Permalänk
Medlem
Skrivet av mistahh:

Någon som kan rekommendera ett trådlöst tangentbord till ps5?
Gärna ett utan number pad.

Skrivet av Danieleet:

Jag kör på denna och är väldigt nöjd. https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5731500#statistics

Tyvärr missade du ett riktigt bra pris på den (599) med typ en vecka.

Skrivet av Skalman1337:

Produkt: ASUS ROG Falchion MX Red - 65% Wireless Gaming Keyboard
Länk: https://www.proshop.se/Tangentbord/ASUS-ROG-Falchion-MX-Red-6...
Kategori: Tangentbord
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5731500
Pris: 599kr
Billigast prisjakt 1300kr

Finns även bruna brytare för samma pris.

Nu har du chansen om du ännu inte köpt något tangentbord @mistahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Nu har du chansen om du ännu inte köpt något tangentbord @mistahh

Jag tog fram ett gammalt tangentbord och hittade en förlängningssladd också så kommer köra på det. Tack ändå för tipset!

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Fick hem Pulse elite häromdagen, vilket j*vla ljud!
Passar såklart inte allt(en del eller många typer av musik, har inte hunnit prova allt), men mina gamla lurar känna som skårriga nu när man växlar emellan.

Rekommenderar starkt elite över vanliga pulse.

Skrivet av Danieleet:

Nu har du chansen om du ännu inte köpt något tangentbord @mistahh

Ganska dåliga reviews på prisjakt, är den verkligen bra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Fick hem Pulse elite häromdagen, vilket j*vla ljud!
Passar såklart inte allt(en del eller många typer av musik, har inte hunnit prova allt), men mina gamla lurar känna som skårriga nu när man växlar emellan.

Rekommenderar starkt elite över vanliga pulse.

Ganska dåliga reviews på prisjakt, är den verkligen bra?

Förvisso bara baserat på tre recensioner. Det är förmodligen det bästa du kan få för den prisklassen. Logitech har ju sina trådlösa gamingtangentbord med men då hoppar det upp nästan en tusenlapp extra vilket jag skulle säga inte är värt det.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Fick hem Pulse elite häromdagen, vilket j*vla ljud!
Passar såklart inte allt(en del eller många typer av musik, har inte hunnit prova allt), men mina gamla lurar känna som skårriga nu när man växlar emellan.

Rekommenderar starkt elite över vanliga pulse.

Ganska dåliga reviews på prisjakt, är den verkligen bra?

Mitt har fungerat hur bra som helst till ps5, ingen delay eller krångel, sköna knappar och är lagom stort. Bra batteritid också samt en indikator för batterinivån. Så ja för min del så är det ett bra tangentbord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Ganska dåliga reviews på prisjakt, är den verkligen bra?

Rtings verkar ge det väldigt bra betyg som gaming keyboard och trycker just på låg latency.
https://www.rtings.com/keyboard/reviews/asus/rog-falchion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Förvisso bara baserat på tre recensioner. Det är förmodligen det bästa du kan få för den prisklassen. Logitech har ju sina trådlösa gamingtangentbord med men då hoppar det upp nästan en tusenlapp extra vilket jag skulle säga inte är värt det.

Prisjakt är nog sista stället jag kollat efter recensioner idag, antingen finns inga, håller allmänt dålig kvalitet eller ingår produkten i en halvt dold kampanj från tillverkaren där folk får låna produkten för att skriva (bra) omdömmen av produkten. Senaste exemplet jag kommer att tänka på är nog Philips airfryer kampanj för något år sedan.

Tidigare har omdömmena på prisjakt iallafall varit värda att läsa och ha i åtanke men idag en av många saker som blivit sämre med prisjakt.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Skrivet av Hasson39:

Ljudet är lika högt när jag startar warzone 3 också , så kan vara så att det är fläkten.

Även när jag pausar spelet (som jag kör från skiva ) så låter det lika mycket som när spelets körs. Hade inte haft något emot det om det är lågt ljud , men när det tränger igenom hörlurarna också , då är det inte lika acceptabelt längre.

Testat min slim med skiva nu. Det låter ju en hel del från läsaren när kopiering sker eller man startar spelet men sedan så slutar den spinna och blir ljudlös. Ljudet från läsaren är relativt högt men fullt normalt skulle jag säga. Går nog inte att komma ifrån om den ska läsa med hög hastighet. Har dock bara spelat en liten stund så vet inte om skivan börjar spinna igen längre in i spelet men det verkar inte troligt eftersom jag antar att allt är nedtankat till disken.

Fläkten drar alltid igång när man startar ett spel. Ett lågt brummande men inget vinande. Även om det hade varit skönt med knäpptyst är det inget som direkt stör eller verkar onormalt.

Permalänk
Medlem

Exakt, skivan används bara för att verifiera att du "äger" spelet när du startar det. All data kopieras / laddas ner lokalt till SSD:n.
Min PS5:a låter också en hel del vid själva uppstarten av spelet men försvinner efter bara någon minut.

Vid 4K/Blu-ray-uppspelning upplever jag det inte alls som högljutt efter den initiala uppstarten / insättande av skivan.

Permalänk
Medlem

Mars månads spel för PS Plus:

EA Sports F1 23 (PS4, PS5)
Sifu PS4, PS5)
Hello Neighbor 2 (PS4, PS5)
Destiny 2: Witch Queen (PS4, PS5)

https://blog.playstation.com/2024/02/28/playstation-plus-mont...

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Kan inte minnas senast jag ens hämtade hem ett spel från månadens spel bara för att ha det ifall att jag kanske vill spela senare. Betalar egentligen endast för att kunna få spela onlinespel just nu känns det som.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Kan inte minnas senast jag ens hämtade hem ett spel från månadens spel bara för att ha det ifall att jag kanske vill spela senare. Betalar egentligen endast för att kunna få spela onlinespel just nu känns det som.

Därför jag hade PSN+ fram tills slutet av förra året. "Bra att ha när jag börjar spela Demons Souls remastern". Tre år senare har jag förlikat mig med att det inte ser ut att hända, trots att jag älskade orginalet trots prestandaproblemen.

Förra året, eller om det var året innan, tyckte jag det började bli så rörigt med alla tiers med snarlika namn för att hålla reda på vad som gäller för mig. Och sedan prisökningen igen.

Tycker fortfarande det i grunden är en bra tjänst vilket ger fler möjligheter att spela spel vilket alltid är bra men för mig tillför det inget då jag gör 98% av mitt spelande på PC och 2% på Android (Microsoft Solitaire). Halva surfplattan (12-13") med någon strömmade film/serie och andra halvan Solitaire är något jag myser med typ dagligen.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Hade tänkt invänta eventuell PC release av Rebirth men slutade ändå med en bokning då jag fick ett riktigt fint pris erbjudande (575kr eller så). Inte varit så speciellt sugen på denna trots/tack vare att jag nyligen spelade igenom Part 1 igen. Men blir att prova för det priset.

Orginalet började bli intressant på riktigt när man lämnade Midgar i mitt tycke så för egen del har denna större förutsättningar för att intressera mig. Längesedan jag förbokade senast men ser ut att dyka upp på lanseringsdagen för en gångs skull.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Det blir svårt att rättfärdiga 760kr/år för att bara kunna spela online när man kan göra det gratis någon annanstans.
Därför måste de ha lite bonusspel varje månad.
Online och liveservice kommer dock bara bli dyrare eftersom Sony inte tjänar tillräckligt med pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Det blir svårt att rättfärdiga 760kr/år för att bara kunna spela online när man kan göra det gratis någon annanstans.
Därför måste de ha lite bonusspel varje månad.
Online och liveservice kommer dock bara bli dyrare eftersom Sony inte tjänar tillräckligt med pengar.

Håller med, känns lite som Sony bör se över sin finansieringsmodell då den inte känns helt hundra. Bra spridning på spelen som ingår i abonnemanget ofta men idag sällan spel speciellt många hade betalat för. Och de kommer långt senare till tjänsten jämfört med Game Pass.

Tycker priset både är rimligt och dyrt. Får man ut något mer än bara online och utspritt på ett år är det småpengar. Inte ens en pizza i månaden. Om man inte hittar något billigt i frysdisken på ICA då.
Samtidigt är det vad ett nytt spel kostar idag. Vilket jag tycker är lite väl mycket.

Hoppas att de lyckas balansera det bättre framåt även om det ser svårt ut. Förmodligen hade de kopierat Game Pass om de kunnat men förmodligen för dyrt för att motivera kostnaden?

Sen kan jag allmänt tycka att online bör erbjudas gratis, väldigt få som gör det idag, typ Sony och Nintendo. Lite osäker på konsol Xbox iofs.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Sen kan jag allmänt tycka att online bör erbjudas gratis, väldigt få som gör det idag, typ Sony och Nintendo. Lite osäker på konsol Xbox iofs.

Tror det var MS som var först med att ta betalt för att spela online med deras Xbox Live.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Tror det var MS som var först med att ta betalt för att spela online med deras Xbox Live Gold.

Mer huruvida de fortfarande tog betalt eller inte. De har alla tagit betalt och iallafall 2/3 tar fortfarande betalt.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Skrivet av edson:

Exakt, skivan används bara för att verifiera att du "äger" spelet när du startar det. All data kopieras / laddas ner lokalt till SSD:n.
Min PS5:a låter också en hel del vid själva uppstarten av spelet men försvinner efter bara någon minut.

Vid 4K/Blu-ray-uppspelning upplever jag det inte alls som högljutt efter den initiala uppstarten / insättande av skivan.

Då låter det som vi har högst normalt fungerande konsoler m.a.o.

Permalänk
Skrivet av Mono:

Behöver man tanka hem spel i denna typ av erbjudande innan månaden är slut för att de inte ska försvinna? Har man en gång tankat ner det kan man plocka bort det och tanka ner igen vid senare tillfälle? Helt frånkopplat från Spelkatalogen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freddan101:

Behöver man tanka hem spel i denna typ av erbjudande innan månaden är slut för att de inte ska försvinna? Har man en gång tankat ner det kan man plocka bort det och tanka ner igen vid senare tillfälle? Helt frånkopplat från Spelkatalogen?

Nej, det räcker med att du ”köper” spelet så kommer det att finnas tillgängligt så länge du har en aktiv prenumeration. Slutar du prenumerera på PS+ försvinner även åtkomsten till spelen men så fort du återigen har en aktiv prenumeration kommer du att kunna komma åt spelen igen då licenserna är knutna till ditt konto. Du behöver som sagt inte heller ladda ned spelen för att låsa upp licenserna, det räcker med att du lägger till dem i ditt spelbibliotek för att sedan kunna ladda ned dem vid ett senare tillfällle.

Om du däremot inte lägger till dem i ditt spelbibliotek innan perioden löper ut kommer du inte heller att få tillgång till spelen. De måste läggas till i spelbiblioteket under den tid som de är gratis att lösa in.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freddan101:

Behöver man tanka hem spel i denna typ av erbjudande innan månaden är slut för att de inte ska försvinna? Har man en gång tankat ner det kan man plocka bort det och tanka ner igen vid senare tillfälle? Helt frånkopplat från Spelkatalogen?

Du behöver inte ladda ner alls, lägg till spelet bara så kan du ladda ner och spela det när du vill sen så länge du har aktivt Ps+.

Permalänk
Skrivet av ågren:

Nej, det räcker med att du ”köper” spelet så kommer det att finnas tillgängligt så länge du har en aktiv prenumeration. Slutar du prenumerera på PS+ försvinner även åtkomsten till spelen men så fort du återigen har en aktiv prenumeration kommer du att kunna komma åt spelen igen då licenserna är knutna till ditt konto. Du behöver som sagt inte heller ladda ned spelen för att låsa upp licenserna, det räcker med att du lägger till dem i ditt spelbibliotek för att sedan kunna ladda ned dem vid ett senare tillfällle.

Om du däremot inte lägger till dem i ditt spelbibliotek innan perioden löper ut kommer du inte heller att få tillgång till spelen. De måste läggas till i spelbiblioteket under den tid som de är gratis att lösa in.

Tack för förklaringarna. Och jag fattar det som att denna typ av erbjudande gäller alla Plus-nivåer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Hade tänkt invänta eventuell PC release av Rebirth men slutade ändå med en bokning då jag fick ett riktigt fint pris erbjudande (575kr eller så). Inte varit så speciellt sugen på denna trots/tack vare att jag nyligen spelade igenom Part 1 igen. Men blir att prova för det priset.

Orginalet började bli intressant på riktigt när man lämnade Midgar i mitt tycke så för egen del har denna större förutsättningar för att intressera mig. Längesedan jag förbokade senast men ser ut att dyka upp på lanseringsdagen för en gångs skull.

Såg nu att NetonNet, Elgiganten och Power har spelet för 629kr. Trodde inte att så bra priser direkt dag ett fanns längre men det gör det tydligen. Då blev jag rätt sugen att slå till även om jag inte kommer kunna spela det direkt. Spelet kommer inte hinna bli billigare än detta innan det är dags att spela det ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freddan101:

Tack för förklaringarna. Och jag fattar det som att denna typ av erbjudande gäller alla Plus-nivåer?

Månadens spel gäller alla nivåer av Ps plus japp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Såg nu att NetonNet, Elgiganten och Power har spelet för 629kr. Trodde inte att så bra priser direkt dag ett fanns längre men det gör det tydligen. Då blev jag rätt sugen att slå till även om jag inte kommer kunna spela det direkt. Spelet kommer inte hinna bli billigare än detta innan det är dags att spela det ändå.

Nice!

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Mitt Rebirth kom med posten idag. Behövs lite underhåll innan PS5 är brukbar då den verkar ha stått i viloläge sedan innan jul. Men snart ska det testas.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Senaste infon om mitt FF VII Rebirth (Deluxe) är att det ligger på nån terminal i Danmark. Måttligt nöjd.
Beställde från Spelbutiken.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Fick hem Pulse elite häromdagen, vilket j*vla ljud!
Passar såklart inte allt(en del eller många typer av musik, har inte hunnit prova allt), men mina gamla lurar känna som skårriga nu när man växlar emellan.

Rekommenderar starkt elite över vanliga pulse.

Ganska dåliga reviews på prisjakt, är den verkligen bra?

Jag har också köpt den. Bra ljud för pengarna. Men det är också bevis att om man har ett par bra high end-lurar, så klar man sig väldigt bra med dem även i spel. Mina Sony xm3 slår Pulse Elite i ren ljudkvalitet. Men Pulse Elite har andra funktioner som jag uppskattar.

Jag antar att de lite lägre betygen beror på att de har en teknik som innebär att man inte får så mkt bas. Men det går delvis att fixa med EQ. Jag tycker att de har jättebra ljudkvalité för priset. Verkligen bra! Men man måste vara medveten om att man inte får så fet bas.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem