Vilken serie såg du senast?

Permalänk
Skrivet av snöflinga:

Kom ihåg att fortsätta med Mayans efter SoA
Den gillade jag mer

nån slags spin-off? eller är det bara mer utav samma sort?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av kahwalli:

Space: Above and Beyond, en av mina absoluta favvo-serier som jag brukar se om med några års mellanrum Näst på tur; Dark Angel med Jessica Alba.

Ja, jag har alltid gillat den serien (Space: Above and Beyond), har den på DVD. Lite synd att den blev så kortlivad (bara en säsong). Jag hade gärna sett mer.

Permalänk
Skrivet av MatteN:

Donald Glover.

Lätt hänt

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimMy2003:

Lätt hänt

Viss skillnad dock, Danny är 77 år.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

nån slags spin-off? eller är det bara mer utav samma sort?

Det är en spinoff där man får följa Mayans som klubb istället för SoA... och deras "problem/kamper", vilket inkluderar SoA i vissa avsnitt... precis som Mayns dyker upp i SoA.

Det SoA gjorde så fantastiskt var ju att de lyckades få folk att helt heja på ett gäng psykopater och mördare och "hålla på dem" mot t ex polismyndigheter etc ^^ Där kan vi snacka om att kunna "skriva" karaktärer och hur bra skådespelarna gjorde sina roller och hur välskriven den faktiskt var.

Det tycker jag saknar lite i Mayns, den blir tyvärr lite för repetitiv i senare säsonger men är helt klart sevärd och håller riktigt hög kvalité den med \m/

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Private Eyes - Såg klart den. Slutade på topp även om de senare avsnitten inte kändes lika fräscha som de i början. Men så är det väl med alla serier.

Wild Cards - Skulle vilja säga att konceptet jmf med Private Eyes är samma på en nivå men ändå lite annorlunda. Bara några få avsnitt så här långt och får vara med i rotationen ett tag till.

The Listener - Ok serie som använder "hooken" lite annorlunda än vad jag först trodde när jag började titta på den. Också completed och jag har 6 avsnitt kvar på sista säsongen.

Alla tre är Kanadensiska TV serier (dvs de utger sig inte för att utspelas i USA) och det märks. Riktigt trevligt med lite ombyte från det amerikanska pang-pang osv (även om det också finns i ovan).

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Medlem

bytte efter flera år från Netflix till Amazon, finns väl en del att titta ikapp där

Reacher S1 grandios, precis vad jag gillar.
Reacher S2 fortfarande stark men inte lika bra som S1 ... har dock bara kommit halvvägs.

började parallelt med Carnival Row , spontant för att slippa leta igenom utbudet. Kan man titta på, ingen höjdare dock.

Visa signatur

5800x -- 32Gb DDR4@3600 -- 3080Ti -- 500Gb M2+1Tb M2 +2x1Tb sata SSD

Permalänk
Skrivet av tombman:

började parallelt med Carnival Row , spontant för att slippa leta igenom utbudet. Kan man titta på, ingen höjdare dock.

På Prime kan du kolla på exempelvis Expanse, The Boys, Gen V om The Boys faller dig i smaken, The Peripheral, Upload (gullig, passar fint att kolla med sin partner).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ingetledigtnamn:

På Prime kan du kolla på exempelvis Expanse, The Boys, Gen V om The Boys faller dig i smaken, The Peripheral, Upload (gullig, passar fint att kolla med sin partner).

The Peripheral av gänget bakom Westworld var en ganska hyfsad sci-fi som tyvärr lades ner efter första säsongen så räkna inte med nån avslutning.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Påbörjade idag Tacoma FD: https://www.imdb.com/title/tt8026448/

Har bara sett första avsnittet, men känns som lagom avslappnande humor-serie.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Såg precis klart (säsong 1 av?) Scavengers Reign. Klart sevärd, men tillräckligt mycket märkliga utomjordiska livsformer och parasiter för att man kanske inte vill äta medan man tittar på serien.

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Påbörjade idag Tacoma FD: https://www.imdb.com/title/tt8026448/

Har bara sett första avsnittet, men känns som lagom avslappnande humor-serie.

Allt som Broken Lizard gör är alltid sevärt

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatteN:

The Peripheral av gänget bakom Westworld var en ganska hyfsad sci-fi som tyvärr lades ner efter första säsongen så räkna inte med nån avslutning.

Borde vara feta varningar innan man börjar se något nerlagt/oavslutat.

Såg klart Reacher S02. Sämre än ettan men efter en lång dag på jobbet följt av gymmet så fungerar den fortfarande fint.

Började på La Brea. En korsning mellan sci-fi och Jurassic Park. Utspelas både i nutid och dåtid. Låg budget men har potential.

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör

Såg klart Andor (2022) för någon dag sedan. Det tog ett tag för mig att komma in i den men är glad att jag höll ut och tillslut sett den i sin helhet. Jag vågar påstå att det är den mest 'grounded' tolkningen på Star Wars-universumet vi sett bland Disney Plus-serierna, vilket är vad som gör den så bra. Något jag uppskattade väldigt mycket var att vi upplever serien genom fler perspektiv än bara Cassians, och på så vis får en djupare förståelse för hur livet under det Galaktiska imperiet faktiskt var. På sätt och vis är kriget om galaxens framtid lika mycket av en huvudkaraktär som Cassian själv. Jag tackar heller aldrig nej till en handling med så politiska intriger och gråa karaktärer. Skulle säga att den enda dåliga saken med serien är just att det tog så lång tid för en att bli investerad, men belöningen var otrolig i alla fall. Också minus att vi måste vänta ett ganska bra tag till säsong 2, men det kan jag brösta. Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge!

4 av 5

Permalänk
Medlem

När det gäller nya serier så kollar jag på fjärde säsongen av True Detective. Jodie Foster är den som gör att jag ens bemödar mig med att titta på fler avsnitt då jag inte klarar av Kali Reis och hennes undermåliga skådespeleri.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Lirade första Halo ungefär fem minuter när det begav sig, inte rört spelen sedan dess.

Men. Serien överraskar mig positivt. Trodde det skulle vara dynga bara men tvärtom.

Säsong 2 av Halo har dragit igång, 8 avsnitt varav 2 idag.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Skrivet av MatteN:

Säsong 2 av Halo har dragit igång, 8 avsnitt varav 2 idag.

Säsong 1 var oerhört ojämn i kvalite och story, men jag kommer titta på S2 ändå.
Har spelat Halo sedan det kom ut på Xbox för första gången.

Visa signatur

Räcker det inte med att man ser att en trädgård är vacker?
Måste man tro att det bor älvor längst bak i den också?

Permalänk

Såg klart Jack Ryan på Prime igår kväll.
Bra story och helt ok skådisar. Fjärde säsongen kanske inte var lika bra som de första, men helt klart sevärd.
Att Tom Clancy hade ett finger med i serien gjorde att den höll hög kvalitet.

Funderar på att kika på The Expanse på Prime nu😊

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör

Började kolla på andra säsongen av Tokyo Vice nu när den hade premiär på HBO. Det är väldigt mycket som sålde in mig från start med den här serien, skådespelet, miljön, tidsperioden, tonen och så klart själva handlingen. En riktigt faschinerande berättelse som hittills har levererat och som jag längtar till att fortsätta titta på!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin_II:

Började kolla på andra säsongen av Tokyo Vice nu när den hade premiär på HBO. Det är väldigt mycket som sålde in mig från start med den här serien, skådespelet, miljön, tidsperioden, tonen och så klart själva handlingen. En riktigt faschinerande berättelse som hittills har levererat och som jag längtar till att fortsätta titta på!

Miami Vice fast i Tokyo? Jag får köpa lite chips och öl på väg hem från jobbet idag.

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör
Skrivet av DasIch:

Miami Vice fast i Tokyo? Jag får köpa lite chips och öl på väg hem från jobbet idag.

Hahah ja det finns vissa liknelser, hoppas du tycker om serien!

Permalänk
Medlem

War Of The Worlds
Disney+

En produktion av franska canal+ så det pratas både franska och engelska i denna, men säsong 1 ser ändå okey ut så den verkar ha haft en relativt bra budget. Men tyvärr väldigt seg och ganska "tråkig" och den lyckas med något väldigt få serier lyckas med... och det är att bli än sämre redan i säsong 2! Till och med nivån på skådespelandet går ned sig kraftigt, av samma skådespelare! Till den mildra grad att det första jag tänker på är engelska serier som går dagtid typ ala hem till gården. Även kompletta "idiot-grejer" i storyn som gör att man mer än sällan undrar: Meh eh, varför i helvete...

Inga karaktärer lyckas riktigt engagera och man bryr sig inte riktigt om vad som händer med dem.

Värt att nämna att storyn skiljer sig markant från det Wells skrev, här ligger hela säsongs 2 storyline på tidsresor och att det är andra människor som rest i tiden för att attackera jorden

Dold text
Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin_II:

Hahah ja det finns vissa liknelser, hoppas du tycker om serien!

Första avsnittet avklarat och det här verkar faktiskt riktigt lovande!

Permalänk
Medlem

Säsong 1 av https://en.wikipedia.org/wiki/Inspector_Morse_(TV_series) Inspector Morse. Var länge sedan jag såg den sist, och första säsongen kanske jag aldrig tidigare sett.

Bara 3 avsnitt i första säsongen (1987). Ack. Väldigt mossiga och rätt dåliga faktiskt. Får hoppas det tar sig senare, det tror jag egentligen att det gör.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem

Har inte sett den ännu men The Flash säsong 9 skall vara ute på svenska Netflix nu.

Permalänk
Medlem

Fargo. Hade sett säsong 1-3 tidigare men 4 och 5 var ny för mig. Gillades överlag bra, föredrog säsong 1, 3 och 5 och lite kluven på vilken favoriten är, kanske 5'e och då var första säsongen favoriten innan tätt följt av 3'e.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

försökte med denna efter mycket letande "get shorty" på viaplay och funkade... högt betyg på imdb brukar borga för att man
kan få ett hyfsat intresse (men inte alltid)

Permalänk
Medlem

Frasier (2023)
Trodde inte jag skulle gilla denna då den kändes rätt trist i första avsnittet tyvärr. Få återvändande karaktärer. Men Kelsey Grammer lyckas hålla igång serien rätt bra själv och får nog säga att den var rätt värdig orginalserien ändå.

Historien om Sverige
Rätt bra men hade gärna sett mer avsnitt och mer djup.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Frasier (2023)
Trodde inte jag skulle gilla denna då den kändes rätt trist i första avsnittet tyvärr. Få återvändande karaktärer. Men Kelsey Grammer lyckas hålla igång serien rätt bra själv och får nog säga att den var rätt värdig orginalserien ändå.

Historien om Sverige
Rätt bra men hade gärna sett mer avsnitt och mer djup.

Har också sätt alla HoS hittils

Känns mer som ’några svenskars version av historien’ än något mer generellt. När de lägger så mycket fokus på enskilda individer att man helt missar stora händelser. Till exempel alla massakrer, våldtäkter och annat vilt härjande i polen förpassades till en liten mening i förbifarten

Sverige under stormaktstiden var verkligen inget förebildsland

Sen att Finland bara försvann på kartan helt plötsligt, vi krigade lite med Ryssland… det finns så mycket som jag hellre hade sett mer av

Permalänk
Medlem

House Of Ninjas