Permalänk
Medlem

Fel drivrutin

När jag ska spela wow så säger den att jag har gammal drivrutin. Men jag har laddat ner Amds programvara för att ha de senaste och den säger jag är uppdaterad och har senaste versionen.
Någon som vet vad man ska göra?
Sälja sitt AMD och köpa nvidia? 😂

Permalänk
Medlem

Vad för grafikkort har du?

Vad säger felkoden i wow?

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Permalänk

Har du testat uppdatera drivrutinen? Uppenbarligen behövs det
Inte säkert att programvaran som ska "hålla drivrutiner uppdaterade" i sig har rätt version av olika anledningar

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Medlem

Vanligt fel är att man råkar välja Pro-versionen av drivrutinerna från AMDs websida, vilket är för användare som enbart sysslar med video-/bildredigering.

Så gå in på https://www.amd.com/en/support och säkerställ att du laddar ner och installerar drivrutinen som heter Adrenalin Edition

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Prova installera om med en "ren installation", istället för att bara uppdatera. Du får det valet i installationsfönstret

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonatanR:

Vad för grafikkort har du?

Vad säger felkoden i wow?

7800xt,säger inte mer än att den är gammal.

Skrivet av Hassel fd Jompenleet:

Har du testat uppdatera drivrutinen? Uppenbarligen behövs det
Inte säkert att programvaran som ska "hålla drivrutiner uppdaterade" i sig har rätt version av olika anledningar

Skrivet av shugge:

Vanligt fel är att man råkar välja Pro-versionen av drivrutinerna från AMDs websida, vilket är för användare som enbart sysslar med video-/bildredigering.

Så gå in på https://www.amd.com/en/support och säkerställ att du laddar ner och installerar drivrutinen som heter Adrenalin Edition

Har pro versionen så problemet ligger nog där
De ska jag göra 😃

Skrivet av Starric:

Prova installera om med en "ren installation", istället för att bara uppdatera. Du får det valet i installationsfönstret

Permalänk
Medlem
Skrivet av shugge:

Jag hade tyvärr redan den där drivrutinen

Permalänk
Moderator
Medlem
Skrivet av benganmx:

När jag ska spela wow så säger den att jag har gammal drivrutin. Men jag har laddat ner Amds programvara för att ha de senaste och den säger jag är uppdaterad och har senaste versionen.
Någon som vet vad man ska göra?
Sälja sitt AMD och köpa nvidia? 😂

Kan du ta ett screenshot på "System"-sidan i AMD-mjukvaran?

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av benganmx:

Vilken drivrutinsversion har du installerad då?

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem

Ignorera rutan och kör vidare? Det är ju bara en informationsruta om att din drivrutin är gammal, inte att du inte får spela

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av benganmx:

Du kanske har råkat installera båda?

Testa DDU https://www.guru3d.com/download/display-driver-uninstaller-do... (helst i felsäkert läge) och installera sedan den nyaste versionen av Adrenalin.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34