inte vad folk tycker att dom ska göra mer?

Välgörenhet finns om man söker efter det, men då ska man inte gå in på Inets livestream. Så jo, jag kan köra med i att folk iaf närmade sig ”oförskämda”.

Håller med. Inet två streams den här veckan var exemplariska. Fanns hur mycket som helst att välja på.

Inet slår alla andra återförsäljare på fingarna när det kommer tills drops och streams, helt klart att de bryr sig mest om att ha en bra relation med sina kunder om man jämför med övriga återförsäljare i branschen, inga namn nämda.

Edit: såg att föregående inlägg var ett svar mot Webbis stream. Kan hålla med om att det inte var några dunder erbjudanden förutom sista droppet som va helt okej.

Permalänk
Medlem

Någon som handlat https://www.amazon.se/dp/B0BNLT17XQ Tror de som skickar varan ligger utanför EU, tänker om det tillkommer eventuell tull osv. Dock står det på Amazons sida att "Om du gör en beställning till en leveransadress inom EU är säljaren ansvarig för tull- eller importavgifter."

Visa signatur

MSI B650 Gaming Plus WIFI - Ryzen 7 7800X3D - XFX 7900 XT - Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL36 - Fractal Design Meshify 2 Compact - Gigabyte Ultra Durable 850W

Permalänk
Medlem

Fan.. jag trodde att alla skulle rea ut samltiga versioner av Samsung S23. Speciellt Ultra eftersom S24 kommer ut i slutet av januari. Nu är det bara få fejkrabatter där man får lite billigare surf (som från början är svindyr) men telefonen har standardpriset på ca 12.000kr. Bara någon vecka sedan fick man watch 6 på köpet.

Tror knappast måndag har något att komma med annars får man invänta jultider. I värsta fall köper man bara s24 ultra

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Mormis:

Någon som handlat https://www.amazon.se/dp/B0BNLT17XQ Tror de som skickar varan ligger utanför EU, tänker om det tillkommer eventuell tull osv. Dock står det på Amazons sida att "Om du gör en beställning till en leveransadress inom EU är säljaren ansvarig för tull- eller importavgifter."

Ja det är en hel del som gjort, de har talats om i tråden rätt många gånger, sök lite så finner du svar.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av Mormis:

Någon som handlat https://www.amazon.se/dp/B0BNLT17XQ Tror de som skickar varan ligger utanför EU, tänker om det tillkommer eventuell tull osv. Dock står det på Amazons sida att "Om du gör en beställning till en leveransadress inom EU är säljaren ansvarig för tull- eller importavgifter."

Mitt är skickat från Portugal enligt trackingnumret.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Fan.. jag trodde att alla skulle rea ut samltiga versioner av Samsung S23. Speciellt Ultra eftersom S24 kommer ut i slutet av januari. Nu är det bara få fejkrabatter där man får lite billigare surf (som från början är svindyr) men telefonen har standardpriset på ca 12.000kr. Bara någon vecka sedan fick man watch 6 på köpet.

Tror knappast måndag har något att komma med annars får man invänta jultider. I värsta fall köper man bara s24 ultra

Senaste åren och sedan operatörerna gjorde om till 36 månader bindningstid så är det 100% scam och inte värt öht, billigare att köpa kontant och abonnemang separat.

Permalänk
Skrivet av XPerion:

Har fått mail om 100 kr rabatt 2 gånger och ingen av de gånger har det fungerat.

• Detta erbjudande är tillgängligt för de första 5 000 berättigade kunderna som uppfyller nämnda villkor.

Förmodligen har Amazon inte koll på nåt.

Det fungerade inte för mig heller så jag kontaktade Amazon och de fixade det på nytt åt mig.

Permalänk

Hur har Tre räknat egentligen?
Eller missar jag någon dyr startkostnad hos Elgiganten?

https://www.tre.se/handla/mobiltelefoner/samsung/galaxy-s23-p...

Delbetalning: 24 mån = 585 SEK
Abonnemang: 20 GB = 299 SEK
=784 SEK

Tre säger: "Minsta totalkostnad är 14 239 kr. Beloppet består av kostnaden för mobilen samt en månadsbetalning av abonnemanget med inräknad rabatt."
Men när jag räknar 784*24 = 18 816. Så vad är det jag missar? Eller hur fan räknar Tre?

Samma telefon från Elgiganten
https://www.elgiganten.se/product/mobiler-tablets-smartklocko...

Delbetalning: 299 SEK
Abonnemang: 300 SEK
= 599 SEK

Elgiganten säger: "Minsta totalkostnad ink eventuella start/admin avgifter 14627.- för 24 månader"

Elgiganten är ju det dyrare alternativet ifall man utgår från Tre information, men hur går det ihop sig när månadskostnaden hos Tre är 784 SEK och Elgiganten är 599 SEK fattar jag verkligen inte.

Visa signatur

HP NX9420 | C2D T5600 | 2GB | 100 GB Hdd | Radeon x1600 256mb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mormis:

Någon som handlat https://www.amazon.se/dp/B0BNLT17XQ Tror de som skickar varan ligger utanför EU, tänker om det tillkommer eventuell tull osv. Dock står det på Amazons sida att "Om du gör en beställning till en leveransadress inom EU är säljaren ansvarig för tull- eller importavgifter."

Skickas från Portugal. Ingen tull. Mitt kom fram efter typ en vecka.

Visa signatur

Ryzen 5 7600X / 7900 XT / 32GB DDR5 @6000MHz
G PRO X Superlight / Ducky One 3 [Gateron Milky Yellow Pro] / Arctis Nova Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av acrylamid:

Hur har Tre räknat egentligen?
Eller missar jag någon dyr startkostnad hos Elgiganten?

https://www.tre.se/handla/mobiltelefoner/samsung/galaxy-s23-p...

Delbetalning: 24 mån = 585 SEK
Abonnemang: 20 GB = 299 SEK
=784 SEK

Tre säger: "Minsta totalkostnad är 14 239 kr. Beloppet består av kostnaden för mobilen samt en månadsbetalning av abonnemanget med inräknad rabatt."
Men när jag räknar 784*24 = 18 816. Så vad är det jag missar? Eller hur fan räknar Tre?

Samma telefon från Elgiganten
https://www.elgiganten.se/product/mobiler-tablets-smartklocko...

Delbetalning: 299 SEK
Abonnemang: 300 SEK
= 599 SEK

Elgiganten säger: "Minsta totalkostnad ink eventuella start/admin avgifter 14627.- för 24 månader"

Elgiganten är ju det dyrare alternativet ifall man utgår från Tre information, men hur går det ihop sig när månadskostnaden hos Tre är 784 SEK och Elgiganten är 599 SEK fattar jag verkligen inte.

Tror tre har 100 kr rabatt på abonemanget för varje månad man betalar av telefonen.

Visa signatur

HP mini 311c med Atom n270 uppklockad till 2.274 ghz nvidia ION 1 och 3 gig minne. SSD: Crucial m4 slim (7mm) 128 gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av acrylamid:

Hur har Tre räknat egentligen?
Eller missar jag någon dyr startkostnad hos Elgiganten?

https://www.tre.se/handla/mobiltelefoner/samsung/galaxy-s23-p...

Delbetalning: 24 mån = 585 SEK
Abonnemang: 20 GB = 299 SEK
=784 SEK

Tre säger: "Minsta totalkostnad är 14 239 kr. Beloppet består av kostnaden för mobilen samt en månadsbetalning av abonnemanget med inräknad rabatt."
Men när jag räknar 784*24 = 18 816. Så vad är det jag missar? Eller hur fan räknar Tre?

Samma telefon från Elgiganten
https://www.elgiganten.se/product/mobiler-tablets-smartklocko...

Delbetalning: 299 SEK
Abonnemang: 300 SEK
= 599 SEK

Elgiganten säger: "Minsta totalkostnad ink eventuella start/admin avgifter 14627.- för 24 månader"

Elgiganten är ju det dyrare alternativet ifall man utgår från Tre information, men hur går det ihop sig när månadskostnaden hos Tre är 784 SEK och Elgiganten är 599 SEK fattar jag verkligen inte.

Ingen bindningstid på abonnemanget tror jag så telefon+ en månad abonnemang?

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishliquid:

Folk verkar tyvärr tro att företag ska ge bort saker på black friday. Så funkar det inte.

Känns pinsamt när det ska vara årets "billigaste" dag har betydligt dyrare än tidigare priser man sett för samma produkt...

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av LinusTrulsson:

Produkt: Hogwarts Legacy (Switch)
Länk: https://www.amazon.se/dp/B07Z6RD4M9/
Kategori: Spel
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=6220459
Pris: 489kr

589 kronor men just nu på Amazons lista över produkter där Amazon automatiskt drar av 100 kronor i kassan. Bra rabatt på ett nysläppt (till Switch) spel.

Dolde den här så länge, länken leder till Nvidia Shield.

Hittade (nog?) rätt vara på Amazon till det priset, kan uppdatera och återställa inlägget, men angiven platform motsäger bilden och titel... står PS5.
https://www.amazon.se/dp/B0BS6RPHVH/

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Dolde den här så länge, länken leder till Nvidia Shield.

Hittade (nog?) rätt vara på Amazon till det priset, kan uppdatera och återställa inlägget, men angiven platform motsäger bilden och titel... står PS5.
https://www.amazon.se/dp/B0BS6RPHVH/

Oh oh.... Jag tog copy paste på senaste inlägget och bytte ut alla rader (trodde jag).. Doh.
https://www.amazon.se/dp/B0BS6RPHVH <- det är den länken jag kommer till från Prisjakt och i sann Amazon-anda är det Playstation 5 som anges under platform... Tror jag får höra av mig till Amazon och kontrollera, för jag beställde ju till switchen... Tack för uppmärksamhet, låt den fortsätta vara dold.

Visa signatur

i5 10600K @ stock med Noctua NH-U14A | Asus Prime Z490M-Plus | Palit GeForce RTX 3070 GamingPro 8GB | VENGEANCE LPX 2x16GB DDR4 DRAM 3200MHz CL16 | Fractal Design Define Mini C | Samsung 970 EVO NVMe 500GB | Samsung 860 EVO 1000GB | AOC 27G2U | Corsair RM750x V2 80+ Gold | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Senaste åren och sedan operatörerna gjorde om till 36 månader bindningstid så är det 100% scam och inte värt öht, billigare att köpa kontant och abonnemang separat.

Beror helt på hur mycket surf man vill ha om vill ha mer 20GB i månaden så är det typ omöjligt att komma undan billigare en Comviq nuvarande black weekend erbjudande.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon85:

Känns pinsamt när det ska vara årets "billigaste" dag har betydligt dyrare än tidigare priser man sett för samma produkt...

Genuin fråga nu.
Står det någonstans, att det ska vara den billigaste? Störst är den ju eftersom nästan alla är med. Men en vanlig superweekend på komplett kan ha bättre priser?
Men det är konstigt sätt att tänka på, bara för att priset har varit lågt vid ett tillfälle så måste alla sälja det för mindre än så?

Nästan blocket-prutar mentalitet?
Din tre år gamla v90 som du ska sälja. Jag har en kompis som köpte en sån för 90 000kr så du får inte mer än så för den. Annars är du snål.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Senaste åren och sedan operatörerna gjorde om till 36 månader bindningstid så är det 100% scam och inte värt öht, billigare att köpa kontant och abonnemang separat.

Fast tex comviq erbjuder 24 mån bindningstid och har oftast riktigt bra deals med sutf inräknat rabbaterat under hela bindningstiden. Eller du syftar på de som enbart erbjuder 36 mån bindningstid?

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Senaste åren och sedan operatörerna gjorde om till 36 månader bindningstid så är det 100% scam och inte värt öht, billigare att köpa kontant och abonnemang separat.

Beror lite på, tycker det finns bra erbjudanden om man vill ha en Galaxy S22 eller S23 exempelvis, och det går ofta att välja 24 månader. Jag har svårt att hitta ett separat abb för under ca 150kr då jag behöver kring 20GB data, så nu när jag band mig till Comviq i 24 mån med 100GB data/mån för 337kr/mån och kan ge S22 till frun medan jag fortsätter med min S21, det ger en (i praktiken) kostnad på ca 4500kr för en S22. Lägsta pris jag sett för att köpa S22 kontant är 6999; S23 för 8040 via Benify/Mecenat.

Ett alternativ kan vara att köpa telefon + abb via Tre eller Telenor, de har ibland bra rabatter på telefoner och det går att kombinera med abb utan bindningstid om jag förstår saken rätt. Då landar S22 på ca minsta totalkostnad 5564 (Telenor) och S23 på 5569 (Tre). Men då får man ju lägga till extra kostnad för valfritt abb hos någon operatör för att kunna jämföra.

Oavsett, det man inte ska göra är att klampa in i en Telia, Tele2 eller Telenor-butik och köpa en dyr telefon med dyrt abonnemang, det är en riktigt dålig kombination.

Ibland önskar jag att det fanns en enkel websida där man kunde klicka in hur mycket data man behöver, vilka telefoner som är aktuella att köpa, och sedan få fram totalkostnad för (exempelvis) 24 månader. Ser ibland att någon tipsar om Samsung Ultra för 2000kr (fiktivt exempel) men så är 20GB-abonnemanget bundet i 36 månader för 399kr och då var det ju inte så billigt längre. Eller? Var det billigt?

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Skrivet av KlyfftPotatis:

Fan.. jag trodde att alla skulle rea ut samltiga versioner av Samsung S23. Speciellt Ultra eftersom S24 kommer ut i slutet av januari. Nu är det bara få fejkrabatter där man får lite billigare surf (som från början är svindyr) men telefonen har standardpriset på ca 12.000kr. Bara någon vecka sedan fick man watch 6 på köpet.

Tror knappast måndag har något att komma med annars får man invänta jultider. I värsta fall köper man bara s24 ultra

Haha, själv köpte jag S23 Ultra (+ Watch5 Pro på köpet) för drygt 9.000 hos Samsung i maj, men tjejen blev nu också sugen på en. Vi förväntade oss åtminstone liknande erbjudande under Black Friday/Week/Month, men det var inte ens i närheten...

Skrivet av acrylamid:

Hur har Tre räknat egentligen?
Eller missar jag någon dyr startkostnad hos Elgiganten?

https://www.tre.se/handla/mobiltelefoner/samsung/galaxy-s23-p...

Delbetalning: 24 mån = 585 SEK
Abonnemang: 20 GB = 299 SEK
=784 SEK

Tre säger: "Minsta totalkostnad är 14 239 kr. Beloppet består av kostnaden för mobilen samt en månadsbetalning av abonnemanget med inräknad rabatt."
Men när jag räknar 784*24 = 18 816. Så vad är det jag missar? Eller hur fan räknar Tre?

Det står uttryckligen "Beloppet består av kostnaden för mobilen samt en månadsbetalning"

Permalänk
Medlem

7900 xt

Skrivet av Mormis:

Någon som handlat https://www.amazon.se/dp/B0BNLT17XQ Tror de som skickar varan ligger utanför EU, tänker om det tillkommer eventuell tull osv. Dock står det på Amazons sida att "Om du gör en beställning till en leveransadress inom EU är säljaren ansvarig för tull- eller importavgifter."

Varan skickas ifrån Portugal, passerade sedan Tyskland. Där är den just nu.

Sverige borde logiskt sett vara nästa anhalt, alternativt mellanlandning i Danmark.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Fan.. jag trodde att alla skulle rea ut samltiga versioner av Samsung S23. Speciellt Ultra eftersom S24 kommer ut i slutet av januari. Nu är det bara få fejkrabatter där man får lite billigare surf (som från början är svindyr) men telefonen har standardpriset på ca 12.000kr. Bara någon vecka sedan fick man watch 6 på köpet.

Tror knappast måndag har något att komma med annars får man invänta jultider. I värsta fall köper man bara s24 ultra

Du får klocka t o m i mitten av december för S23, Flip5 och Fold5, via Samsung.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon85:

Känns pinsamt när det ska vara årets "billigaste" dag har betydligt dyrare än tidigare priser man sett för samma produkt...

Prisjakt-prisgraferna över produkter som funnits på marknaden i fem-sex-sju år (fallet med ex objektiv) kan vara rätt så deprimerande. Samma sak med de flesta matvarorna, där saker man handlat sen 2014 hade samma pris mellan då och 2021 ungefär, när nuvarande inflationsstegring började. Allt blir dyrare med inflation och prishistoria är ..historia.

De flesta handlare har förmodligen inte större marginaler bara för att inflationen stegrat.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Genuin fråga nu.
Står det någonstans, att det ska vara den billigaste? Störst är den ju eftersom nästan alla är med. Men en vanlig superweekend på komplett kan ha bättre priser?
Men det är konstigt sätt att tänka på, bara för att priset har varit lågt vid ett tillfälle så måste alla sälja det för mindre än så?

Nästan blocket-prutar mentalitet?
Din tre år gamla v90 som du ska sälja. Jag har en kompis som köpte en sån för 90 000kr så du får inte mer än så för den. Annars är du snål.

Problemet kanske inte är priserna i sig, utan för att diverse företag börjat med andra reor åtet runt där BF inte längre betyder att priserna per default kommer vara billigaste dagen att handla på. Jag gissar att det är denna utvattnande trend av BF som folk störs på.

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apachi:

Du får klocka t o m i mitten av december för S23, Flip5 och Fold5, via Samsung.

Har du en länk till den dealen?

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Snusfri
Skrivet av NoAim:

Har du en länk till den dealen?

Om du scrollar ner lite så ser du den dealen.
https://www.samsung.com/se/offer/black-friday/?category=phone...

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Aha, trodde det var något i stil med surfplatte-dealen, att man kunde köpa en S23 var som helst och regga för en klocka, men så verkar det ju inte vara tyvärr. Men tack iaf!

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoAim:

Aha, trodde det var något i stil med surfplatte-dealen, att man kunde köpa en S23 var som helst och regga för en klocka, men så verkar det ju inte vara tyvärr. Men tack iaf!

Det är exakt så det är, sista dagen är Lucia (13/12).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikodemous:

Problemet kanske inte är priserna i sig, utan för att diverse företag börjat med andra reor åtet runt där BF inte längre betyder att priserna per default kommer vara billigaste dagen att handla på. Jag gissar att det är denna utvattnande trend av BF som folk störs på.

Men vi har ju haft reor långt innan Black Friday blev en grej i Sverige? Det är väl inte ens 10 år vi har haft detta jippo? Men det blir större och större för varje år som går.

Elgiganten har ju rea varje vecka. ILVA är också en sån butik som har rea alltid, så pass att jag aldrig skulle våga köpa något där inne till ordinarie pris. För nästa vecka har dom nästan garanterat 30%, eller mer, rabatt.
Det blir urvattnat som du säger. Och att folk går på den mördande reklamen.
Gemene man sitter absolut inte som många av oss och har koll på priser året runt, utan köper bara för att det finns en stor röd prislapp.