Vad spelar du för tillfället?

Permalänk
Medlem

Tarkovträsket fortfarande.

Permalänk
Medlem

Starfield, 5h in. Inte så omslutande som jag hade hoppats på. Tycker grafiken har lite att önska men får se om det växer.

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

Tekken 8 gjorde inträde med buller och bång innan helgen så just nu är det digitalt handgemäng som gäller. Mest suttit i Arcade och practice mode så har ej tagit klivet över till online-delen ännu.

Skämtar inte ens. Skulle Tifa dyka upp i Tekken 8 så skulle jag nog seriöst köpa spelet. Ehrgeiz kan inte tillåtas vara det enda spelet!

Nu är jag ingen fightingspelare då jag är för dålig för dessa men uppskattar mycket av det jag spelat.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av anders190:

Skämtar inte ens. Skulle Tifa dyka upp i Tekken 8 så skulle jag nog seriöst köpa spelet. Ehrgeiz kan inte tillåtas vara det enda spelet!

https://www.youtube.com/watch?v=MlUE4v2uJ5s

Nu är jag ingen fightingspelare då jag är för dålig för dessa men uppskattar mycket av det jag spelat.

Alltså, skulle inte se det som en omöjlighet med tanke på att Noctis var med i Tekken 7. Jag och alla andra skulle ta emot det med öppna armar.

Förövrigt är Tekken 8 ytterligare ett steg att göra genren mer mottaglig för nykomlingar genom ett gediget arbete med att förklara mekaniker och hur du bör tänka som nykomling. Det är inte mindre komplext än innan men de anstränger sig för att faktiskt få nybörjare att förstå hur du bör lägga upp din strategi och vad som är viktigt.

Bland annat ger Arcade mode bra introduktion till de olika nya mekanikerna samt rekommenderar combos som är vikitiga att lära sig med vardera karaktär, hur du inleder en air-combo, vad en power crush är osv.

Permalänk
Medlem

Thief. 4an blir det väl. Den senaste i raden iaf. Väldans mysigt och kul köra ett lir med fungerande stealth igen var ett tag sedan sist.

Ser oförskämt bra ut men att spelmotorn har några år syns ju i de konstanta laddningarna mellan de små kartorna och ansiktsmodelleringen och en del stela animationer men det ser annars alldeles kriminellt för bra ut sett till åldern. Ljudet är helt fantastiskt.

Känns som det är dags för en ren uppföljare givetvis med VR stöd. Dishonored var ju lite i samma anda förvisso.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

No Mans sky, satt i 3 timmar med det idag eftersom quest 3 har fått en rejäl förbättrad batteri tid + mycket bättre o stabilt Wifi, det var en ren njutning at sitta i sängen och spela detta i flera timmar. Underbar VR upplevelse.

Permalänk
Medlem

Dead Space Remake (PC).

Tog mig aldrig igenom hela originalet när det begav sig. Spelet är riktigt snyggt och jag hade nästan glömt bort hur stämningsfullt det är.

Det tråkiga är dock att det dras med en hel del stutters och verkar vara sjukt krävande. Jag kör på en mix av medium och low settings i 1440p (native) för tillfället och får frame drops som går under 60fps ibland. Jag vet inte om jag kanske måste slå på FSR för att det inte ska droppa under 60fps ibland? Det tråkiga är dock att FSR gör att grafiken blir märkbart mindre skarp (enligt videos jag sett, har inte testat själv än). Vet inte om det kanske går att motverka med Image Sharpening i Adrenalin? Eller nån annan lösning? Sitter på en 5800X3D och ett 6800XT, 32GB RAM och spelet är installerat på en snabb SSD (KC3000), kör på Win11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Dead Space Remake (PC).
...
Det tråkiga är dock att det dras med en hel del stutters och verkar vara sjukt krävande.

Mmm, har hört via bland annat Digital Foundry videos att spelet lider av mycket stutters som inte verkar gå att göra mycket åt
Och har de inte patchas nu så lär de aldrig göra det.
Minns inte på rak arm men har för mig det kunde vara kopplat till att spelet dynamiskt laddar nya areor och inte klarar att göra det "mjukt".

Finns en äldre video om detta här tex: https://www.youtube.com/watch?v=MvQl7EDPRC4
Men tror det finns nyare videos också som bekräftar att problemen kvarstår!
Lite synd då jag också är lite sugen att ge det spelet en ny chans nån gång.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

This is the Way.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nu har man börjat spela hellblade senua's sacrifice. Har aldrig hört talas om det förens jag såg att det var en rejäl rea på spelet och tänkte varför inte. Men Tycker att spelet är bra och jag är nöjd än så länge

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650 Gaming X AX | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | GIGABYTE GeForce RTX 4070 WindForce 3 OC | Montech Metal DT24 Premium ARGB | 2 x Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 2048GB | ASUS TUF Gaming 850w Gold | Corsair iCUE 4000D RGB Airflow | 27" LG UltraGear 27GP850P-B |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fimps:

Nu har man börjat spela hellblade senua's sacrifice. Har aldrig hört talas om det förens jag såg att det var en rejäl rea på spelet och tänkte varför inte. Men Tycker att spelet är bra och jag är nöjd än så länge

Spela med hörlurar om du inte gör det redan. Nu spelade jag detta senast vid lanseringen men har för mig de nämnde det i spelet med just för att få bästa upplevelsen.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Renegade X multiplayer, C&C Mode blir aldrig tråkigt.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Spela med hörlurar om du inte gör det redan. Nu spelade jag detta senast vid lanseringen men har för mig de nämnde det i spelet med just för att få bästa upplevelsen.

Tack för tipset, men det gör jag redan :).. Tycker att spelet är bra och funderar på att köpa 2an när det kommer ut (om jag då är färdig med 1an).

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650 Gaming X AX | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | GIGABYTE GeForce RTX 4070 WindForce 3 OC | Montech Metal DT24 Premium ARGB | 2 x Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 2048GB | ASUS TUF Gaming 850w Gold | Corsair iCUE 4000D RGB Airflow | 27" LG UltraGear 27GP850P-B |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Mmm, har hört via bland annat Digital Foundry videos att spelet lider av mycket stutters som inte verkar gå att göra mycket åt
Och har de inte patchas nu så lär de aldrig göra det.
Minns inte på rak arm men har för mig det kunde vara kopplat till att spelet dynamiskt laddar nya areor och inte klarar att göra det "mjukt".

Finns en äldre video om detta här tex: https://www.youtube.com/watch?v=MvQl7EDPRC4
Men tror det finns nyare videos också som bekräftar att problemen kvarstår!
Lite synd då jag också är lite sugen att ge det spelet en ny chans nån gång.

Ja, stutters är främst när man går från ett "rum" till ett annat, så det är inte direkt nåt under strider o.s.v. Tyvärr så verkar dom ha slutat bry sig om spelet sen ganska långt tillbaka, så det blir nog ingen fix.

Men själv har jag även problem med att frame raten droppar till 50+ ibland när man vrider på kameran, så jag undrar ju lite om det kommer att bli värre längre fram när det blir mer intensivt. Jag är inte så långt in i spelet än. Så jag överväger nästan att köra med FSR för att förhoppningsvis garantera att det är minst 60fps hela tiden. Som jag skrev i mitt förra inlägg så kör jag med ganska låga inställningar och lyckas ändå inte hålla minst 60fps hela tiden, vilket suger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fimps:

Nu har man börjat spela hellblade senua's sacrifice. Har aldrig hört talas om det förens jag såg att det var en rejäl rea på spelet och tänkte varför inte. Men Tycker att spelet är bra och jag är nöjd än så länge

Inledningsscenen var brutal i vr. Men liret i sig tappade mig rätt fort.

Fortsätter med thief. Obegripligt hur den här spelserien dog.

Spelmotorn har sina begränsningar men ändå episkt.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

KOTOR2 , tänkte köra genom två ggr, först som en snäll karaktär, sedan en rakt igenom elak. Och ta alla achievements på vägen med.

Permalänk
Medlem

Spongebob Squarepants: Battle for Bikini Bottom - Rehydrated

Remake/remaster av original som jag minns från OG Xbox, kan minnas fel

Sjukt nice, precis som jag minns det. Kul plattformare, lagom med sonen som kollar på barnprogrammet med samma karaktärer

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Inledningsscenen var brutal i vr. Men liret i sig tappade mig rätt fort.

Fortsätter med thief. Obegripligt hur den här spelserien dog.

Spelmotorn har sina begränsningar men ändå episkt.

Är thief bra?. Något som fortfarande håller år 2024?, har inte riktigt hört talas om spelet, har ju heller inte kunnat spela så mycket spel förrens typ i höstas när jag byggde min nya dator haha xD. svårt att spela på en potatis som min gamla dator var.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650 Gaming X AX | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | GIGABYTE GeForce RTX 4070 WindForce 3 OC | Montech Metal DT24 Premium ARGB | 2 x Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 2048GB | ASUS TUF Gaming 850w Gold | Corsair iCUE 4000D RGB Airflow | 27" LG UltraGear 27GP850P-B |

Permalänk
Medlem

Fick ett återfall och spelar The Forest. Var några år sedan sist så hade glömt en hel del detaljer.

Denna gång startade jag lite annorlunda så jag har mitt huvudsakliga camp ute på en brygga vilket gör att jag bara behöver försvar åt ett håll (resurssnålt). I övrigt iaktar jag urinvåndarna för att hitta glitchar i beteendet. De verkar föredra att gå runt saker istället för att hoppa. Användbart.

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Final Fantasy VI även om jag nog inte spelat på en vecka. Är typ i end-game men har kommit av mig lite.
Final Fantasy VII: Remake på PC. En genomspelning som påbörjades 2022 redan men är typ i end-game även här. Har tänkt invänta Part 2 till PC men får se om det blir PS5-utgåvan ändå. Med min hälsa vet jag inte om jag hinner uppleva PC-utgåvan när den släpps om några år?
Yakuza Kiwami till PC. Nästan ett år sedan jag blev med Yakuza Zero och har kommit många nya spelar i serien sedan dess. Kommer troligen skippa 3-5 men blir att göra en bedömning om jag nu når så långt.

Har ett par titlar jag ska välja mellan när FF7 Remaken är genomspelad: Armored Core 6: Fires of Rubicon, Ratchet & Clank, Thronefall, Final Fantasy V (men inväntar nog att jag bli klar med VI i detta fall), Horizon: Zero Dawn, Returnal och Okami HD. Samtliga till PC.

Skrivet av Joppis:

Fick ett återfall och spelar The Forest. Var några år sedan sist så hade glömt en hel del detaljer.

Denna gång startade jag lite annorlunda så jag har mitt huvudsakliga camp ute på en brygga vilket gör att jag bara behöver försvar åt ett håll (resurssnålt). I övrigt iaktar jag urinvåndarna för att hitta glitchar i beteendet. De verkar föredra att gå runt saker istället för att hoppa. Användbart.

Fan, första gången jag stötte på en tripod i spelet... Inte där man normalt ser den utan attackerandes min bas.

Bra spel, sugen på Sons of the Forest men med tanke på hur lite av The Forrest jag egentligen spelat så blir det nog inget köp. Älskar konceptet med bägge, tycker om när det går bra för dessa två spel.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Fan, första gången jag stötte på en tripod i spelet... Inte där man normalt ser den utan attackerandes min bas.

Bra spel, sugen på Sons of the Forest men med tanke på hur lite av The Forrest jag egentligen spelat så blir det nog inget köp. Älskar konceptet med bägge, tycker om när det går bra för dessa två spel.

Haha, mysigt! Jag har Sons of the Forest på wishlistan men misstänker att det inte flyter lika bra på min äldre hårdvara. Skulle dock kunna bli bland de första nya spelen jag köper om jag får tummen ur och uppgraderar. Konceptet passar verkligen mig också 👍

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fimps:

Är thief bra?. Något som fortfarande håller år 2024?, har inte riktigt hört talas om spelet, har ju heller inte kunnat spela så mycket spel förrens typ i höstas när jag byggde min nya dator haha xD. svårt att spela på en potatis som min gamla dator var.

Ja håller hur bra som helst.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Starfield - 65h in i spelet. Tar det rätt lugnt och har kul på vägen. Ingen brådska att nå new game+ här inte.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Ja håller hur bra som helst.

Då blir det att testa spelet, när jag är färdig med hellblade senua's sacrifice.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650 Gaming X AX | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | GIGABYTE GeForce RTX 4070 WindForce 3 OC | Montech Metal DT24 Premium ARGB | 2 x Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 2048GB | ASUS TUF Gaming 850w Gold | Corsair iCUE 4000D RGB Airflow | 27" LG UltraGear 27GP850P-B |

Permalänk
Medlem

Spelade klart Crysis Warhead tidigare i dag. Efter det spelade jag Far Cry 4 och därefter Half-Life: MMod, men är lite mer sugen på Thief (2014).

Skrivet av oqvist:

Thief. 4an blir det väl. Den senaste i raden iaf. Väldans mysigt och kul köra ett lir med fungerande stealth igen var ett tag sedan sist.

Ser oförskämt bra ut men att spelmotorn har några år syns ju i de konstanta laddningarna mellan de små kartorna och ansiktsmodelleringen och en del stela animationer men det ser annars alldeles kriminellt för bra ut sett till åldern. Ljudet är helt fantastiskt.

Känns som det är dags för en ren uppföljare givetvis med VR stöd. Dishonored var ju lite i samma anda förvisso.

Skrivet av Fimps:

Är thief bra?. Något som fortfarande håller år 2024?, har inte riktigt hört talas om spelet, har ju heller inte kunnat spela så mycket spel förrens typ i höstas när jag byggde min nya dator haha xD. svårt att spela på en potatis som min gamla dator var.

Thief (2014) är ett mycket trevligt spel. Värt att titta på är ju The Dark Mod, som är baserat på Thief-serien. Spelet har en stark community och källkoden finns på GitHub.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk

Cod united offencive

Permalänk
Medlem

WWIIOnline har det varit några kvällar på rad nu.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

WoW: DF, Cities: Skyline som vanligt lite casual så där när man inte har något annat för sig.

Visa signatur

ASRock X570 PG Velocita | AMD 5800X | Kingston 64GB CL16 3600 | AK620 w/ ROG STRIX XF 120
PowerColor Red Devil RX 6950 XT | Sound BlasterX AE-5 Plus | Enthoo Pro TG | D30 6x140mm | D30 2x120mm
BenQ PD3200Q | BenQ GW2480 | Sennheiser HD 560S | MOUNTAIN Everest Max | Roccat Kone XP

Permalänk
Medlem

Jag köpte precis Mass Effect: Andromeda Deluxe Edition för 92 kr på steam. Jag har aldrig spelat spelet förut pgr av mycket kritik när det släpptes men nu ska det bli roligt.