Jag har en NR1510. Den startar inte alltid när jag startar TVn, vilket den gjorde i ett par månader efter att jag köpte och konfigurerade den.
Den lämnar inte ut något ljud via subbasutgången utom när den själv får för sig att göra det. När den skickar ljud är inget jag lyckats komma på hur jag skall styra över. Jag har givit upp när det kommer till att få ljud via subbas. Inte ens Septons support (Septon har supporten för Marantz) kan förklara varför den gör som den gör.
Ibland, när jag stänger av TVn, vilket också stänger av (standby) receivern, startar receivern upp igen precis när den stängt av sig. Då drar den också igång TVn på nytt vilket innebär att jag måste stänga av allt igen.
När jag startar upp receivern och skall lyssna på radio via internet står den och visar "Tunnelin" konstant. Enda sättet för att få den att börja "jobba" är att utföra en "norskeresett".
När jag byter radiostation (internetradio) hittar den en station. När jag väljer den funna stationen vill den inte alltid "ta emot" signalen utan den står bara och gör inget! Ibland fryser den på den valda stationen och återigen är det en "norskeresett" som gäller.
Den får för sig att dra igång "mute" när jag byter kanal på TVn! När den "mutar" är också något som inte går att styra över. Inget som händer jämt utan det sker utan att jag förstår varför. Kanalbyte på TVn har inget med receivern att göra.
Vill du att jag fortsätter?