ASRock B550M-ITX/ac Defekt enligt mig, fungerar enligt Proshop

Permalänk

ASRock B550M-ITX/ac Defekt enligt mig, fungerar enligt Proshop

Skulle bygga en HTPC för ett tag sedan och köpte då detta ITX-kort och skulle sätta ett AMD 5700G på. Jag fick aldrig någon bild, pratade med AMD för att få en annan CPU som jag kunde flasha in nytt BIOS med som hade stöd för G-cpuerna. Men biosbytet hjälpte inte. Skickade tillbaka den till Proshop och sade att den var defekt, men de testade den och sade att det bootade. Fick det aldrig att fungera och hade väntat för länge för att lämna tillbaka det så nu ligger det bara hemma.

Känner inte att jag kan ta något betalt, för jag vet fortfarande inte om det fungerar. Men vill någon ta hand om det och kanske få ett gratis AM4-moderkort så är ni välkomna att testa.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Jag kan ta den (:

Permalänk
Medlem

Tar det gärna om du skulle vilja skicka de

Visa signatur

CPU:Ryzen 7 7800X3D | Moderkort:ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | Ram:Corsair 2x16GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance | GPU:XFX Radeon RX 6950 XT| Chassi:Lian Li PC-O11 Air Mini | PSU:Corsair RM850 V2 850W | CPU kylning:Noctua NH-U12S

Permalänk
Medlem

Tar gärna mot frakten

Permalänk
Medlem

Köar på att betala frakt.
men funkar 5700G'n i ett annat moderkort, annars kanske det är den som är defekt?

Visa signatur

*5600|B550M|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|2TB+2TB.
AMD Ryzen 5 @4891|Gigabyte Aorus Elite(rev1.3)|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2750MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 4.0x4 Samsung 980 Pro 7000/5100 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Seagate 1TB i RAID 0.

Permalänk

Köar också på att ta den mot frakt.

Permalänk
Skrivet av erikeklof:

Köar också på att ta den mot frakt.

Såg att du finns i Linköping så kan hämta det på plats istället då jag är där i veckorna.

Permalänk

Ashkan57 var ju på sekunden först, så han får den.

Vad det gäller cpun så funkar den på annat moderkort så jag byggde klart datorn med det kortet istället.

Permalänk

Annonsen är avslutad