Helgsnack: Vad ser du fram emot under 2024?

Permalänk
Medlem

Thunderbolt 5 då jag planerar att köpa laptop + eGPU.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hajnyckel:

Fick reda på i förmiddags att jag fick jobbet jag sökte och att de vill ha ombord mig redan runt lunch imorgon. Så det är något jag ser fram emot.

På teknikfronten ser jag fram emot Zen 5 och RDNA 4, Arc Battlemage, Intel Arrow Lake och även GeForce 5000 (om den nu lanseras i år). Inte för att jag kommer köpa något utan mest för att nya grejer är spännande.

Funderar och funderar, är säkert något mer jag ser fram emot men kommer inte på det nu, 2024 har ju just börjat.

Grattis! Blir ju nyfiken på vad det är för jobb du fått, "ombord" får mig att tänka på något på båt eller kanske flyg?

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Ny musik från ett favvoband som inte släppt nytt sedan 2017 (Wintersun).

Förhoppningsvis få igenom tjejens sjukersättning framöver, men med tanke på hur otroligt svårt det är att få, så kan man som sagt bara hoppas.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

Tänkte bli skitbra på golf. Ändå bara spelat i 30 år så tänker att nu jäklar är det dags!

Permalänk
Medlem

Nyårsafton, så det kan bli 2025 någon gång.

Permalänk

När det gäller datagrejer så ser jag fram emot AMD Ryzen 8000-serien eller 9000-serien eller vad de nu kommer kalla den och givetvis AMDs Strix. Nvidia 5000-serien och AMD 8000-serien senare i slutet av året. Och Qualcomms Elite X modeller senare i sommar.

Har en fråga kommer Swec vara närvarande vid CES i år?

Skrivet av JoOngle:

Haha, är du mig?

Musik prylarna var också det jag behöll:

<Uppladdad bildlänk>

Häftigt vad är det för synthar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Häftigt vad är det för synthar?

Från toppen och neråt:

1) Korg Wavestate. Lite som att animera med ljud istället för bild.
2) Casio CT-1000V. Världens första Röst-synt med talsyntes hårdvara?
3) Akai MPC Key 61. Lite som ett helt musikstudio-i-ett.
4) Yamaha Montage. Om ljudkvalitén på dom andra inte räcker

Till Höger:
- Tascam DP32sd 32-40 spårs virtuell mixer/recorder
- Onkyo förstärkare med Infinity Alpha 50 högtalare

Annars har jag Roland JD-Xi, Roland D50, Roland R50 och Yamaha Electone HS-6 som inte ses på bilden.

Permalänk
Medlem

Jag ser fram emot att lägga allt skit som 2023 förde med sig bakom mig och med 2024 så siktar jag på att läka familjen och framförallt barnen, men även att njuta lite av att man satt ett riktigt svin i fängelset.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Skrivet av anders190:

Grattis! Blir ju nyfiken på vad det är för jobb du fått, "ombord" får mig att tänka på något på båt eller kanske flyg?

Tackar. Jodå, på en båt är korrekt.

Visa signatur

Låda: Fractal Design Torrent PSU:Corsair RM 1000x Moderkort: Asus ROG Strix B550-F. CPU: Ryzen 5 5600X @Stock. Minne: DDR4-3600 mhz. GPU: PowerColor Radeon Rx 7900 XTX Limited. Skärm: Samsung Odyssey G9. OS: Manjaro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

Tänkte bli skitbra på golf. Ändå bara spelat i 30 år så tänker att nu jäklar är det dags!

Bästa svaret i tråden! Jag har något liknande mål men nöjer mig vid "bra". En Egypten-resa i mars för att spela golf blir startskottet för säsongen.

I övrigt ser jag fram emot ett eventuellt utbyte till hösten. Har sökt Hongkong och USA, skulle bli nöjda med båda. Var strategisk med mina val och sökte enbart universitet som låg i länder med varmare klimat än Sverige

Permalänk
Medlem

Ser framemot 22'a december då man kan ta vinterledigt igen. 347 långa dagar kvar.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

Manor Lords, Andor, Semestern, Julledigt i två veckor...

Ja typ det.

Visa signatur

Modermodem: Asus ROG Strix X470-F
Grafikkort: XFX Speedster MERC 319 AMD Radeon™ RX 6800 BLACK
Processor: AMD 2600X
Minne: 48 GB

Permalänk
Medlem

Flytta till en nybyggd lägenhet med frugan i april som jag hoppas är varmare och med mindre drag än den nuvarande. Kanske blir en smått försenad bröllopsresa i slutet av sommaren men vi är inte säkra än.

På teknikfronten händer det nog inte så mycket, ny router är väl det som är inplanerat. Vill köpa en laptop och en nyare iPad pro men tvivlar på att det händer.

Permalänk
Skrivet av SVclocker:

Få igenom sjukersättningen.

Lycka till. Jag fick min godkänd i november.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce RTX 3050 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W

Permalänk

Jag ser fram mot att dyka i Florida Keys i Februari och köra Route 66 i September

Permalänk
Medlem

Ryssen får bonk, allt annat känns fjuttigt i jämförelse.

Visa signatur

Atari Mega 2

Permalänk
Medlem

Ryssen får bonk, allt annat känns fjuttigt i jämförelse.

Blev dubbelpost av någon oförklarlig anledning ☹️

Visa signatur

Atari Mega 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av McMillan:

Ryssen får bonk, allt annat känns fjuttigt i jämförelse.

Blev dubbelpost av någon oförklarlig anledning ☹️

Det förtjänar att nämnas fler gånger!

Permalänk

Ja ni folket.

1. Sluta jobba som en jävla idiot.
2. Börja ta vara på min fritid nu när jag ska jobba 8 timmar.
3. Träffa tjejen jag dejtat över ett år mer nu när jag ska ha mer fritid över.
4. Kanske ta en semester för första gången på typ ever?
5. Bli ett riktigt par med den jag dejtat över ett år nu.
6. Börja ta hand om mig själv bättre.

❤️

Visa signatur

Tänk om en val gör valet att bli vald till val på valnatten.

Permalänk
Skrivet av Heliopause:

Gammal gubbe med artros i samtliga leder rör sig inte så fort och orkar inte så mycket fysiskt, men jag hoppas kunna röja ur gamla teknikprylar från garage och förråd, det står bara och tar plats. T.ex rackskåp, 50-tals radiogrammofon, stora bilhögtalare, datorer och sånt.

Vart bor du "gammel man" ? Har föräldrar med artros och massa annat ont. Jag hjälper dig gärna att bära om du vill och finns i närheten.

Visa signatur

Tänk om en val gör valet att bli vald till val på valnatten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Captain Acid:

Lycka till. Jag fick min godkänd i november.

Ah skulle ha fått det för 2 år sen när man fyllde 30.

Men de där uppe har nekat mig 2 gånger, överklagans nivå är det nu.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

De jag själv kom att tänka på:
Att jag har råd att köpa en vägg-arm-hållare till TVn
Att jag har råd att betala kung fu träning för min dotter
Ser fram mot att äntligen börja träna muay Thai igen
ser fram mot de nya ARM laptopparna

Annars var dessa bra:

Skrivet av Heliopause:

Gammal gubbe med artros i samtliga leder rör sig inte så fort och orkar inte så mycket fysiskt, men jag hoppas kunna röja ur gamla teknikprylar från garage och förråd, det står bara och tar plats. T.ex rackskåp, 50-tals radiogrammofon, stora bilhögtalare, datorer och sånt.

Uj, starkt jobbat. Vill du ha hjälp så hjälper jag gärna till om du bor nära Uppsala

Skrivet av Kotte456:

Fred på jorden. Annars får det väl duga med förståndet i behåll och lite kärlek.

Exakt!

Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Instämmer helt. Det får mig annars tänka på detta gamla klassiska klipp:
https://www.youtube.com/watch?v=WB1KE5zQhFc

Elefantastiskt bra sagt med ett ännu bättre klipp!

Skrivet av McMillan:

Ryssen får bonk, allt annat känns fjuttigt i jämförelse.

Ja, få de där mupp ryssarna ut ur Ukraina och gå bort Putin från tronen.

Visa signatur

Linux Manjaro XFCE på en MacBook Pro late 2013, gammal slö Asus X202E, Nintedo Switch, gamla Huawei 20Pro

Intel är apartheid

Permalänk
Medlem

Lägre skatt och lägre inflation samt högre lön.

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]