Permalänk
Medlem

Siemens S55 som fjärrkontroll?

Jag undra om någon vet något program som gör att man kan ha sin Siemens S55 som fjärrkontroll till olika saker t.ex. tvn steron och så. Även till Sonyericsson t610.

Någon som vet något sådana program?
Gärna även så man kan styra datorn!

Visa signatur

har en dator...

Permalänk
Hedersmedlem

Flyttad.

Permalänk
Hedersmedlem

Tänk på att ir som sitter på ex. mobiler/datorer/handdatorer inte alltid är samma som sitter på fjärrkontroller vilket gör att det inte går att styra utrustning. Detta gäller dock inte alla, men de flesta vad jag förstått.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SantaClaus
Tänk på att ir som sitter på ex. mobiler/datorer/handdatorer inte alltid är samma som sitter på fjärrkontroller vilket gör att det inte går att styra utrustning. Detta gäller dock inte alla, men de flesta vad jag förstått.

Plus att de även verkar vara svagare, ivf den på min palm m130.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SantaClaus

På den tiden jag hade en Palm III använde jag den som fjärrkontroll. Lite dålig räckvidd, men det fungerade.

IR-mottagaren (ej IrDA) till datorn reagerar på min Siemens s55, så det kan vara möjligt att använda telefonen som fjärrkontroll, men jag vet inte om det finns något lämpligt program för den uppgiften.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av head
Plus att de även verkar vara svagare, ivf den på min palm m130.

men inte på min m515, ir:en på den funkar utmärkt även på 10 meters avstånd enligt vissa tester, och den fungerar så långt det går att komma från tv:n hemma hos mig enligt mina tester

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem

turbonallen...vilke program har du till den. min bror har en sådana och vill gärna ha ett sådana program.

Visa signatur

har en dator...

Permalänk
Medlem

http://homepage.mac.com/jonassalling/Shareware/Clicker/index....

Fjärrkontroll via Bluetooth, vet inte om det funkar med S55 dock?

Visa signatur

Intel Core i5 4460 @ 3.20GHz - 16GB Ram - GTX 970 4GB - TrackIR 5 - Virpil Mongoost-50 HOTAS - MFG Crosswind Pedals

Permalänk

Har en nokia 7650 med ett program så jag kan styra tv, video, stereo mm från soffan. Skönt att bara ha en "fjärrkontroll" en flera andra. Finns massa program att tanka, b la från kaaza. Men dem flesta programmen är för symbian os. Som finns i p800, 7650, 3650 m fl.

Visa signatur

You only live once, or do you?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silvershadow
Har en nokia 7650 med ett program så jag kan styra tv, video, stereo mm från soffan. Skönt att bara ha en "fjärrkontroll" en flera andra. Finns massa program att tanka, b la från kaaza. Men dem flesta programmen är för symbian os. Som finns i p800, 7650, 3650 m fl.

Var laddade du ner den då?

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

ja har 1 sony-ericsson t68i någon som vet 1 program till winXP??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=fredrik=-
Var laddade du ner den då?

http://www.psiloc.com/
Där finns det en demo på 2 veckor...

Permalänk
Avstängd

Lyfter med en liknande fråga...

Jag har sökt en hel del, men jag hittar inte svar på frågan om man kan använda S55:an som bluetooth-fjärrkontroll med sin dator likt T610:an?