Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

GeForce 551.23 WHQL

Game Ready for GeForce RTX 4070 Ti SUPER

This driver is optimized for the GeForce RTX 4070 Ti SUPER GPU, ensuring the best gaming experience. It extends support for games employing DLSS 3 technology, with notable titles like "Like a Dragon: Infinite Wealth." Additionally, it bolsters NVIDIA DLSS technology in new game releases, including "Enshrouded," "TEKKEN 8," and "Suicide Squad: Kill The Justice League," which incorporate DLSS Super Resolution.

Gaming Technology

Introduces support for the GeForce RTX 4070 Ti SUPER GPU.

Support for CUDA 12.4: CUDA, NVIDIA's parallel computing platform, now features compatibility with version 12.4, enabling enhanced computational capabilities.

RTX Video HDR Support: This release adds support for RTX Video HDR, enhancing video rendering and display capabilities.

RTX Video Super Resolution "Auto" Setting: Users now have the option to utilize the "Auto" setting for RTX Video Super Resolution, simplifying the configuration process.

NVIDIA Ultra Low Latency Mode with DirectX 12: This update introduces support for NVIDIA Ultra Low Latency Mode with DirectX 12 titles, optimizing gaming experiences by reducing input lag.

Performance Improvements and Bug Fixes: Release 550 includes the latest performance enhancements, bug fixes, and driver optimizations to ensure a smooth and reliable user experience.

Download: https://www.nvidia.com/download/driverResults.aspx/218113/en-...

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk

Har ett Asus 4080 TUF och med de här nya drivrutinerna, så har kortet börjat låta som ett jäkla reaplan som lyfter. Tyckte det började redan vid föra versionen som de släppte. Är det bara jag eller har de justerat något gällande fläkt kurva? Kan man göra något åt det mer än att gå tillbaka till någon tidigare drivrutin?

Visa signatur

o0[ System I ]0o .:.Chassi.:. Fractal Design Define R5 .:. PSU.:. Corsair 850w .:. Mobbo.:. ASUS Z170 PRO GAMING .:.CPU.:. Intel Core i7 6700K .:.Minnen.:. Kingston HyperX 16GIG .:.HD:s.:. SSD Samsung 128/240gig, SSD Corsair 120gig, WD 1TB .:.GK.:. ASUS GeForce GTX 980 Ti
o0[ System II ]0o .:.AsRock Core 100HT-BD.:.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoadKillZ:

Har ett Asus 4080 TUF och med de här nya drivrutinerna, så har kortet börjat låta som ett jäkla reaplan som lyfter. Tyckte det började redan vid föra versionen som de släppte. Är det bara jag eller har de justerat något gällande fläkt kurva? Kan man göra något åt det mer än att gå tillbaka till någon tidigare drivrutin?

Aj då. Lät inge bra.Kör nog vidare på 537.58 ett tag till. Verkar vara sista drivaren som inte har problem..

Permalänk
Medlem

Steam VR kan inte skicka bilden till mitt Valve Index efter att jag installerat denna drivrutin. Jag fick backa tillbaka till föregående version. Sen om det är Valve eller nVidia som har problem, det kan man ju aldrig veta.

Permalänk
Medlem

Denna drivare hade en del märkliga problem för mig. Dels tycks datorn "frysa" ett par ggr när man väcker den och dessutom så tycks den inte lira speciellt bra med min LG C1 (auto-HDR) och 1440p IPS kombo. Ibland tycks vissa appar/videos helt balla ur när de visas på C1:an, ljusstyrkan är väldigt svag helt plötsligt, detta verkar ske främst när de flyttas mellan de två skärmarna.

Permalänk
Medlem

Tydligen har dessa kvar problemet med stutter när man kör vissa spel i fullskärm samt stutter när man tittar you YouTube i fullskärm. Ska tydligen fixas med en Hotfix som kommer idag i och med lanseringen av 4080 Super (gissar man iaf).

Skrivet av RoadKillZ:

Har ett Asus 4080 TUF och med de här nya drivrutinerna, så har kortet börjat låta som ett jäkla reaplan som lyfter. Tyckte det började redan vid föra versionen som de släppte. Är det bara jag eller har de justerat något gällande fläkt kurva? Kan man göra något åt det mer än att gå tillbaka till någon tidigare drivrutin?

En drivrutin har ingen kontroll över ett grafikkorts fläktar, det är snarare vBIOS som kontrollerar det. När du installerar ny drivrutin har du valet att göra en "clean install" dvs alla tidigare inställningar raderas - bland annat V-sync. Default är av vilket tillåter grafikkortet att gå i maxfart (om man inte ställt in V-sync på i spelet). Möjligt att det är orsaken?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9