Sonos Arc vs Sennheiser Ambeo Plus

Permalänk
Medlem

Sonos Arc vs Sennheiser Ambeo Plus

Är på jakt efter en ny soundbar till TVn och mitt "problem" är att jag bor i en lägenhet där vardagsrummet är inte riktigt format bra för att kunna ha text två högtalare bakom soffan. Så jag siktar på att endast förlita mig på en stand alone soundbar utan någon sub som kommer störa grannarna.

Efter lite forskning så har jag köpt in en Sonos Arc och en Sennheiser Ambeo Plus som jag ska testa lite mer utförligt imorgon. Har hunnit testa lite grann idag och just nu gillar jag Sennheisern mer.

Någon som har erfarenhet av dessa och kan dela med sig av tankar och åsikter om de får gärna göra det.

Sen undrar jag om min placering av soundbaren påverkar ljudbilden och basen. Ingen av soundbarsen får plats under tvn och mellan tv-benen, så jag måste ha soundbaren på själva tv-benen på sidorna. Se bilden nedan hur det ser ut.

Vad tror ni, påverkar det ljudet eller är det lugnt att ha det så?

Permalänk
Medlem

Kul! Det kommer gå fint! (Plus, du hör ju själv hur det nu låter) låter det bra så kör på!

Visa signatur

Sakura gaming: Ryzen 5 5600X, 16GB 3600MHz CL16, RTX 3080, X570 Aorus Elite, 1TB MP600, NH-D15 Chromax, H510, Varmilo VA88M Sakura
Arbetshäst: Macbook Pro 14" M2 Max
Golden oldies: ThinkPad 600, ThinkPad T400, ThinkPad T400s x2, iMac 27" 2010 & 2017, Mac Pro 2010, Mac mini 2011 & 2021, Mac Pro 2012, Macbook Air 13" 2013, Macbook Pro Retina 15" 2013, 2017 & 2019

Permalänk
Medlem

Tips: kolla också i tv:ins och andra källors menyer som är kopplade till baren under ljud. Om det låter bättre eller sämre mellan PCM och Dolby/Bitstream/pasthrue

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.