13 000 Wyze-kunder fick tillgång till andras övervakningsbilder

Permalänk
Melding Plague

13 000 Wyze-kunder fick tillgång till andras övervakningsbilder

Wyze har hamnat i blåsväder efter att användare av företagets säkerhetskameror kunnat komma åt bilder från varandras hem.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Är det den där förbenade internetsladden nu igen?

Permalänk
Medlem

Och molnen skingras

Permalänk
Medlem

Jag kommer aldrig ha säkerhetskamera på webben om inte jag äger serverhårdvaran och kan låsa ned själv..
Smidigheten kommer helt klart före säkerheten hos så många både bolag men också personer..

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Hedersmedlem

Samma sak drabbade väl eufy för ett tag sen.. har man kamera kopplad till en molntjänst får man räkna med att hela världen ser den.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Detta är väl ett exempel på en marknad som borde regleras? Att ens få aälja en kamra som kopplas till molnet och som saknar totalstreckskryptering är tveksamt. Många kameror är dessutom kinesiska fabrikat som kopplar upp mot kinesiska servrar. Tillsammabs med AI-tolkning av den datan är det ju på nationell nivå en enorm säkerhetsrisk.

Permalänk
Medlem

Detta var en av orsakerna jag valde Reolink, de tillåter lagring till microSD samt bandning till valfri server (har lagt in en mapp på min filserver), molnlagring är optional för en liten summa men har inte sett behovet, både microSD + serverlagring räcker gott och väl.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Är det den där förbenade internetsladden nu igen?

Stoppar man internetsladden i hårddisken så att man kan slinka in bakvägen med speciella kommandorörelser så får man skylla sig själv.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Är det den där förbenade internetsladden nu igen?

Tror snarare att det är hårdvaran, Modermodemet, själva hjärtat i hårddisken, som inte fungerar.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Tänk att det förr eller senare alltid slutar i sorg när en använder molnlösningar till hårdvara.

Jag är med i en hemautomationsgrupp och ett par gånger i veckan klagas det på problem med molntjänster som stänger ner, molntjänster som låser sina APIer, molntjänster som hackas, molntjänster som inte lyssnar på kunder, molntjänster som misslyckas med det mesta, och så vidare.

Köp bara hårdvaruprodukter som kan köras utan moln, helst då som inte ens har någon molnfunktion.

Visa signatur

R&D Elektronikingenjör

Permalänk
Medlem

Har de aldrig hört talas om kryptering?

Inte så avancerat att separera användare och information på ett sånt sätt att det inte ens går att få fel information i läsbart skick… varför behöver ens kamera-molnet ha bilderna i läsbart format? Det kan ju krypteras av i klienten…

Förvånad att fortfarande läsa om dyliga saker 2024 flera år efter att andra tillverkare gjort samma sak

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Samma sak drabbade väl eufy för ett tag sen.. har man kamera kopplad till en molntjänst får man räkna med att hela världen ser den.

Vad var det som "drabbade" Eufy, att de ljög och var allmänt kassa?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av medbor:

Har de aldrig hört talas om kryptering?

Inte så avancerat att separera användare och information på ett sånt sätt att det inte ens går att få fel information i läsbart skick… varför behöver ens kamera-molnet ha bilderna i läsbart format? Det kan ju krypteras av i klienten…

Förvånad att fortfarande läsa om dyliga saker 2024 flera år efter att andra tillverkare gjort samma sak

Här hade man kunnat säga något kul om kinesiska staten, men företag som Tesla och Amazon(Ring) gör ju samma sak och behandlar sitt kameramaterial med ungefär samma diskretion som en shenzen-startup.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Företaget går från klarhet till klarhet.

Citat:

In March 2022, Wyze revealed that it had been aware of a security vulnerability for three years that could have let bad actors access WyzeCam v1 cameras, but quietly discontinued the camera rather than telling customers about it.

Om jag inte missuppfattar saker så är det där något som

https://en.wikipedia.org/wiki/Cyber_Resilience_Act

kommer att hjälpa till med att förhindra. Dryga böter om man undviker att rapportera funna säkerhetshål.

återigen, EU > USA.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av dlq84:

Vad var det som "drabbade" Eufy, att de ljög och var allmänt kassa?

Att kunder såg varandras kameror. Men ja, det andra också.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av RPGWiZaRD:

Detta var en av orsakerna jag valde Reolink, de tillåter lagring till microSD samt bandning till valfri server (har lagt in en mapp på min filserver), molnlagring är optional för en liten summa men har inte sett behovet, både microSD + serverlagring räcker gott och väl.

Så länge man inte ansluter kameran till Internetanslutet nät är Reolink både bra och billiga. De stödjer RTSP och många även PoE. De är fenomenala på ett isolerat nät, anslutna till en NAS/NVR.

Däremot är de inte säkra att köra mot Internet. Jag har några av modell jag ej minns. Mina kameror söker konstant kommumicera med hårdkodade IP-adresser och använder även hårdkodade kryptografiska nycklar som är samma på tre av mina enheter (men inte alla) köpta vid olika tillfällen. Kanske beror på att olika hårdvarurevisioner existerar. Detta hade inte patchats efter tre år när jag kollade sist. Nu spelar det ingen roll då de körs isolerat.

Permalänk
Medlem

När det gäller tillverkare som slutar att underhålla hårdvara, och hur användaren skall informeras om detta, måste ses som en enorm gråzon. (i bästa fall). Routers t.ex, borde blinka rött/stänga av sig, eller på annat sätt larma användaren när tillverkaren inte kommer fortsätta uppdatera firmware. Att, som idag, lägga bördan på slutanvändaren att hålla koll på all hårdvara i hemmet, kring vad som underhålls, får säkerhetsuppdateringar, nått end-of-life är i det närmaste en omöjlighet. Borde också nämnas klart och tydligt för användaren som köper en produkt hur länge denna kommer att kunna användas. (ser framför mig rea-prylar för Elgiganten etc där hårdvaran redan nått end-of-life, och snarast borde kasseras än att säljas. Om inte annat med en stor tydlig lapp som förklarade faran i att använda produkten som säkerhetsmässigt kommer vara ett såll.) Efterfrågar ett markant bättre regelverk än vad som finns idag.

Permalänk
Medlem

Sen tror jag att många företag inte bryr dig om Säkerheten eftersom "jag bara jobbar här" och "Det drabbar inte mig" attityder... Det är väldigt många som lever paycheck to paycheck men det är väldigt som har en genuin yrkesstolthet. Detta är faktorer som inte kan förnekas.

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Permalänk
Medlem
Skrivet av lhugo:

Så länge man inte ansluter kameran till Internetanslutet nät är Reolink både bra och billiga. De stödjer RTSP och många även PoE. De är fenomenala på ett isolerat nät, anslutna till en NAS/NVR.

Däremot är de inte säkra att köra mot Internet. Jag har några av modell jag ej minns. Mina kameror söker konstant kommumicera med hårdkodade IP-adresser och använder även hårdkodade kryptografiska nycklar som är samma på tre av mina enheter (men inte alla) köpta vid olika tillfällen. Kanske beror på att olika hårdvarurevisioner existerar. Detta hade inte patchats efter tre år när jag kollade sist. Nu spelar det ingen roll då de körs isolerat.

Stämmer, mer eller mindre behöver alla kameror anslutas till Internet IFALL man tänkt använda deras egna app (i telefonen/dator) så säkert därför den försöker kommunicera med nån server, annars finns det väl ingen chans att de ska få det hela att fungera med åtkomst på distans, uppdateringar osv osv. så alltid finns det ju en viss risk när man kopplar nåndera kamera till Internet men bra är ju att det går att använda endast i lokalnätet, kamerorna filmar ju så länge de får ström bara så man har ju valmöjlighet beroende på hur paranoid man är och kan sätta upp en säker VPN till lokala nätet för att ha åtkomst till kamerorna live på distans.

Molnlagring dock känns som ytterligare ett steg där data kan endera missbrukas eller komma åt fel händer, speciellt då många av dessa företag, trots att de sysslar med "säkerhet" har ofta rätt så bristfällig kunskap på mjukvarusidan, där tycker jag inte heller Reolink är något undantag, nästan tvärtom är lite dåliga va gäller att fixa buggar i deras kameror men man betalar ju därefter också.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Håller med! Vet inte var adresserna går. Kanske är det kopplat till appar och dyl. Men varför inte använda DNS då? Är väl lagd mer åt hållet försiktig gällande IT-säkerhet och det känns väldigt olustigt då Reolink är kinesiskt.

Molnlagring hade jag personligen aldrig vågat mig om den sker direkt från kameran. Man har ju ansvar för ens familjemedlemmars integritet om man sätter upp ett system. Däremot kör jag en egen variant där min NAS som lagrar videoströmmarna hela tiden synkroniserar en krypterad kopia till en NAS hos anhöriga. Har funkat felfritt sedan 5 år nu.

Känner mig trygg med hur jag satt upp allt men har santidigt lagt en del tid genom åren på att förstå alltifrån nätverksteknik, kryptering, NAS:ar, backup och vem vet vad. Helt lrealistiskt att alla ska ha det intresset. Och dessutom är det svårt att veta när man kan tillräckligt för att överblicka allt.

Kanske vore något för Sweclockers att göra en artikel om hur man kör nätverkskameror säkert lokalt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rebben:

Tänk att det förr eller senare alltid slutar i sorg när en använder molnlösningar till hårdvara.

Jag är med i en hemautomationsgrupp och ett par gånger i veckan klagas det på problem med molntjänster som stänger ner, molntjänster som låser sina APIer, molntjänster som hackas, molntjänster som inte lyssnar på kunder, molntjänster som misslyckas med det mesta, och så vidare.

Köp bara hårdvaruprodukter som kan köras utan moln, helst då som inte ens har någon molnfunktion.

Jag håller med men den är ju inte lätt idag.
Det mesta är ju påtvingat så man inte har något val.

Permalänk
Medlem

För att citera en lumpenkamrat:

Citat:

Eeeh, Oj då.

Permalänk
Medlem

Förstår inte de som självmant bjuder in uppkopplade prylar som kan publicera ut sitt privatliv på nätet. En sak är säkert, det sker mycket mer brister här än vad man vågar förmedla ut till sina kunder. Man har hört en och annan historia om hur klipp har spelats in från larm kameror och skickats runt. Det ligger i företagets yttersta intresse att lägga locket på om möjligt, kommer sådant här ut tappar man rejält med kunder. I detta fallet verkade var extra allvarligt då andra kunder fick tillgång till kamerorna!?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Förstår inte de som självmant bjuder in uppkopplade prylar som kan publicera ut sitt privatliv på nätet. En sak är säkert, det sker mycket mer brister här än vad man vågar förmedla ut till sina kunder. Man har hört en och annan historia om hur klipp har spelats in från larm kameror och skickats runt. Det ligger i företagets yttersta intresse att lägga locket på om möjligt, kommer sådant här ut tappar man rejält med kunder. I detta fallet verkade var extra allvarligt då andra kunder fick tillgång till kamerorna!?

Man kanske är mer mån om att ha ett bra inbrottslarm än att vara paranoid om sitt privatliv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maximo:

Man kanske är mer mån om att ha ett bra inbrottslarm än att vara paranoid om sitt privatliv?

Till vilken nytta menar du?

Tar de sig väl in i bostaden så lär de i 99% av fallen vara maskerade så man ändå inte kan identifiera dem. Även om man skulle kunna identifiera dem så är det hög risk att ärendet läggs ner samma dag.

Personligen tror jag klart mer på ett larm som notifierar mig tidigt om att något är på gång så man kan fly samt ett larm som tjuter rejält i hela området.

Sen är också en fråga om hur ofta man har inbrott? Är man redo att lägga ut hela sitt privata liv i händerna på företag med tvivelaktig hantering för att fånga upp de få gångerna man har inbrott i livet? Har man inbrott ofta så har man troligen andra större problem i sitt liv.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Till vilken nytta menar du?

Tar de sig väl in i bostaden så lär de i 99% av fallen vara maskerade så man ändå inte kan identifiera dem. Även om man skulle kunna identifiera dem så är det hög risk att ärendet läggs ner samma dag.

Personligen tror jag klart mer på ett larm som notifierar mig tidigt om att något är på gång så man kan fly samt ett larm som tjuter rejält i hela området.

Sen är också en fråga om hur ofta man har inbrott? Är man redo att lägga ut hela sitt privata liv i händerna på företag med tvivelaktig hantering för att fånga upp de få gångerna man har inbrott i livet? Har man inbrott ofta så har man troligen andra större problem i sitt liv.

jag har inte läst tråden så jag kan missförstått ditt inlägg.

nej det är dom inte, vid dom flesta inbrott vi fick in bilder från var dom omaskerade, sedan har man fördelen att även om dom är maskerade ser man rörelsemönster, kläder, smycken, är dom flera fånga man röster mm. larm skiter dom flesta helt i idag, dom vet hur rädda alla är ingen vill bli inblandad, och skulle någon få för sig att leka hjälte om ett larm går är risken större att han får en slipad mejsel i sig av den neddrogade knarkaren som brutit sig in än an att han skulle lyckas gripa någon.
Har man kameror runt fastigheten som larmar kommer dom i 99% inte ens fundera på att bryta sig in, (om dom inte är totalt neddrogade) samt har du fördelen att du vet något är på gång långt innan dom börjat inbrottet. i dagens kameror har man möjlighet att spela in meddelande som spelas upp i kameran, dom har sirener och blixtljus om man vill använda det dvs även om du sover djupt och inte vaknar kan du få det att låta i kameran som du är vaken, (använder detta själv vid tomtgränserna varenda en som går in stannar och försöker tala med kameran

sedan är jag lite nyfiken på hur ditt larm ska notifiera dig tidigare än kameror? dom flesta inbrott är över på enstaka minuter dvs dom slår en ruta, och klättrar in, det tar några sekunder. (har du möjligen mark sensorer kalibrerade för människa?)

sedan håller jag med om att jag vill inte att 3part ska sköta mina bilder/filmer dom vill jag ha lagrade lokalt på två ställen, dvs minneskort i kamera samt en inlåst nvr i annan byggnad. (helst på en helt annan plats, typ stugan eller polare)
men även om man bara lagrar det i kameran så är dom bättre kamerorna inte lätta att varken ta sönder eller få ur minneskort ur utan att man fångas på bilderna och ägaren ser vem som gör det.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

jag har inte läst tråden så jag kan missförstått ditt inlägg.

nej det är dom inte, vid dom flesta inbrott vi fick in bilder från var dom omaskerade, sedan har man fördelen att även om dom är maskerade ser man rörelsemönster, kläder, smycken, är dom flera fånga man röster mm. larm skiter dom flesta helt i idag, dom vet hur rädda alla är ingen vill bli inblandad, och skulle någon få för sig att leka hjälte om ett larm går är risken större att han får en slipad mejsel i sig av den neddrogade knarkaren som brutit sig in än an att han skulle lyckas gripa någon.
Har man kameror runt fastigheten som larmar kommer dom i 99% inte ens fundera på att bryta sig in, (om dom inte är totalt neddrogade) samt har du fördelen att du vet något är på gång långt innan dom börjat inbrottet. i dagens kameror har man möjlighet att spela in meddelande som spelas upp i kameran, dom har sirener och blixtljus om man vill använda det dvs även om du sover djupt och inte vaknar kan du få det att låta i kameran som du är vaken, (använder detta själv vid tomtgränserna varenda en som går in stannar och försöker tala med kameran

sedan är jag lite nyfiken på hur ditt larm ska notifiera dig tidigare än kameror? dom flesta inbrott är över på enstaka minuter dvs dom slår en ruta, och klättrar in, det tar några sekunder. (har du möjligen mark sensorer kalibrerade för människa?)

sedan håller jag med om att jag vill inte att 3part ska sköta mina bilder/filmer dom vill jag ha lagrade lokalt på två ställen, dvs minneskort i kamera samt en inlåst nvr i annan byggnad. (helst på en helt annan plats, typ stugan eller polare)
men även om man bara lagrar det i kameran så är dom bättre kamerorna inte lätta att varken ta sönder eller få ur minneskort ur utan att man fångas på bilderna och ägaren ser vem som gör det.

Kan du styrka att de flesta inbrottstjuvar inte bär mask? Har man rimligt inbrottsskydd, d.v.s lås o.s.v och tjuven lyckas ta sig in ska man nog inte anta att denna är korkad. Så om man väljer att inte maskera sig så beror det troligen mer på att anmälan även med bevisning sällan leder någon vart.

När jag säger rejäl syren så syftar inte till att någon ska ingripa utan snarare uppmärksamhet, kanske fångar någon en iakttagelse av vikt. Inte för att jag tror att det egentligen leder någonstans med dagens rättsväsende men det kan upplevas obehagligt.

Där jag bor vilket ändå inte är vidare utsatt område ska det mycket till för att polisen ens ska komma ut, de har klart viktigare grejer för sig än inbrott. Tyvärr är tilliten till polisen mycket låg numera, iallafall här i krokarna.

Så nej, jag ser ingen anledning till att ha kameror inne i huset. Däremot som jag skrivit tidigare så är kameror och\eller rörelsedetektorer intressant runt huset för att ge möjlighet att kunna fly eller iallafall förbereda sig. Dock är jag övertygad om att del allra flest inbrott sker när folk inte är hemma.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Kan du styrka att de flesta inbrottstjuvar inte bär mask? Har man rimligt inbrottsskydd, d.v.s lås o.s.v och tjuven lyckas ta sig in ska man nog inte anta att denna är korkad. Så om man väljer att inte maskera sig så beror det troligen mer på att anmälan även med bevisning sällan leder någon vart.

När jag säger rejäl syren så syftar inte till att någon ska ingripa utan snarare uppmärksamhet, kanske fångar någon en iakttagelse av vikt. Inte för att jag tror att det egentligen leder någonstans med dagens rättsväsende men det kan upplevas obehagligt.

Där jag bor vilket ändå inte är vidare utsatt område ska det mycket till för att polisen ens ska komma ut, de har klart viktigare grejer för sig än inbrott. Tyvärr är tilliten till polisen mycket låg numera, iallafall här i krokarna.

Så nej, jag ser ingen anledning till att ha kameror inne i huset. Däremot som jag skrivit tidigare så är kameror och\eller rörelsedetektorer intressant runt huset för att ge möjlighet att kunna fly eller iallafall förbereda sig. Dock är jag övertygad om att del allra flest inbrott sker när folk inte är hemma.

det finns en hel del undersökningar rörande detta, men på rak arm jag vet att Färgelanda gjorde en studie där det framgick att målet var att smälta in eller att klä sig i arbetskläder, dvs maskerar du dig smälte man inte in (sök typ på Färgelanda studie inbrott så bör den dyka upp) man får ju tänka på att väldigt många inbrott sker dagtid då är det lite för iögonfallande att gå in maskerad.

det funkar inte så, antingen bryter dom ett fönster/altan eller slår en ruta, ytterdörren på villa är inte vanligt om man inte fått tag i en nyckel eller att man glömt låsa. baksida och fönster var det på 99.9% av alla villa inbrott vi var på där man brutit sig in
dvs det spelar inte så stor roll vad du har för lås på din dörr, det är ju också anledningen till varför många försäkringsbolag inte bryr sig om vilken typ av lås du har i dörren så länge som det är låst.

vill man vara säker i dag är säkerhetsglas + kameror absolut det bästa, larm ger en falsk säkerhet, nu säger jag inte att det är helt värdelöst då många känner sig lugnare av att ha ett larm, vilket är bra för hälsan samt att det är bra för att se om man stängt dörrar och fönster. det betyder inte att det varken avskräcker eller hindrar inbrott (om vi talar villa)

när det gäller kameror inne, det finns idag kameror som stänger ner och kör in linsen innanför skalet, dvs du behöver inte se linsen och noja över att någon tittar på dig när du är hemma, när du sedan åker hemifrån aktiverar dom och kör ut kameran.
sedan kan jag hålla med dig att rent skydds mässigt kan det vara onödigt med kameror inne, fördelen med kameror inne är att man ser vad som hänt vid inbrottet, vad dom varit/tagit dvs det hjälper till att komma ihåg systemkameran som man inte använt på 1år eller smycket som legat i byrålådan osv samt ger det en större chans att identifiera om man man har mer bilder/filmer på förövarna.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.